Dalis Entusiaster - Side 533

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 533 av 743 FørsteFørste ... 33 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 529 530 531 532 533 534 535 536 537 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 ... SisteSiste
Viser resultater 10,641 til 10,660 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg også lykkelig eier av Dali.Det ble Ikon 6mk2 på meg.
    Hadde tenkt å kjøpe B&W683 først,men valget ble Dali.
    Jeg syntes bassen var bedre i Dali,jeg syntes den var mere mørk.B&w var lysere syntes jeg.
    Det var mere trøkk i Dali.
    B&w 683 var kanskje litt klarere i toppen,men etter litt lytting passet Daliene min musikk smak bedre.
    Veldig stor forskjell på Dali og B&w syntes jeg det ikke var.
    Synes også Daliene er penere å se på,fargen på B&W sine elementer er kanskje ikke det peneste å se på,blir liksom litt for mye "Juletre"
    (Dette er min mening,sikker mange andre meninger også,Begge er bra)
    Jeg har hatt Cerwin vega og noen store beist av proson til nå,det ble en annen verden nå,mye mere luftig og behagelig lyd.Detaljene i musikken kommer nå frem på en annen måte.
    Stereo lyden blei også mye bedre enn før,kanskje litt rart, men føles sånn.
    Bruker en Denon Reciver 3805 og en Nad 275.
    Må bare få spilt de inn litt nå, så blir det vel mye bedre

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, håper du blir fornøyd med valget av Dali.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Trenger noen forslag til forsterkere..

Har kjøpt et par dali mentor 2, som skal tjenstegjøre som høytalere til tven og til musikk i stuen.

Kjøpte høytalerene brukt, men har hørt dem i butikk for en tid tilbake. Kan dog ikke huske hva de sto koblet opp mot.

Ser for meg at dali trenger forsterker med litt varm lyd..

Så hva fungerer godt av forsterkere?

Kravene til forsterkeren:
    Helst integrert med tanke på plass.
    Ikke koste mer enn 10k.
    Være så lett å betjene at også dama klarer det uten problem.
    Den må ha fjernkontroll.
    Og den må ha pre out.
    Den bør ha 4 høytalerutganger.

Har sett på flere høytalere, men er usikker på hva som gir virkelig god lyd sammen med mentor.
    Denon? Yamaha? Kanskje noe mer utradisjonelt som XTZ eller Rotel?
    camebridge 840 passer veldig bra.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger noen forslag til forsterkere..

Har kjøpt et par dali mentor 2, som skal tjenstegjøre som høytalere til tven og til musikk i stuen.

Kjøpte høytalerene brukt, men har hørt dem i butikk for en tid tilbake. Kan dog ikke huske hva de sto koblet opp mot.

Ser for meg at dali trenger forsterker med litt varm lyd..

Så hva fungerer godt av forsterkere?

Kravene til forsterkeren:
    Helst integrert med tanke på plass.
    Ikke koste mer enn 10k.
    Være så lett å betjene at også dama klarer det uten problem.
    Den må ha fjernkontroll.
    Og den må ha pre out.
    Den bør ha 4 høytalerutganger.

Har sett på flere høytalere, men er usikker på hva som gir virkelig god lyd sammen med mentor.
    Denon? Yamaha? Kanskje noe mer utradisjonelt som XTZ eller Rotel?
    NAD 375? er jo en fin forsterker til dali. bruke 275 og 165 på Dali ikon 6 mk2 spiller veldig bra med fin og detaljert lyd. men Rotel vil ikke være så bra til dali. Rotel har jo en lys klang. men NAD se litt på den spør om å lån den med deg hjem ? så du også kan gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har litt annen erfaring med lydsignatur enn folk her har, men tør å påstå at rotel er varm i klangen. Hvertfall det jeg har hørt av rotel sine produkter.

Cambridge, vincent og hegel oppfatter jeg som temmelig nøytrale i klangen. Det er en stund siden jeg har hørt cambrdige sine produkter dog..

NAD skal absolutt vurderes.

Må vel ta en tur innom hifiklubben for en demorunde.
    Spørsmålet blir vel bare hvor jeg evt kan få prøvd ut yamaha og rotel da..

Får evt ta meg høytalerene til butikk som har forsterkene.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har litt annen erfaring med lydsignatur enn folk her har, men tør å påstå at rotel er varm i klangen. Hvertfall det jeg har hørt av rotel sine produkter.

Cambridge, vincent og hegel oppfatter jeg som temmelig nøytrale i klangen. Det er en stund siden jeg har hørt cambrdige sine produkter dog..

nå vet jo jeg ikke om alle rotel sine produkter bruker lys i klangen, Rotel passer jo perfekt til B&W etter det jeg har lest så blir rotel veldig lys i lyden, sammen med Dali.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hentet ut diskantmodulen til mine Ikon6MK2 nettopp,og operasjonen med å ta ut den defekte og sette inn den nye er unnagjort.
    HiFiklubben Tromsø sendte meg modulen i posten,så sender jeg bare den defekte tilbake i samme eske,fin løsning,slapp å dra med buss til Tromsø så jeg er fornøyd.
    Første gang jeg skrur i nye høyttalere,men dette var ingen farlig jobb,gikk som piece of cake.
    Den nye domen i den nye modulen var bittelitt mørkere enn den gamle,men spiller alltid med trekkene på uansett så går fint.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen v2? får dem på elkjip til 10k med 30 dager returrett, tror det er noe av det tøffeste til 10k

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt dårlig erfaring med abrahamsen. Lyden er knallgod, men har sett en slik forsterker ta fyr.. Skulle få demo på en hifibutikk for en del år siden, og når selger skrudde den på røykla forsterkeren lokalet :roll:

Ble litt skeptisk etter det, selv om jeg fikk en ny vellykket demo senere. Selger innrømmet at det ikke var første gang han var borti at abrahamsen forsterker tok fyr.. Og med elkjøp sin kundeservice kan jeg bare tenke meg hva dem hadde beskyldt meg for hvis forsterkeren tar fyr..

Men abrahamsen og EC kan være aktuelle kandidater. Soundgarden selger jo EC.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Fikk hentet ut diskantmodulen til mine Ikon6MK2 nettopp,og operasjonen med å ta ut den defekte og sette inn den nye er unnagjort.
    HiFiklubben Tromsø sendte meg modulen i posten,så sender jeg bare den defekte tilbake i samme eske,fin løsning,slapp å dra med buss til Tromsø så jeg er fornøyd.
    Første gang jeg skrur i nye høyttalere,men dette var ingen farlig jobb,gikk som piece of cake.
    Den nye domen i den nye modulen var bittelitt mørkere enn den gamle,men spiller alltid med trekkene på uansett så går fint.
    Toppers det løste seg med ny diskantmodul for degm deilig at ting kan gå på skinner innimellom så det er det ikke noe å si på. Dessuten slipper du diskant med ekstra fiber denne gangen, koselig å se at det løste seg og at høytalerne funker som de skal. Dali er plug n play på demontering, skru ut skruer og plugg av kontakter og plugg på så skru fast. Sånn er det også med delefilteret. De sitter på terminalen, det kan man demontere ved å skru ut terminalen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benza
    Da er jeg også lykkelig eier av Dali.Det ble Ikon 6mk2 på meg.
    Hadde tenkt å kjøpe B&W683 først,men valget ble Dali.
    Jeg syntes bassen var bedre i Dali,jeg syntes den var mere mørk.B&w var lysere syntes jeg.
    Det var mere trøkk i Dali.
    B&w 683 var kanskje litt klarere i toppen,men etter litt lytting passet Daliene min musikk smak bedre.
    Veldig stor forskjell på Dali og B&w syntes jeg det ikke var.
    Synes også Daliene er penere å se på,fargen på B&W sine elementer er kanskje ikke det peneste å se på,blir liksom litt for mye "Juletre"
    (Dette er min mening,sikker mange andre meninger også,Begge er bra)
    Jeg har hatt Cerwin vega og noen store beist av proson til nå,det ble en annen verden nå,mye mere luftig og behagelig lyd.Detaljene i musikken kommer nå frem på en annen måte.
    Stereo lyden blei også mye bedre enn før,kanskje litt rart, men føles sånn.
    Bruker en Denon Reciver 3805 og en Nad 275.
    Må bare få spilt de inn litt nå, så blir det vel mye bedre
    Grattis og velkommen med i klubben vår, når man først kommer vekk fra CV så finner man først ut hvordan god lyd høres ut som. Denne gangen har tatt et stort skritt fra pumpende bass og over til mer musikalske høytalere, nå har du åpnet en verden som ikke var mulig med ditt tidligere oppsett. Gratulerer nok en gang med valg av knallgode høytalere, håper dem tilfredstiller max hjemme hos deg.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kan si med 100% sikkerhet at Vincent har varmere klang kontra Rotel. Rotel har også tendensen til å rote litt med diskanten spes på Dali.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt dårlig erfaring med abrahamsen. Lyden er knallgod, men har sett en slik forsterker ta fyr.. Skulle få demo på en hifibutikk for en del år siden, og når selger skrudde den på røykla forsterkeren lokalet :roll:

Ble litt skeptisk etter det, selv om jeg fikk en ny vellykket demo senere. Selger innrømmet at det ikke var første gang han var borti at abrahamsen forsterker tok fyr.. Og med elkjøp sin kundeservice kan jeg bare tenke meg hva dem hadde beskyldt meg for hvis forsterkeren tar fyr..

Men abrahamsen og EC kan være aktuelle kandidater. Soundgarden selger jo EC.
    EC er litt overpriset synes jeg.. Abrahamsen har aldri vert solgt på hifiklubben, Abrahamsen er mannen bak EC som har tatt seg frie tøyler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    kan si med 100% sikkerhet at Vincent har varmere klang kontra Rotel. Rotel har også tendensen til å rote litt med diskanten spes på Dali.
    Fikk en demo av noen andre høytalere for en måneds tid siden. Audiovector Si3 avantgarde.
    Den demoen ble gitt hos JFS i drammen. Han brukte først et rotel annlegg, og byttet så til vincent.
    Vincent var mye mer nøytralt i forhold til rotel. Så der må jeg bare si meg helt uenig med deg..

SKal selvfølgelig tas i betrakning at vincent annlegget besto av transistor komponenter fra vincent, og ikke hybridløsningene med rør. Så det kan ha en del å si på lyden. Husker ikke navnet på alle komponentene, men det var vel Sp991 monoblokker med tilsvarende preamp og cd spiller.

Rotel oppsettet studerte jeg ikke så nøye, da lyden ikke ble bra nok i mine ører. Rotel låt omtrent like varmt som parasound NC serien, bare at rotel hadde dårligere diskantgjengivelse.
    Husker ikke hva rotelserien het..

EC og abrahamsen er vel så og si identisk? Det ser hvertfall likt ut. Har bare så vidt hørt abrahamsen, men mener å huske at de hadde en veldig varm og myk klang, akkurat som EC?

Får vel uansett ta meg en lytterunde de nærmeste dagene..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei fikk ikke lakt ut bilder. men kommer med bilder nå, som dere sikker ser så er det kun i akustikkplate bak HT det kommer en til der, så holder på å bygge 2 til nå da. men her ser dere iallefall subben og Ikon. jeg er veldig fornøyd nå. og suben levere det den skal. bassen er iallefall syk hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Concept 10

hei jeg har dali 909 i kjellerstua.og cerwin vega dc 1515 i stua skal selge 1515.og lurte på å kjøpe 909 eller 109 men lurer litt påDali Concept 10.er det bedre eller dårliger lyd i dem enn 109 909.jeg har aldri hørt concept 10. jeg er veldig glad i både dali og cerwin vega:-D :-D ..

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med pen stue Kriss66! Akustikk plater, sub og hele pakka.
    Tipper du er fornøyd nå
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer med pen stue Kriss66! Akustikk plater, sub og hele pakka.
    Tipper du er fornøyd nå
    takker for det, jepp jeg er kanon fornøyd. med lyden nå. så nå er det å beholde dette oppsettet. men nytt tv bord er neste jeg skal kjøpe inn .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    hei jeg har dali 909 i kjellerstua.og cerwin vega dc 1515 i stua skal selge 1515.og lurte på å kjøpe 909 eller 109 men lurer litt påDali Concept 10.er det bedre eller dårliger lyd i dem enn 109 909.jeg har aldri hørt concept 10. jeg er veldig glad i både dali og cerwin vega:-D :-D ..
    Jeg har ikke hørt de gamle 909 men regner nok med at Concept 10 er bedre, åssen forsterker skal du bruke på høytalerne da? Det krever jo en del strøm for å få disse til å spille optimalt, håper du har noen gode reserver til disposisjon til det formålet.

Hvor stor stue har du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har ikke hørt de gamle 909 men regner nok med at Concept 10 er bedre, åssen forsterker skal du bruke på høytalerne da? Det krever jo en del strøm for å få disse til å spille optimalt, håper du har noen gode reserver til disposisjon til det formålet.

Hvor stor stue har du ?
    JEG HAR EN NAD 208 OG NAD T 743.SÅ DET VAR EN SOM SKULLE SELGE CONCEPT 10 OG NAD 372 MED DIV KABLER FOR 10000 KR LITT STIV PRIS KANKSJE ELLER????STUA MI ER CA 35 KVADRAT.VI FOR SE HVA VI ENDER OPP MED.

Side 533 av 743 FørsteFørste ... 33 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 529 530 531 532 533 534 535 536 537 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •