Dalis Entusiaster - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 55 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 555 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Satt å tenkte her i stad at det kan **** meg hende at Ikon vokal 2 min ikke har løsnet ordentlig ennå at det er derfor jeg er misfornøyd med dialogen.

Etter det jeg har skjønt trenger de jo en god stund innspilling så, og jeg har faktisk ikke brukt anlegget så mye. Fordi jeg har vært så frustrert.

men jeg mistenker at denonen har ett ord med i laget her=)
    Du får sette på en dvd og la den spille utover dagen mens du er ute så du får opp litt i høytalerne dine, greit å få dem spillt inn og det er ikke lett å spille inn slikt for man orker ikke å se 4 filmer om dagen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei koster 3900 13 så er jeg fornøyd=) Men leste 18 på nettet en plass=(
    Jeg tror den vil maks koste 15 eller noe, er vel ikke så lenge til den kommer så det finner man fort ut åssen pris den ligger på. Den kan jo ikke bli så mye dyrere enn en den forrige broren i den serien.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Denon er slapp og lite engasjerende, hadde en 3806 før og den skal jeg si deg gikk fort ut herfra. Den var jo så bassfattig så man fikk vondt av mindre, liker ikke Denon receivere lengre for dem er for dyre og lite god klang som jeg ønsker. Yamaha har den varme klangen med litt boost på toppen, så den er en flott kandidat.

har lest at denon hadde ett bedre lydbilde før, kan det stemme?

men det er jo ett utrolig populært merke.

men er enig, lydbildet engasjerer ikke. det er litt spedt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sette på en dvd og la den spille utover dagen mens du er ute så du får opp litt i høytalerne dine, greit å få dem spillt inn og det er ikke lett å spille inn slikt for man orker ikke å se 4 filmer om dagen.

kanskje greiest å kjøre 5 kanals stereomusikk til å spille inn???

Eller film???

Vet ikke jeg. Men ikke alltid effekter i film da, musikken går jo hele tiden

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest at denon hadde ett bedre lydbilde før, kan det stemme?

men det er jo ett utrolig populært merke.

men er enig, lydbildet engasjerer ikke. det er litt spedt.
    Denon har gode Stereo produkter men receiverne synes jeg er litt slappe i fisken, Denon 1500 stereoforsterkern er god til prisen, ikke all verdens med watt men den er drivende og god da. Det er mye slappe forsterkere til hjemmekino bruk og det er helt klart, men det ødelegger litt synes jeg for jeg ville aldri kjøpt en Denon igjen. Du er jo helt nødt til å kjøre effekter på den, ellers faller den helt sammen i grøten.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den vil maks koste 15 eller noe, er vel ikke så lenge til den kommer så det finner man fort ut åssen pris den ligger på. Den kan jo ikke bli så mye dyrere enn en den forrige broren i den serien.
    Det skal være sånn dialog lift på 1900 og 3900 også =)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje greiest å kjøre 5 kanals stereomusikk til å spille inn???

Eller film???

Vet ikke jeg. Men ikke alltid effekter i film da, musikken går jo hele tiden
    Det kan være greit å ta en film med mye basseffekter, så den får varmet opp elementene litt mer enn vanlig. En fordel å få litt liv i anlegget, du kan jo kanskje bruke transformers filmen eller noe. Det skal være en del fine livatte scener på den, så det er jo bare å kjøre på med det du har.... Eller kanskje bare kjøre på med en god musikk dvd som du vet trøkker litt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være greit å ta en film med mye basseffekter, så den får varmet opp elementene litt mer enn vanlig. En fordel å få litt liv i anlegget, du kan jo kanskje bruke transformers filmen eller noe. Det skal være en del fine livatte scener på den, så det er jo bare å kjøre på med det du har.... Eller kanskje bare kjøre på med en god musikk dvd som du vet trøkker litt.
    Kan putte inn Iron Maiden musikk dvd=)

Skal jeg bruke basseren også når jeg spiller inn? Bare på film kanskje?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dine planer framover da Roger(eller Raymond.. ).. Står Ikon 8 stødig på stuegulvet i 2009 også, eller blir de hevet ut slik så mange her inne gjør med høyttalerne sine? Hva er du fornøyd med og hva savner du i så fall? Du har jo gjort deg til Mr. Ikon her inne...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-Sound - Yamaha RX-V3900

L-Sound - Yamaha RX-V1900

15k for Yamaha RX-V3900
    11k for Yamaha RX-V1900

Det er nok prisen de blir solgt for, kan hende noen har noe billigere så jeg synes 15k er helt greit for en slik receiver etter min mening. Får jo en del for pengene her.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har den varme klangen med litt boost på toppen, så den er en flott kandidat.
    Jepp, kan gå god for Roger Waters der! 8)

Yamaha's receivere har et sprudlende bra og engasjerende lydbilde jevnt over, har ingen problemer med vokal/dialog hos meg ihvertfall!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-Sound - Yamaha RX-V3900

L-Sound - Yamaha RX-V1900

15k for Yamaha RX-V3900
    11k for Yamaha RX-V1900

Det er nok prisen de blir solgt for, kan hende noen har noe billigere så jeg synes 15k er helt greit for en slik receiver etter min mening. Får jo en del for pengene her.
    steike den frister ass=) Mangler 7 da hvis denonen går for 8=)

Ikon 8 eller forsterker først?=) dette er ikke lett=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jepp, kan gå god for Roger Waters der! 8)

Yamaha's receivere har et sprudlende bra og engasjerende lydbilde jevnt over, har ingen problemer med vokal/dialog hos meg ihvertfall!

Gni det inn=) Vil ha jeg og=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hva er dine planer framover da Roger(eller Raymond.. ).. Står Ikon 8 stødig på stuegulvet i 2009 også, eller blir de hevet ut slik så mange her inne gjør med høyttalerne sine? Hva er du fornøyd med og hva savner du i så fall? Du har jo gjort deg til Mr. Ikon her inne...
    Hallo Arve

Mr Ikon ja, det var da litt av et navn og jeg har jammen gjort en god jobb synes jeg. Ikon skal få stå stødig en liten stund til, så de går ikke med det første da. Det er jo alltid ting man vil oppgradere til, er det en høytaler jeg ønsker så er det Mentor 8 eller kanskje noe fra Monitor Audio (dyrere modellene). Jeg har fått roen for meg en stund når det kommer til lyd og trøkk, synes det kan bli litt for mye bass på noen plater så jeg skal flytte litt på sakene her.

Når det kommer til forsterkere så sikler jeg på Parasound A21 samt en god forforsterker. Har blitt litt for glad i trøkket til Parasound for å si det sånn, håper det blir oppgraderingsmuligheter med tiden. Ellers savner jeg en Plasma tv, sikla lenge på den Pioneer saken men visa kortet mitt orker ikke tanken så jeg lar den ligge i drømmene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hatt Denon før da Vega?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Arve

Mr Ikon ja, det var da litt av et navn og jeg har jammen gjort en god jobb synes jeg. Ikon skal få stå stødig en liten stund til, så de går ikke med det første da. Det er jo alltid ting man vil oppgradere til, er det en høytaler jeg ønsker så er det Mentor 8 eller kanskje noe fra Monitor Audio (dyrere modellene). Jeg har fått roen for meg en stund når det kommer til lyd og trøkk, synes det kan bli litt for mye bass på noen plater så jeg skal flytte litt på sakene her.

Når det kommer til forsterkere så sikler jeg på Parasound A21 samt en god forforsterker. Har blitt litt for glad i trøkket til Parasound for å si det sånn, håper det blir oppgraderingsmuligheter med tiden. Ellers savner jeg en Plasma tv, sikla lenge på den Pioneer saken men visa kortet mitt orker ikke tanken så jeg lar den ligge i drømmene.
    For mye bass?

Dæven å priviligert du er a=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mye bass?

Dæven å priviligert du er a=)
    Ikon 8 er et svin på bass skal jeg fortelle deg, hadde forsterkern på kvart her og Marillion Happiness is the road plata ble nesten slitsom. Skal prøve meg på litt flytting her i morra, få dem høytalerne litt til men jeg har 5cm å gå på så det er ikke mye altså. Alt er bedre enn ikke noe, bare så du vet det så er Parasound hissige bassformidlere.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Arve

Nå har ikke jeg hørt alle Dali-modellene, men jeg har hørt en del av Ikon- og Mentor-serien.. Og jeg må si at i forhold til pris og størrelse er det Mentor 2 som står igjen som favoritten. Makan til godlyd fra en stativhøyttaler skal man, i forhold til pris, lete lenge etter! Ellers var jeg på en kjapp demo på Mentor surround-oppsett(mener det var Mentor 6 som fronter) på HFK. Og det virka jo svært så bra! Ellers må jeg dessverre si meg enig med pahf ang. service på HFK... De har en vei å gå for å tilfredsstille meg som kunde. Det handler om å høre på hva jeg ønsker og ha mulighet til prøvelytting i et egnet lytterom..

Edit: I steden for A21... hva med den Usheren som ligger på brukten nå? Hadde sikkert vært knall på Ikon 8! Går for å være en MEGET god effektforsterker!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 er et svin på bass skal jeg fortelle deg, hadde forsterkern på kvart her og Marillion Happiness is the road plata ble nesten slitsom. Skal prøve meg på litt flytting her i morra, få dem høytalerne litt til men jeg har 5cm å gå på så det er ikke mye altså. Alt er bedre enn ikke noe, bare så du vet det så er Parasound hissige bassformidlere.
    Ett svin på bass? Noe for meg altså?=)

Sikler som ett uvær på Ikon 8 jeg, eneste jeg er redd for er at diskanten er litt tilbakeholden som de skrev. Vil ikke at den skal skrike, men den må være frempå, så ikke vokalisten høres trukket tilbake i lydbildet ut.

Akkurat det er ett av mine problemer med film nå=(

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Nå har ikke jeg hørt alle Dali-modellene, men jeg har hørt en del av Ikon- og Mentor-serien.. Og jeg må si at i forhold til pris og størrelse er det Mentor 2 som står igjen som favoritten. Makan til godlyd fra en stativhøyttaler skal man, i forhold til pris, lete lenge etter! Ellers var jeg på en kjapp demo på Mentor surround-oppsett(mener det var Mentor 6 som fronter) på HFK. Og det virka jo svært så bra! Ellers må jeg dessverre si meg enig med pahf ang. service på HFK... De har en vei å gå for å tilfredsstille meg som kunde. Det handler om å høre på hva jeg ønsker og ha mulighet til prøvelytting i et egnet lytterom..
    Jeg synes Dali har kommet seg betraktelig, Mentor 2 er en kjempeflott høytaler jeg synes du skal vurdere til ditt oppsett. Når det kommer til service så er det mange butikker som ikke gjør jobben sin, når det kommer til service her i moss har jeg ikke noe å si på det. Det er kjempe greie karer som jobber der, ikke noe problem med hjemlån eller noe. Beste er vel å ta med seg sakene hjem og høre åssen det låter, er dumt å teste dem i slike rom pga de er så dempet forhold til hva som er i heimen generellt. Da får man en slik "lurelyd" så beste er dra med seg stasjet hjem. Er det ikke service i det heletatt altså?

Side 55 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 555 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •