Dalis Entusiaster - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 53 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 553 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det er dyrt med så store trær ja. Men hvis du går bort fra kravet om at Mentorene skal være under treet da?
    Hehe, får stable dem heller som er det letteste valget, men jeg drømmer om Mentor med tid og stunder. Det blir nok en vakker dag skal dere se, og da blir det liv i kjærka nok engang....

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er moro at anlegget låter bedre enn man forventer til tider, er jo bare er stort pluss for å si det sånn. Har du justert på noe eller hva, siden det låter så mye bedre?
    Ingen verdens ting:-?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ingen verdens ting:-?
    Test med no musikk fra Trentemøller, da får du et røsk i anlegget skal jeg si deg. SKREMMENDE!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får ut ørevoksen å nå og kjøper Ikon 8 så blir det riktig koselig dette Roger=)

hehe

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test med no musikk fra Trentemøller, da får du et røsk i anlegget skal jeg si deg. SKREMMENDE!

Det må jeg få gjort=)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Var i dag og hørte på Helikon 300 MK2 på klubben i Moss. Disse var koblet opp mot noe Cambridge komponenter. syntes disse låt bra.

Har i dag Klipsch RF 83, og jeg ønsker noen bedre ht. til musikk.
    De skal også levere på film, og bør være en god Matsch til min integrerte Hegel H200.:-D

Erfaringer?
    Jeg banner i kjerka... :twisted: ...og foreslår at du tester JBL LS-serien før du bestemmer deg... Hørte LS40 og LS80 på Soundgarden og de rocka vilt! Swans D2.1SE sies å være bra match til H200, men de har jeg aldri hørt... Ellers skal vel Helicon og H200 gå ganske bra sammen? Det ble ikke salg likevel altså?

Hehe, får stable dem heller som er det letteste valget, men jeg drømmer om Mentor med tid og stunder. Det blir nok en vakker dag skal dere se, og da blir det liv i kjærka nok engang....
    Hvordan syns du Mentor er kontra Ikon? Hørte Ikon6 og Mentor 6 opp mot hverandre på Lyngdorf-elektronikk og syns først og fremst diskanten ikke var fullt så skarp på Mentor, samt vesentlig mer skyv i bånn og bedre plassering av instrumenter.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Egon

Hvordan syns du Mentor er kontra Ikon? Hørte Ikon6 og Mentor 6 opp mot hverandre på Lyngdorf-elektronikk og syns først og fremst diskanten ikke var fullt så skarp på Mentor, samt vesentlig mer skyv i bånn og bedre plassering av instrumenter.
    Mentor er en mye mer detaljert HT, samt at diskanten er noe for seg selv. Åpen og meget luftig. Som du skriver er det lettere å plassere og skille ut instrumentene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satte på en film her nå. Elendig lyd på dialog som vanlig. Begynner å lure på om det er noe galt med centeren jeg altså:-?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Egon]Jeg banner i kjerka... :twisted: ...og foreslår at du tester JBL LS-serien før du bestemmer deg... Hørte LS40 og LS80 på Soundgarden og de rocka vilt! Swans D2.1SE sies å være bra match til H200, men de har jeg aldri hørt... Ellers skal vel Helicon og H200 gå ganske bra sammen? Det ble ikke salg likevel altså?

Hei du.
    Er fortsatt i tenkeboksen.
    Er så fornøyd med H200, at jeg er redd jeg angrer et salg.
    Blir en tur på Soundgarden snart. Lytter til dem sammen med Dynaudio.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

satte på en film her nå. Elendig lyd på dialog som vanlig. Begynner å lure på om det er noe galt med centeren jeg altså:-?
    Snodig. Åssen er dialogen om du skrur av senteren i menyen og bruker bare frontene?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Snodig. Åssen er dialogen om du skrur av senteren i menyen og bruker bare frontene?
    Fortsatt tamt. Dårlig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Fortsatt tamt. Dårlig
    Da er det jo ikke senteren HT det er noe galt med, siden det nå er frotene som spiller som senter HT. Hva med demping av rommet? Kalibrering av reciver? Plassering av HT? Etc.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har du link til din kino? Eller bilde av rommet/oppsettet ditt?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har helt samme receivere og samme center da ty, så hva tror du er feilen her????
    Dialogene er så tilbakelent og lave. blir så forbanna. hvis jeg har lyden på f eks -20 da, som blir høyt på det rommet her, så er dialogene for lave, men kommer det en eksplosjon må jeg skru ned pga den store overgangen.

P.S: Center er skrudd opp til + 5 db, men allikevel tamt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

vi har helt samme receivere og samme center da ty, så hva tror du er feilen her????
    Dialogene er så tilbakelent og lave. blir så forbanna. hvis jeg har lyden på f eks -20 da, som blir høyt på det rommet her, så er dialogene for lave, men kommer det en eksplosjon må jeg skru ned pga den store overgangen.

P.S: Center er skrudd opp til + 5 db, men allikevel tamt
    Ikke helt samme senter men Reciveren er lik. Bruker min Vokal2 bak i et 6.1 oppsett. Monterte senest en Vokal2 i dag. Kjørte Room EQ på en 2809. Ingen tilbakelent lyd. Vokaler kom godt frem. Dette var i en stor stue med masse møbler og ikke alt for gunstig plassering. Kan tenkes det er rommet ditt eller måten du plasserer mikrofonen som gjør utslaget.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gjøre alvor av å ta noen bilder. Rommet er også vanskelig, men det er ikke noe galt med effektene i centeren serru, kun dialogene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg skal gjøre alvor av å ta noen bilder. Rommet er også vanskelig, men det er ikke noe galt med effektene i centeren serru, kun dialogene.
    Dialogene er jo en del av effektene. Det er lett å gjennomskue feil når dialogene blir dårlig. Hvordan tar du de 8 målingene med mic`n da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt samme senter men Reciveren er lik. Bruker min Vokal2 bak i et 6.1 oppsett. Monterte senest en Vokal2 i dag. Kjørte Room EQ på en 2809. Ingen tilbakelent lyd. Vokaler kom godt frem. Dette var i en stor stue med masse møbler og ikke alt for gunstig plassering. Kan tenkes det er rommet ditt eller måten du plasserer mikrofonen som gjør utslaget.
    Ok du har den bak ja=)

Rommet kan være dritvanskelig muligens ja. Men mikrofonen plasserer jeg da akkurat der jeg sitter=) Oppå sofalenet=) Blir jo eksakt der jeg sitter=)

P.S: Klubben skulle komme til meg å hjelpe meg, men har ikke hørt en dritt på ett par måneder. Enda jeg maste og de sa de skulle ringe meg. Kan ikke si jeg er meget godt fornøyd med servicen.

Ikke så lett å sitte her med dette uten å få det til=)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ok du har den bak ja=)

Rommet kan være dritvanskelig muligens ja. Men mikrofonen plasserer jeg da akkurat der jeg sitter=) Oppå sofalenet=) Blir jo eksakt der jeg sitter=)

P.S: Klubben skulle komme til meg å hjelpe meg, men har ikke hørt en dritt på ett par måneder. Enda jeg maste og de sa de skulle ringe meg. Kan ikke si jeg er meget godt fornøyd med servicen.

Ikke så lett å sitte her med dette uten å få det til=)
    Hvilken HFK butikk tok du kontakt med da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dialogene er jo en del av effektene. Det er lett å gjennomskue feil når dialogene blir dårlig. Hvordan tar du de 8 målingene med mic`n da?
    jeg hare ikke tatt alle 8 målingene, kun tre. hvor skulle jeg tatt alle de i det rommet her?? hehe. eller er det noe jeg har misforstått?

Men målte opp 3 målinger en gang og det gikk jo ikke lenger. Må jeg ta f eks først en, så nappe ut måleren og sette den inn igjen og ta nr 2 osv?

Side 53 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 553 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •