Dalis Entusiaster - Side 521

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 521 av 743 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 ... SisteSiste
Viser resultater 10,401 til 10,420 av 14851
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt skal være riktig koblet ja, fungerte fint før jeg gjorde et eller annet på meny.
    Kan vel sikkert 30% av hva reciveren faktisk ha å tilby, så lærer stadig noe nytt
    Min tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Alt skal være riktig koblet ja, fungerte fint før jeg gjorde et eller annet på meny.
    Kan vel sikkert 30% av hva reciveren faktisk ha å tilby, så lærer stadig noe nytt
    Da har du muligens vært inne på amp assign å trykket.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet ut min audio pro sub sw-500dc!

I en Dali ikon sub.

Og det ble andre boller med engang.

Fantastisk pent møbel

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Byttet ut min audio pro sub sw-500dc!

I en Dali ikon sub.

Og det ble andre boller med engang.

Fantastisk pent møbel
    Grattis med ny og flott sub i huset.

Det er moro når man får inn noe så ferskt og bra, hvilken farge gikk du for ?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da har du muligens vært inne på amp assign å trykket.
    Muligens, men prøvde så og si alt etter på, inkludert amp assign.
    Men nå er den jo ihvertfall resatt, så når jeg kommer hjem fra jobb i dag!

Blir det som jeg har et nytt anlegg igjen ^^ hehe.

Gratulerer med ny Sub heptan007! Fornøyd med den eller?
    Min tråd

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med ny og flott sub i huset.

Det er moro når man får inn noe så ferskt og bra, hvilken farge gikk du for ?
    Ja,dette er moro.

Jeg gikk for en i sort.
    Meget flott sak.

Har klipsch front og center i cherry.
    Men har lyst og bytte det i sort.

Ellers har jeg hvite mirage omnisat v.2 bake som går i ett med hvit vegg.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du kan se etter noe som heter focal dome. De kan du skru i taket og vinkle de inn mot posisjonen. Lykke til.
    Kontaktet Hifihuset ang disse, de er tomme for de og har ikke agenturet lengre. Tips til andre bakhøyttalere?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Kontaktet Hifihuset ang disse, de er tomme for de og har ikke agenturet lengre. Tips til andre bakhøyttalere?
    Tja, kan jo evt følge med på brukten i såfall, var ikke lenge siden jeg så et par liggenes ute her på forumet. Ellers må det bli noe med vinkling, hva med et par mindre høytalere med en slik da?

AVshop.no / B-TECH BT 1 Høyttalerbrakett (par)

Er en løsning som funker som ikke koster allverden heller, ellers har man disse og dem kan også vinkles.

B&W M-1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

har vært cerwin mann i alle år,tok motet til meg og stabla vekk et par ch504r og solgte et par at100,og gikk til innkjøp av et par dali 109:-D ,,for en høytaler for en lyd,brokobla 2 nad 3100,atte jeg ikke har våkna før gitt,må si lyden løfta seg endel hakk her ja..

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Endelig har jeg fått noen høyttaler som låter svært bra på lavt volum også. Ja dere leste rett!

Alle andre høyttalere jeg har eid, har vært svært bra på høyt volum, men ikke lavt.

Dette har faktisk irritert meg noe sinnsykt, siden jeg ikke kan spille høyt hele tiden.

Er jo bare noen "usselige" Ikon 8, men jeg er storfornøyd så langt! 8)

Vel!

Sorgens kapittel....

Min forgje uttalelse var basert på lytting med en "skinngammel" forsterker som jeg lånte av broderen. En Sony 7xx ettellerannet ES.
    Det låt fett som fa**, med god tyngde i bunn!

Nå har jeg anskaffet meg en Vincent SP 331 som power, og en Yamaha RX-V 767 som pre.
    Det låter flatt, tynt, og kjedelig. Har lyst og pælme ut hele dritten!

Har satt fronter som large, og justert alt mulig. Det låter rævva!

Hva kan være galt?

Skal dette oppsettet låte så dårlig?! Var sikker på at jeg kom til å få en "feit" og "tøff" lyd, men den gang ei....

EDIT: Hvor mye har utgangsrørene på Vincent og si for dette? Kan de være gåen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel!

Sorgens kapittel....

Min forgje uttalelse var basert på lytting med en "skinngammel" forsterker som jeg lånte av broderen. En Sony 7xx ettellerannet ES.

Nå har jeg anskaffet meg en Vincent SP 331 som power, og en Yamaha RX-V 767 som pre.

Hva kan være galt?

Skal dette oppsettet låte så dårlig?! Var sikker på at jeg kom til å få en "feit" og "tøff" lyd, men den gang ei....

Det er vel bare rør på inngangspartiet på Dali Ikon 8. Er nok få som lager den "lubbene" polerte lyden som gammel elektronikk ofte varter opp med.

Er kildene det samme? Yamaha har normalt sett en god Preamp del, men ikke god nok kanskje?

Jeg syns dog kanskje Vincent ikke høres HELT rett ut på IKON serien. Ville sjekka ut Abrahamsen v4 jeg. 30 dagers retur hos Elkjip. Eventuelt denne:

Adcom GFA-5500 2x200W Effektforsterker - L-Sound AS

Dette er amerikansk, og de har ofte en relativt lik signatur alle sammen. Og amerikansk elektronikk har vist seg å passe bra på Dali Ikon.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel!

Sorgens kapittel....

Hva kan være galt?

Prøv en annen pre? om det er pre out på den gamle sonyen så ville jeg testet den tror ikke det vil være lyd i vincent i det heletatt om rørene er gåen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumt spørsmål: Men du har vel ikke fjernet skinnene som var bak på terminalene?

Ta en test med Infectet Mushrooms - avratz på dem... da skal du iallfall sette i sving endel utover i sangen.

Men en ting er sikkert, du har ikke kjøpt deg Cerwin Vega .

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns nå Ikon høres helt fantastisk ut på Vincent, livlig og oppløst. Vet at det er flere her som liker den komboen....
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får prøve å "trykke" litt til. Har ikke helt gjort meg helt vant til dette "surrerundt" greiene.

Jeg får hente ned ampen til broderen igjen, den har jo også pre-out enda den er totalt oldies!

Har bare fronter så langt, da jeg enda ikke har kjøpt senter og surround. Men om det er pre'en sin feil, ja da ryker den rett tilbake igjen!
    Den gamle Sony'en er bare en 2x90w "mosfet" sak, men du verden som den gav liv i rockefoten da jeg lånte den!

Utrolig kjedelig å kjøpe nytt(brukt) utstyr, lenge venting, og når alle komponentene er samlet, ja da låter det ræv.:cry:

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får prøve å "trykke" litt til. Har ikke helt gjort meg helt vant til dette "surrerundt" greiene.

Jeg får hente ned ampen til broderen igjen, den har jo også pre-out enda den er totalt oldies!

Har bare fronter så langt, da jeg enda ikke har kjøpt senter og surround. Men om det er pre'en sin feil, ja da ryker den rett tilbake igjen!
    Den gamle Sony'en er bare en 2x90w "mosfet" sak, men du verden som den gav liv i rockefoten da jeg lånte den!

Utrolig kjedelig å kjøpe nytt(brukt) utstyr, lenge venting, og når alle komponentene er samlet, ja da låter det ræv.:cry:
    Jeg har inntrykket av at mange suround recievere er noe "slapp" på musikk, har vel å merke bare en gammel denon avr2106 som referanse på punktet så mine uttalelser kan taes med en klype salt. Vist du har muligheten kan du jo prøve å få tak i andre preamper du kan prøve.. låne av kompiser ol. min vincent får hvertfall bra liv i ikon8

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er vel bare rør på inngangspartiet på Dali Ikon 8. Er nok få som lager den "lubbene" polerte lyden som gammel elektronikk ofte varter opp med.

Er kildene det samme? Yamaha har normalt sett en god Preamp del, men ikke god nok kanskje?

Jeg syns dog kanskje Vincent ikke høres HELT rett ut på IKON serien. Ville sjekka ut Abrahamsen v4 jeg. 30 dagers retur hos Elkjip. Eventuelt denne:

Adcom GFA-5500 2x200W Effektforsterker - L-Sound AS

Dette er amerikansk, og de har ofte en relativt lik signatur alle sammen. Og amerikansk elektronikk har vist seg å passe bra på Dali Ikon.
    Hørt masse av Adcom produktene. Låter varmt og fyldig alla Parasoud. Strømsterke som fy og koster ikke skjorta. Dog er det 10-12 år siden jeg hørt Adcom på Dali 8008, men det låt ganske bra.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere her som stiller spørsmål når man bytter elektronikk, jeg er en av dem også. Koblet opp min RX-V2067 og opplever ullen lyd på frontene i forhold til min gamle RX-V663. Surrerund høytalerne fikk mer liv, men nå mates de jo med mer power enn før. MS4 får strøm fra XPA3 som før, men virker ikke særlig oppløst.
    Nå skal jeg leve i troa om at reciveren trenger innkjøring og høre om det hjelper?
    Hva gjør dere når ny elektronikk kommer i hus. Venter dere med å bedømme ressultatet etter 14 dagers varmgang?

.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To glad nyheter i dag, Hentelapp fra posten. Alien Anthology fra Amazon ^^
    Og så var min far innom nye lokalet til HFK i Fredrikstad og fikk en ny Fjernkontroll til vår NAD L54 som står nede i stua. Kjøpt for lenge siden, ingen kvitering, og pga nytt system hadde dem ikke salget i sin database.

Men det gjorde ingen ting, henta fram en helt ny kontroll som fungerer utmerket! Kudos, for kjempe service!
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffet, var innom posten i dag. Og pakken hadde ikke kommet enda, =\
    Gledesdreper med å sende ut hentelappen først!

Men, skal på Trolljegeren etter på, blir morro å se!
    Min tråd

Side 521 av 743 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •