Dalis Entusiaster - Side 515

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 515 av 743 FørsteFørste ... 15 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 511 512 513 514 515 516 517 518 519 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 ... SisteSiste
Viser resultater 10,281 til 10,300 av 14842
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Rått det her gleder meg til å høre hvordan tilbakemeldingene fra skorob blir her

Daty: Hva trur du om Parasound halo C2 og A21 på Helicon 800w?:-D
    Vet det fungerer meget bra. Har hørt A21 på 800 Mk1. Perfekt match
    C2 hjelper jo til med å løfte lydbildet et par hakk den også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rått det her gleder meg til å høre hvordan tilbakemeldingene fra skorob blir her

Daty: Hva trur du om Parasound halo C2 og A21 på Helicon 800w?:-D
    Virker veldig bra dette. Alt var såre vel helt til jeg kjørte på med KoRn - Got the life, her måtte jeg sette Lyngdorfen inn i "Relaxe" modus, ellers forsvant all bass i den sinnsyke introen på sangen. På det meste anna stod Lyngdorfen i Nøytral modus! (mener da på Voicingen).

C2 har jeg også veldig lyst til å få testet . Senere idag skal jeg se om jeg rekker å teste med PS audio DAC'en min rett i Parasound'en... begge er amerikanske, og har litt mer fokus i bånd av frekvensene enn hva mange andre har .

A21 er og blir et smykke, og jeg savna ikke noe krefter eller dynamikk i mine H800. Og enda bedre, den spiller veldig bra på normale og lave nivåer. (nå er nok jeg litt bortskjemt med å ha veldig "solid" amp da... DP'en jeg hadde hadde heller ingen problemer med å håndtere H800).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant skal sies: Jeg var aldri missfornøyd med Dynamic Presicion 6.12HP heller, samt skulle likt å prøvd f.eks 2x Abrahamsen v4 på dem også . Men slik det er nå virker A21 som en rett amp for meg! JC1 tror jeg det ikke blir, da erfaringer med dem er at de er litt mer fokusert oppover i registeret enn hva A21 er, og det vil vi ikke ha . Snakka med en Klipsch mann, han mente at Parasound NewClassic 2250 var den beste på klipsch RF-83, siden den er lunere i toppen enn hva A21 er! Så det må ikke altid være det dyreste som er "best", bare dyrere å produsere samt annerledes!

Abrahamsen V5 er spennende. Satser på å få inn et par slike til test engang .

Men pr nå er A21 på plass... 6 år etter at siklefaktoren over objektet begynte!!! Vannvittig morro .

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vet det fungerer meget bra. Har hørt A21 på 800 Mk1. Perfekt match
    C2 hjelper jo til med å løfte lydbildet et par hakk den også.
    jeg bruker nemlig C2 nå da sammen med 2stk Abrahamsen V4, men A21 har jeg ennå ikke fått prøve:P Er foreløpig veldig fornøyd med denne matchen Må få prøvd A21 sammen med C2 en gang for å se om det er noe mer å hente her..

@Skorob: hvordan låt toppen på A21? Det jeg opplever med Abe er at man kan spille så høyt man bare orker uten at det blir for pågående (og ikke mister fokus) i toppen med så og si det meste av sjangre i musikk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker nemlig C2 nå da sammen med 2stk Abrahamsen V4, men A21 har jeg ennå ikke fått prøve:P Er foreløpig veldig fornøyd med denne matchen Må få prøvd A21 sammen med C2 en gang for å se om det er noe mer å hente her..

@Skorob: hvordan låt toppen på A21? Det jeg opplever med Abe er at man kan spille så høyt man bare orker uten at det blir for pågående (og ikke mister fokus) i toppen med så og si det meste av sjangre i musikk
    Tror nok kanskje Abrahamsen er mer "lun" i toppen når man drar på.. Parasound A21 kan ha en tendens til å stikke av i toppen, men da kun om innspillinga er litt harsh i toppen.

Men dette er bra altså! Veldig fornøyd . Abrahamsen er også veldig spennende!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaaaarrrghhhh...hadde jeg bare hatt litt peng så skulle jeg ha kjøpt en Parasond effekt...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Aaaaaarrrghhhh...hadde jeg bare hatt litt peng så skulle jeg ha kjøpt en Parasond effekt...
    Er jo tid til ofte på brukten dem... New Classic 2250 virker som en virkelig gobit!.. sett den til 8000kr på brukten .

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etter jeg fikk Ikon 6 mk2 irritert meg over liten og puslete satelitt senter, håper det blir en del bedre med en Ikon Vokal 2 mk2 som nå er bestilt.

Noen tips til bakhøyttalere til disse? Kan ikke ha noe svære greier da plassen er begrenset, og må ha muligheten for å feste de på vegg og vinkles innover mot lytteposisjon i sofa som er inntil bakvegg.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har etter jeg fikk Ikon 6 mk2 irritert meg over liten og puslete satelitt senter, håper det blir en del bedre med en Ikon Vokal 2 mk2 som nå er bestilt.

Noen tips til bakhøyttalere til disse? Kan ikke ha noe svære greier da plassen er begrenset, og må ha muligheten for å feste de på vegg og vinkles innover mot lytteposisjon i sofa som er inntil bakvegg.
    Du kan se etter noe som heter focal dome. De kan du skru i taket og vinkle de inn mot posisjonen. Lykke til.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror nok kanskje Abrahamsen er mer "lun" i toppen når man drar på.. Parasound A21 kan ha en tendens til å stikke av i toppen, men da kun om innspillinga er litt harsh i toppen.

Men dette er bra altså! Veldig fornøyd . Abrahamsen er også veldig spennende!
    Ang. det med innspillinger så er det nok litt det samme med Abe. Det er jo tross alt helicon vi temmer:P så man MÅ nesten ha gode innspillinger :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DALI IKON 6 mk2 på fest :D

Hadde fest hjemme og Dali Ikon 6 mk2 stod for musikken. Må derfor bare si at jeg er overrasket over hvor bra det gikk, skrytet av musikken fra venner og bekjente og rett og slett basstrykket og bassen disse høyttalerne kan gi. Og de som mener at den er for lys, så er jeg ganske uenig i dette også. NAD 375 var elektronikken, samt en Dacmagic fra Wimp på pc'en til forsterkeren. Beste komboen jeg har vært borte i altså Bassen går ikke veldig dypt, men gir mye bass på de frekvensene som bassen ligger, både i mellomtoneområdet og dypere. Nå har jo jeg vridd litt rundt på bass-spaken på forsterkeren for å få fram det dypeste høyttaleren kan gi, uten å kjøre den for hardt, men er kjempefornøyd mens jeg nå går å studerer restene av en veldi vellykket fest, hvor musikken var sykt god Veldig subjektivt, men vil bare lovprise denne høyttaleren.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Hadde fest hjemme og Dali Ikon 6 mk2 stod for musikken. Må derfor bare si at jeg er overrasket over hvor bra det gikk, skrytet av musikken fra venner og bekjente og rett og slett basstrykket og bassen disse høyttalerne kan gi. Og de som mener at den er for lys, så er jeg ganske uenig i dette også. NAD 375 var elektronikken, samt en Dacmagic fra Wimp på pc'en til forsterkeren. Beste komboen jeg har vært borte i altså Bassen går ikke veldig dypt, men gir mye bass på de frekvensene som bassen ligger, både i mellomtoneområdet og dypere. Nå har jo jeg vridd litt rundt på bass-spaken på forsterkeren for å få fram det dypeste høyttaleren kan gi, uten å kjøre den for hardt, men er kjempefornøyd mens jeg nå går å studerer restene av en veldi vellykket fest, hvor musikken var sykt god Veldig subjektivt, men vil bare lovprise denne høyttaleren.
    Stemmer i på lovprisingen, har hatt mine noen uker nå og er godt fornøyd.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    hehe, ingenting i veien med den høna der

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, påkostet sak det der...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hedon, er det du beskriver med Abrahamsen jeg satset på å få med det forsterekriet også! Hvorfor velger du ikke bare det?

NAD M3 er overlegent den beste i mellomtona jeg har hatt iallefall.. vannvittig godt å høre på. Priamere A32 har jeg hørt, og den blir enda "tammere" enn M3'en syns jeg, mer ala min gamle Dynamic Precision 6.12HP (dog var DP'en mindre hard i diskanten enn Primaren).
    Har vært nysgjerrig på A21 og AW250R lenge, og forsåvidt 2xA23, så jeg må nok prøve disse før jeg trygt kan bestemme meg for noe som helst. :razz:

Synes det høres rart ut at A32 låt mer tilbaketrukket enn M3, den har jo enorme kraftreserver. I en test av denne i lyd og bilde ble det også påpekt at de opplevde A21 (dog sammen med P3) som lysere enn A32.

Hvordan synes du mellomtone og bass(mengde) er på A21 vs M3? Hva opplever du som den største forskjellen på de to?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verden hadde blitt et bedre sted om kvinnene virkelig satt pris på skikkelig god lyd, høna var det ikke noe feil med men "reklamen" så billig ut.

Dali rocks the bitches too.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte høyttalere, men.............. Litt lite gjennomtenkt reklamefilm:???:
    Jeg trodde slike dårlige reklamekreasjoner var forbeholdt Tvshop produkter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Har vært nysgjerrig på A21 og AW250R lenge, og forsåvidt 2xA23, så jeg må nok prøve disse før jeg trygt kan bestemme meg for noe som helst.

Synes det høres rart ut at A32 låt mer tilbaketrukket enn M3, den har jo enorme kraftreserver. I en test av denne i lyd og bilde ble det også påpekt at de opplevde A21 (dog sammen med P3) som lysere enn A32.

Hvordan synes du mellomtone og bass(mengde) er på A21 vs M3? Hva opplever du som den største forskjellen på de to?
    virker som at de fleste stemmene er grøvere nå... syns det virker veldig bra. Men tror nok, uten å si det for sikkert at M3'en hadde et "bredere" lydbilde enn hva A21 har... dog er A21 den totalt/tonalt beste jeg har hatt til nå .

A21 har litt fedme over det hele, spessielt i forhold til DP'en.. M3'en stiller seg litt imellom, dog uten de enorme kraftreservene man finner i Parasound og DP.

EDIT: om ting skal endres nå, må det være å få inn en anna preamp, men det vil tiden vise om blir noe av . Må si di nye Epic 12" subbene også frister .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,jeg prøver å legge inn spørmålet mitt her også,den lå oprinnelig inne på "høytaler" avdelingen,men siden dette er en mere dedikert tråd til Dali så spør jeg her også...spørsmålet mitt er: Jeg skal kjøpe meg nye høytalere og har sett på Dali sin Ikon serie. Det står mellom Ikon 6Mk2 og Ikon 7Mk2.
    Jeg har i dag en Pioneer AVR- LX70 surround reciver. Rommet som høytalerne skal stå i er på 12 kvadratmeter,men regner med at de kommer etterhver til å stå i en stue på 30 kvadratmeter om noen år.
    Jeg spiller for det meste storband jazz og litt melankolsk jazz som Chet Baker og litt Cafe Del Mar og litt Hed Kandi (Chill House) på moderat volum. Aldri høyt. De skal også inngå i et hjemmekino oppsett med Ikon Vokal2 mk1 senter og Ikon2 mk1 bakhøytalere.
    Har vært og lyttet på høytalerne,men klarer ikke bestemme meg for hvem av dem jeg skal gå for. De er jo veldig like i lyd karakteristikken.
    Det jeg er litt redd for er at Ikon 7mk2 skal bli litt for store til det rommet de skal plasseres i foreløbig(noen år),tenker da på at ikke lyden blir så bra som den egentlig burde være på grunn av lite rom,eller har ikke dette noe å si?
    Hva mener dere,burde jeg gå for Ikon 7Mk2 eller Ikon 6Mk2?

Side 515 av 743 FørsteFørste ... 15 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 511 512 513 514 515 516 517 518 519 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •