Dalis Entusiaster - Side 548

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 548 av 742 FørsteFørste ... 48 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 544 545 546 547 548 549 550 551 552 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 ... SisteSiste
Viser resultater 10,941 til 10,960 av 14837
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Var innom HFK og fikk høre litt på Dali Ikon 6mk2 og ble veldig overrasket, synes det låt veldig bra. Mener disse var koblet opp med en NAD C375 forsterker. Noen her som har prøvd Ikon mk2 serien sammen med Denon eller Pioneer?, tenker da hovedsaklig på Ikon5 mk2, Ikon6 mk2 eller Ikon7 mk2.
    Hvordan låter dem?, er dette "lettdrevne" høyttalere?, gode all-round egenskaper?
    Har selv Dali Ikon 6 Mk2 paret med NAD 275 og NAD 165. låter bra. men vet ikke hvordan det låter med pioneer. som jeg har hørt så har denon litt klarere topp. altså mer detaljert diskant.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er det der også ja, men skulle ønske de brukte plastikk rundt kablene isteden så de blir lettere å trekke i vegg samt støvet ikke "limer" seg fast på dem. Uansett så er det flotte kabler da, det skal ingen ta fra VDH.

Ah, sånn sett ja Akkurat det gjør meg ikke så mye, da jeg ikke skal trekke dem igjennom veggen, men gummi gjør vell kabelen mer tøyelig en plastikk?

Gleder meg uansett til bordet blir ferdig og kablene er satt opp!
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Var innom HFK og fikk høre litt på Dali Ikon 6mk2 og ble veldig overrasket, synes det låt veldig bra. Mener disse var koblet opp med en NAD C375 forsterker. Noen her som har prøvd Ikon mk2 serien sammen med Denon eller Pioneer?, tenker da hovedsaklig på Ikon5 mk2, Ikon6 mk2 eller Ikon7 mk2.
    Hvordan låter dem?, er dette "lettdrevne" høyttalere?, gode all-round egenskaper?
    Jeg ble vannvittig overraska av IKON 7. Den var vannvittig rund og fin i kantene, mer musikalsk enn Ikon6, og det sier jo sitt, fordi IKON6 er jo allerede en vinner også .

Syns Dali har levert en serie hvor ALLE modellene leverer, på mk1 hadde jeg noen innvendiger mot noen av modellene.. Mens nå syns jeg pris/ytelse er riktig hele veien.

Ikon6 kjenner jeg veldig bra, og har fått det til å spille kjempe messig på Denon AVR3311. Har selv ikon 6 på NAD 747, det spiller veldig luftig og fint, men syns nok Denon var den beste (men så koster den nærmere 2x NAD sin og da). Kraftmessig kom de likt ut syns jeg.

Yamaha RX-2067 er nok kanskje dog den beste kandidaten, og mest sannsyneligvis den beste reciveren i sin klasse der ute nå!

Uansett, IKON serien er veldig bra .

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hvilke HT skal du kjøpe? :-D

Foreløpig blir det stående tomt her hjemme. Får ikke tid til å bruke dem osv, men jeg har allerede begynt å sikle på en komplett hjemmekino-pakke :twisted:

DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Disse gikk fortere ut enn mine gamle I8, var skikkelig vemodig da jeg solgte mine også. Det er ingen tvil på om posten er grådige på frakt, men at dem nesten skulle ha 1000 lapp for dette ble litt i overkant mye. Nesten vært billigere med budbil.

Gikk kjapt ja Men det var et rent helv* å pakke dem :S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,sitter å surrer rundt på nettet og ser på effektforsterkere til mine Dali Mentor 6 høytalere. Ser det er noen som bruker Parasound og er fornøyd med det.. Ser Parasound har en effekt forsterker som heter Halo A-23,men lurer på om den blir for liten når den skal kobles til en Pioneer SC-LX 73 surround forsterker som er sånn passe kraftig og vitsen med effektforsterker da blir borte. Jeg er ute etter god lyd(noe vi alle er) når jeg lytter til jazzmusikk og Phil Collins og Cafè Del Mar.. Det blir med andre ord ikke noe rock eller heavy.
    Har sett at andre bruker Nad C-275bee og Emotiva XPA-2 og Emotiva UPA-2 med Dali høytalere også,hvordan er lyden på dem i forhold til Parasound og omvendt?
    Er det mulig å koble sånn at når jeg ser film så bruker jeg bluray til surroundforsterker til effektforsterker og når jeg hører musikk så bruker jeg squeezeboks til forforsterker til effektforsterker altså må effektforsterker ha 2 innganger eller?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Hei,sitter å surrer rundt på nettet og ser på effektforsterkere til mine Dali Mentor 6 høytalere. Ser det er noen som bruker Parasound og er fornøyd med det.. Ser Parasound har en effekt forsterker som heter Halo A-23,men lurer på om den blir for liten når den skal kobles til en Pioneer SC-LX 73 surround forsterker som er sånn passe kraftig og vitsen med effektforsterker da blir borte. Jeg er ute etter god lyd(noe vi alle er) når jeg lytter til jazzmusikk og Phil Collins og Cafè Del Mar.. Det blir med andre ord ikke noe rock eller heavy.
    Har sett at andre bruker Nad C-275bee og Emotiva XPA-2 og Emotiva UPA-2 med Dali høytalere også,hvordan er lyden på dem i forhold til Parasound og omvendt?
    Er det mulig å koble sånn at når jeg ser film så bruker jeg bluray til surroundforsterker til effektforsterker og når jeg hører musikk så bruker jeg squeezeboks til forforsterker til effektforsterker altså må effektforsterker ha 2 innganger eller?

Heisan, jeg bruker en Parasound NC 2250 på mine Mentor 6 og kan trygt anbefale dette! Har en liten følelse at dette er noe du kommer til å like

Fult mulig å koble det slikt, jeg bruker ps3 til film, kobla til reciever + Effekt og f,eks cd spiller/ipod dock kobla til forforsterker + effekt.

Men da må for forsterkeren ha Pass trough ( rett meg vis feil, litt sent på kvelden nå ) Slik at reciveren sender signal igjennom forforsterker videre til effekt. Forforsterker trenger ikke å være på av den grunn.

Ihvertfall ikke med den jeg har ( samme serie, NC 2100 )
    Min tråd

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    IKON subben er vel kanskje ikke spessielt egna over 80hz......
    Snakket med fler nå og mye uenighet rundt denne saken...
    Mange sier at HZ innst. bak på sub skal på max (130 HZ) Deretter kjøre odyssey. Samme hva reciver setter LFE/sub til skal denne settes til 120 HZ...

Andre sier 80hz bak på sub og 80 hz i reciver...

Hmm ikke lett for en amatør dette...

Noen gode innvendinger her???

Takker for masse gode svar her, begynner og bli klokere

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX

Parasound Halo A21 og Parasound 2100 - FINN Torget

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ikon sub mk1.

Den er god.
    Men den gir seg litt før jeg vil den skal.

Men det er mer en nok futt for meg i grunn.
    Selv om jeg av å til skulle ønske litt mer.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ah, sånn sett ja Akkurat det gjør meg ikke så mye, da jeg ikke skal trekke dem igjennom veggen, men gummi gjør vell kabelen mer tøyelig en plastikk?

Gleder meg uansett til bordet blir ferdig og kablene er satt opp!
    Det er noen som trekker kabler enda så derfor jeg tenkte på det med gummibelegget. Er alt løst og ledig er det bare plugge på det meste så alt er i orden.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DALI Royal Tower - FINN Torget
    Mellomklassejuveler? Eller en no-go? Noen som har noe kjennskap til Royal Tower, fortrinnsvis førstehåndserfaring? Det er noe magisk med de "gamle" Daliene synes jeg! De modnes over tid, tilsynelatende ingen grunn til å kvitte seg med dem. Hadde hatt moro av å få tak i en strøken eldre modell av de som var over middels den gangen, samt en god integrert stereoforsterker til et stereooppsett i et eget rom.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    DALI Royal Tower - FINN Torget
    Mellomklassejuveler? Eller en no-go? Noen som har noe kjennskap til Royal Tower, fortrinnsvis førstehåndserfaring? Det er noe magisk med de "gamle" Daliene synes jeg! De modnes over tid, tilsynelatende ingen grunn til å kvitte seg med dem. Hadde hatt moro av å få tak i en strøken eldre modell av de som var over middels den gangen, samt en god integrert stereoforsterker til et stereooppsett i et eget rom.
    Vist du skal ut å jakte litt er jo Dali Grand steike tøff da
    En kar som solgte et par for 10lapper i sommer, jeg var akkurat litt for sein selv :c

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, så finn.no annonsen når jeg googlet litt rundt i går. Et par sånne i mint condition, det hadde det vært knallmoro å få tak i! Kunne kanskje klart meg med et par Grand Diva også. Kanskje. Har du hørt noen av dem, kanakas?

EDIT: Trur du ikke det er et par Grand til salgs på hifisentralen a? Noen skader nevnes, bilder er etterspurt.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Jepp, så finn.no annonsen når jeg googlet litt rundt i går. Et par sånne i mint condition, det hadde det vært knallmoro å få tak i! Kunne kanskje klart meg med et par Grand Diva også. Kanskje. Har du hørt noen av dem, kanakas?

EDIT: Trur du ikke det er et par Grand til salgs på hifisentralen a? Noen skader nevnes, bilder er etterspurt.

Nei jeg har aldri hørt dem selv men har et fam medlem som har hørt dem å som forsovet har eid et par med diva, skal være top of the pop også er det jo pittelitt vintage over dem også... har veldig lyst å høre dem selv å er ofte inne å ser om det ligger et par for salg. i sin tid var de serien før euphonia å megaline.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dali 109 bass element

hei jeg har akurat kjøpt meg et par dali 109.kjøpte di usett.da jeg fikk di hjem så var det et stort hull i det ene bass elementet.han jeg kjøpte det av sa at di var helt i orden da men ellers var di bra.så er det noen som har et basselement ligende til 109.eller om hvor det går ann å få taki ett.dali 107 basselement går vist an å bruke til 109.takk for svar

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    hei jeg har akurat kjøpt meg et par dali 109.kjøpte di usett.da jeg fikk di hjem så var det et stort hull i det ene bass elementet.han jeg kjøpte det av sa at di var helt i orden da men ellers var di bra.så er det noen som har et basselement ligende til 109.eller om hvor det går ann å få taki ett.dali 107 basselement går vist an å bruke til 109.takk for svar

Gratulerer med nye høyttalere utrolig kjedelig med ødelagt element da... vist du hører med hifiklubben tror jeg det skal gå an å bestille nye elementer
    Jeg hadde gått på facebook å funnet noen lokale drittunger å betalt dem en 1000 lapp for å helle sukker på tanken til selger

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Jeg hadde gått på facebook å funnet noen lokale drittunger å betalt dem en 1000 lapp for å helle sukker på tanken til selger
    +1
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    NC 2100 går for 3000-3500kr på brukten,NC 2125 bør kunne fås til 4000-5000kr på brukten,dette havner da på ca.8000kr som er rundt budsjettet ditt.
    Ikke verst! Tror du NC 275 blir litt for smått igjen? Jeg tror jeg skal forsøke å få lyttet på NC2100 med NC2125 altså. Du vet ikke om noen steder i Oslo dette er mulig? Tenkte jeg skulle høre med Norsk Audio Teknikk (http://www.norskaudioteknikk.no/)...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var begge forsterkerene solgt =/ Intet anlegg igjen.

Side 548 av 742 FørsteFørste ... 48 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 544 545 546 547 548 549 550 551 552 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •