Dalis Entusiaster - Side 545

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 545 av 743 FørsteFørste ... 45 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 541 542 543 544 545 546 547 548 549 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 ... SisteSiste
Viser resultater 10,881 til 10,900 av 14850
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Du sitter vel ikke i sofaen med de bakkanalene så høyt oppe vel?
    For de gir deg så og si null effekt i å fungere som bakhøyttalere ved så tilfelle.
    De spiller jo rett over hodet på sofaen og fremover i rommet.
    De fungerer rett og slett utrolig bra, spredningen i de er overraskende. De er vinklet nedover noe som og er med på å skape god spredning nedover. Var skeptisk til de selv og plasseringen. Etter råd fra HK falt valget på disse med denne plasseringen. Jeg sitter midt imellom under de og det fungerer mye bedre enn sånn som jeg hadde det tidligere med høyttalerne på siden rettet mot lytteposisjon. Lyden ble altfor påtrengende og slitsom, var og veldig markant hvor lyden kom fra noe det ikke er nå... Så null effekt som bakhøyttalere gir de nok ikke, utrolig detaljerte og. Deilig med helikopter f.eks og lyden er midt over hodet
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fikk lyttet til Ikon7 idag. Du verden... skal si jeg ble litt tatt på senga.. at den kunne være så mye annerledes enn IKON6 hadde jeg aldri trodd.. En vannvittig bra sak! Spessielt mellomtone og diskant virka enda mer "behagelig" enn på IKON6mk2, som jeg mener er et bra steg i rett retning enn ikon6mk1 .

Anbefales en lytt!
    Ikon 7 MK2 er mine nye høyttalere,håper på å få skaffet meg dem i løpet av 2011.
    Er meget fornøyd med mine Ikon 6 MK2,men ønsket om mere basstrykk er der,i allefall på film.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Hvilken forsterker ble brukt?
    Denon PMA/DCD1510 komboen. Ikke det sterkeste, men vi dro ikke på så masse, så det gikk fint.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

Nå har Nad M2 kommet på plass i racket, og som dere ser på bildet så har jeg ikke så stor plass, og ingen optimal lyttekrok. Det viktigste for meg er å spille musikk, og kose meg med den. Så får andre ta seg av målinger, plasseringer etc etc.

En utrolig fin forsterker og som er utrolig stille og masse detaljer kommer frem.

Utstyret jeg bruker er NAD M2, Mentor 6 LE, Denon BD 38008 også som kilde) Bruker mest Imac som kilde via Airport express.

Alt blir et kompremiss pga liten stue,tv, blue-ray spiller og samboer c,")

Men dette tror jeg er den optimale løsningen
    Gratulerer med en av årets viktigeste forsterkere, samt beste?! .

Den står høyt på listen!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mine Helicon 300 mk2 rakk desverre ikke komme innom igår kveld da jeg fikk gjester.. satt ihvertfall på høyttalerne til å spille i hele går.

sitter nå, før jobb og lytter! men er ikke helt fornøyd

får håpe det bare er høyttalerne som trenger å *løsne seg litt*

vet de selvfølgelig trenger å innspilles, men Heli400 låt sykt bra i butikken med mine referanse låter, mens hjemme alt låt lyst og rart, nesten fælt:-?

skal jobbe litt med plassering av høyttalerne etter jobb, skal hyre en kamerat til å flytte rundt på dem

kan jo også nevne at jeg bare bruker en midlertidig forsterker ( Densen beat-100) men denne er jo litt mørk i klangen og har forsåvidt gode erfaringer med denne å et par mindre Dali`er fra tidligere. Av kabler har jeg VDH magnum hybrid / the jubilee (signal) og som i signaturen, dp 300f /m dl 304. kan det være platespilleren som lager trøbbelet her?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte ord Raymond Godt nytt år til alle!
    Hadde hvert morro med et Dali treff ja, hva slags elektronikk som passer bra til forskjellige klassene osv.

Men alle får kose seg i kveld! Jeg skal bort på fest i kveld, i den anledning skal jeg få liv i de gamle CV høytalerene mine da det ikke er så farlig å søle et glass over dem hehe.
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Da har jeg fått mine Helicon 300 mk2 rakk desverre ikke komme innom igår kveld da jeg fikk gjester.. satt ihvertfall på høyttalerne til å spille i hele går.

får håpe det bare er høyttalerne som trenger å *løsne seg litt*

vet de selvfølgelig trenger å innspilles, men Heli400 låt sykt bra i butikken med mine referanse låter, mens hjemme alt låt lyst og rart, nesten fælt:-?

skal jobbe litt med plassering av høyttalerne etter jobb, skal hyre en kamerat til å flytte rundt på dem

kan jo også nevne at jeg bare bruker en midlertidig forsterker ( Densen beat-100) men denne er jo litt mørk i klangen og har forsåvidt gode erfaringer med denne å et par mindre Dali`er fra tidligere. Av kabler har jeg VDH magnum hybrid / the jubilee (signal) og som i signaturen, dp 300f /m dl 304. kan det være platespilleren som lager trøbbelet her?
    Tror nok NAD M3 vil gi deg "bedre" lyd enn Densen, ikke tolk meg feil, densen lager god elektronikk!

Mine helicon 800 bruke en stund før de låt akseptabelt (prisen tatt betrakning).

De som virkelig gjorde dem gode var å få inn en Parasound poweramp og overgang til Audioquest XLR kabler. Nå sier jeg ikke at dette er det du må ha.. men vil bare si at elektronikk og kabler har endel å si på denne høyttaleren!

Kablene jeg bruker er langt rimeligere enn de som gjør lyden skarp og "rar" hos meg!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Woho! Kjøpte meg inn i Dali-klubben i dag.

2 stk Dali Ikon 5 MKII er nå ferdig installert i stuen.

Høy WAF score (wife approval factor) og god lyd!

Tok litt tid før jeg klarte å sette opp RXV767 forstereren i Bi-amp, men det var verdt arbeidet

Bare er dårlig bilder med mobilen i denne omgang. Nå gjenstår bare center, bakhøyttalere og sub
    Dette ble jo meget bra jo, Ikon 5 spiller veldig kult til å være så små egentlig. Jeg blir like overrasket hvor bra dem spiller, synes også Ikon 1 og 2 spiller veldig morsomt også. Etter Mk2 modellene kom så har det åpnet mange dører for folk igjen å få Dali i hus, skrike diskanten er dempet og lyden er bare fryd og gammen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Godt nyttår ja!

I slutten av januar kommer jeg etter planen til å melde meg inn igjen i Dali klubben. Da kommer Dali Ikon 6 mk2, Dali Vokal 2 mk2 og Dali On wall mk2 i hus og jeg gleder meg stort! Og dette blir værende....leeeeenge, da det er på tide å gå over til DRITKJEDELIG sparemodus framover. Så får vi håpe denne EISA vinnende serien holder ord!

PENE SAKER!
    Godt nytt år til deg også Magnus, dette var en gledens dag og få med deg på laget igjen. Er dette noe du har bestillt alt eller? Det blir en flott kino hos deg etterhvert da, når alt dette kommer i hus så blir det bare velstand tenker jeg. Jeg trodde nesten du skulle gå for KEF eller noe lign, hva slags sub har du tenkt på til dette oppsettet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fikk lyttet til Ikon7 idag. Du verden... skal si jeg ble litt tatt på senga.. at den kunne være så mye annerledes enn IKON6 hadde jeg aldri trodd.. En vannvittig bra sak! Spessielt mellomtone og diskant virka enda mer "behagelig" enn på IKON6mk2, som jeg mener er et bra steg i rett retning enn ikon6mk1 .

Anbefales en lytt!
    Jeg har enda ikke fått mulighet til å høre på denne høytaleren enda, men har hørt alle dem andre da til en forandring. Denne 7'ern virker spennende og et element til gjør det hele bare mer moro. Når 7'ern låter bedre enn 6'ern kan det blir enda mer moro da, hadde vært moro med a og b test på oppsettet her. Hva synes du om Denon-komboen på disse?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

Nå har Nad M2 kommet på plass i racket, og som dere ser på bildet så har jeg ikke så stor plass, og ingen optimal lyttekrok. Det viktigste for meg er å spille musikk, og kose meg med den. Så får andre ta seg av målinger, plasseringer etc etc.

En utrolig fin forsterker og som er utrolig stille og masse detaljer kommer frem.

Utstyret jeg bruker er NAD M2, Mentor 6 LE, Denon BD 38008 også som kilde) Bruker mest Imac som kilde via Airport express.

Alt blir et kompremiss pga liten stue,tv, blue-ray spiller og samboer c,")

Men dette tror jeg er den optimale løsningen
    Gratulerer så mye med en super forsterker, når jeg ser denne så har NAD overgått seg selv og var så heldig med en lytt på Triadenmessa i fjor. Denne spilte på Dali Mentor Menuet, det låt helt sykt bra og hva den lille Mentorn klarte å presse ut var helt utrolig. Det er moro å se at folk virkelig strekker seg etter go'lyden her inne, ikke snakke om de frontene du har da mann. LE serien er helt skrelt fra lagerne, du er heldig som har fått deg et smykke av noen høytalere. Finnish og lyd er på god vei til nesten high-end, er faktisk mulig og avsløre dårlige innspillinger med denne da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

Tusen takk for alle gratulasjonene

Har spilt i går kveld og litt i formiddag, og det jeg merker mest er en type "renhet og klarhet" i lyden jeg aldri har hatt før.

Jeg byttet bort Vienna Acoustics Beethoven concert grand( ca 42000,-) mot Mentor LE, og Mentorene passer mye bedre i min stue og de leverer masse godlyd, selv om jeg ikke sitter i riktig lytteposisjon.

Vienna ble litt for mørke og tunge i lyden og de passer helt sikkert mye bedre i en mye større stue

Hadde de originale Mentorene tidligere, og jeg merker at LE utg ikke har en like fremtreden diskant, og det trives jeg godt med.

mvh

Tom

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har oversikt over hva Dali fabrikken bruker som refferanse forsterkere?
    Hva har de f.eks koblet opp i demo rommet mot de forskjellige HT'ene?
    Mener å ha lest at noen av dere har vært en tur hos Dali DK, og kan sikkert komme med noe info.
    Er fristet til å prøve Parasound eller NAD på Euphonia.
    Men for øyeblikket prøver jeg en rimelig kinesisk rørforsterker med overraskende gost ressultat. En ren klasse A rør amp står også på lista.
    Overraskende lite "rør" prat blant Dali entusiatene. Noen som har erfaring med rør på Dali?
    Ellers god feiring :-)

.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Vincent SV-236 hybridforsterker på Dali, er ikke en ren rør amp da. Det fungerte veldig bra på Ikon 6, men har byttet høyttalere til Mentor 6 nå og det er i kvasseste laget i toppen på høyt volum. Må få testet noen andre rør og se om jeg kan få tonet det ned i toppen.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Da har jeg fått mine Helicon 300 mk2

Du trenger iallfall ikke bekymre deg over at det er høyttaleren som er problemet. Det er nok forsterkeren som er den største synderen her. Helicon trenger masse krefter for å blomstre (husk at det er en high-end høyttaler; alle ledd i signalkjeden avsløres på godt og vondt, dersom utstyret er under pari vil og skal det merkes). 300MK2 er også mer tungdreven enn 400. Et solid Parasound-trinn ville eksempelvis nok gjort underverker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Noen som har oversikt over hva Dali fabrikken bruker som refferanse forsterkere?
    Hva har de f.eks koblet opp i demo rommet mot de forskjellige HT'ene?
    Mener å ha lest at noen av dere har vært en tur hos Dali DK, og kan sikkert komme med noe info.
    Er fristet til å prøve Parasound eller NAD på Euphonia.
    Men for øyeblikket prøver jeg en rimelig kinesisk rørforsterker med overraskende gost ressultat. En ren klasse A rør amp står også på lista.
    Overraskende lite "rør" prat blant Dali entusiatene. Noen som har erfaring med rør på Dali?
    Ellers god feiring :-)

.
    De har sine egne forsterkere til oppsettene der nede, Dali's egne forsterkere som jeg aldri har sett noen sted før. Da-ty@online.no har vært der nede så send han en pm, regner han har eksagt spec. på disse.

Det er lite rørprat her pga det er vel få som har prøvd det på sine høytalere, kjenner desverre altfor lite til rørforsterkere selv så jeg har ikke noe spes å bidra med der.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Fikk montert spikes som fulgte med Mentorene i dag. De er jo ganske så geniale, fulgte med tabletter med filt under så det er veldig greit å flytte på høyttaleren.
    Mistet noe bass, skjønner ikke hvorfor men. Så putene må på plass igjen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Godt nytt år til deg også Magnus, dette var en gledens dag og få med deg på laget igjen. Er dette noe du har bestillt alt eller? Det blir en flott kino hos deg etterhvert da, når alt dette kommer i hus så blir det bare velstand tenker jeg. Jeg trodde nesten du skulle gå for KEF eller noe lign, hva slags sub har du tenkt på til dette oppsettet?
    Takk for det! Skal bestille i slutten av måneden, hvis lommeboka er tjukk nok blir det vel full pakke med en gang.

Planen var KEF, men etter å ha lest og hørt Ikon mk2 så ble jeg ganske overbevist. (og jeg får det til noe bedre pris pga. bekjente)

Jeg skal fortsette å bruke XTZ subben en periode til. Jeg er kanskje en av de få som fint kan klare meg uten sub. Jeg synes det nesten er mer artig fordi da får man utnyttet dynamikken i høyttalerne bedre. Jeg er ikke så avhengig av dypbassen, men mer avhengig av den stramme "in your face" dynamikken/trøkket. Med Dali Mentor 6 savna jeg ikke sub i det hele tatt, da de hadde en ekstrem dynamikk og gikk relativt dypt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Takk for det! Skal bestille i slutten av måneden, hvis lommeboka er tjukk nok blir det vel full pakke med en gang.

Planen var KEF, men etter å ha lest og hørt Ikon mk2 så ble jeg ganske overbevist. (og jeg får det til noe bedre pris pga. bekjente)

Jeg skal fortsette å bruke XTZ subben en periode til. Jeg er kanskje en av de få som fint kan klare meg uten sub. Jeg synes det nesten er mer artig fordi da får man utnyttet dynamikken i høyttalerne bedre. Jeg er ikke så avhengig av dypbassen, men mer avhengig av den stramme "in your face" dynamikken/trøkket. Med Dali Mentor 6 savna jeg ikke sub i det hele tatt, da de hadde en ekstrem dynamikk og gikk relativt dypt.
    Vi gleder oss på dine vegne så det kan bli spennende om du får til dette, god pris også sier du og da er det ikke noe å tenke på. Det er fordel med noen kontakter i dette miljøet også, men etter det jeg har hørt selv så tror jeg du kommer til å bli positvt overrasket.

XTZ gir jo masse for pengene så det er ikke vits å bytte, du er jo fornøyd og det viktig så lite vits å hige etter mer. In your face får man med rette rommet og godt forsterkeri. Da får vi bare smøre oss med tålmodighet og vente på noen flotte bilder fremover.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjel til salgs

Hei folkens, lenge siden sist.

Jeg må nok dessverre sterkt vurdere å selge anlegget mitt til fordel for studier og hybel/pendling. Finn.no Annonse kommer etterhvert

Side 545 av 743 FørsteFørste ... 45 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 541 542 543 544 545 546 547 548 549 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •