Dalis Entusiaster - Side 538

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 538 av 743 FørsteFørste ... 38 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 534 535 536 537 538 539 540 541 542 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 ... SisteSiste
Viser resultater 10,741 til 10,760 av 14842
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Soundcare har laget 10/6mm overganger nå så mitt neste innkjøp blir disse spikes, har hatt de selv og synes dem gjør virkelig nytten sin. Jeg liker disse så godt så jeg kjøper de igjen på neste lyd-investering.
    Hos meg løfta lyden seg betraktelig ved å putte på de medfølgende Dali spike'en kontra de dempeputene som HFK også selger .

Soundcare har jeg veldig god erfaring med på B&W . flott at dem lager overganger .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hos meg løfta lyden seg betraktelig ved å putte på de medfølgende Dali spike'en kontra de dempeputene som HFK også selger .

Soundcare har jeg veldig god erfaring med på B&W . flott at dem lager overganger .
    Jeg får sette på de medfølgende spikes, har bare satt dem på gulvet inntil videre uten noenting. Apropost dempeputer så er jeg ikke så fan av de, liker gjerne at høytalerne har ben i fast ved å stå på. Overgangene er helt konge så det var en meget god nyhet, hva merket du som forskjeller før og etter spikes?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg får sette på de medfølgende spikes, har bare satt dem på gulvet inntil videre uten noenting. Apropost dempeputer så er jeg ikke så fan av de, liker gjerne at høytalerne har ben i fast ved å stå på. Overgangene er helt konge så det var en meget god nyhet, hva merket du som forskjeller før og etter spikes?
    Mye mer kontant bass, my mulig de føttene gjorde så mye gikk i gulvet og fikk en "boom" effekt av det. Og når det ble eliminert så ble mye oppover registeret mye klarere også (i mine ører), men det har nok en logisk forklaring siden bassen da garantert "ødela" mye for mellomtona med sin boomy sound.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mer kontant bass, my mulig de føttene gjorde så mye gikk i gulvet og fikk en "boom" effekt av det. Og når det ble eliminert så ble mye oppover registeret mye klarere også (i mine ører), men det har nok en logisk forklaring siden bassen da garantert "ødela" mye for mellomtona med sin boomy sound.
    Der har vi det og jeg har kjent litt på boom bass på enkelt innspillinger, men skal få kloa i noen skikkelige spikes så det blir andre boller her i gården. Det kan bli moro å prøve i hvertfall, hadde det på mine gamle Ikon 8 og skal si jeg savner dem en dag i dag. Det er helt utrolig hva sånne små-tweaks kan gjøre med innspillinger altså. Mine er enda ikke innspillt men jeg er godt på vei i hvertfall, prøver å spille en plate hver dag og gjerne med litt dynamikk.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe forskjell i lyd på Dali spikes og Soundcare?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    De vanlige ifra soundcare gir iallefall ingen bedre lyd, men er mye "smartere" med tanke på å flytte på høyttaleren!.. Men soundcare har vel noen dyrere også, og de kan kanskje ha noe for seg?! men det vet jeg ikke noe om.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker putene fra Dynabel nå men må rett og slett teste med spikes en dag, de ligger nå her i skuffa... nå er høyttalerne innsspilt så er rom for litt testing og eksperimentering.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det vil være en skikkelig dryg påstand. Grunnen til at jeg kjøpte Soundcare er at jeg fikk litt ondt i meg ved tanken på å sette Dalispikene rett i parkettgulvet :-)

Høyttalerne lar seg lett flytte på med Soundcare og det er en fordel med tanke på renhold. Støv og elektronikk er ingen god kombinasjon.

Tok en sjefsbesluttning og gikk for EC Prelude PD1 DAC så når er julegaven: Til: Geir Fra: Nissen i boks.

DT - Octavarium gjennom DAC'en gjorde besluttningen enkel. En av tidenes beste progressive låter ble løftet til de helt store høyder. Ikon 8 spiller utrolig bra på progressiv rock.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun brukt medfølgende gummiknotter og satt høytalerne på gulvfliser, så klippet til ligge underlag under flisene. Fungerer utmerket for meg. Litt av hensikten har vært å prøve å issolere høytalrne litt fra gulvet for å unngå vibrasjoner og for mye bass gang ned til nabo.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til hvor man kan få tak i et Dali "skilt"? F.eks. type "this home theater features ..." ? Eventuelt en høyoppløst logo for egenproduksjon?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Noen som kjenner til hvor man kan få tak i et Dali "skilt"? F.eks. type "this home theater features ..." ? Eventuelt en høyoppløst logo for egenproduksjon?
    --= Design by BOND =-- - Dali (Powered by CubeCart)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Ikon On Wall i hus... off, de ble litt store og iøyenfallende på veggen selv om sidene på de er hvite. Blir vel vant med de. Veldig boks lyd og i de, håper det er fordi de er nye og trenger å bli innspilt.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge! Takk!

..pokker, de hadde Denon også gitt.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vanlige ifra soundcare gir iallefall ingen bedre lyd, men er mye "smartere" med tanke på å flytte på høyttaleren!.. Men soundcare har vel noen dyrere også, og de kan kanskje ha noe for seg?! men det vet jeg ikke noe om.
    Fikk montert spikes som fulgte med Mentorene i dag. De er jo ganske så geniale, fulgte med tabletter med filt under så det er veldig greit å flytte på høyttaleren.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Konge! Takk!

..pokker, de hadde Denon også gitt.
    Jeg er vel velkommen her eller, selv om jeg ikke har Dali?

Han der er kjempeflink, jeg har selv kjøpt 5 skilter fra han.
    Du kan selv lage dine egene skilt eller finne noen kule Dali logoer på nett og sende til han så kan han lage skilt av det. (hvis oppløsningen er bra)
    På det ene skiltet mitt tokk jeg selv bilde av min ene EQ på forsterkarn og sendet til han, det ble kjempetøft.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg er vel velkommen her eller, selv om jeg ikke har Dali?
    Ser jo helst at du løper å kjøper deg DALI Spade Standard | Hi-Fi Klubben eller noe lignende så du har gitt din support til Dali før du får bli medlem da....

Hehe bare tuller du får sikkert være med, er opp til sjefen å han er ganske så grei skal du se

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ute i Oslo å sjekka ut diverse recivere til helicon. Pioneer er strøket ifra lista.

Det det står mellom er vel disse to:
    Harman Kardon avr460
    Yamaha Rx-2067

HArman Kardon var nok kanskje den som traff innertier for min del, men litt skeptisk over dens romkorreksjon og menysystem...

NAD T785HD ble også testet med stort hell (alt ble testet hos forskjellige aktører). Men så er prisen 2x de andre også da! Litt during ifra vifta på denne.

Yamaha var som yamaha altid er: God på alt! Men aldri best på noe syns jeg...

1.pri for med med en slik revicer er film! Siden stereolyden tar lyngdorfen seg av!

Er veldig usikker, Denon avr3311 har jeg også selvfølgelig sett på, og tror nok de fortsatt har en av den beste preampdelen på markedet, men litt svak kanskje?!

VANSKELIG ! ! ! ! ! ! !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

Kjøpte meg et sett Dali Mentor 6LE i høst, og disse blir nå brukt sammen med Electrocomåaniet ECI-5, og jeg er veldig fornøyd med dette, men oppgraderingsspøkelset vinker i det fjerne.

Ser at NAT (Norskaudioteknikk) i Oslo kjører bra tilbud på Parasound forsterkere, og lurer litt på settet.

Parasound Halo a21 og Halo JC2.

Er det noen her inne som har erfaringer med Parasound og Dali HT

takker for alle innspill

mvh

Tom

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Ikon On Wall i hus... off, de ble litt store og iøyenfallende på veggen selv om sidene på de er hvite. Blir vel vant med de. Veldig boks lyd og i de, håper det er fordi de er nye og trenger å bli innspilt.
    Det meste åpner seg og blir bedre under innspilling så ta tiden til hjelp, du får kjøre dem inn på frontkanalene dine så dem får litt bank. Hehe.

Side 538 av 743 FørsteFørste ... 38 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 534 535 536 537 538 539 540 541 542 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •