Dalis Entusiaster - Side 537

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 537 av 743 FørsteFørste ... 37 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 533 534 535 536 537 538 539 540 541 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 ... SisteSiste
Viser resultater 10,721 til 10,740 av 14842
    Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei får melde meg inn i klubben jeg oxo med mine
    Dali Ikon 6mk2, vocal 2mk2 og Lektor 2 :-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nimkazo
    Gratulere, flotte høytalere8)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker 8)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra oppsett du har der ja, grattis.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Om de faktisk er fake, så driter du i det. For tipper de begge er laget av identiske materialer. Derfor vil de låte ca likt. Og da kan roddis tenke at han har gjort en god deal! Det ville jeg gjort.

Jeg har lest litt i tråden her, og vurderer emotiva prosessor, samt xpa2+xpa3. Skal brukes på ikon6 mk1, så matching er viktig. Har lest begge erfaringer, om at det er bra, og at det er dårlig.

Jeg har også noen crown xti4000 som jeg har brukt til ikon6, og det var velidg god match. Så vurderer den muligheten også. (For de som tenker at PA låter stygt, så har de ikke hørt skikkelig PA).

Prisene på emotiva og crown er ca 6k per stk, så det er "hips om haps".

Kunne også tenkt meg noe eldre Denon Effekter. Noen som har noen tips til Denon serier av effektforsterkere som er i prisklassen 2-10k brukt? Grunnen er at jeg har bd2500 og Denon 2808, og det vil se bra ut med en denon forsterker. Jeg opplever Denon som en god match til Ikon.

Utifra de 3 mulighetene så lurer jeg på hva dere anbefaler! Vil ha det stilrent, så hvis jeg skal teste f.eks parasound, så kommer jeg til å skifte totalt til parasound. (Dersom jeg går for crown, så kommer jeg til å gjemme de bak racket, ikke i racket)
    Jeg har hatt 2 Denon Poa s10 på mine blue 5005 å synes de fikk veldig godt frem potensialet i disse, blue 5005 er jo litt feil å sammenligne mot ikon6 men kan være verdt en lytt, Vil tro du får en positiv opplevelse

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med flott oppsett, håper du er fornøyd med dette og håper å dele litt bilder og sånn når ting faller på plass.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå foregår det litt på den ikke-høytallermessige delen av anlegget her! Fredag fikk jeg endelig min Denon AVR-A100! I den anledning er det fort gjort å begynne å se seg om etter muligheten for å bruke flere kanaler merker jeg. HiFi Klubben har nettopp bistått meg med et par nye griller til mine 6006, noen som kjenner til leveringsdyktighet på høyttalere som egentlig er utgått for lengst? Skulle gjerne hatt finga i et par Dali Blue 2002 til å ha på hylla over tven! 6006 forran, 5005 bak og 2002 som front height! I'm feeli'n Blue!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med flott oppsett, håper du er fornøyd med dette og håper å dele litt bilder og sånn når ting faller på plass.

Jeg er strølende fornøyd med oppsettet så langt, men må påpeke at jeg ikke har hatt "ekte" annlegg før:-D
    Blir bilder etter at jeg får inn subber + lån av et bedre kamera. Rommet er i kjeller`n hos foreldrene mine ca 3,3 X 4.3( vet måla er litt rare men måler dette :???: ) blir 2x SVS PC12-NSD DSP, om ikke hakket større men da får jeg bare råd til en omgangen :twisted: ca 40 cm er max jeg har plass til i front rekka mi. er ca 50cm mellom hver side av tv bordet og frontene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er strølende fornøyd med oppsettet så langt, men må påpeke at jeg ikke har hatt "ekte" annlegg før:-D
    Blir bilder etter at jeg får inn subber + lån av et bedre kamera. Rommet er i kjeller`n hos foreldrene mine ca 3,3 X 4.3( vet måla er litt rare men måler dette :???: ) blir 2x SVS PC12-NSD DSP, om ikke hakket større men da får jeg bare råd til en omgangen :twisted: ca 40 cm er max jeg har plass til i front rekka mi. er ca 50cm mellom hver side av tv bordet og frontene
    Tar med kamera og stativ når den tid kommer . Spent på hvordan det har blitt ass! Vurderer samme sub selv vettu ...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir spennendes

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på demo av B&W CM9 igår, på Denon PMA2010 og DCD2000 i går.. spilte bra det, dog tok diskanten av litt til tider i mine ører. Glad jeg er Dali mann nå .. Men var nok litt elektronikken sin skyld også, NAD m3 har jeg hørt på samme høyttaler med litt stikkende diskant, men ikke så mye. Men du verden det var BRA lyd !

Tror jaggu meg jeg skal greie å skviise Helicon centern inn i racket mitt og.. problemet er å finne en "standplass" til det som egentlig står i den hylla.. men tror jeg må kjøpe et "RACK" på siden av stereobenken min :P. hehehhe. Så på min første blyray film igår med Helicon 800mk2. Må si jeg GLEDER meg til å bygge videre på dette anlegget nå . Og sub var egentlig ikke noe savn . Men trykket er selvfølgelig bedre i stua vår, hvor SVS PLUS2'en min står :P.

Også fått inn en veldig god TV, Panasonic 50G20, litt om den:

Vannvittig bra bilde, og riktige farger. Bevegelsene i bildet gruser alt av LCD/LED!!!! Sistnevnte er og blir en "PC skjerm" i mitt hode. Men svartnivået er ikke helt der enda ser jeg, men det merkes ikke så mye når bildet er så fantastisk ifra før. de sorte stripene som kommer over og under bildet på filmen blir ikke 100% svart, men ser dette også på (dog kanskje ikke like "ille") på V20 modellene dems (som har enda råere panel, PRO).
    Jeg ga latterlige 9990kr for denne skjermen . Og det må sies å være en særdeles god pris... ANBEFALES!!!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja må avtale en unge fri dag:twisted: da kommer jeg over til deg 8)

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Var på demo av B&W CM9 igår, på Denon PMA2010 og DCD2000 i går.. spilte bra det, dog tok diskanten av litt til tider i mine ører. Glad jeg er Dali mann nå .. Men var nok litt elektronikken sin skyld også, NAD m3 har jeg hørt på samme høyttaler med litt stikkende diskant, men ikke så mye. Men du verden det var BRA lyd !

Tror jaggu meg jeg skal greie å skviise Helicon centern inn i racket mitt og.. problemet er å finne en "standplass" til det som egentlig står i den hylla.. men tror jeg må kjøpe et "RACK" på siden av stereobenken min :P. hehehhe. Så på min første blyray film igår med Helicon 800mk2. Må si jeg GLEDER meg til å bygge videre på dette anlegget nå . Og sub var egentlig ikke noe savn . Men trykket er selvfølgelig bedre i stua vår, hvor SVS PLUS2'en min står :P.

Også fått inn en veldig god TV, Panasonic 50G20, litt om den:

Vannvittig bra bilde, og riktige farger. Bevegelsene i bildet gruser alt av LCD/LED!!!! Sistnevnte er og blir en "PC skjerm" i mitt hode. Men svartnivået er ikke helt der enda ser jeg, men det merkes ikke så mye når bildet er så fantastisk ifra før. de sorte stripene som kommer over og under bildet på filmen blir ikke 100% svart, men ser dette også på (dog kanskje ikke like "ille") på V20 modellene dems (som har enda råere panel, PRO).
    Jeg ga latterlige 9990kr for denne skjermen . Og det må sies å være en særdeles god pris... ANBEFALES!!!
    Elektroniken var jo ikke den beste til cm9

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i de siste dager testet Ikon6 mk2 ,med variabel elektronikk. Referanse sporene låter utrolig bra:smile: Den er heller ikke så kresen på plassering. Så hvis det skulle oppstå en situasjon som gjør at jeg måtte selge Helicon 300 for å løsrive kapital, ville Ikon6 bli vervet pronto:razz:

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter investeringen i nye Dalier + ny NAD har jeg tatt skrittet helt ut til full digitalisering av musikken. Netgear ReadyNAS Duo + Squeezebox Duet leverer nå musikken til oppsettet. Ripper alt i flac lossless og må si at det er helt umulig å høre forskjell på flac og pcm fra cd.

Har en Electrocompaniet Prelude PD1 til test i helga og dette har vært en åpenbaring for meg. EC strammer opp bassen betydelig samt roer diskanten . Jeg kan vel også si at litt "soft" diskant være et bedre uttrykk på det som skjer i konverteringen fra digital til analog.

Til min musikk treffer EC godt og jeg lurer på om jeg ikke skulle skippe en testrunde med Hegel HD10 og bare smelle til med PD1. Hadde ikke trudd at en DAC skulle gjøre så stor forskjell, men det gjør den så ettertrykkelig.

En anne tweak jeg har fått gjort er å sette Ikon 8 på spikes. Dette er den rimeligste forbedringen av et stereoanlegg man kan gjøre. Jeg gikk for disse

Bassen får et helt annet uttrykk når man slipper stor forplantning gjnnom vegg og gulv.

Er det noen som har testet både EC og Hegel DAC på Ikon 8?

Newcomer Tronico sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vil også være med i det gode selskap

Har to ulike oppsett (i hvert sitt rom):

Stereo: Dali Ikon 7, Electrocompaniet ECI-2, Abrahamsen V6.0 DAC, Nordost Blue Heaven, Pro-ject Debut III, MIT terminator 5.

Surround: Onkyo TX-SR674e, PSB-1000, Dali Ikon Vokal 2, Dali Ikon on-wall, Dali SWA 12, Sony KDS-55A2000, Panasonic DMP-BD85

Er svært fornøyd med Ikon-serien og da spesielt hybrid-diskanten fra Dali.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Elektroniken var jo ikke den beste til cm9
    Er helt opp til hva øret vil høre . Men det spilte rett og slett dønn ærlig, fantastisk på det meste, litt mye energi i toppen på noe. Er flere langt dyrere anlegg jeg har hørt som sliter med mye av det samme på de samme opptaken...

Men tar ikke BW diskusjonen her uansett, CM9 er en fantastisk høyttaler, uten tvil!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronico
    Hei, jeg vil også være med i det gode selskap

Har to ulike oppsett (i hvert sitt rom):

Stereo: Dali Ikon 7, Electrocompaniet ECI-2, Abrahamsen V6.0 DAC, Nordost Blue Heaven, Pro-ject Debut III, MIT terminator 5.

Surround: Onkyo TX-SR674e, PSB-1000, Dali Ikon Vokal 2, Dali Ikon on-wall, Dali SWA 12, Sony KDS-55A2000, Panasonic DMP-BD85

Er svært fornøyd med Ikon-serien og da spesielt hybrid-diskanten fra Dali.
    Velkommen til klubben og medlemsskap er herved innvilget.

Koselig å se det er flere som hiver seg på Dali bølgen, du har jo et rimelig bra oppsett så jeg regner med at kinofølelsen er ganske nær deg nå.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Jeg har i de siste dager testet Ikon6 mk2 ,med variabel elektronikk. Referanse sporene låter utrolig bra:smile: Den er heller ikke så kresen på plassering. Så hvis det skulle oppstå en situasjon som gjør at jeg måtte selge Helicon 300 for å løsrive kapital, ville Ikon6 bli vervet pronto:razz:
    +++++++1

Ikon 6 er en killer og en ny favoritt av "seriøst budsjett" høytaler, har du fått prøvd Ikon 7 enda eller? Selv har jeg ikke fått sjansen til det enda, den er spennende også synes jeg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Geir Kristiansen

Soundcare har laget 10/6mm overganger nå så mitt neste innkjøp blir disse spikes, har hatt de selv og synes dem gjør virkelig nytten sin. Jeg liker disse så godt så jeg kjøper de igjen på neste lyd-investering.

Side 537 av 743 FørsteFørste ... 37 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 533 534 535 536 537 538 539 540 541 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •