Dalis Entusiaster - Side 519

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 519 av 743 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 ... SisteSiste
Viser resultater 10,361 til 10,380 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    80W burde være min. mener jeg, kan bli litt spinkelt om man ikke går opp litt på powern på de. Står også på Hfk sine sider at disse trenger tilstrekkelig med strøm for å fungere optimalt, jo mere resurser du har jo bedre blir det så den saken er jo ganske logisk.

tanken var å la en denon avc a10se drive senter og onwall så vil tro at det er nok krefter da

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    tanken var å la en denon avc a10se drive senter og onwall så vil tro at det er nok krefter da
    Da er det ikke noe sak, skulle vel gi greit nok med power dette oppsettet uten problemer. Du får legge igjen et par ord her inne hvordan det fungerer sammen, om kreftene holder til bruken mener jeg.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har jeg fått noen høyttaler som låter svært bra på lavt volum også. Ja dere leste rett!

Alle andre høyttalere jeg har eid, har vært svært bra på høyt volum, men ikke lavt.

Dette har faktisk irritert meg noe sinnsykt, siden jeg ikke kan spille høyt hele tiden.

Er jo bare noen "usselige" Ikon 8, men jeg er storfornøyd så langt! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ikke noe sak, skulle vel gi greit nok med power dette oppsettet uten problemer. Du får legge igjen et par ord her inne hvordan det fungerer sammen, om kreftene holder til bruken mener jeg.

burde være nok krefter der. er litt frem i tid men det kommer til slutt. hehe
    har faktisk fått til min denon pma 2000ivr med mine ikon 7 nå. stort teppe på gulvet betongheller under høytalerene. mye frem og ilbake med plasseringen men det sitter som et skudd nå. hadde aldri trodde at e skulle få det til. hadde volum på kl 12 i går uten problemer selv på metall

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er demokvelden hos meg ferdig!

Anlegget som spilte var da :
    Pre-amp: Lyngdorf DPA-1

Effektforsterker: Parasound A21 (AudioQuest av noe slag..).

DAC: PSaudio DAC3, Abrahamsen v6. Van Den hul The first (coax).

Kilde: Squeezebox(FLAC) og Camebride 840C (Spennende cdspiller med
    masse muligheter!!!).

Høyttalere: Dali Helicon 800mk2, kimber TC8 ht-kabler

Vi ble veldig usikkre på hvilke DAC vi foretrakk av Abrahamsen og PS'en. Men etter litt om og men, så ble det PS'en som dro det lengste strået. Vi opplevde Abrahamsen som veldig fyldig, med en 3dimisjonalitet PS audio ikke helt makta og oppnå, samt en godt polert topp. Men vi syns dens signatur drepte litt dynamikk og ble kanskje litt væl "sukkersøt" og tjukk. Men helt klart en DAC folk burde sjekke ut. Prismessig trodde de 2 andre at den lå langt over de 3000kr jeg hadde gitt for den . PS Audio DAC3 er LANGT dyrere, 7000kr umodda (min er moddet hos cullencurcuits, med mod4).

Ellers ble de mektig imponert over PArasound A21 og Dali Helicon 800mk2 samspillet. Den pågående tildels harde diskanten de "hater" ifra IKON og MEntor er helt borte. OK, det er nok litt mer oppi toppen der enn på dems BW 683 og CM9, men det er mer snakk om mye mer detaljeringer!

Infected Mushrooms har blitt standart test matteriale, og gud bedre å godt balletak A21 har på Helicon . Becoming insane og Avratz spiller rimelig høyt uten å låte pågående på noen måter, bassen er som vanlig på Helicon: Stram og kontant!(ikke noe imponatorfaktor her nei..).

Dette har vært lærerrikt, og veldig morro! Endelig fått disse Bowers "horene" til å høre på hvordan Dali sin bånddiskant konstruksjon kan låte . Selv om PArasound A21/NEwClassic2250 funker som hånd i handske på DALI, så er det tydelig at preampen også styrer endel (jeg "styrer" dette endel med forskjellige DAC'er.. må bare finne en jeg foretrekker mest... ).

Min neste oppgradering, samtidig som jeg sparer til et fullkomment lytterom (som egentlig er verktøy nr1 mot golyden ) tror jeg blir en SUB av noe slag på lyd siden.. Mens jeg også har vurdert noe på bilde siden:

Prosjektor eller plasma...... <--- kommer dette på plass, så kommer jeg til å vurdere å gå på litt mer surround også. Julegave til meg selv?! :P.

Ha en god kveld!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da.. Ting snur fort.

For litt siden var jeg på utkikk etter effektforsterker.

Parasound A21, og Electrocompaniet aw250-r var de jeg var på utkikk etter...

Fant omsider en A21 til "fornuftig" pris, kjøpte denne. og er utrolig fornøyd...

MEN, nå har det dukket opp en spennende av250r som jeg muligens tar kloa i... Ender dermed opp med 2 poweramps av beste kvalitet! Spennende å se hva det blir til :P. Who stays.... dog er ikke deal'en i boks enda... men virker da ganske greit .

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner denne konstante klagingen på Ikon/Mentor og den pågående tildels harde diskanten merkelig. Jeg har Ikon8 på NAD T785 og når jeg spiller blir jeg overrasket over hvor godt lyden stemmer overens med for eksempel symbaler.

Nå har jeg et slagverk stående rett ved siden av her med Sabian AAX symbaler og jeg vet hvordan de skal høres ut. Hadde jeg hatt høyttalere som hadde visket ut det som kan oppfattes som skarpt hadde det for meg blitt helt feil.

Det som jeg synes er det vanskelige er at jo bedre systemer man kjøper seg jo vanskeligere blir det å få satt opp dette. Nå har jeg holdt på i en måned med å stille inn og blir ikke helt fornøyde da rommet er av en slik beskaffenhet at sweetspot blir smal. 20 cm feil plassert og lyden er ut av senter.

Lurer på om jeg ikke må spe på med en effekt på frontene. Noen som har erfaring med T785HD og Ikon8? Har Bi-Ampet disse, men lurer på om jeg ikke skal sette opp en NAD C275BEE for å få hentet ut hele potensialet. T785 skal levere 120 Watt (+effekt for Bi-Amping, hva enn det er) så den burde klare å drive dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke de er rart i de hele tatt med tanke på alle de forskjellige merkene som lager forsterkere og hvordan de er bygd. om alle forsterker skulle ha passa til alle type høytalere så hadde vi trengt en forsterker produsent og en høytaler produsent

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Effektforsterker til Dali Lektor

Noen som Har Anbefaling til Effektforsterke på Mine Dali Lektor. 8.
    Kjører de på en Yamaha rx-v663. Men Vurderer effekt forsterker.

De jeg har i Tankene. Er Rotel, parasound, Vincent. Evetuelt elt Nad c 275 bee. Har Prøvd sist nevnte på Dali Concept 8 men. syntes ikke Lyden var Bra Nok Ble lit for Lyst lyd bilde. Men Lektor 8 er jo et helt Annet Kaliber.

Noen som har Noen Gode tips

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kooyo

De jeg har i Tankene. Er Rotel, parasound, Vincent. Evetuelt elt Nad c 275 bee. Har Prøvd sist nevnte på Dali Concept 8 men. syntes ikke Lyden var Bra Nok Ble lit for Lyst lyd bilde. Men Lektor 8 er jo et helt Annet Kaliber.

NAD'en er bra den... men som du sier blir den nok bittelitt snau for full uttelling. Parasound er en bra sak, men dog endel dyrere også.

Ville sett på følgende amp jeg:
    XTZ Class-AP100 Silver/Black XTZ | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Rotel RB-1552 Black 2x120W Classic Effektforsterker - L-Sound AS
    Xindak XA8550 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Endelig har jeg fått noen høyttaler som låter svært bra på lavt volum også. Ja dere leste rett!

Alle andre høyttalere jeg har eid, har vært svært bra på høyt volum, men ikke lavt.

Dette har faktisk irritert meg noe sinnsykt, siden jeg ikke kan spille høyt hele tiden.

Er jo bare noen "usselige" Ikon 8, men jeg er storfornøyd så langt! 8)
    Jeg syns da strengt tatt ikke Ikon 8 kan beskrives som "usselige"?
    Har de selv og må si meg strålende fornøyd

Hva bruker du til å drive de?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kooyo

Vincent sv234

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Vincent er ikke feil på Dali.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget et slags "plasthår" som sitter fast på dome diskanten på min høyre Ikon 6 MK2 i dag,har sendt mail til Dali for å høre om det er noe de kjenner til.
    Lurte bare på hva det var,har ikke hørt noen ulyder fks fra den gjeldende dome diskanten.
    Bryr meg egentlig ikke så hardt om dette,er vel mest bare nyskjerrig på hva det er derfor sendte jeg mail til Dali.

Funket ikke å laste opp bilde,så legger ut en imageshack link (plasthåret er til høyre på domen);
    http://img51.imageshack.us/img51/498...airskalert.jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Oppdaget et slags "plasthår" som sitter fast på dome diskanten på min høyre Ikon 6 MK2 i dag,har sendt mail til Dali for å høre om det er noe de kjenner til.
    Lurte bare på hva det var,har ikke hørt noen ulyder fks fra den gjeldende dome diskanten.
    Bryr meg egentlig ikke så hardt om dette,er vel mest bare nyskjerrig på hva det er derfor sendte jeg mail til Dali.

Funket ikke å laste opp bilde,så legger ut en imageshack link (plasthåret er til høyre på domen);
    Er muligens fresespon eller lim? sikkert ikke noe farlig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H

For meg ser det ut som det kan være en tråd fra det ""stoffet" som diskant-domen er lagd av. Ser ut som det er et slags vevd stoff som da inneholder bl.a disse trådene. Men burde ikke bli hengende igjen på utsiden her, men er nok bare en glipp, vil jeg tro.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Ikon2

Noen her inne som kan anslå en god pris på Ikon 2 (mk1) brukt? :P
    Driver å vurderer on wall..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Hvor gamle er disse da, kunne vel tatt rundt 2500 for de eller noe.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gamle er disse da, kunne vel tatt rundt 2500 for de eller noe.
    Tja de er vel ett år gamle tenker jeg, kun vært på stativ som bakhøyttalere :P kunne tenkt meg 3 lapper ihvertfall :P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Er de sort er jeg muligens interessert

Side 519 av 743 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •