Dalis Entusiaster - Side 526

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 526 av 743 FørsteFørste ... 26 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 522 523 524 525 526 527 528 529 530 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 ... SisteSiste
Viser resultater 10,501 til 10,520 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg endelig bestemt meg og bestilt dali høytalere. Gikk for ikon 6 mk2 front, ikon vokal 2 mk2 til senter og ikon on wall mk2 til bak.
    Problemet mitt er at jeg begynnte og se litt på ikon 1 mk2 til bak? noe erfaring med de 2 iforhold til hverandre?

Kjøpte med onkyo 808b som jeg håper skal greie og drive dette. Tror jeg blir en fornøyd dali eier iallefall

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nevyn
    Da har jeg endelig bestemt meg og bestilt dali høytalere. Gikk for ikon 6 mk2 front, ikon vokal 2 mk2 til senter og ikon on wall mk2 til bak.
    Problemet mitt er at jeg begynnte og se litt på ikon 1 mk2 til bak? noe erfaring med de 2 iforhold til hverandre?

Kjøpte med onkyo 808b som jeg håper skal greie og drive dette. Tror jeg blir en fornøyd dali eier iallefall
    Det er et meget klokt valg, Ikon Mk2 serien er et varp om dagen. Nå har virkelig Dali truffet spikern på hodet, samt denne modellen lettere å matche med ulike forsterkere. Jeg har aldri hørt Onkyo på Dali men flere har prøvd kombinasjonen så det blir nok bra.

Ikon 1 er en veldig bra høytaler som passer til det meste, men om du har råd og lommeboken tillatter det ville jeg sett litt på OnWall serien til Ikon. Det er en veldig snasen høytaler som ser bra ut og låter flott.

Lykke til med kjøpet og håper du kommer tilbake med noen bilder til oss.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nail
    Hei!

Har vært på Hifi Klubben og hørt på Dali Mentor 6 LE, likte høytalerne veldig godt og vurderer sterkt om jeg skal gå for dem samt en Dali Mentor Vokal senter.

Har nå en Onkyo 807 reciever og lurer på hvordan den fungerer med Dali, har også tenkt å kjøpe en effekt forsterker og drive fronter og eventuelt senter med. Hva bør jeg gå for som effektforsterker? Ser mange skrive at Nad fungerer bra her, er det eventuelt noen andre merker som er å anbefale?
    Heisann

Da har du vært å hørt på en superflott høytaler, synes denne låter veldig godt og ikke minst ser skikkelig bra ut. Jeg har skikkelig sans for denne og de burde lage flere hvite høytalere i denne stilen, finnes noe Ikon osv men det kunne vært kult med no slik på de større modellene også. Når det kommer til effekt så har vi her inne lykkes med Electrocompaniet, Abrahamsen, Parasound, Vincent og slike merker. Dette er merker som kan temme en pågående diskant så du får et behagelig lydbilde.

Ville nesten lånt med noen hjem og testa litt frem og tilbake, synes det er en god ide så du får akkurat den matchen du er ute etter.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Da har jeg og en kompis startet på mitt DIY stereo benk!
    Tror jeg skal opprette en bygge tråd etterhvert, med mer info og bilder.
    Tok en del bilder i dag, men hadde kun mobilen så kvaliteten er ikke noe de fleste her inne vil sette pris på Men tror dette blir sinsykt kult!

Utrolig morro å, vi har jo aldri gjort noe slik selv før. Ikke jeg ihvertfall.
    Da venter vi i spenning på å se ditt prosjekt, er altfor lite benker som passer til tung hifi. Det skal bli gøy å følge med fremover, selv valgte jeg et brukt Alphason i glass fra Finn.no siden jeg ikke fant noe som matchet til en normal pris.

Du får ta noen gode bilder med et kompakt kamera eller lign å dele det med oss, vi sitter klare vi vet du.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nail
    Hei!

Har vært på Hifi Klubben og hørt på Dali Mentor 6 LE, likte høytalerne veldig godt og vurderer sterkt om jeg skal gå for dem samt en Dali Mentor Vokal senter.

Har nå en Onkyo 807 reciever og lurer på hvordan den fungerer med Dali, har også tenkt å kjøpe en effekt forsterker og drive fronter og eventuelt senter med. Hva bør jeg gå for som effektforsterker? Ser mange skrive at Nad fungerer bra her, er det eventuelt noen andre merker som er å anbefale?
    Jeg kan anbefale Vincent på Dali.... flere her bruker Parasound og.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag ett tv-bord jeg er ganske fornøyd med. Men tingen er at effektforsterkeren er såpass høy at den ikke får så mye lufting. Lurer på om jeg kan skru av "føttene" under? Eller vil den ikke få nok luft under ifra da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Har idag ett tv-bord jeg er ganske fornøyd med. Men tingen er at effektforsterkeren er såpass høy at den ikke får så mye lufting. Lurer på om jeg kan skru av "føttene" under? Eller vil den ikke få nok luft under ifra da?
    Jeg ville nok ikke fjernet beina til effekten, regner med den har lufting under også.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ja, den har det. Da dropper jeg det.
    Men liker ikke at den er så varm, den burde ha mer lufting.

Kanskje jeg må på jakt etter en ny Tv-benk. Noen som vet om noen fine som har mange hyller som ikke er lengre enn 120 cm i bredden. Er litt å lusker på diverse møbelforretninger å er kommet over denne som jeg liker godt: Efozo mars tv/mediabenk - Bohus

Sånn at jeg kan plassere tvet på stativet. Har gips vegger, så tar ikke sjansen på å henge den opp på veggen. Denne er 110 cm i bredden, som bare er bra. Da har jeg bedre plass til subwoofer også videre

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ja, den har det. Da dropper jeg det.
    Men liker ikke at den er så varm, den burde ha mer lufting.

Kanskje jeg må på jakt etter en ny Tv-benk. Noen som vet om noen fine som har mange hyller som ikke er lengre enn 120 cm i bredden. Er litt å lusker på diverse møbelforretninger å er kommet over denne som jeg liker godt: Efozo mars tv/mediabenk - Bohus

Sånn at jeg kan plassere tvet på stativet. Har gips vegger, så tar ikke sjansen på å henge den opp på veggen. Denne er 110 cm i bredden, som bare er bra. Da har jeg bedre plass til subwoofer også videre
    Jeg ville valg denne modellen så kan du bare sette tven din på benken her, synes møblet ser sprekt ut og er av god kvalitet.

Disse får du kjøpt på HFK så slipper du å dra land og strand rundt, prisen er ca 2700kr for dette da.

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei er det noen der ute som har prøvd dali og emotiva??

..

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Etter at jeg pusset opp rommet har det vært vanskelig å plasere på det.

så det jeg lurer på er bassen og diskant.

spm nr 1: Det er ekstremt lys diskant. og den trenger jeg å få dempet ned. jeg vet at rockwool plater hjelper. noen som vet hvor mange plater jeg trenger til et 15 kvadrat rom ? eller bare kjøpe inn å høre til det blir bra? jeg kan si at det er veldig slitsomt å høre på metal. i mellomtonen kommer det slakts kasselyd. men detter ordner seg med rockwool ?

Spm nr 2: bassen er helt forsvunnet. hva kan jeg gjøre?. må jeg nødt til å kjøpe en sub? eller noe annet å gjøre?

Jeg har også oppdatert min hifi nå ta en titt

takker for svar.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helicon 400 :D

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg ville nok ikke fjernet beina til effekten, regner med den har lufting under også.

O.T

Gratulerer med nye høyttalere Fornøyd ??

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leker litt med tanken på å oppgradere til Mentor 6 etter å ha hørt de hos min sambo sin onkel. Utrolig fint.... men er litt vanskelig siden han har annen elektronikk og si om de er veldig mye bedre enn Ikon 6 mk2 som jeg har nå. Noen formeninger?

Har hintet litt til han om han skal oppgradere frontene så kan jeg få en grei pris på Mentor 6 av han, hehe... Kom inn der i dag, der sto det to uåpnede Dali kasser med Mentor 8 i. Spurte hva han skulle gjøre med Mentor 6`ene, nei de skulle han ha bak.... svarte
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre Dali Ikon 6 MK2 opp mot Mentor 6. Det som var sikkert, er at lydbildet er roligere i Mentor 6. Både diskant og mellomtone var mye mer detaljert, en skikkelig god høyttaler. Bassen var ikke sammenlignbar syntes jeg, den var mye mer trøkk og bass i Mentoren enn Ikon. Om det er verdt det, det må du nesten finne ut :wink:

Ta deg en tur ned til nærmeste HFK å hør selv om du har mulighet

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noe jeg er litt irritert over.

Nå har jeg hatt NAD C165BEE i 3 dager. Å siden jeg kjøpte den har dynamikken forbedret seg, dynamikken er i en annen verden enn den forrige gamle preampen jeg hadde. Men for å være ærlig, syntes jeg at den gamle har mer detaljert topp!

Lyden er blitt så varm her nå at jeg ikke liker spillestilen så godt nå. Trodde dette skulle forandre seg litt, men neida. Tegn til skriking er så godt som borte, det er bra Men syntes diskanten blir for innelukket nå. Lyden er mye mer behagelig nå, men savner den lyse detaljerte diskanten jeg har hatt hele tiden, men plutselig forsvant det med denne preampen.

Kan NAD C275BEE fikse problemet? (Min nåværende forsterker er NAD C272)

Eller er jeg nødt til å gå til innkjøp av Dali med bånddiskant som kan få fram det lyse igjen :???:

Føler jeg er den eneste som vil ha litt lys lyd, hehe. Men nå syntes jeg det er for mørkt og tungt. Er disse nye NAD'ne veldig varm i lyden, eller er det jeg som absolutt ikke er vandt til det? Men jeg er er jo fornøyd med mellomtone og bassen nå, det eneste er at diskanten er blitt "dempet" til ett nivå jeg ikke liker. Skulle ønsket der var litt kvassere diskant

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    O.T

Gratulerer med nye høyttalere Fornøyd ??
    Tusen takk for det, skal ikke direkte klage nei så jeg bare ser frem til den dagen dem har fått nok innspillingstid. Det er enda en del timer igjen så jeg har litt å gjøre enda, men dette er skikkelig saker som krever fintuning så det griner etter.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pea
    hei er det noen der ute som har prøvd dali og emotiva??
    Du kan snakke med NB1 her på forumet, han bruker Emotiva på sine Dali Helicon 300.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har helt glemt å si gratulerer så mye med noen sinnssyke høyttalere Waters

Hører du forskjell fra Mentor så langt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har helt glemt å si gratulerer så mye med noen sinnssyke høyttalere Waters

Hører du forskjell fra Mentor så langt?
    Tusen takk for det Patrick, det en forskjell i åpenhet og mer korrekt lydbilde. Nå er jeg bare tidlig i innspillingsfasen, alt blir nok mer åpent og kontrollert så det er en natt og dag sak. Dette er en mer "ekte" lyd slik det skal låte, mer seriøst om du skjønner hva jeg mener. Alt i alt er dette veldig bra.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noe jeg er litt irritert over.

Nå har jeg hatt NAD C165BEE i 3 dager. Å siden jeg kjøpte den har dynamikken forbedret seg, dynamikken er i en annen verden enn den forrige gamle preampen jeg hadde. Men for å være ærlig, syntes jeg at den gamle har mer detaljert topp!

Lyden er blitt så varm her nå at jeg ikke liker spillestilen så godt nå. Trodde dette skulle forandre seg litt, men neida. Tegn til skriking er så godt som borte, det er bra Men syntes diskanten blir for innelukket nå. Lyden er mye mer behagelig nå, men savner den lyse detaljerte diskanten jeg har hatt hele tiden, men plutselig forsvant det med denne preampen.

Kan NAD C275BEE fikse problemet? (Min nåværende forsterker er NAD C272)

Eller er jeg nødt til å gå til innkjøp av Dali med bånddiskant som kan få fram det lyse igjen :???:

Føler jeg er den eneste som vil ha litt lys lyd, hehe. Men nå syntes jeg det er for mørkt og tungt. Er disse nye NAD'ne veldig varm i lyden, eller er det jeg som absolutt ikke er vandt til det? Men jeg er er jo fornøyd med mellomtone og bassen nå, det eneste er at diskanten er blitt "dempet" til ett nivå jeg ikke liker. Skulle ønsket der var litt kvassere diskant
    veldig pussig dette hehe. sliter veldig med lys lyd jeg. i morgen skal jeg gå å kjøpe 6 akustikkplater kle de inn i sort stoff. og det vil nok løfte lydbilde flere hakk som jeg har lest. men hør om å få låne med deg en 275 med deg hjem, eller du kan få låne et HT par med bånd ? lykke til

Side 526 av 743 FørsteFørste ... 26 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 522 523 524 525 526 527 528 529 530 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •