Dalis Entusiaster - Side 516

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 516 av 743 FørsteFørste ... 16 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 512 513 514 515 516 517 518 519 520 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 ... SisteSiste
Viser resultater 10,301 til 10,320 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Hei,jeg prøver å legge inn spørmålet mitt her også,den lå oprinnelig inne på "høytaler" avdelingen,men siden dette er en mere dedikert tråd til Dali så spør jeg her også...spørsmålet mitt er: Jeg skal kjøpe meg nye høytalere og har sett på Dali sin Ikon serie. Det står mellom Ikon 6Mk2 og Ikon 7Mk2.
    Jeg har i dag en Pioneer AVR- LX70 surround reciver. Rommet som høytalerne skal stå i er på 12 kvadratmeter,men regner med at de kommer etterhver til å stå i en stue på 30 kvadratmeter om noen år.
    Jeg spiller for det meste storband jazz og litt melankolsk jazz som Chet Baker og litt Cafe Del Mar og litt Hed Kandi (Chill House) på moderat volum. Aldri høyt. De skal også inngå i et hjemmekino oppsett med Ikon Vokal2 mk1 senter og Ikon2 mk1 bakhøytalere.
    Har vært og lyttet på høytalerne,men klarer ikke bestemme meg for hvem av dem jeg skal gå for. De er jo veldig like i lyd karakteristikken.
    Det jeg er litt redd for er at Ikon 7mk2 skal bli litt for store til det rommet de skal plasseres i foreløbig(noen år),tenker da på at ikke lyden blir så bra som den egentlig burde være på grunn av lite rom,eller har ikke dette noe å si?
    Hva mener dere,burde jeg gå for Ikon 7Mk2 eller Ikon 6Mk2?
    Hei og velkommen....

Dette er egentlig en høytalertråd men har blitt flyttet av en rar grunn, men nok om det men du er i hvertfall på riktig nå i hvertfall.

Når det kommer til disse to modellene så har det jo litt med størrelsen å gjøre, om du ikke skal flytte for et par år så ville jeg kanskje valgt Ikon 6 med tanke på størrelse oh hvordan den passer inn hos deg.

Jeg har Mentor 8 på 20kvadrat og får aldri brukt max potensiale på disse, nå som rommet ditt ikke er mer 12kvd og gå på ville jeg valg I6 pga den vil spille mere enn godt nok i ditt rom. Om du da ønsker mer trøkk og moro så er jo dette enkelt valg.

Ta med deg 7'ern på hjemlån og test dette ut i eget rom, da finner du fort ut om denne er for svær for rommet eller ikke. Dette med lyd og høytalere skal alltid tilpasses så det er en god ide jobbe litt med plasseringer.

Lykke til i hvertfall.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen... legger også inn ett inlegg jeg hadde i den andre tråden også men det får så være at det er samme innlegg...

Fikk også tilbud om og låne med de hjem,men å slite med dem på bussen og opp i en blokk for så og ta dem med igjen til butikken er jeg ikke så keen på. Derfor lurte jeg på andres synspunkter og erfaringer.
    I dag har jeg noen gamle Cervin Vega AT40 som fronthøytalere som jeg kjøpte for 20 eller 21 år siden og de passer ikke akkurat til min musikksmak i dag hehe... den gang gikk det i heavy metall.
    Men kan Ikon 6mk2 bli for spett til Cafe Del Mar og Hed Kandi? Tenker da i bassen?
    Dessuten er jeg en person som ikke kjøper høytalere for ofte så jeg kommer nok til å ha de Ikon høytalerne i like mange år som jeg har hatt de Cervin Vega høytalerne om de ikke blir ødelagt da.. Regner ikke med at jeg får utnyttet potensialet i i noen av Ikon høytalerne med henhold til lydtrykk,vil jo ha dybde også uten og måtte vrenge forsterkeren på maks,men er opptatt at jeg får så riktig lyd som mulig ut i fra hvordan musikken egentlig var men til å låte. Er redd for at om jeg spiller sånn midt på treet i lyd trykk så leverer ikke Ikon 6mk2 nok dybde,eller gjør den det? anyone?
    Dvd spillere og forsterkere blir derrimot byttet ut litt oftere.
    Takker for svar...dette er en utrolig bra tråd..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen... legger også inn ett inlegg jeg hadde i den andre tråden også men det får så være at det er samme innlegg...

Fikk også tilbud om og låne med de hjem,men å slite med dem på bussen og opp i en blokk for så og ta dem med igjen til butikken er jeg ikke så keen på. Derfor lurte jeg på andres synspunkter og erfaringer.
    I dag har jeg noen gamle Cervin Vega AT40 som fronthøytalere som jeg kjøpte for 20 eller 21 år siden og de passer ikke akkurat til min musikksmak i dag hehe... den gang gikk det i heavy metall.
    Men kan Ikon 6mk2 bli for spett til Cafe Del Mar og Hed Kandi? Tenker da i bassen?
    Dessuten er jeg en person som ikke kjøper høytalere for ofte så jeg kommer nok til å ha de Ikon høytalerne i like mange år som jeg har hatt de Cervin Vega høytalerne om de ikke blir ødelagt da.. Regner ikke med at jeg får utnyttet potensialet i i noen av Ikon høytalerne med henhold til lydtrykk,vil jo ha dybde også uten og måtte vrenge forsterkeren på maks,men er opptatt at jeg får så riktig lyd som mulig ut i fra hvordan musikken egentlig var men til å låte. Er redd for at om jeg spiller sånn midt på treet i lyd trykk så leverer ikke Ikon 6mk2 nok dybde,eller gjør den det? anyone?
    Dvd spillere og forsterkere blir derrimot byttet ut litt oftere.
    Takker for svar...dette er en utrolig bra tråd..
    Vel, om du er litt skeptisk med trøkk så ville jeg kanskje sett på noe større høytalere, er dine ører som hører og hjernen din som oppfatter hva som er bra og hjertet som tar valgene for deg.

Hør på de aktuelle modellene med din egen musikk så finner du fort ut hva som gjør seg best, vi kan si mye om alt og ikke noe men det er du som skal ut og kjøpe. Man får ikke CV bass med slike høytalere men man får et flott og åpent lydbilde, her får du mer velspillt høytaler som er mer allround.

Bring plater ned i nærmeste butikk og prøv ut.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...gjorde det i går...Tok med noen Diana Krall cd`r med til Hifi klubben og fikk prøvd dem på en denon forsterker. Hørt det var litt dypere bass i Ikon 7mk2 men ble pluttselig litt redd for at der jeg bor nå var dem for store til at lyden ville bli bra... men kommer nok til å forsøke alikevel. Tenker sånn at det er jo litt greit å ha litt dybde i ett hjemmekino anlegg uten sub også,og jeg kommer nok til å ha de høytalerne i mange mange år fremover. Kommer kanskje til å suplere med en Nad C275 BEE til Ikon 7 høytalerne i front fra en forsterker utgang på Pioneer LX70.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...gjorde det i går...Tok med noen Diana Krall cd`r med til Hifi klubben og fikk prøvd dem på en denon forsterker. Hørt det var litt dypere bass i Ikon 7mk2 men ble pluttselig litt redd for at der jeg bor nå var dem for store til at lyden ville bli bra... men kommer nok til å forsøke alikevel. Tenker sånn at det er jo litt greit å ha litt dybde i ett hjemmekino anlegg uten sub også,og jeg kommer nok til å ha de høytalerne i mange mange år fremover. Kommer kanskje til å suplere med en Nad C275 BEE til Ikon 7 høytalerne i front fra en forsterker utgang på Pioneer LX70.
    Det blir nok et bedre lydbilde i front med en effekt på toppen, receivern er ikke så strømsterk alene så effekten vil gjøre en god nytte på oppsettet ditt.

Jeg er ikke noe fan av sub på musikk, synes det er vanskelig å integrere det og det låter out of box om man ikke får det riktig justert. Heller et par gode gulvstående med gode strømreserver i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du liker Pink floyd.
    Tenk deg at jeg hadde billett til The Momentary Lapse Of Reason konserten deres som var den fredag 19 aug. 1988 på Valle Hovin også sa muttern nei til at jeg fikk dra... Så nå sitter jeg fortsatt med ett stykk ubrukt billett til den konserten.... Jeg har ikke hjerte til å kaste biletten. den kostet jo 200+eks gebyr den gangen...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd for at om jeg spiller sånn midt på treet i lyd trykk så leverer ikke Ikon 6mk2 nok dybde,eller gjør den det? anyone?
    Heisann!

Dette med lydkvalitet på moderate volumer er en av styrkene til Dali Har Mentor selv, men har hørt en del på Ikon også. De går like dypt på moderat volum, og du hører godlyden da også
    Du nevner at du hørte det var litt mer krutt i bassen på 7ern, men jeg vil også anbefale deg å høre dem hjemme om du kan.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *snip*
    Kommer kanskje til å suplere med en Nad C275 BEE til Ikon 7 høytalerne i front fra en forsterker utgang på Pioneer LX70.
    Det vil jeg tippe er et godt valg. Har en C275BEE selv, som jeg har prøvd både på Ikon 7 mkI og Mentor 6, og jeg er ihvertfall strålende fornøyd med resultatet. Det er selvfølgelig en kontrast til at jeg nå kvitter meg med min C275BEE, men den ryker som del av et mellomlegg på en Denon AVR-A100. Inntill jeg igjen har råd til å sitte på en effektforsterker så må jeg nøye meg med å bi-ampe frontene, som selvføgelig er alternativ 2 dersom receiveren din har mulighet for det. For mkII har doble terminaler? *På tynn is*
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRØSS!!!! Holdt på å gjøre en veldig stor blemme. Å selge PS Audio DAC'en min, nå skal det sies at det var en kompis som var lovet den.

Etter at jeg fikk PArasound A21 på plass, så A-B testet jeg Lyngdorf DAC vs PS audio DAC'en.. for å gjøre dette lettest ble det benyttet XLR på Lyngorfen og RCA på PS'en!!

Det spilte i mine ører da klart best med Lyngdorfen, men så testet jeg med XLR ifra DAC'en idag, og alt forandrer seg. Lyngdorf sin "skarphet", som er både positiv og negativ, blir lammeslått av PS audio sin varme. Kompisen min sier det ikke er noe salg før jeg vil uansett.

Var innom Elkjip idag for å sjekke om dem hadde Abrahamsen DAC v.6 for å kunne kjøpe den og teste i 30 dager . MEn pokker, butikken skulle jo ha 5000kr for den, prøvde meg på 3000kr uten hell :P. Grunnen til at jeg sjekka den var for å ikke "backstabbe" kompisen min helt, og hadde håpet den skulle kunne tilfredsstille meg. Nå har ejg sendt melding til han om at salget må utsettes til jeg får "sondert" teritoriumet litt ... Regner med det går greit .

Men fy F. Dette var nære på at jeg solgte en ting som faktisk viser seg å passe meg ypperlig! Har dog anbefalt han Arcam rdac, en dac jeg gjerne skulle testet selv, men i god Arcam ånd har den ikke XLR .

NB: DAC'en i Lyngdorfen er HIGHEND, men passer ikke alt. PS'en min passer det meste, dog er ikke den perfekt heller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du liker Pink floyd.
    Tenk deg at jeg hadde billett til The Momentary Lapse Of Reason konserten deres som var den fredag 19 aug. 1988 på Valle Hovin også sa muttern nei til at jeg fikk dra... Så nå sitter jeg fortsatt med ett stykk ubrukt billett til den konserten.... Jeg har ikke hjerte til å kaste biletten. den kostet jo 200+eks gebyr den gangen...
    Jeg er Floyd fan skal du se, har aldri opplevd Floyd live men Waters har jeg sett når han besøkte Norwegian Wood. Nå har jeg gode billetter til neste konsert i Mai som jeg gleder meg stort til, hadde jeg hatt en slik billett du har hadde jeg begynt å grine om jeg ikke fikk gå på konsert. Du må ikke kaste den men jeg synes du skal kjøpe en liten ramme til den, tror kanskje det kan være en ide for å bevare denne saken lengst mulig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg er Floyd fan skal du se, har aldri opplevd Floyd live men Waters har jeg sett når han besøkte Norwegian Wood. Nå har jeg gode billetter til neste konsert i Mai som jeg gleder meg stort til, hadde jeg hatt en slik billett du har hadde jeg begynt å grine om jeg ikke fikk gå på konsert. Du må ikke kaste den men jeg synes du skal kjøpe en liten ramme til den, tror kanskje det kan være en ide for å bevare denne saken lengst mulig.

Ble London tur på meg pga han fyren gitt . Gleder meg sykt!

EDIT: ble = BLIR!! :P.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ble London tur på meg pga han fyren gitt . Gleder meg sykt!

EDIT: ble = BLIR!! :P.
    Hadde vært moro å tatt turen nedover, men kjenner jeg meg rett og med dama på slep så blir ikke det akkurat billig. Er for mange fristelser i den byen der altså, men skal bli moro å se han her også. David Gilmour skulle steppe opp på et par av showene, mest sannsynlig så blir det vel kanskje England som får den gleden vil jeg mene og tro. Selv har jeg kikket litt på YouTube på showet fra Canada og det så veldig lovende ut, får trøste meg med at jeg har god plass på Telenor Arena så det skal ikke være problem.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hadde vært moro å tatt turen nedover, men kjenner jeg meg rett og med dama på slep så blir ikke det akkurat billig. Er for mange fristelser i den byen der altså, men skal bli moro å se han her også. David Gilmour skulle steppe opp på et par av showene, mest sannsynlig så blir det vel kanskje England som får den gleden vil jeg mene og tro. Selv har jeg kikket litt på YouTube på showet fra Canada og det så veldig lovende ut, får trøste meg med at jeg har god plass på Telenor Arena så det skal ikke være problem.
    Tror dette blir knall jeg . Har venta på dette lenge nok nå . Er så ung vett :P. Dinosaurene som fikk oppleve dette på 80-90 tallet (når enn det var...) har gått ifra å spise kjøtt til graut de nå :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som likte dem på 80 tallet er ikke blitt dinosaurer enda,og tenna mine har jeg i behold så blir ikke mye graut...hehe... Og så lenge man holder seg i 30 årene om enn bare i 5-6 mnd enda,så er man ganske ung forsatt..så det så..
    Tenk og kalle meg dinosaur a gitt... Skulle vært straff for sånt..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et lite prosjekt pågang nå for å få skrikeungene til å roe seg. tenkte å prøve med rør på diskant og denon pma i bunn

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har et lite prosjekt pågang nå for å få skrikeungene til å roe seg. tenkte å prøve med rør på diskant og denon pma i bunn
    To forskjellige forsterkere? Ulik oppgitt watt? Ulik gain?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    Jeg har prøvd med vincent sv-238mk på diskant/mellom å rotel rb1091 på bass, dette ble ikke noe serlig å skryte av, 2 effekter som er så forskjellig klarer ikke spille sammen...

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener folket om denne prisen?

DALI IKON 8 HØYTALERE OG 8" AKTIV SUB - FINN Torget

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Løp og kjøp heter det. Dette er en veldig god pris som det er verdt å ta med seg. Lykke til med kjøp om du går den veien.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Normalt kosta de derre nærmere 18000kr... så 8000kr er ikke ille.. dog, var det et parti på slutten som kosta 11000kr.. men uansett. bra pris...

Side 516 av 743 FørsteFørste ... 16 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 512 513 514 515 516 517 518 519 520 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •