Dalis Entusiaster - Side 530

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 530 av 742 FørsteFørste ... 30 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 526 527 528 529 530 531 532 533 534 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 ... SisteSiste
Viser resultater 10,581 til 10,600 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Concept CT selv i et lite 2.1 oppsett sammen med Concept 1 fronter på en enkel Denon 1509 receiver i den ene stua.

Er veldig fornøyd med det jeg får ut av denne rimelig pakken.

Vurderer om jeg skal oppgradere med en liten sub, men tror det kan være vanskelig å få kona med på det. Alt skal jo være så jæv**g estetisk :-D
    Personlig mener jeg heller at en sub er minst like fint som de 3 lanternene som absolutt må stå der jeg kunne tenke meg å plassere den.

Nei, nå tar jeg på meg tøflene og setter meg før jeg får kjeft :-P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av westerma
    Har Concept CT selv i et lite 2.1 oppsett sammen med Concept 1 fronter på en enkel Denon 1509 receiver i den ene stua.

Er veldig fornøyd med det jeg får ut av denne rimelig pakken.

Vurderer om jeg skal oppgradere med en liten sub, men tror det kan være vanskelig å få kona med på det. Alt skal jo være så jæv**g estetisk :-D
    Personlig mener jeg heller at en sub er minst like fint som de 3 lanternene som absolutt må stå der jeg kunne tenke meg å plassere den.

Nei, nå tar jeg på meg tøflene og setter meg før jeg får kjeft :-P
    Det er bare å si hvor skapet skal stå, ikke noe problem eller hiv dama til sjøs. Hehe.......

En liten sub må vel gå ann å få lurt inn, har du sjekket du Minx fra Cambridge ?

Det er riktig ikke nok noe Dali produkt men den er pokker så liten så den kan integreres hvor som helst.

Minx

De er ute med en nye høytalerserie som skal være en konkurrent til Bose bare til en billigere penge.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått bestilt en XTZ 99 W10.16 subwoofer fra surround :-P

Vil tro denne samarbeider godt med Daliene :lol:

Men har ett spørsmål, ser mange bruker dyre strømkabler med skjerming? Hører man forskjell på skjermede strømkabler iforhold til medfølgende strømkabler? eller er det bare for eiergleden?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1

Men har ett spørsmål, ser mange bruker dyre strømkabler med skjerming? Hører man forskjell på skjermede strømkabler iforhold til medfølgende strømkabler? eller er det bare for eiergleden?
    Jeg bruker Supra LoRad 2,5 og ekspertene sier det skal bli mer ro i lydbildet, har ikke tatt en a og b test på det men Supra kablene kan man lage til selv. De selges i løpemeter på Dynabel.no Lorad. 2,5 heter disse som sagt, de koster rundt 100kr metern og er av god kvalitet. De har 3 ledere og er skjermet med sølvfolie. Jeg synes det ser penere ut samt det ikke koster allverden å lage dem, det store plusset er at man kan lage kabler etter ønsket lengde. Da slipper man å få mere enn nødvendig, jeg laget mine på 1m pr stk jeg da men de kunne sikkert vært kortere også.

Finnes et stykke ned på siden:

KABLER OG TILBEHØR - dynaBel AS

Slik ser de ut:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Interessant, kan jeg kjøpe "ferdige" supra kabler da? å vil den koste 679,- for 1 meters lengde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er Dali Concept CT senter grei til film? Vil det være en oppgradering fra min Dynavoice Magic C-4 EX som jeg har i dag?
    3 stk av disse til salgs nå for 800 kr:
    Dali Concept Center - FINN Torget
    Dali Concept centerhøyttaler - FINN Torget
    DALI CONCEPT CENTER høyttalere - FINN Torget

Ser den ene av de er i Spydeberg og det er vel bare steinkast unna deg i Halden så kan du spare frakten også. Det har du en veldig bra center for 800 kr.
    PS! Ser annonsen har ligget siden 15.11. Mulig du klarer å prute den ned 100-200 kr når selger slipper å stresse med frakt.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har en avtale med han fra Spydberg Så ikveld så regner jeg med at jeg kan få teste litt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Interessant, kan jeg kjøpe "ferdige" supra kabler da? å vil den koste 679,- for 1 meters lengde?
    Du kan kjøpe ferdige også men om du kjøper feks kontakter og plugger fra clas på siden så har du spart 500kr pr kabel. Det er sånn jeg gjorde det men du bestemmer selv.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dustin selger disse kablene for 389,-
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vist gjør de det 8) Takk for at du sa ifra

Lurer på å bestille 2 sånne i nærmeste framtid da. Trenger jeg en sånn kabel i mer enn effekt og forforsterker, eller er det vits å ha i cd-spilleren også?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gled deg til du får den, spiller veldig bra.

Jeg prøvde Supra strømkabler for litt siden, kan ikke si jeg hørte noe forskjell...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gleder meg. Den drives å pakkes nå på Surround Har den sikkert før helgen.

Nei, ikke sikkert jeg hører forskjell selv. Men får iallefall teste, om det ikke skulle hjelpe på lyden, er det jo eierglede i den

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Da er jeg på god vei til å lage med Akustikkplater. med svart stoff. har laget 2 nå og skal lage 3 til i morgen. (De jeg har tatt bilde av nå skal jeg henge opp i morgen bare satt de sånn nå.) bare når de står sånn hører jeg merkbar forskjell på diskanten.

noen som har erfaring med å sette opp slike plater?
    jeg har lest at, man sitter i sitteposisjon og finner et speil å sette ved sideveggen, med og der speilet treffer Høytaleren henger jeg opp platen? jeg tenkte 1 på den veggen jeg visste dere nå, og 2 bak og 2 foran.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut Kriss66, håper du får tilbake bassen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Ser flott ut Kriss66, håper du får tilbake bassen.
    takker . jeg fikk egentlig bassen mer og mer. etter jeg pakket de opp igjen. kan det hende at de har stivnet litt igjen ?. siden nå er det ganske bra bass. og disse HT var forsovidt ganske nye også.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei.

Da er jeg på god vei til å lage med Akustikkplater. med svart stoff. har laget 2 nå og skal lage 3 til i morgen. (De jeg har tatt bilde av nå skal jeg henge opp i morgen bare satt de sånn nå.) bare når de står sånn hører jeg merkbar forskjell på diskanten.

noen som har erfaring med å sette opp slike plater?
    jeg har lest at, man sitter i sitteposisjon og finner et speil å sette ved sideveggen, med og der speilet treffer Høytaleren henger jeg opp platen? jeg tenkte 1 på den veggen jeg visste dere nå, og 2 bak og 2 foran.
    Ser flott ut dette. Speiltrikset er riktig. Dette demper førstrefleksjon. Husk Dali sprer Ca 25 grader. Man kan også dempe taket med Speiltrikset. Det er faktisk ofte refleksjon fra taket.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ser flott ut dette. Speiltrikset er riktig. Dette demper førstrefleksjon. Husk Dali sprer Ca 25 grader. Man kan også dempe taket med Speiltrikset. Det er faktisk ofte refleksjon fra taket.
    Takker, ja i taket tenkte jeg på de platene du linket til meg. så det begynner å komme seg nå. i Diskant og bass. jeg skal også ønske meg en XTZ 10" til jul.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kriss66

Dette ser veldig bra ut og dette synes jeg du hadde taket på, mye betalte du for disse platene?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    @Kriss66

Dette ser veldig bra ut og dette synes jeg du hadde taket på, mye betalte du for disse platene?
    Er litt usikker. Da det var min far som var og kjøpte de. jeg var bare redd for han kjøpte feil hehe. men kom med rett. nå har han lakt seg. siden han skal tidlig opp i morgen.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Er litt usikker. Da det var min far som var og kjøpte de. jeg var bare redd for han kjøpte feil hehe. men kom med rett. nå har han lakt seg. siden han skal tidlig opp i morgen.
    Ja din far har rett, bare å rette seg etter gamlingen, du som jeg...

Side 530 av 742 FørsteFørste ... 30 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 526 527 528 529 530 531 532 533 534 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •