Dalis Entusiaster - Side 534

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 534 av 743 FørsteFørste ... 34 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 530 531 532 533 534 535 536 537 538 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 ... SisteSiste
Viser resultater 10,661 til 10,680 av 14851
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    JEG HAR EN NAD 208 OG NAD T 743.SÅ DET VAR EN SOM SKULLE SELGE CONCEPT 10 OG NAD 372 MED DIV KABLER FOR 10000 KR LITT STIV PRIS KANKSJE ELLER????STUA MI ER CA 35 KVADRAT.VI FOR SE HVA VI ENDER OPP MED.
    For å virkelig få bedre lyd allround så ville jeg sett på Dali Lektor 8. Bedre elementer over det hele, og det spiller fantastisk i store rom!!! Kan fungere bra på NAD 208 også det .

Ellers er f.eks NAD 375 en god amp til dem, dog skulle jeg nok ønska enda mer kraft bak et sett med Lektor 8 . Ofte Vincent er på bruktmarkedet, det er ofte bra forsterkere!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Fikk en demo av noen andre høytalere for en måneds tid siden. Audiovector Si3 avantgarde.
    Den demoen ble gitt hos JFS i drammen. Han brukte først et rotel annlegg, og byttet så til vincent.
    Vincent var mye mer nøytralt i forhold til rotel. Så der må jeg bare si meg helt uenig med deg..

SKal selvfølgelig tas i betrakning at vincent annlegget besto av transistor komponenter fra vincent, og ikke hybridløsningene med rør. Så det kan ha en del å si på lyden. Husker ikke navnet på alle komponentene, men det var vel Sp991 monoblokker med tilsvarende preamp og cd spiller.

Rotel oppsettet studerte jeg ikke så nøye, da lyden ikke ble bra nok i mine ører. Rotel låt omtrent like varmt som parasound NC serien, bare at rotel hadde dårligere diskantgjengivelse.
    Husker ikke hva rotelserien het..

EC og abrahamsen er vel så og si identisk? Det ser hvertfall likt ut. Har bare så vidt hørt abrahamsen, men mener å huske at de hadde en veldig varm og myk klang, akkurat som EC?

Får vel uansett ta meg en lytterunde de nærmeste dagene..
    Hvor skrev jeg nøytral? At en forsterker er nøytral er jo bare et pluss. Da får du jo ut kun det som er på plata uten å farge lyden. Rotel er langt fra nøytralt da de farger lyden spes i øvre mellomtone og diskant området. Vincent har en varm klang, men neppe helt nøytral. Har selv hatt de sp991 blokkene.
    Men for all del, vi har forskjellige synspunkter på dette, og det er jo lov.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skrev vel at vincent låt varmere enn rotel? Jeg prøvde vel bare å si at jeg synes vincent låt tilnærmet nøytralt. Og rotel låt ganske varmt.
    Selvfølgelig er det et pluss at forsterkeren er nøytral, så lenge høytaleren også er det. Dali heller vel litt mot det lyse, og derfor ser jeg for meg at den trenger en litt varm forsterker.

Men får uansett bare dra på en demorunde, så får jeg funnet ut hva som passer min smak best..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Du skrev vel at vincent låt varmere enn rotel? Jeg prøvde vel bare å si at jeg synes vincent låt tilnærmet nøytralt. Og rotel låt ganske varmt.
    Selvfølgelig er det et pluss at forsterkeren er nøytral, så lenge høytaleren også er det. Dali heller vel litt mot det lyse, og derfor ser jeg for meg at den trenger en litt varm forsterker.

Men får uansett bare dra på en demorunde, så får jeg funnet ut hva som passer min smak best..
    Det er ikke alle Dali modellene som låter lyst, men det kommer mye ann på elektronikken.
    Mentor, Helicon samt Euphonia er ikke spes lyse i klangen.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg hatt besøk av hifi nissen Har kun spilt noen få timer på de men forskjellen fra Ikon er markant... bedre kontroll, bedre presisjon, pondus i vokal, og vokal sitter der den skal. Herlig....

Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med veldig bra høyttalere

Haff.. selv henta jeg omsider centeren min (Helicon c200mk2).... men har fått litt problemer med plasseringa av utstyret..

Besitter en Soundstyle XT310 (tror jeg den heter) AVrack.. men når Parasound A21 står i nedre hylla, så blir den pokkern meg varm ass, så det blir nok litt trangt for den asså . Funderer på hva jeg skal gjøre med det..

Andre problemet som ejg egnetlig aldri tenkte over, er at Centern tar hele topplata, så TV'en må stå i løse lufta... :P.. er nemlig vindu rett bak racket . hehehe... "smart" :P.

Tenke tenke...

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny center Skorob

Å håper det ordner seg med plassering ! :-D

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en kjempe bra center gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg effektforsterker til mine Dali mentor 6 høytalere.. jeg bruker i dag en Pioneer Sc-Lx73 på dem,synes egentlig lyden er ok,Kanskje jeg burde bi ampe da jeg kjører 5.1 oppsett på en 7.1 forsterker,men har lest at om man kobler til en effektforsterker på front PRE utgangene på Pioneer`n så ville lyden bli bedre. Har sett på div. effektforsterkere,kunne egentlig tenke meg en effektforsterker med 2 innganger sånn at jeg kunne ha pioneer`n surround på den ene inngangen når jeg skal se film,og en forfosterker på den andre om jeg bare skulle spille musikk,men dette er ikke ett must.. Har sett på Parasound NC2250 og Parasound Halo A23, og nad c-275bee og abrahamsen v4.
    Jeg har dog ikke fått lyttet til disse forsterkerne noe jeg burde gjøre,men håper noen der ute kan styre men i rettning av hva jeg burde gå for utifra erfaringer. Jeg hører på jazz,Jan Garbarek og div chill house som f.eks Cafe Del Mar,Sade osv.
    Så spytt ut..hva ville dere gått for?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gratulerer med veldig bra høyttalere

Haff.. selv henta jeg omsider centeren min (Helicon c200mk2).... men har fått litt problemer med plasseringa av utstyret..

Besitter en Soundstyle XT310 (tror jeg den heter) AVrack.. men når Parasound A21 står i nedre hylla, så blir den pokkern meg varm ass, så det blir nok litt trangt for den asså . Funderer på hva jeg skal gjøre med det..

Andre problemet som ejg egnetlig aldri tenkte over, er at Centern tar hele topplata, så TV'en må stå i løse lufta... :P.. er nemlig vindu rett bak racket . hehehe... "smart" :P.

Tenke tenke...
    Gratulerer så mye med ny og flott centerkanal, du begynner virkelig å ta av hjemme for tiden da. Det er jo ikke alle som kan slå i bordet med det du utstyret du har, virkelig flott å se du får for en skikkelig Helicon fullrange.

Hva med å bygge et rack som passer utstyret ditt, eller gå for en Omega benk fra Bohus. NB1 har jo det her på forumet og det kan du modde litt etter eget ønske også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg effektforsterker til mine Dali mentor 6 høytalere.. jeg bruker i dag en Pioneer Sc-Lx73 på dem,synes egentlig lyden er ok,Kanskje jeg burde bi ampe da jeg kjører 5.1 oppsett på en 7.1 forsterker,men har lest at om man kobler til en effektforsterker på front PRE utgangene på Pioneer`n så ville lyden bli bedre. Har sett på div. effektforsterkere,kunne egentlig tenke meg en effektforsterker med 2 innganger sånn at jeg kunne ha pioneer`n surround på den ene inngangen når jeg skal se film,og en forfosterker på den andre om jeg bare skulle spille musikk,men dette er ikke ett must.. Har sett på Parasound NC2250 og Parasound Halo A23, og nad c-275bee og abrahamsen v4.
    Jeg har dog ikke fått lyttet til disse forsterkerne noe jeg burde gjøre,men håper noen der ute kan styre men i rettning av hva jeg burde gå for utifra erfaringer. Jeg hører på jazz,Jan Garbarek og div chill house som f.eks Cafe Del Mar,Sade osv.
    Så spytt ut..hva ville dere gått for?
    Jeg skriver et kort svar siden valget er enkelt, Parasound 2250 er en klar vinner om du ønsker å tyne høytalerne dine for det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skriver et kort svar siden valget er enkelt, Parasound 2250 er en klar vinner om du ønsker å tyne høytalerne dine for det beste.
    Jeg spiller aldri høyt,men er ute etter bra hifi lyd til en ok penge.. Det er veldig lytt her jeg bor nå så noe høytspilling blir det ikke...Liker og komme hjem på kvelden og dempe lyset sette på litt rolig saxofon jazz,eller noe Cafe Del Mar og få en rolig avslappet stemning,så det var derfor jeg spurte...
    Så du mener jeg vil oppnå det med NC2250...da får jeg vel gå for den..En annen ting,har det blitt noen forbedringer på de siste NC2250,eller kan man kjøpe en som er noen år gammel?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller aldri høyt,men er ute etter bra hifi lyd til en ok penge.. Det er veldig lytt her jeg bor nå så noe høytspilling blir det ikke...Liker og komme hjem på kvelden og dempe lyset sette på litt rolig saxofon jazz,eller noe Cafe Del Mar og få en rolig avslappet stemning,så det var derfor jeg spurte...
    Så du mener jeg vil oppnå det med NC2250...da får jeg vel gå for den..En annen ting,har det blitt noen forbedringer på de siste NC2250,eller kan man kjøpe en som er noen år gammel?
    Parasound har ikke oppgradert disse på noe vis så de er ikke rørt siden dem kom på markedet, her er du trygg og jeg har brukt en slik på mine tidligere Mentor 8 og det var en fin opplevelse. Denne forsterkern er en god match og spiller godt på alle nivåer, om du har mulighet for et hjemlån så ville jeg vurdert det. Du blir nok ikke skuffet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound har ikke oppgradert disse på noe vis så de er ikke rørt siden dem kom på markedet, her er du trygg og jeg har brukt en slik på mine tidligere Mentor 8 og det var en fin opplevelse. Denne forsterkern er en god match og spiller godt på alle nivåer, om du har mulighet for et hjemlån så ville jeg vurdert det. Du blir nok ikke skuffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Parasound Halo A23 på Dali mentor6,hvis det er det...hvordan er lydbildet,blir den for liten for høytalerne? Som sagt i de foregående inleggene så står det nå mellom Halo A23 og NC2250.
    Er lyden mye forskjellig mellom dem? Raymond anbefaler jo NC2250 men vill gjerne ha flere innspill..sorry for mye mas her... Som sagt spiller jeg jo ikke høyt,men liker god lyd på min jazz musikk.. eller tror dere Pioneer forsterkeren gir like god lydkvalitet med sine 7x180 i 6 ohm?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med ny og flott centerkanal, du begynner virkelig å ta av hjemme for tiden da. Det er jo ikke alle som kan slå i bordet med det du utstyret du har, virkelig flott å se du får for en skikkelig Helicon fullrange.

Hva med å bygge et rack som passer utstyret ditt, eller gå for en Omega benk fra Bohus. NB1 har jo det her på forumet og det kan du modde litt etter eget ønske også.

Har faktisk OMEGA benken i stua selv :P. Men tror jeg tar en telefon til PM-audio imorgen.. og sjekker ut mulighetene på Solid Tech.. ser ut til at man kan begynne i det små med dem, og bygge de ut videre etter verdt.... koster endel da :S. Menslik det er nå.. så har jeg ikke TV plass . hehehehe... Reciver kommer nok etter nyttår.. men TV skulle jeg gjerne hatt inn iløpet av kort tid!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på Hifiklubben i dag for å høre hva de anbefalte til bakkanal. De anbefalte Ikon On Wall og montere de høyt på bakveggen. Sa jeg var skeptisk til det siden jeg sitter nesten helt inntil bakvegg, de mente spredningen i de høyttalerne er såpass bra at det ikke er noe problem. De mente det er bedre å montere de høyt på bakvegg kontra noen andre på siden rettet mot lytteposisjon. Noen formeninger om det her?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MorganX, har selv NC2250 på mine Mentor6 og synes at jeg vant mest på kjøpet med høyt volum.

Prøv å Bi-ampe, kan hende du blir fornøyd bare med det.
    Min tråd

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallais

Nå har jeg fått oppdatert min Hifi-side. med mitt nye TV- bord.

Side 534 av 743 FørsteFørste ... 34 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 530 531 532 533 534 535 536 537 538 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •