Dalis Entusiaster - Side 522

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 522 av 742 FørsteFørste ... 22 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 518 519 520 521 522 523 524 525 526 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 ... SisteSiste
Viser resultater 10,421 til 10,440 av 14836
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Igår bestilte jeg meg Helicon C200... et sted må man jo begynne :P. Tror dog jeg ikke har noe surround anlegg før godt over nyttår .

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye Skorob! Dette blir heftig ^^
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer så mye Skorob! Dette blir heftig ^^
    Satser på det . Blir nok det siste innkjøpet i 2010 dette. hifipungen har fått gjort sitt iår .

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Igår bestilte jeg meg Helicon C200... et sted må man jo begynne :P. Tror dog jeg ikke har noe surround anlegg før godt over nyttår .
    Gratulerer skorob! dette kommer til å bli knall

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Jeg har denne selv og den gjør en kjempejobb i stuekinoen. Den har forholdsvis godt med kasse volum, så den streker seg godt ned i frekvens, for en senter høyttaler å være:-) Trenger litt watt for å yte.
    Kan også annbefale Dali sin egen Helicon senterstand. Diskret og gir tiltjustering( Koster ikke stort heller)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Gratulerer! Jeg har denne selv og den gjør en kjempejobb i stuekinoen. Den har forholdsvis godt med kasse volum, så den streker seg godt ned i frekvens, for en senter høyttaler å være:-) Trenger litt watt for å yte.
    Kan også annbefale Dali sin egen Helicon senterstand. Diskret og gir tiltjustering( Koster ikke stort heller)
    Stativ ble bestilt med, men veldig usikker på hvordan det ser ut.. enda ikke sett det jeg :P. hehehe. Alternativet var jo stativet med 2x12" innebygga . heheheheh.

Vet det krever endel kraft... enda usikker på hva jeg skal ha til reciver... snuser på alt ifra Yamaha RX2067 til NAD T785HD.... Tror dog Yamaha'en frister mest, også er den jo vesentlig rimeligere . MEn T785HD virker jo også veldig spenstig da .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...nce-870-a.html

poster her en link jeg håper noen her vill gå inn å svare på! Er angående hva som er best å kjøpe av dali evidance 870 sammenlignet noen nye høytalere for ca samme pris! setter pris på at noen er villig til å hjelpe meg med dette!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ ble bestilt med, men veldig usikker på hvordan det ser ut.. enda ikke sett det jeg :P. hehehe. Alternativet var jo stativet med 2x12" innebygga . heheheheh.

Vet det krever endel kraft... enda usikker på hva jeg skal ha til reciver... snuser på alt ifra Yamaha RX2067 til NAD T785HD.... Tror dog Yamaha'en frister mest, også er den jo vesentlig rimeligere . MEn T785HD virker jo også veldig spenstig da .
    Helicon sub er jo det lekreste valget ,men kostbart:?
    Jeg har Yamaha i mitt oppsett og det fungerer fint med Helicon.

Tilbake til senterstanden så kan du jo se hvor diskret det er hos meg

Se øverste bilde
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/nb1

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten slenge meg inn i gratulasjonsrekken til Skorob, nå har du fått deg en rimelig saftig senterkanal og den låter nok deretter. Det begynner å lukte greit med dollar fra anlegget ditt nå altså, er vel ikke lenge til så er det fullrange med JC1 blokker og det hele. Er en del her inne som har virkelig fått seg noen flott Dali oppsett med tiden også, moro det skjer ting i hvertfall og det er bare å ta av seg hatten for slike oppgraderinger som du har gjort. H800 er ikke leit å se på heller, blir tørst av å se på slike saker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg er så fryktelig aktiv her, men jeg må vel nesten melde meg inn i denne klubben. Har siden 2001(?) hatt et par Dali 8008 koblet opp mot en Marantz SR6200. I grunn vært veldig fornøyd med denne kombinasjonen, god dyp lyd og spiller musikk forholdsvis bra.

Målet i starten var å bygge en hjemmekino, jeg var konfirmant og film var mer interessant en musikk på den tiden. Men ting forandrer seg, og film har blitt vippet glatt av pinnen for hovedfokus. Så det jeg har fundert litt på i senere tid er om jeg ikke skal få byttet ut Marantzen med en dedikert stereoforsterker. Jeg er dog ingen ekspert, så jeg vet ikke helt hva jeg burde gå for her. Men jeg hørt rykter om at for musikkavspillning er det bedre med en stereoforsterker enn en surroundreciever.

Off-topic; flott alias du har der Roger Waters! Regner med du har billetter til den kommende turneen? Jeg reiste for en måned siden til Washington og så han spille The Wall der. FANTASTISK.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xist
    Ikke at jeg er så fryktelig aktiv her, men jeg må vel nesten melde meg inn i denne klubben. Har siden 2001(?) hatt et par Dali 8008 koblet opp mot en Marantz SR6200. I grunn vært veldig fornøyd med denne kombinasjonen, god dyp lyd og spiller musikk forholdsvis bra.

Målet i starten var å bygge en hjemmekino, jeg var konfirmant og film var mer interessant en musikk på den tiden. Men ting forandrer seg, og film har blitt vippet glatt av pinnen for hovedfokus. Så det jeg har fundert litt på i senere tid er om jeg ikke skal få byttet ut Marantzen med en dedikert stereoforsterker. Jeg er dog ingen ekspert, så jeg vet ikke helt hva jeg burde gå for her. Men jeg hørt rykter om at for musikkavspillning er det bedre med en stereoforsterker enn en surroundreciever.

Off-topic; flott alias du har der Roger Waters! Regner med du har billetter til den kommende turneen? Jeg reiste for en måned siden til Washington og så han spille The Wall der. FANTASTISK.
    Heisann og velkommen til entusiastene.

Alle med Dali har en plass her inne skal du se og da er det på tide å bli aktiv igjen, når kommer til forsterkere så har flere her inne fått Dali til å spille godt med merker som Yamaha, Vincent, Parasound, Abrahamsen, Electrocompaniet. Om jeg ikke tar helt feil så tror jeg også Primare fungerer, først er det litt om det hva man ønsker å legge i dette rett og slett. Vil man ha en integrert forsterker, for og effekt del hver for seg så det er noen muligheter her.

Er du i oppgraderingsfasen på høytalere eller skal du beholde disse og evt bare kjøpe en stereoforsterker. Du får dele planene dine med oss så vi har noen hyggelige temaer her på tråden, moro å se hva folk velger og ønsker å jobbe videre på.

Det hender jeg pleier å poste litt fra bruktmarkedet her inne, dette er ting som passer veldig godt til Dali samt prisene ikke er helt avskrekkende heller. Om du kommer med et budsjett så kan vi se hva som passer best for deg rett og slett.

Når det kommer til Waters konserten så er billetter i boks, slet veldig å få tak på noen gode plasser men plutselig var det presale på Waters sin hjemmeside. Da var jeg reddet og fikk heldigvis tak på Premium billetter, bare synd det er så lenge til enda men får i hvertfall noe å se skikkelig frem til. Dette blir en konsert som kommer til å overgå mye annet som jeg har sett tidligere, bare synd disse karene her ikke er så mye på "the road" lengre. Da må man bare hive seg på de mulighetene man har, har også sett litt på Youtube fra tidligere konserter så dette kan ikke bli noe annet enn helt Waters dvs Konge.

Roger Waters aliaset mitt kom bare helt plutselig fra intet, alltid hatt sansen for Floyd så jeg måtte bli "en av dem" så her er jeg.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på det . Blir nok det siste innkjøpet i 2010 dette. hifipungen har fått gjort sitt iår .
    Gratulere med heftig senterkanal8)
    Kostbar hobby kan man kansje si, men du så mye gleder. Noe skal man jo ha å gjøre på fritiden. Hvorfor lever vi ellers? Noen vil ha båt, hytte, mekke bil... hvorfor skal sånne sysler være viktigere og mer høybårne overfor HiFi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Heisann og velkommen til entusiastene.

Er du i oppgraderingsfasen på høytalere eller skal du beholde disse og evt bare kjøpe en stereoforsterker. Du får dele planene dine med oss så vi har noen hyggelige temaer her på tråden, moro å se hva folk velger og ønsker å jobbe videre på.

Det hender jeg pleier å poste litt fra bruktmarkedet her inne, dette er ting som passer veldig godt til Dali samt prisene ikke er helt avskrekkende heller. Om du kommer med et budsjett så kan vi se hva som passer best for deg rett og slett.

Når det kommer til Waters konserten så er billetter i boks, slet veldig å få tak på noen gode plasser men plutselig var det presale på Waters sin hjemmeside. Da var jeg reddet og fikk heldigvis tak på Premium billetter, bare synd det er så lenge til enda men får i hvertfall noe å se skikkelig frem til. Dette blir en konsert som kommer til å overgå mye annet som jeg har sett tidligere, bare synd disse karene her ikke er så mye på "the road" lengre. Da må man bare hive seg på de mulighetene man har, har også sett litt på Youtube fra tidligere konserter så dette kan ikke bli noe annet enn helt Waters dvs Konge.

Roger Waters aliaset mitt kom bare helt plutselig fra intet, alltid hatt sansen for Floyd så jeg måtte bli "en av dem" så her er jeg.

Foreløpig er jeg bare litt i "synse"fasen, jeg har ikke bestemt meg for noe som helst egentlig. Mest ute etter råd i øyeblikket. Er blakk som ei kirkerotte, konsertbillett, tur/retur og opphold i washington/NYC satt meg tilbake en stund. Men alt til sin tid. Foreløpig har jeg også en alt for liten leilighet til å kunne rettferdiggjøre noen store oppgraderinger.

Jeg har forsåvidt planlagt å beholde høytalerene foreløpig, jeg liker lyden de gir ut og føler de muligens har enda mer å gi med en ny dedikert stereoforsterker i baken. Jeg spiller også mye musikk via PC, så jeg vurderer å først oppgradere lydkortet for å få noe igjen for FLAC biblioteket mitt.

Musikalsk hører jeg på hele spekteret, elektronisk musikk fra Jarre til Digitalism og Rock fra det glade 60 tall, deltablues, jazz, klassisk. The whole shabang.

The Wall konserten overgikk alt jeg har sett tidligere, visuelt var det helt vannvittig, og lyden satt helt perfekt. Satt ca 20 rader litt til venstre for scenen i Washington, har plass midt på på rad 11 i Telenor Arena! Gleder meg som et barn!

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Helicon C200 MK2 sammen med Helicon 400 MK2. Er kjempefornøyd med oppsettet men driver det bare med en Denon 4308 i dag (biamp på frontene). Ønsker meg veldig en Parasound A21 til frontene som jeg har lest er perfekt på Helicon. Artig at du bekrefter dette under lyttekvelden. Mulig jeg må ha flere krefter til senteren også. Blir vel litt Parasound watt til denne også når lommeboka tillater det :-)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt planer om et nytt tv bord nå, DIY!
    Blir spennende, planen er noe lignende som dette: Humble Homemade Hifi

Blir en del modifikasjoner, når min gode venn eier et Cnc maskineri. Så vi har tegnet og kommet fra til noen kule ideer

Er ikke sikkert om jeg går for denne sand løsningen, med 3 mdf plater til hver hylle. Må sjekke litt med priser på disse platene først
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Har også Helicon C200 MK2 sammen med Helicon 400 MK2. Er kjempefornøyd med oppsettet men driver det bare med en Denon 4308 i dag (biamp på frontene). Ønsker meg veldig en Parasound A21 til frontene som jeg har lest er perfekt på Helicon. Artig at du bekrefter dette under lyttekvelden. Mulig jeg må ha flere krefter til senteren også. Blir vel litt Parasound watt til denne også når lommeboka tillater det :-)
    Denon 4308 på Helicon?? Snakker om sulteforing! Du har mye å se frem til når du får deg en A21, eller effekt av tilsvarende kaliber.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Det ligger en A21 her om du er int?

PARASOUND HALO A-21 - FINN Torget

God pris er det også, når det kommer til ren receiver på frontene er det som å vente på mirakler som ikke skjer. Disse trenger tilstrekkelig med strøm før dem virker slik du ønsker det, med en a21 på laget så er du sikret lang vei fremover og slikt er bra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt snacks:

Dali Mentor Sub - FINN Torget
    Vincent sp 995 kraftige effekttrinn. - FINN Torget
    Vincent CD-S6 og Vincent SP-331 - FINN Torget

Det var det jeg fant for denne gangen, er jo noen pærler dette om man ønsker å spå på anlegget sitt.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Mentor Suben egentlig? Noen som har hørt den ?
    Min tråd

Side 522 av 742 FørsteFørste ... 22 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 518 519 520 521 522 523 524 525 526 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •