Dalis Entusiaster - Side 549

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 549 av 743 FørsteFørste ... 49 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 545 546 547 548 549 550 551 552 553 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 ... SisteSiste
Viser resultater 10,961 til 10,980 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Da var begge forsterkerene solgt =/ Intet anlegg igjen.
    Hvor mye fikk du forsterkerne dine, kjekt å vite om jeg plutselig selger en dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    hei jeg har akurat kjøpt meg et par dali 109.kjøpte di usett.da jeg fikk di hjem så var det et stort hull i det ene bass elementet.han jeg kjøpte det av sa at di var helt i orden da men ellers var di bra.så er det noen som har et basselement ligende til 109.eller om hvor det går ann å få taki ett.dali 107 basselement går vist an å bruke til 109.takk for svar
    da var jeg heldig og kom over et par brukte dali 107.og di elementene passer til dali 109.så da fikk jeg tak i.til en grei pris.og han jeg kjøpte dali 109 vil gi meg igjen noen penger siden den ene bassen var ødelagt.på hifi kubben sa di at det ikke går an åfå taki deler til dali 109.og det sier alle jeg har pratet med.hvis noen skulle trenge noen deler til dali 109 så har jeg noen ekstra diskanter mellomtoner div.:-D :-D

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvor mye fikk du forsterkerne dine, kjekt å vite om jeg plutselig selger en dag.

Fikk 10k for høyttalerne, men jeg gikk på en smell der jeg sa ja til frakt, den kostet 900kr +350kr i innpakkning.

Parasound Halo A21 gikk for 12500+frakt
    Parasound NC2100 gikk for 3100, jeg betalte frakt

Alt i alt, helt O.K summer for meg og kjøpere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    da var jeg heldig og kom over et par brukte dali 107.og di elementene passer til dali 109.så da fikk jeg tak i.til en grei pris.og han jeg kjøpte dali 109 vil gi meg igjen noen penger siden den ene bassen var ødelagt.på hifi kubben sa di at det ikke går an åfå taki deler til dali 109.og det sier alle jeg har pratet med.hvis noen skulle trenge noen deler til dali 109 så har jeg noen ekstra diskanter mellomtoner div.:-D :-D
    Hei,deler får du da ,jeg fikk akkurat en diskant fra hifi klubben i Kongsberg,null problem,,til Dali 109,,hva skal du ha for de diskantene du har..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Siste innen HIFI verden! Har hatt lyst på en slik siden vi solgte vår for mange herrens år siden, er ikke HD men kan ikke bli bedre ^^

du kan få kjøpt kontrollen med usb og få tak i en spillemulator. da kobler du bare kontrollen til pcen og så kan du spille alle nintendospillene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Fikk 10k for høyttalerne, men jeg gikk på en smell der jeg sa ja til frakt, den kostet 900kr +350kr i innpakkning.

Parasound Halo A21 gikk for 12500+frakt
    Parasound NC2100 gikk for 3100, jeg betalte frakt

Alt i alt, helt O.K summer for meg og kjøpere.
    Trøst deg med at jeg fikk min A21 for 12000kr . 12500+frakt tror jeg er bra salgspris med tanke på at de dukker støtt og stadig opp.

NC2100 virker jo også som et greit salg?!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    du kan få kjøpt kontrollen med usb og få tak i en spillemulator. da kobler du bare kontrollen til pcen og så kan du spille alle nintendospillene
    Det har jeg fra før av ^^ Men kan fortsatt ikke måle seg med å ha original boksen, med de gode gamle spilla som man må blåse litt på for at dem skal fungere

Neste innkjøpet av konsoll blir en SNES tipper jeg, så begynner det å ligne på noe!
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp :)

spør dere Dali gutta sinden cerwin gutta ikke stiller opp. har ett par cerwin xls12, skal parre den med en velodyne q 12" subb, hvor er det mest ideelt å dele frekvensen. høyalerne stopper på 43hz på papiret å subben meget dypt. noen ideer? 100hz?? takker for event svar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    spør dere Dali gutta sinden cerwin gutta ikke stiller opp. har ett par cerwin xls12, skal parre den med en velodyne q 12" subb, hvor er det mest ideelt å dele frekvensen. høyalerne stopper på 43hz på papiret å subben meget dypt. noen ideer? 100hz?? takker for event svar
    60hz virker som et greit tall å dele på!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det har jeg fra før av ^^ Men kan fortsatt ikke måle seg med å ha original boksen, med de gode gamle spilla som man må blåse litt på for at dem skal fungere

Neste innkjøpet av konsoll blir en SNES tipper jeg, så begynner det å ligne på noe!

ble ikke overrasket :P er sant det. har en snes boks liggende som tas frem av og til for å spille Donkey Kong

sorry for avsporing

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    60hz virker som et greit tall å dele på!

takker for svar.. har en dali swa 15" basser liggende. noen som trenger det sårt?., håpet på å komme over en sprengt med kasse til en blillig kr. men det ser mørkt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkoalpha2000
    Hei,deler får du da ,jeg fikk akkurat en diskant fra hifi klubben i Kongsberg,null problem,,til Dali 109,,hva skal du ha for de diskantene du har..
    jeg ringte til hi fi klubben di sa at det ikke gikk an å få tak i deler til 109 . men kjøpte et par dali 107.og slakta di for deler.hvor mye måtte du betale for diskant til di.vet ikke helt hvor mye jeg skal har for diskantene.hadde vært lurt å ha en i reserve.hos meg var det bassen som var et stort hulli da.ellers er du fornøyd med 109.jeg har dali 909 også.di spiller bra

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine herrer. Er dere våkne? I dag har jeg testet Ikon 6, i morgen er det fare for at jeg henter meg Ikon 7, Ikon vokal 2 og Ikon on-wall!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Mine herrer. Er dere våkne? I dag har jeg testet Ikon 6, i morgen er det fare for at jeg henter meg Ikon 7, Ikon vokal 2 og Ikon on-wall!
    IKON 7 tok meg veldig på "senga". Var mye bedre enn mk1 utgaven.. samt endel mer fyldig enn ikon6. Faktisk skiller den seg godt ut av serien slik jeg oppfattet den det lille jeg hørte den! På en positiv måte!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Vi sover aldri og dette var en gledelig nyhet, irriterer meg for at jeg ikke har fått testa I7 enda altså. Jeg synes dette er en spennende høytaler som alle sjapper burde hatt i demo. Du må gjerne poste litt bilder her på tråden når alt dette kommer i hus.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar meg en pils for å feire avgjørelsen nå, har allerede tatt meg fri fra jobben i morgen. Jeg har trua! Hørte Ikon 6 på en tilsvarende Denon i dag, og bare den har skikket seg betraktelig siden mk1. Prøvde både Ikon 6 mk1 og Mentor 5 for en stund siden, Ikon mk1 var for spiss i bassen og Mentor 5 ble for sped. Ikon 6 mk2 var en åpenbaring for meg, I7 Mk2 har jeg dertil store forventninger til. Det blir bilder, det blir cognac og det blir testing til den store gullmedaljen!

Men samtidig blir det vemodig å selge Blue-høyttalerne. De har vært over all forventning. Strøkne som de er, så håper jeg de får et godt hjem med kjærlige eiere.

EDIT: "Spiss i bassen"? Det skulle vært diskanten. Skylder på pilsen.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Hei,sitter å surrer rundt på nettet og ser på effektforsterkere til mine Dali Mentor 6 høytalere. Ser det er noen som bruker Parasound og er fornøyd med det.. Ser Parasound har en effekt forsterker som heter Halo A-23,men lurer på om den blir for liten når den skal kobles til en Pioneer SC-LX 73 surround forsterker som er sånn passe kraftig og vitsen med effektforsterker da blir borte. Har sett at andre bruker Nad C-275bee og Emotiva XPA-2 og Emotiva UPA-2 med Dali høytalere også,hvordan er lyden på dem i forhold til Parasound og omvendt?
    Vet ikke med XPA-2, men XPA-1 (monoblokkene) har jeg hørt og testet på Mentor 6 og Helicon 800mk2 og det var absolutt ikke å anbefale. Det låt spisst, grovkornet i diskant og mellomtone og to-dimensjonalt. Forforsterkere for den som måtte lure var Parasound C2 og Primare SP31+Abrahamsen V6, så det var neppe der problemet lå.

Har hørt brokoblede Abrahamsen V4-blokker på Mentor 6 og bedre lyd enn med dette oppsettet har jeg aldri hørt fra Mentor. Det er vel utenfor prissjiktet ditt men det skal likevel nevnes. Har ikke hørt noen Parasound effektforsterkere, men den generelle oppfatningen av de som har prøvd Parasound sammen med Dali her på forumet later til å være utelukkende positiv.

Tidligere i denne tråden har en bruker med nokså høy kredibilitet her på forumet uttalt at han heller ville gått for A23 enn NC2250, så du trår nok ikke feil der.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    IKON 7 tok meg veldig på "senga". Var mye bedre enn mk1 utgaven.. samt endel mer fyldig enn ikon6. Faktisk skiller den seg godt ut av serien slik jeg oppfattet den det lille jeg hørte den! På en positiv måte!
    Veldig enig i dette. Ikon6 mk2 er fantastisk høyttaler til prisen.

Tar all rosen mk2-serien av Ikon får her på forumet som et klart tegn på at vi som har kritisert mk1-serien for skjærende diskant og kald/umusikalsk lydsignatur har hatt "rett" i vår kritikk når Dali nå har lansert et produkt som er rake motsetningen av forrige generasjon.

Synes selv det er dag og natt mellom disse seriene og at endringene er til det bedre. Ikon formidler nå musikk, og ikke bare lyd!

En kompis solgte sine Monitor Audio GS20 til fordel for Ikon6 mk2, det synes jeg sier sitt. Har hatt gleden av å høre begge disse på bedre utstyr enn de fleste vil parre dem med (Parasound C2 + NAD M3), og jeg har ingen problemer med å forstå valget.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Vet ikke med XPA-2, men XPA-1 (monoblokkene) har jeg hørt og testet på Mentor 6 og Helicon 800mk2 og det var absolutt ikke å anbefale. Det låt spisst, grovkornet i diskant og mellomtone og to-dimensjonalt. Forforsterkere for den som måtte lure var Parasound C2 og Primare SP31+Abrahamsen V6, så det var neppe der problemet lå.

Har hørt brokoblede Abrahamsen V4-blokker på Mentor 6 og bedre lyd enn med dette oppsettet har jeg aldri hørt fra Mentor. Det er vel utenfor prissjiktet ditt men det skal likevel nevnes. Har ikke hørt noen Parasound effektforsterkere, men den generelle oppfatningen av de som har prøvd Parasound sammen med Dali her på forumet later til å være utelukkende positiv.

Tidligere i denne tråden har en bruker med nokså høy kredibilitet her på forumet uttalt at han heller ville gått for A23 enn NC2250, så du trår nok ikke feil der.
    +1

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi sover aldri og dette var en gledelig nyhet, irriterer meg for at jeg ikke har fått testa I7 enda altså. Jeg synes dette er en spennende høytaler som alle sjapper burde hatt i demo. Du må gjerne poste litt bilder her på tråden når alt dette kommer i hus.

IKON 7 er vannvittig god! Og er nok mer rettet mot folkemenden enn entusiast/HIFI mengden. Jeg ble veldig imponert! HEIA DALI!!! .

Side 549 av 743 FørsteFørste ... 49 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 545 546 547 548 549 550 551 552 553 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •