Dalis Entusiaster - Side 544

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 544 av 743 FørsteFørste ... 44 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 540 541 542 543 544 545 546 547 548 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 ... SisteSiste
Viser resultater 10,861 til 10,880 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei !
    Jeg lurte på om noen kan anbefale en dedikert cd spiller til dette oppsettet ?
    Har en Denon 1500 AE på hjemlån , men den tror jeg blir returnert.

Prismessig tenkte jeg å havne omkring denne , mellom 5-8000.
    Kan godt tenke meg en spiller som har litt mer finesser enn den jeg har her hjemme . Av-på funksjon på fjernkontroll er vel ingen "luksus"i dag .

Veldig klar lyd i den ,men for mye og "skingrende " diskant, litt slitsomt å lytte til enkelte typer cd .
    En av grunnene til at jeg byttet til Mentor 6 LE fronter , fra Ikon 6- var å få rundere og fyldigere lyd...

Vet ikke hvordan min Pioneer receiver farger lyden ?
    Hadde ikke planer om å oppgradere den foreløpig..

Så jeg går inntil videre tilbake til min blu-ray spiller Sony bpd s-350

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fixe
    Hei !
    Jeg lurte på om noen kan anbefale en dedikert cd spiller til dette oppsettet ?
    Har en Denon 1500 AE på hjemlån , men den tror jeg blir returnert.

Prismessig tenkte jeg å havne omkring denne , mellom 5-8000.
    Kan godt tenke meg en spiller som har litt mer finesser enn den jeg har her hjemme . Av-på funksjon på fjernkontroll er vel ingen "luksus"i dag .

Veldig klar lyd i den ,men for mye og "skingrende " diskant, litt slitsomt å lytte til enkelte typer cd .
    En av grunnene til at jeg byttet til Mentor 6 LE fronter , fra Ikon 6- var å få rundere og fyldigere lyd...

Vet ikke hvordan min Pioneer receiver farger lyden ?
    Hadde ikke planer om å oppgradere den foreløpig..

Så jeg går inntil videre tilbake til min blu-ray spiller Sony bpd s-350
    Cambridge har veldig gode cd spillere. Kanskje 650 modellen er verdt en nærmere titt?
    Eller kanskje du bare skal koble en god dac til sonyen og bruke den som driverk?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en ny ting til "kinoen" min på mandag å har kommet i posten i dag!
    Skal hente å legge ut bilder senere Dette er heftige saker!!
    Min tråd

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste innen HIFI verden! Har hatt lyst på en slik siden vi solgte vår for mange herrens år siden, er ikke HD men kan ikke bli bedre ^^
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    544 sider ja, populær tråd!

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Skjønner etter å lese litt rundt her så ligger jeg langt bak i denne verden innen "AV"

Men takker for mange gode tips

Er kjempe fornøyd med mitt første anlegg som ikke koster under 5000,- på elkjøp.

Dali virker veldig bra og er lykkelig over at jeg tok turen innom Hifi Klubben!

Et lite spm. Har fått en lyd og trykk jeg er fornøyd med, men når jeg skal høre på film i "samboer volum" så er bassen veldig høy. Må skru ned volum bak på bass. Ved høyt spilling harmonerer alt "perfekt"

Noen tips, eller er det slik bare...?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Hei!

Skjønner etter å lese litt rundt her så ligger jeg langt bak i denne verden innen "AV"

Men takker for mange gode tips

Er kjempe fornøyd med mitt første anlegg som ikke koster under 5000,- på elkjøp.

Dali virker veldig bra og er lykkelig over at jeg tok turen innom Hifi Klubben!

Et lite spm. Har fått en lyd og trykk jeg er fornøyd med, men når jeg skal høre på film i "samboer volum" så er bassen veldig høy. Må skru ned volum bak på bass. Ved høyt spilling harmonerer alt "perfekt"

Noen tips, eller er det slik bare...?
    Strengt tatt er det ganske unaturlig at bassenergien er mer fremtredende på lavt volum grunnet måten øret vårt oppfatter lyd på. Vanligvis vil øret oppfatte mindre bass selv om lydintensiteten er lik over hele frekvensspekteret fordi øret ikke oppfatter bass på lavt volum like godt som de andre frekvensene.

http://www.silencertests.com/images/eqloud.jpg

Dette gir dere en liten oversitk over hvordan øret oppfatter de forskjellige frekvensene.

det jeg ville gjort er å prøve andre plasseringer av subwoofer, eventuelt sett på delefrekvensen for subwoofer. Om det spiller sømløst på høyere volum er det sannsynligvis bare snakk om enkle justeringer.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut et bilde av hvordan det ble med nye bakkanaler siden dere liker bilder . De har hengt noen uker nå men har ventet på kabler fra England så kablingen har vært provisorisk. Fikk kablene på mandag så vi har fått hengt det som det skal være nå. Kablene var litt tykkere og stivere enn jeg trodde så var en liten utfordring å få lagt de i kabelskjuleren og få knipset den på plass. Men 23 m med kabel kom på plass etter noen timer...

Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilige bakhøytalere, gratulere. Du får si hvordan det låter.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ! Ekte fisk du har på veggene der? :razz:

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kampfisk ja
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woho! Kjøpte meg inn i Dali-klubben i dag.

2 stk Dali Ikon 5 MKII er nå ferdig installert i stuen.

Høy WAF score (wife approval factor) og god lyd!

Tok litt tid før jeg klarte å sette opp RXV767 forstereren i Bi-amp, men det var verdt arbeidet

Bare er dårlig bilder med mobilen i denne omgang. Nå gjenstår bare center, bakhøyttalere og sub

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nå har Nad M2 kommet på plass i racket, og som dere ser på bildet så har jeg ikke så stor plass, og ingen optimal lyttekrok. Det viktigste for meg er å spille musikk, og kose meg med den. Så får andre ta seg av målinger, plasseringer etc etc.

En utrolig fin forsterker og som er utrolig stille og masse detaljer kommer frem.

Utstyret jeg bruker er NAD M2, Mentor 6 LE, Denon BD 38008 også som kilde) Bruker mest Imac som kilde via Airport express.

Alt blir et kompremiss pga liten stue,tv, blue-ray spiller og samboer c,")

Men dette tror jeg er den optimale løsningen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite brev til dere fra grunnleggeren

Da vil jeg ta meg den friheten og skrive noen ord og dele med dere, det er sjelden jeg skriver noe med skikkelig lengde så jeg håper dere orker og leser igjennom mitt lille ”brev” dette er til ære til dere folkens.

Ett år er snart over og ett nytt år i møte, dette året har gitt oss mange fine og aktive medlemmer samt entusiaster som lever og ånder for hobbyen sin. Dette er en stor glede for meg som er grunnleggeren av denne tråden, som de fleste vet så startet tråden som en Dali Ikon 8 plass som vokste seg sakte men sikkert i riktig retning. I tiden som gikk ble jeg selv bare mer int. av Dali’s produkter så det var det like greit å lage en offisiell ”Dali-tråd”, dette har jo bare blitt en stor suksess her på Avforum og sånt liker vi. Gjør vi ikke?

Vi får stadig vekk nye medlemmer og tråden vokser seg enormt i størrelse, nå nærmer vi oss 11.000 innlegg og hvor bra er ikke det da? Jeg trodde selv aldri at tråden ville bli så stor men der tok jeg tydeligvis feil, men det er bare positivt at folk virkelig trives på denne tråden så noe riktig har jeg gjort her i livet. Selv ser jeg på denne tråden som givende og veldig lærerik, det er takket å være dere folkens som bidrar med all den flotte kunnskapen dere har inne. Vi ville aldri vært så store om vi ikke hadde med alle dere på laget, jeg vil takke dere evig for all den jobben dere har lagt ned her på tråden. Takket å være dere har denne tråden blitt en av de største høytalertrådene her på forumet, så jeg vil med det si nok en gang tusen hjertelig takk for innsatsen.

Jeg håper vi en gang i fremtiden kan arrangere et lite Dali treff ett sted, tror det kunne vært moro for mange her inne og fått hilst på hverandre i real life også. Vi har jo nesten blitt en gjeng som kunne fint hatt godt av noe slikt. Om det er av int. så kan vi sikkert prøve så vi får se hva fremtiden kan by på. Dere står fritt med å komme med innspill til et slikt arrangement, bare kom med deres ideer så ser vi hva det blir til.

Ellers er det fint lite som har skjedd på min side utenom at jeg fikk Dali Helicon 400 MK2 i hus, jeg har ikke skrevet så mye om de men som alle vet så låter Dali bra og H400 skuffer ikke på noen måte. Her får man en pakke med krutt samt detaljer til fingerspissene, dette kan spille morsomt og seriøst på en gang. Jeg skulle ønske jeg hadde råd til å kjøpe et skikkelig stykke forsterker så disse kan blomstre med stålkontroll. Om ikke dere har hørt disse så er det mulighet for en demo for de som ønsker det.

Jeg vil med dette ønske dere kjære entusiaster og aktive medlemmer ett riktig godt nytt år, håper dere har hatt en fantastisk jul og ønskene deres ble oppfylt.

De beste ønsker for det nye året……

Raymond

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,559
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Legger ut et bilde av hvordan det ble med nye bakkanaler siden dere liker bilder .

Du sitter vel ikke i sofaen med de bakkanalene så høyt oppe vel?
    For de gir deg så og si null effekt i å fungere som bakhøyttalere ved så tilfelle.
    De spiller jo rett over hodet på sofaen og fremover i rommet.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår ja!

I slutten av januar kommer jeg etter planen til å melde meg inn igjen i Dali klubben. Da kommer Dali Ikon 6 mk2, Dali Vokal 2 mk2 og Dali On wall mk2 i hus og jeg gleder meg stort! Og dette blir værende....leeeeenge, da det er på tide å gå over til DRITKJEDELIG sparemodus framover. Så får vi håpe denne EISA vinnende serien holder ord!

PENE SAKER!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lyttet til Ikon7 idag. Du verden... skal si jeg ble litt tatt på senga.. at den kunne være så mye annerledes enn IKON6 hadde jeg aldri trodd.. En vannvittig bra sak! Spessielt mellomtone og diskant virka enda mer "behagelig" enn på IKON6mk2, som jeg mener er et bra steg i rett retning enn ikon6mk1 .

Anbefales en lytt!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fikk lyttet til Ikon7 idag. Du verden... skal si jeg ble litt tatt på senga.. at den kunne være så mye annerledes enn IKON6 hadde jeg aldri trodd.. En vannvittig bra sak! Spessielt mellomtone og diskant virka enda mer "behagelig" enn på IKON6mk2, som jeg mener er et bra steg i rett retning enn ikon6mk1 .

Anbefales en lytt!
    Hvilken forsterker ble brukt?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte ord Raymond !

Jeg ønsker også dere alle et riktig Godt Nyttår og håper året 2011 blir et flott år for oss alle :wink:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt God Jul og et riktig Godt Nytt År! Takk for det gamle, måtte det nye bringe mange fine oppgraderinger, ikke minst på Dali fronten

Side 544 av 743 FørsteFørste ... 44 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 540 541 542 543 544 545 546 547 548 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •