Dalis Entusiaster - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 54 av 742 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 554 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 14836
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=da-ty@online.no]Hvilken HFK butikk tok du kontakt med da?[/QUOTE

Grensen i Oslo=) Hadde hørt gode ting om dem så jeg stolte på det. Hadde jo ikke peiling selv

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    jeg hare ikke tatt alle 8 målingene, kun tre. hvor skulle jeg tatt alle de i det rommet her?? hehe. eller er det noe jeg har misforstått?

Men målte opp 3 målinger en gang og det gikk jo ikke lenger. Må jeg ta f eks først en, så nappe ut måleren og sette den inn igjen og ta nr 2 osv?
    Absolutt ikke nappe ut mic`n. Har du gjort det blir ikke noe lagret. Har du lagret målingene??? La oss si tegningen er en sofa. 3 seter ok ?? Del sofaen i 3 deler. Posisjon 1 er sweetspot. Ørehøyde. Det samme er 2,3,6,7
    Nr 4 og 5 er armlene på sofaen. Nr 8 er ca i der kneet ditt er når du sitter.
    Dette var en j#### dårlig tegning, men håper den kan hjelpe deg

'''''''''''''''3''''''''''''''''''''''''''''''''6' ''''''''''''''''''''''''''''''''1''''''''''''''''' '''''''''''''''7''''''''''''''''''''''''''''2''''' ''''''''''''''''

-4---------------------------------- 8---------------------------------5--

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tronna_83]
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hvilken HFK butikk tok du kontakt med da?[/QUOTE

Grensen i Oslo=) Hadde hørt gode ting om dem så jeg stolte på det. Hadde jo ikke peiling selv
    Sender deg en PM

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig kjedelig at ikke lyden passer helt inn hos deg Tronna, håper mr Daniel her kan få hjulpet deg litt på rett kjøl igjen. Det er jo bare å jobbe videre på saken så blir det nok bedre med tiden, ellers har du fått litt bass i musikken og det er jo litt pluss det også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Tronna

Yamaha RX-V1900 review – whathifi.com

Her er en test av den nye Yamaha receiveren, god lesning og dette lover bare topp. Da ser jeg frem til neste test av storebroren, kan bli moro om den er like god eller mye bedre. Alt gjenstår å se og den som lever får se.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Til Tronna

Yamaha RX-V1900 review – whathifi.com

Her er en test av den nye Yamaha receiveren, god lesning og dette lover bare topp. Da ser jeg frem til neste test av storebroren, kan bli moro om den er like god eller mye bedre. Alt gjenstår å se og den som lever får se.

5 av 5 stjerner=) Meget bra=) Kunne ikke finne noe skriverier om dialogen der men=)

Den er viktig for meg altså=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når What Hifi gir 5 av 5 stjerner så er det ikke noe å tenke på engang, onkyo gir dem 4/5 så de liker Yamaha der inne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

5 av 5 stjerner=) Meget bra=) Kunne ikke finne noe skriverier om dialogen der men=)

Den er viktig for meg altså=)
    Dette med dialoger og generelt stemmer på DVD samt musikk DVD er det store forskjeller på, fra plate til plate og ikke minst lydspor. Har selv DTS spor som låter R¤¤¤ og DD spor som låter bra. Og andre veien. Så du må ikke forvente at alt låter like bra. Men med å kalibrere anlegget kan man da minimalisere dette.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Når What Hifi gir 5 av 5 stjerner så er det ikke noe å tenke på engang, onkyo gir dem 4/5 så de liker Yamaha der inne.
    Yamaha skal vist være meget bra på musikk. Onkyo er det jo også fart i. Strømsterk og fin klangbalanse. Men synes Onkyo ikke har helt topp oppsett for 2ch stereo. Var slik på 875 og 905. Mulig dette er forandrert på de nye modellene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med dialoger og generelt stemmer på DVD samt musikk DVD er det store forskjeller på, fra plate til plate og ikke minst lydspor. Har selv DTS spor som låter R¤¤¤ og DD spor som låter bra. Og andre veien. Så du må ikke forvente at alt låter like bra. Men med å kalibrere anlegget kan man da minimalisere dette.
    ja jeg vet. men det er jo dette jeg har slitt mye med å finne ut av hvordan jeg kan få opp volumet på dialoger samtidig som ikke alt annet skrus opp. Det eneste jeg har kunnet gjort er å skru opp volumknappen, men da har jo alt annet blitt høyere også og bare ubehagelig.

Er jo ikke tvil om at hd lyden er bedre enn dd. Dts er ikke så verst, mye kraftigere enn dd hvert fall

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til testen av 3900=) Elkjøp sa den kostet 13 000, men har fått inntrykk av noe annet på nettet=) DYRERE

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha skal vist være meget bra på musikk. Onkyo er det jo også fart i. Strømsterk og fin klangbalanse. Men synes Onkyo ikke har helt topp oppsett for 2ch stereo. Var slik på 875 og 905. Mulig dette er forandrert på de nye modellene.
    Jeg har kikka litt på Onkyo som en kandidat til evt hjemmekino anlegg, men jeg heller mere mot Yamaha for å si det sånn, de har kommet seg noe skikkelig for tiden og det er jo kjempe moro. Ser frem til flere seriøse tester av disse herlighetene nå..

Sitter nesten og griner her.. Soundgarden selger Pioneer 5090 Plasma til 23k, synd jeg er ramma av krisen gitt ellers hadde den stått i stua her i løpet av kort tid. Håpe på bedre tider så blir det nok bra, lov å tro i en elendig tid.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til testen av 3900=) Elkjøp sa den kostet 13 000, men har fått inntrykk av noe annet på nettet=) DYRERE
    Det er bare å vente men 13k synes jeg ikke er for ikke med tanke på hva Denon og slikt koster. Yamaha er kvalitet hele veien så det er ikke noe å nøle med engang, sykt bra saker synes jeg som har holdt i mange år.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kikka litt på Onkyo som en kandidat til evt hjemmekino anlegg, men jeg heller mere mot Yamaha for å si det sånn, de har kommet seg noe skikkelig for tiden og det er jo kjempe moro. Ser frem til flere seriøse tester av disse herlighetene nå..

Sitter nesten og griner her.. Soundgarden selger Pioneer 5090 Plasma til 23k, synd jeg er ramma av krisen gitt ellers hadde den stått i stua her i løpet av kort tid. Håpe på bedre tider så blir det nok bra, lov å tro i en elendig tid.

er det noe store forskjeller fra 1900 til 3900 tro????

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å vente men 13k synes jeg ikke er for ikke med tanke på hva Denon og slikt koster. Yamaha er kvalitet hele veien så det er ikke noe å nøle med engang, sykt bra saker synes jeg som har holdt i mange år.
    Jeg har liksom på følelsen at Yamahaen trøkker så mye mer enn Denonen=) At den er mer fyldig og fet i lyden

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noe store forskjeller fra 1900 til 3900 tro????
    Ikke godt å si det gitt, må nesten lese deg frem på teknisk informasjon om begge receiverne så sammenligne de mot hverandre rett og slett.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å tenkte her i stad at det kan **** meg hende at Ikon vokal 2 min ikke har løsnet ordentlig ennå at det er derfor jeg er misfornøyd med dialogen.

Etter det jeg har skjønt trenger de jo en god stund innspilling så, og jeg har faktisk ikke brukt anlegget så mye. Fordi jeg har vært så frustrert.

men jeg mistenker at denonen har ett ord med i laget her=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liksom på følelsen at Yamahaen trøkker så mye mer enn Denonen=) At den er mer fyldig og fet i lyden
    Denon er slapp og lite engasjerende, hadde en 3806 før og den skal jeg si deg gikk fort ut herfra. Den var jo så bassfattig så man fikk vondt av mindre, liker ikke Denon receivere lengre for dem er for dyre og lite god klang som jeg ønsker. Yamaha har den varme klangen med litt boost på toppen, så den er en flott kandidat.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei koster 3900 13 så er jeg fornøyd=) Men leste 18 på nettet en plass=(

Side 54 av 742 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 554 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •