Dalis Entusiaster - Side 536

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 536 av 743 FørsteFørste ... 36 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 532 533 534 535 536 537 538 539 540 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 ... SisteSiste
Viser resultater 10,701 til 10,720 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk skaffet meg et par demospilte Mentor 6 LE , tror det var siste paret for salg i Norge ? Fikk også mulighet til å sammenligne de med den med Mentor 6, og synes det var forskjell på de - i tillegg til det visuelle.
    Synes det var jæv... dyrt , men det var fort glemt da jeg fikk koblet de opp.
    Hadde Ikon 6 tidligere ,og synes dette var et par-3 steg opp .
    Fantastisk lyd ,bass, varme og detaljert på musikk.
    Knall fornøyd , kjører de på en Nad 275 .
    Har en Pioneer vsx lx-51 receiver .

Har en Mentor sub, som jeg stiller lavt til musikk .
    Har ikke fått satt meg inn i forhåndsinstillinger her enda .
    Hva slags CD spiller ville dere anbefale til dette ? Pris 6-7 k.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fixe
    Fikk skaffet meg et par demospilte Mentor 6 LE , tror det var siste paret for salg i Norge ? Fikk også mulighet til å sammenligne de med den med Mentor 6, og synes det var forskjell på de - i tillegg til det visuelle.

Gratulerer med knallfine høytalere, disse spiller helt supert og det er moro å se folk handler godsaker til seg selv før jul også.

Moro du er int i cdspiller, ville bare tipse om denne.

TonArt • Marantz SA-7003

Veldig god spiller for pengene.

Eller noe annet fra Marantz..... U name it.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale høyttalerkabler til Mentor 6 som går inni standard k-rør?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Noen som kan anbefale høyttalerkabler til Mentor 6 som går inni standard k-rør?
    Hva med VDH CS122, bare splitte den og fjerne gummien i mellom og trekke?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da en veldig god ide... men vil tro den er vanskelig å trekke pga den gummioverflaten?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da en veldig god ide... men vil tro den er vanskelig å trekke pga den gummioverflaten?
    Om den er litt kødden å få igjennom så kan du kanskje bare bruke litt silikonglider som rørleggerne bruker til å smøre PVC delene med, du trekker en og en kabel så slipper du kanskje sprayen også. Det går ann å prøve ellers kan du kanskje prøve QED Silver Aniversary XT kabelen som er en lett og fleksibel. Du får kikke litt i butikken og se på utvalget rundt om.

Forbruksartikler levert av | Terjan - Forbruksartikler til rørlegger

Denne tror jeg trikkern bruker til sin trekkejobb så bare prøv så finner du ut hva som egner seg best for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fixe

Ang. cd-spiller, kan jeg anbefale : CAMBRIDGE 740C CD-spiller | Hi-Fi Klubben

Jeg har denne selv og er veldig fornøyd med lyd og ikke minst de 2 digitale inngangene så du kan benytte deg av DAC'n i cd-spilleren.

Eller storebroren

CAMBRIDGE 840C CD-spiller | Hi-Fi Klubben

Espen

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med VDH CS122, bare splitte den og fjerne gummien i mellom og trekke?
    VDH er noe drit å trekke i rør selv om du splitter. Er ikke å anbefale.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    VDH er noe drit å trekke i rør selv om du splitter. Er ikke å anbefale.
    Ok, da er jo den QED Silver Aniversary XT kabelen fin å trekke for den er glatt og mer fleksibel sånn sett. Det er jo en kritikerost kabel så man tråkker ikke helt feil med den heller.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har visst en QED nå som heter "Silver 25th Anniversery", står ikke XT på den. Er dette samme kabel? Tror vel ikke det siden XT koster 95,- pr meter, tror ikke jeg betalte mer enn 50,- pr meter for den jeg har for et par år siden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har visst en QED nå som heter "Silver 25th Anniversery", står ikke XT på den. Er dette samme kabel? Tror vel ikke det siden XT koster 95,- pr meter, tror ikke jeg betalte mer enn 50,- pr meter for den jeg har for et par år siden.
    Det er visst en jubeleumsutgave, men kabelen jeg snakker om er denne:

QED Silver Anniversary XT kabel | Hi-Fi Klubben

Ellers kan du kanskje titte litt på denne også.

QED Revelation kabel | Hi-Fi Klubben

Sjekk dem ut og ta med en bit k-rør og se hvordan dem passer, lykke til i hvertfall og håper du finner en kabel som passer til formålet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei pris på Revelation ja... fant en som heter Evolution og på Ebay. Vrimler av disse kablene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det 6m QED Revelation til frontrekka og 25m Evolution til bakkanaler på Ebay. Totalpris blir 1700,- inkl frakt, som er godt under halv pris av hva det ville kostet på HFK. Evolution skal være hakket bedre enn Silver Anniversary XT etter hva jeg har lest.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye lurekabler på ebay..

Pass deg litt for å handle på Ebay, spesielt om kablene kommer fra Kina.

Det er mange som har brent seg på van den Hul, spesielt, men også de andre high-end-kabler.

Om de er "ekte" så har du fått en god deal!

-Tore

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

Det er mange som har brent seg på van den Hul, spesielt, men også de andre high-end-kabler.

-Tore
    Om de faktisk er fake, så driter du i det. For tipper de begge er laget av identiske materialer. Derfor vil de låte ca likt. Og da kan roddis tenke at han har gjort en god deal! Det ville jeg gjort.

Jeg har lest litt i tråden her, og vurderer emotiva prosessor, samt xpa2+xpa3. Skal brukes på ikon6 mk1, så matching er viktig. Har lest begge erfaringer, om at det er bra, og at det er dårlig.

Jeg har også noen crown xti4000 som jeg har brukt til ikon6, og det var velidg god match. Så vurderer den muligheten også. (For de som tenker at PA låter stygt, så har de ikke hørt skikkelig PA).

Prisene på emotiva og crown er ca 6k per stk, så det er "hips om haps".

Kunne også tenkt meg noe eldre Denon Effekter. Noen som har noen tips til Denon serier av effektforsterkere som er i prisklassen 2-10k brukt? Grunnen er at jeg har bd2500 og Denon 2808, og det vil se bra ut med en denon forsterker. Jeg opplever Denon som en god match til Ikon.

Utifra de 3 mulighetene så lurer jeg på hva dere anbefaler! Vil ha det stilrent, så hvis jeg skal teste f.eks parasound, så kommer jeg til å skifte totalt til parasound. (Dersom jeg går for crown, så kommer jeg til å gjemme de bak racket, ikke i racket)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig somlet meg til en liten demorunde idag. Foreløbig kom jeg frem til at NAD var det som passet min smak best.

Men har enda til gode å høre mentorene på vincent og på Naim. Har laget avtale med en butikk om at jeg skal ta med høytalerene min dit for demo av disse to forsterkerene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

-Tore
    Disse er fra England og selger har over 6000 + poeng som selger, så regner med de er ekte og at selgeren er seriøs....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Fikk endelig somlet meg til en liten demorunde idag. Foreløbig kom jeg frem til at NAD var det som passet min smak best.

Men har enda til gode å høre mentorene på vincent og på Naim. Har laget avtale med en butikk om at jeg skal ta med høytalerene min dit for demo av disse to forsterkerene.
    Har ikke hørt mine Mentor på annet enn Vincent. Så er spent på å høre mer om hvordan du syns de låter på Vincent og om Nad eller Naim passer bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok en liten stund til jeg får til. Men kanskje jeg stikker innom butikken før jul, med mentorene.
    Hadde egentlig tenkt å ta det når jeg skal bestille et par høytalere der til et annet annlegg i huset. Og før jeg bestiller de må jeg selge de gamle høytalerene til det annlegget.
    Men skal komme med en tilbakemelding når jeg har fått unnagjort demorunden.

Prøvde også mentorene på det andre annlegget her i huset, som drives av en hegel H200. Det spilte i og for seg veldig klart og pent, men diskanten tok totalt overhånd og dominerte hele lydbildet på mentorene.
    Så i mine ører trenger de en litt varm forsterker hvertfall..

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er fra England og selger har over 6000 + poeng som selger, så regner med de er ekte og at selgeren er seriøs....
    Det var ikke mer enn en generell advarsel. Om selger er seriøs så er det en bra deal.

Ostemannen - hvorfor så hårsår? Det er forskjell på kabler, og selv om innpakningen ser lik ut er det ikke sikkert det er samme innmat, og det er på langt vei den som er viktigst - er det ikke?

Side 536 av 743 FørsteFørste ... 36 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 532 533 534 535 536 537 538 539 540 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •