Dalis Entusiaster - Side 546

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 546 av 743 FørsteFørste ... 46 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 542 543 544 545 546 547 548 549 550 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 ... SisteSiste
Viser resultater 10,901 til 10,920 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Hei folkens, lenge siden sist.

Jeg må nok dessverre sterkt vurdere å selge anlegget mitt til fordel for studier og hybel/pendling. Finn.no Annonse kommer etterhvert
    Trist å høre at du har planer for å forlate oss, håper å se deg her når du kommer tilbake med anlegg igjen. Ønsker deg lykke til med hva som bringer deg i fremtiden.

Beste hilsner

Raymond

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Trist å høre at du har planer for å forlate oss, håper å se deg her når du kommer tilbake med anlegg igjen. Ønsker deg lykke til med hva som bringer deg i fremtiden.

Beste hilsner

Raymond

Forlater ingen jeg Er fortsatt Dali-entusiast

Her er finn.no annonsen : Dali Ikon 8 og Parasound Halo A21 og Parasound 2100 - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag - stereoforsterker til Dali Ikon 6 (mk1)

Hei alle!

Jeg har hatt Dali Ikon 6 (mk1) i godt over et år nå, og er ganske godt fornøyd - men jeg tror de har mer å by på med et bedre oppsett. I dag er det en Onkyo TX-SR607 som driver nevnte høytalere og en Ikon Vokal 2 (mk1). Jeg ønsker altså å gå over til et rent stereooppsett - og få mer ut av Dali'ene. Jeg er blant de som synes Dali'ene kan bli en smule masete og skarpe i diskanten, så en bedre klangmessig match er også noe jeg er ute etter.

Budsjettet ligger mellom 6-8000, men kan være villig til å strekke meg noe lenger (ca. 1000). Hører på veldig mye forskjellig musikk, men alternativ rock, indie og akustisk er favoritten. Bruker både cd-spiller (Denon DCD-510AE) og spotify (via ipod touch) som lydkilde.

Jeg håper dere kan hjelpe meg med noen gode forslag til stereoforsterkere som matcher Dali'ene mine godt.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mcrutor
    Hei alle!

Jeg har hatt Dali Ikon 6 (mk1) i godt over et år nå, og er ganske godt fornøyd - men jeg tror de har mer å by på med et bedre oppsett. I dag er det en Onkyo TX-SR607 som driver nevnte høytalere og en Ikon Vokal 2 (mk1). Jeg ønsker altså å gå over til et rent stereooppsett - og få mer ut av Dali'ene. Jeg er blant de som synes Dali'ene kan bli en smule masete og skarpe i diskanten, så en bedre klangmessig match er også noe jeg er ute etter.

Budsjettet ligger mellom 6-8000, men kan være villig til å strekke meg noe lenger (ca. 1000). Hører på veldig mye forskjellig musikk, men alternativ rock, indie og akustisk er favoritten. Bruker både cd-spiller (Denon DCD-510AE) og spotify (via ipod touch) som lydkilde.

Jeg håper dere kan hjelpe meg med noen gode forslag til stereoforsterkere som matcher Dali'ene mine godt.

På forhånd takk!

Siden jeg ikke vet hvordan jeg starter en ny tråd,så prøver jeg meg her.
    Jeg har et par Dali Concept 6 med concept 1 og center.Jeg tenker på å kjøpe meg en billig receiver til de,men er veldig usikker på lydkarakteristikken på disse receiverne.(Frykter det kan bli litt vel lys klang).
    De forsterkerne jeg har spekulert på er Onkyo 608,Yamaha 667 og Denon 1911.
    Er det noen på forumet som har erfaring evt. hørt noen av kombinasjonene?
    Evt kjenner lydkarakteristikken på forsterkerne?

Takker for all hjelp!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Lien
    Siden jeg ikke vet hvordan jeg starter en ny tråd,så prøver jeg meg her.
    Jeg har et par Dali Concept 6 med concept 1 og center.Jeg tenker på å kjøpe meg en billig receiver til de,men er veldig usikker på lydkarakteristikken på disse receiverne.(Frykter det kan bli litt vel lys klang).
    De forsterkerne jeg har spekulert på er Onkyo 608,Yamaha 667 og Denon 1911.
    Er det noen på forumet som har erfaring evt. hørt noen av kombinasjonene?
    Evt kjenner lydkarakteristikken på forsterkerne?

Takker for all hjelp!
    Yamaha er kjent for litt mer punch i lydbildet mens Denon derimot skal ha det man kaller "engelsk lyd". Det er det man på godt norsk kaller nøytralt, spiller mer åpent og fokus på diskant. Onkyo kjenner jeg ikke til men Yamaha er nok den beste matchen av det jeg vet, de skal ha noe varmere klang som passer godt til Dali. Denon og Dali funker fint på film men på musikk kan det kanskje bli litt intens i toppen. Håper dette var til litt hjelp i hvertfall.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle!

På forhånd takk!

Parasound, men da trenger du effekt + forforsterker.

nc2100 + nc2250?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha + Dali = dynamikk

Newcomer Tronico sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle!

På forhånd takk!
    Hei, jeg har brukt en Electrocompaniet ECI-2 integrert forsterker på mine Dali Ikon 7 med stort hell. Dette vil nok også falle i smak hos deg vil jeg tro ettersom klangen er varm. Forsterkeren er for øvrig til salgs nå og kan sees på avtorget.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nye høytalerkabler kommet hjem til meg

Van Den Hul D-352 HYBRID 2x2m, med Tara Labs Reference banana plugger
    Kom over på brukten, så nå ble jeg endelig kvitt biltema kablene
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Da var nye høytalerkabler kommet hjem til meg

Van Den Hul D-352 HYBRID 2x2m, med Tara Labs Reference banana plugger
    Kom over på brukten, så nå ble jeg endelig kvitt biltema kablene
    Snasent.

Gratulerer så mye Bendik, disse nye kablene dine er jo virkelig flotte. Selv har jeg den som er over som heter Magnum, rødfargen på den passer til høytalerne mine også. Du har i hvertfall kjøpt knallbra varer uten tvil og sånt gleder oss. Mye fikk du dem for ?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,559
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle!

Jeg har hatt Dali Ikon 6 (mk1) i godt over et år nå, og er ganske godt fornøyd - men jeg tror de har mer å by på med et bedre oppsett. I dag er det en Onkyo TX-SR607 som driver nevnte høytalere og en Ikon Vokal 2 (mk1). Jeg ønsker altså å gå over til et rent stereooppsett - og få mer ut av Dali'ene.
    Vil du lage et rent stereooppsett?
    Jeg kan i hvertfall anbefale deg å kjøre en effektforsterker etter Onkyoen.

Mitt oppsett er en Yamaha Surround Receiver. Men den leverer lyden til venstre og høyre høytaler til en effektforsterker som så driver frontene mine.
    Jeg har Dali Mentor 6.

Anbefalingen min er å prøve NAD sine forsterkere.
    Hvis du vil gjøre som meg, så kjøper du en NAD C275. Det er et rent effekttrinn du kobler til din nåværende Onkyo.
    NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Hvis du vil ha et rent stereooppsett, så kan du prøve NAD C375. Det er samme effektforsterker men med Stereoswitching inkludert.
    NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Min Yamaha Receiver RX-V3900, som er oppgitt til 7x140 Watt. Jeg brukte de 2 bakkanalene til å bi-ampe Dali Mentor. I teorien skulle de gi meg 2x140 Watt til hver høyttaler.
    Men da jeg koblet til NAD C275 som er 2x75 EKTE watt. Ja så ble det rimelig stor forskjell i lyden, og det i NAD sitt favør.
    Så det kan være verdt å prøve ut en løsning der du kobler en effektforsterker til din nåværende Onkyo.
    Jeg ble i hvertfall veldig overrasket på den store forbedringen jeg fikk i min lyd.

(Var i tillegg så heldig at jeg fikk en "brukt" NAD C275 til 3.900,-. Så sjekk litt på brukten hist og her).

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snasent.

Gratulerer så mye Bendik, disse nye kablene dine er jo virkelig flotte. Selv har jeg den som er over som heter Magnum, rødfargen på den passer til høytalerne mine også. Du har i hvertfall kjøpt knallbra varer uten tvil og sånt gleder oss. Mye fikk du dem for ?

Takk for det Ja, blir bra det nå Magnum kablene er jo råe, store og fine.
    Med 2x2m inkludert plugger fikk jeg for 900kr.

Pluggene skal vist være ganske bra dem å, har ikke hvert borti Tara Labs før men.
    Min tråd

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt både Ikon 7 mk2 og Ikon 6 mk2 og som har en formening om 7-eren er verdt de ekstra kronene? Det blir en lytt til uka, skal få klubben til å rigge en Denon AVR-4311, Ikon 6/7 mk2, Ikon vokal 2 mk2 og Ikon on-wall mk2 i lytterommet. Men sist jeg sjekket hadde de ikke noen 7-ere mk2 i demo i Drammen, så lurer på om 6-eren er såpass tilsvarende at det ikke gjør store forskjellen (og om det da eventuelt er verdt de ekstra kronene).

Den gamle Ikon-senteren fikk litt pes husker jeg, noen som har en formening om vokal 2 mk2 er ålreit? Eller bør jeg be dem rigge en mentor-senter også?

Jeg er ikke heeelt på kjøper'n enda, men har ikke hørt Ikon mk2 og jeg er stadig åpen for at det finnes fullgode alternativer til blå-høyttalerne mine der ute.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Takk for det Ja, blir bra det nå Magnum kablene er jo råe, store og fine.
    Med 2x2m inkludert plugger fikk jeg for 900kr.

Pluggene skal vist være ganske bra dem å, har ikke hvert borti Tara Labs før men.
    Hfk solgte TaraLabs før, tror det er et amerikansk merke men VDH skal være en god erstatter for dette. Det er plugger som du kan skru på så låser de seg til terminalen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Noen som har hørt både Ikon 7 mk2 og Ikon 6 mk2 og som har en formening om 7-eren er verdt de ekstra kronene? Det blir en lytt til uka, skal få klubben til å rigge en Denon AVR-4311, Ikon 6/7 mk2, Ikon vokal 2 mk2 og Ikon on-wall mk2 i lytterommet. Men sist jeg sjekket hadde de ikke noen 7-ere mk2 i demo i Drammen, så lurer på om 6-eren er såpass tilsvarende at det ikke gjør store forskjellen (og om det da eventuelt er verdt de ekstra kronene).

Den gamle Ikon-senteren fikk litt pes husker jeg, noen som har en formening om vokal 2 mk2 er ålreit? Eller bør jeg be dem rigge en mentor-senter også?

Jeg er ikke heeelt på kjøper'n enda, men har ikke hørt Ikon mk2 og jeg er stadig åpen for at det finnes fullgode alternativer til blå-høyttalerne mine der ute.
    Skorob her på forumet har hørt disse to opp mot hverandre og opplevde at I7 var bedre på alle måter. Det er nok best å sette opp disse to så kan du høre selv hva du liker, ikke glem at du får et ekstra element på kjøpet og sånt blir det mer trøkk av vet du.

Ikon sentern har faktisk blitt nesten 6cm lengre bredde og den skal trøkke mer nå men Mentor center er jo i en helt annen klasse da. Alt i alt så er lyd subjektivt så hver og en opplever dette forskjellig, kan du ikke få rigga opp dette i Drammen eller den i Marcus Thranesgate. De har vel det meste i demo om jeg ikke tar helt feil der, riggen deres er temmelig feit med masse snacks.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med en litt mer generell kommentar her, men dog...

Jeg synes det er litt rart at man prater om hele merker som matcher og ikke matcher hele tiden på forumet her. Altså at Dali + Yamaha blir bra osv. Av Dali høyttalere jeg husker å ha hørt (på samme forsterker i samme rom) har jeg pløyd gjennom Ikon 6 mk1, Ikon 7 mk1, mentor 2, mentor 6, helicon 400 og helicon 800. Jeg synes det blir veldig spesielt å karakterisere diskantene på disse som "like". Personlig kunne det ikke falt meg inn å kjøpe Ikon mk1 serien pga diskanten. Cymbaler skreik mot meg og 99% av alt jeg hører på har jo cymbaler i seg så det går ikke. Men mentor og helicon har ikke den samme diskanten, i hvert fall ikke på noe jeg har hørt.

Poenget med innlegget er egentlig det at Ikon er ikke noe for meg, men det er Mentor. Og når man da prater matching av merket, altså hele høyttalersortimentet, blir det ganske søkt i mine ører. Sannheter blir laget veldig fort basert på en erfaring som på ingen måte trenger å si en sannhet om en hel høyttalerserie, langt mindre en hel høyttalerprodusent.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har nå brukt ca 1mnd for å lese gjennom over 540 sider med dalistoff og veldig mye intressant lesning her inne. Roger har jo satt "linjen" her inne med veldig åpen og positiv tone og syns alle følger dette meget bra, koselig tråd der alle er venner (er desverre ikke slik i alle trådene her inne)
    Er egentlig 110% Klipschmann og kommer sansynligvis til å fortsatt være d men har lyst å prøve ut noe dali (så jeg kanskje blir fullverdig medlem av denne klubben jeg også) for å høre forskjellen fra Klipsch som jeg kjenner ganske godt fra før (hatt flere forskjellige Klipsch samt hørt endel demoer på butikk osv).

Men er veldig enig med "vebbis" her da, noen Dali kan vel funke bra med litt lys elektronikk mens andre Dali har veldig godt av å bli "tonet ned" litt i toppen. Samme med forsterkere da. ta og prøv disse 2 blokkene mot hverandre og hør om d i d hele tatt er noe sammenligningsgrunnlag i lydbildet: Vincent sp-t100 og Vincent sp-996

sistnevnte blokk er 125w rms i 8ohm mens den første er 100w rms i 8ohm. Altså skal 996 være kraftigere enn sp-t100 men dette er langt fra sannheta, sannheta er at hybriden høres mye kraftiere ut enn 996

lydbildet er også i mine ører LANGT fra hverandre (naturlig nok). Jeg syns 996 virker veldig spiss i midtre og øvre diskant og har en litt spinkel mellomtone mens sp-t100 har en utrolig avrundet og behagelig MEN detaljert diskant og mellomtonen ligger fjellstøtt samt at bassen er bedre på denne blokka. Dette er jo da mi mening og andre kan ha andre meninger men tror ikke noen vil si påstå at 996blokka er mørk i klangen ihvertfall

så dette med å skjære "alle dali passer til alle Vincent" blir jo veldig feil sidne Dali har noen lyse og noen mørke i klangen og akkurat d samme har Vincent, så som Roger så ofte sier: Dette er noe enhver må prøve ut selv, istedenfor å lese på forum hva ANDRE liker og anbefaler

Trodde jo egentlig Vincent sv-236 skulle ha samme lydbildet som sp-t100 men ble litt overrasket da jeg leste at den var litt lys i toppen da han skifta høyttalere.

Uansett, hadde vel ett par andre poeng med dette innlegget egentlig da, men når vebbis kom med hans innlegg må jeg jo bare være helt enig med han i dette hehe.

Første poenget er jo at her inne virker d som om 95% tror at hvis man matcher høyttalere og forsterkere bra så har man oppnådd nirvana, men MI erfaring er faktisk at kilde har mye mer å si enn folk flest tror. Har i alle år spilt på en philips cd spiller jeg kjøpte for konfirmasjonspengene mine og alltid vært fornøyd med dette, siden prøvde jeg en sony cd spiller og merka littegrann endring i lydbildet uten at jeg helt kunne peke på hva som var forskjellig, MEN. Så kjøpte jeg meg en Vincent cd s6 da jeg fikk denne til en bra pris på brukten, morro å teste en litt dyrere spiller tenkte jeg men hadde ikke de helt store forhåpningene.

Men milde moses for en forskjell, fra dette øyeblikk gikk jeg fra å være en vanlig musikkelsker til å bli en ekte hifientusiast. Lydbildet åpnet seg helt vanvittig opp, detaljer jeg ALDRI hadde hørt før kom fram (dette på cd-er jeg har spilt 842 ganger tidligere så jeg kan hvert ett lille symbalslag og gitar riff utenat) I tillegg ble stereoskildringa vanvittig bra, du hørte nøyaktig hvilket instrument som lå i hvilken høyttaler og du kunne skildre instrumentene fra hverandre usansynlig mye bedre enn med den gamle cd-spilleren jeg har hatt i alle år og trodde var "helt ok". Plutselig ble d virkelig morro å høre Dimmu Borgir, Opeth, Rage against the machine osv der de heftige partiene ofte har blitt ei suppe av masse lyd, nå kunne man høre alt krystallklart

eneste jeg mista littegrann var bassen, men dette er neppe bassen jeg har mista. D er nok heller at "grumset" er blitt borte så nå får jeg rein lyd ut fra høyttalerne istedenfor "basslyd" på forskjellige ting.

anbefaler alle som hører mye på musikk til å prøve ut en skikkelig cd-spiller istedenfor å sitte på spotify med en litt påkosta dac å tro at dette er optimalt.

Men som Roger sier, Parasound er gode greier. fikk ett meget godt tilbud på en Ps nc 2125 og en Ps nc 7100 (som jeg bruker som forforsterker) og dette åpna lydbildet enda 20% mer samt at bassen ble tydeligere og mer kontant. Tror nok alt skrytet fra Roger og de andre her inne + Klipschklubben om Ps har påvirket meg litt men så lenge reslutatet ble så bra som d ble så må jeg bare takke alle som skryter av Ps produktene, dere tar ikke feil Artig å høre at nyhetsopplesere og slikt som før kunne høres at de kom fra hver sin høyttaler nå er HELT umulig å høre kommer fra noen andre plasser enn tv-en som står på midten, bortsett fra at d ikke er mulig siden lyden på tv-en er avslått

men med forsterkerbytte ble som sagt lyden 20% opp fra før jeg bytta men med cd-spiller byttet ble lyden 348% opp fra slik lyden var med gamle cd-spilleren. Og grunnen til at jeg kan si at Spotify og en god dac ikke kan måle seg med en GOD cd-spiller i mine ører er jo nettopp d at 7100 er kjent for å ha en veldig god dac, og når jeg hører fra Spotify er lyden ett stykke unna lyden på cd-spilleren.

men har ett par spm her til slutt (hvis noen i d hele tatt har gidda å lest alt dette da, hehe)

spm er som følger: På denne 7100 har jeg kobla cd-spilleren til 7.1 utgangen bak og ikke gjennom den normale "cd utgangen" siden lyden ikke ble bra når jeg kjørte gjennom dac-en til 7100 da Vincent dac-en min er bedre. Men problemet er at jeg ENTEN får sub eller høyttalere når jeg går inn på menyen og stiller, nå vet jeg ikke om 2100 har samme innstillinger som 7100 har med dette kan jo godt hende, ellers kan d vel hende noen flere her inne har 7100? Så hvordan skal jeg egentlig koble/stille for å få BÅDE sub og høyttalere samtidig

spm nr 2 er jo at jeg i lang tid har hatt lyst på Klipsch rf-63 og nå som disse ligger til 13lapper ny så er jo ikke dette noe annet enn vanvittig mye høyttaler for pengene (Klipsch spiller både trykket til cv samt detaljer og dynamikk som få andre kan matche)

men alikavel er jeg såpass nysgjerrig på Dali at d kan hende jeg ender opp med å prøve en eller anna dali i samme prisklasse, så hva er å anbefale på bruktmarkedet til 10-13lapper? Vil ha høyttalere som leverer minst like mye detaljer å åpenhet i lydbildet som mine Klipsch (små høyttalere egentlig, men veldig fornøyd med både trykk og detaljer, har rf-25) og samtidig kan guffe skikkelig på uten at lydbildet blir rotere eller vrenger på noen måte. Hva er beste Dali til dette formålet?

Noen som har hatt både Dali og Klipsch i ca samme prisklasse å størrelse og kan si litt om forskjellen slik de opplevde begge merkene?

KUN musikk, ikke noe film nei.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hfk solgte TaraLabs før, tror det er et amerikansk merke men VDH skal være en god erstatter for dette. Det er plugger som du kan skru på så låser de seg til terminalen?
    Ok, ja. Kan ta noen bilder av den når jeg kommer hjem i dag, så kan du se dem
    Min tråd

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob her på forumet har hørt disse to opp mot hverandre og opplevde at I7 var bedre på alle måter. Det er nok best å sette opp disse to så kan du høre selv hva du liker, ikke glem at du får et ekstra element på kjøpet og sånt blir det mer trøkk av vet du.

Ikon sentern har faktisk blitt nesten 6cm lengre bredde og den skal trøkke mer nå men Mentor center er jo i en helt annen klasse da. Alt i alt så er lyd subjektivt så hver og en opplever dette forskjellig, kan du ikke få rigga opp dette i Drammen eller den i Marcus Thranesgate. De har vel det meste i demo om jeg ikke tar helt feil der, riggen deres er temmelig feit med masse snacks.
    Ja, da bør jeg høre I7 også. Ikke negativt det, men må høre med Drammen og Marcus Thranesgt om tilgjengelighet i demo. Spent på Ikon Vokal 2 mk2, registrerte at den var blitt større ja. Har generelt veldig trua på I7, IV2 og On-wallene. Suben min beholder jeg uansett en stund til (S1.5), den er jeg relativt godt fornøyd med. Har inntrykk av at suber er like lette/vanskelige å integrere i et lydanlegg uansett merke og serie, så blir vel i overkant overfladisk å skru meg på at jeg i tilfelle kjøp må ha Ikon-suben også.

Men Ikon på Denon. Det kan jo for alt jeg veit bli en kort demo. :?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    men alikavel er jeg såpass nysgjerrig på Dali at d kan hende jeg ender opp med å prøve en eller anna dali i samme prisklasse, så hva er å anbefale på bruktmarkedet til 10-13lapper? Vil ha høyttalere som leverer minst like mye detaljer å åpenhet i lydbildet som mine Klipsch (små høyttalere egentlig, men veldig fornøyd med både trykk og detaljer, har rf-25) og samtidig kan guffe skikkelig på uten at lydbildet blir rotere eller vrenger på noen måte. Hva er beste Dali til dette formålet?
    KUN musikk, ikke noe film nei.
    Jeg vil personlig anbefale deg Ikon8

Dali ikon 8, Panasonic TXP50VT20 totalt 24000 - FINN Torget

Dali Ikon 8 og Parasound Halo A21 og Parasound 2100 - FINN Torget

Tror de vil passe fint med dine t100

Side 546 av 743 FørsteFørste ... 46 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 542 543 544 545 546 547 548 549 550 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •