Dalis Entusiaster - Side 518

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 518 av 743 FørsteFørste ... 18 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 514 515 516 517 518 519 520 521 522 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 ... SisteSiste
Viser resultater 10,341 til 10,360 av 14851
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er DAC og blurayspiller satt på plass...

Fantastisk kvalitetsfølelse over DAC'en!

Philips BDP7500BL Elegant Blu-ray-spiller av høy kvalitet

Abrahamsen V6.0 DAC - dynaBel AS

DAC'en er iallefall veldig mørk i klangen iforhold til PS'en min :S. Jaja, er vel inne bare for test . 30 dagersreturrett er og blir knall det .

Blurayspilleren, typisk Philips. Kvalitet over det normale til prisen, samt lyn kjapp skuff og loading. bruker Coax ifra denne . (ble en rimelig variant siden Denon BDP2011 er utsatt så lenge).

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da er DAC og blurayspiller satt på plass...

Fantastisk kvalitetsfølelse over DAC'en!

Philips BDP7500BL Elegant Blu-ray-spiller av høy kvalitet

Abrahamsen V6.0 DAC - dynaBel AS

DAC'en er iallefall veldig mørk i klangen iforhold til PS'en min :S. Jaja, er vel inne bare for test . 30 dagersreturrett er og blir knall det .

Blurayspilleren, typisk Philips. Kvalitet over det normale til prisen, samt lyn kjapp skuff og loading. bruker Coax ifra denne . (ble en rimelig variant siden Denon BDP2011 er utsatt så lenge).
    Veldig nice den Abrahamsen V6'en, sjekka den på messa i horten og den var virkelig tung også. Litt av en kladd for å si det sånn, men det er godt med litt mørk balanse til Dali ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Veldig nice den Abrahamsen V6'en, sjekka den på messa i horten og den var virkelig tung også. Litt av en kladd for å si det sånn, men det er godt med litt mørk balanse til Dali ?
    Slik det er nå er den nok litt i mørkeste laget for mine Helicon. Men vi får se.. lar den stå å gå til imorgen. Skal ha lydlaug her da med 2 andre . Så kjøpte den egentlig mer for å teste mot min nåværende PS DAC! Sistnevnte virker endel bedre, men Abrahamsen er ikke dårlig. PS DAC'en min har jo gått igjennom endel forandringer ifra basisutgaven av den...

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Slik det er nå er den nok litt i mørkeste laget for mine Helicon. Men vi får se.. lar den stå å gå til imorgen. Skal ha lydlaug her da med 2 andre . Så kjøpte den egentlig mer for å teste mot min nåværende PS DAC! Sistnevnte virker endel bedre, men Abrahamsen er ikke dårlig. PS DAC'en min har jo gått igjennom endel forandringer ifra basisutgaven av den...
    Når det gjelder V6'en så må den spilles inn en god del timer før du får høre hva den kan levere, (og man bør bruke balansert utgang på den hvis man har muligheten, for å få dens beste egenskaper frem ). hvis du skal bruke angreretten må v6'en brukes aktivt :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Når det gjelder V6'en så må den spilles inn en god del timer før du får høre hva den kan levere, (og man bør bruke balansert utgang på den hvis man har muligheten, for å få dens beste egenskaper frem ). hvis du skal bruke angreretten må v6'en brukes aktivt :P
    står på den nå.. kommer til å sette på innsignal på den hele tiden nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å avbryte diskusjonen deres,men lurte på en ting.Kjøpte meg kabler på HiFi Klubben av type VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben Noen som har noen erfaringer med den? Mulig jeg kjøpte alt for dyr kabel,men det var bare 3.5m lengde fordelt på 2 sider og jeg ville ha noe annet en Norost 2Flat kablene jeg hadde fra før som ga et veldig lyst lydbilde på de gamle høytalerne mine,og går det bra at dem er litt lengre på en side i forhold til den andre,2m på den ene siden og 1.5m på den andre?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg lever i troa på kabler. Men det er små nyanser.. CS122 som er lillebroren til den du har valgt syns jeg gir veldig mye for penga! Aldri testa den du har da :P. Har også Magnum liggende et sted.. liker CS122 mye bedre, selv om den er mye rimeligere...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,men jeg lurte også på om jeg kunne lage 1kabel på 2 meter og den andre på 1.5 meter,eller er det anbefalt at dem er like lange? Forsterkeren står ytterst på stereo racket og blir dermed nærmere den ene høytaleren. Er dette kanskje ett spørsmål jeg burde stille i "kabel" forumet?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Ok,men jeg lurte også på om jeg kunne lage 1kabel på 2 meter og den andre på 1.5 meter,eller er det anbefalt at dem er like lange? Forsterkeren står ytterst på stereo racket og blir dermed nærmere den ene høytaleren. Er dette kanskje ett spørsmål jeg burde stille i "kabel" forumet?
    Lengdeforskjellene du snakker om påvirker ikke lyden-

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen har litt ekstra på bok før jul ?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/69949

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Tviler du har gjort noe dumt selv om du fikk for en dyrere kabel, om du har kjøpt en billig eller mer påkostet er opp til deg så lenge du er fornøyd. Er du tilfreds med hva den leverer så er det ikke mer å tenke på, du har i hvertfall fått deg noen skikkelige flotte kabler vil gratulerere deg så mye med det.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kanskje noen har litt ekstra på bok før jul ?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/69949

aaaaaah, jeg har lyst på! Så fine høytalere ^^
    Er ikke noe for deg da Raymond ?
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    aaaaaah, jeg har lyst på! Så fine høytalere ^^
    Er ikke noe for deg da Raymond ?
    Joa, men dem koster mere enn det jeg har på bok akkurat nå, men det er et godt tilbud for disse koster rundt 50 ellers. 15k spart fra nypris er nok ikke så ille det heller, dem er spreke som fy så er det Dali da så det gjør litt godt.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ser den. Hadde jeg hatt 35 tusen jeg ikke trengte til noe så hadde jeg nok oppgradert! Må være noe av det peneste fra Dali
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hehe, ser den. Hadde jeg hatt 35 tusen jeg ikke trengte til noe så hadde jeg nok oppgradert! Må være noe av det peneste fra Dali
    Om du synes Helicon LE er fin så se på Dali Eufonia MS4, da snakker vi nydelige høytalere. Virkelig et smykke av noen høytalere både utseende og lydmessig. Det er mye fint på dette markedet men det er pokkers så dyrt om man ønsker smykkene.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et par nydelige høytalere de også ja : ) Dyrt å være man! hehe
    Min tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Kan du utdype hva som skal spilles inn i en dac/adc ?

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan du utdype hva som skal spilles inn i en dac/adc ?
    Det er bla. hva Abrahamsen selv skriver at den bør spilles inn i min. 96 timer
    Sitert: Important notice
    For optimal sonic performance, the V6.0 should be burned in
    for a minimum time of 96 hours.
    If the product has been switched off, allow two hours of
    warm-up to optimise sonic performance.
    Due to high class A operation in all ABRAHAMSEN©
    designs, it is normal for the product to feel warm. Proper
    ventilation is important. The product should NEVER be completely
    covered.
    A good rule of thumb is to allow at least 3-5 cm (1-2 inches)
    of air sidewise, and 5-8 cm (2-3 inches) above the product.
    .
    Jeg synes også at lyden ble mer åpen etter en ihvertfall 20 timer med innspilling, kan dog også hende at det er denne chip'en som kan gjøre slik at lyden kan låte ullen i perioder, i så tilfelle kan det funke og slå den av/på.

(PS på hjemmesiden til abrahamsen står det også at de vil sende deg en ny chip hvis man har dette symptomet med ullen lyd..)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye krefter trenger ikon on wall for å ikke virke slappe.. fikk en aha opplevelse i går kveld sp tenke e skulle dra frem min gamle denon avc10se og få tak i on wall og vokal 2. er mk1 jeg håper å få tak i brukt. helst i svart

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hvor mye krefter trenger ikon on wall for å ikke virke slappe.. fikk en aha opplevelse i går kveld sp tenke e skulle dra frem min gamle denon avc10se og få tak i on wall og vokal 2. er mk1 jeg håper å få tak i brukt. helst i svart
    80W burde være min. mener jeg, kan bli litt spinkelt om man ikke går opp litt på powern på de. Står også på Hfk sine sider at disse trenger tilstrekkelig med strøm for å fungere optimalt, jo mere resurser du har jo bedre blir det så den saken er jo ganske logisk.

Side 518 av 743 FørsteFørste ... 18 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 514 515 516 517 518 519 520 521 522 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •