Dalis Entusiaster - Side 514

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 514 av 742 FørsteFørste ... 14 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 510 511 512 513 514 515 516 517 518 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 ... SisteSiste
Viser resultater 10,261 til 10,280 av 14836
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kjøper jo MS settet til Daniel da! det er jo helt villt bra prisa!!!!

Uansett, H400 er jo en bra høyttaler det og.. men lydkvalitet og finish... der er MS overlegne i mitt syn .

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chamror
    Hei.
    Jeg skal kjøpe nye fronthøyttalere til 5.1 anlegg.
    Pr dags dato har jeg (alt Dali):
    Bak: Helicon W200
    Senter: Helicon C200 MK2
    Sub: Helicon S600 MK2
    Front: Evidence 870

Rommet er ett L-formet rom, hvor selve den avlange delen hvor anlegget står er ca 17 KVM (5 x 3.5) Totalt er vel rommet ca 25 KVM (med den korte delen av L`en).

Fronthøyttalerne vil da bli Helicon, men vet ikke hvilke (300, 400 eller 800)
    Noen som kan komme med innspill, hva man tror passer best (blir 800 for stor, samme effekt med 300 + sub, etc ??).

Prismessig er det jo stor forskjell, men dette er ikke avgjørende for valg av høyttaler.
    Hadde droppet w200 pga prisen samt droppet S600 og kjøpt SVS Kart - L-Sound AS

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hadde droppet w200 pga prisen samt droppet S600 og kjøpt SVS Kart - L-Sound AS
    Enig, S600 virker jo bra. Men ikke med de rette "subambisjoner" som Helicon 400/800 trenger...

Syns forresten 2x Epic Legend virker VELDIG fristene for tiden og :P. Men så har jeg allerede en SVS Plus/2 da .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAH.

I påvente på at Denon BDP-2011 skal dukke opp, så har jeg handla en midlertidig spiller:

Philips BDP7500BL Elegant Blu-ray-spiller av høy kvalitet

Hehe, skal dog mest brukes som drev da.. men da har jeg iallefall en blurayspiller attåt, tilfelle jeg kjøper meg en TV/prosjektor i påvente på å få begynt å lage dedikert rom i kjellern :P.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Enig, S600 virker jo bra. Men ikke med de rette "subambisjoner" som Helicon 400/800 trenger...

Syns forresten 2x Epic Legend virker VELDIG fristene for tiden og :P. Men så har jeg allerede en SVS Plus/2 da .
    Godt å høre at du har SVS :lol:
    S600 blir noe dyrt for bk ht etter min mening.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAH.

I påvente på at Denon BDP-2011 skal dukke opp, så har jeg handla en midlertidig spiller:

Philips BDP7500BL Elegant Blu-ray-spiller av høy kvalitet

Hehe, skal dog mest brukes som drev da.. men da har jeg iallefall en blurayspiller attåt, tilfelle jeg kjøper meg en TV/prosjektor i påvente på å få begynt å lage dedikert rom i kjellern :P.
    Hehe, samme her. Blir nok en 2500 BT på meg i vente på en BDP 2011.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Skorob. Ble det en A21 på deg eller??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Skorob. Ble det en A21 på deg eller??
    Jepp, henta den igår.. satte den opp i kveld... virker lovende.. fy flate å Parasound H serien er fin ass. HAr jo hørt på den før, men da på BW... men virker jo knall detta . Får ikke spilt så høyt pga minime er i senga! .

Men 1 ting er sikkert. Lyngdorf DPA-1 ser ut som en dass i forhold til A21 :P. egentlig resten av anlegget ... Hadde vært morro å testa en PReamp ifra samme merke og.. synd de virkelig gode er så vannvittig dyre :S.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, henta den igår.. satte den opp i kveld... virker lovende.. fy flate å Parasound H serien er fin ass. HAr jo hørt på den før, men da på BW... men virker jo knall detta . Får ikke spilt så høyt pga minime er i senga! .

Men 1 ting er sikkert. Lyngdorf DPA-1 ser ut som en dass i forhold til A21 :P. egentlig resten av anlegget ... Hadde vært morro å testa en PReamp ifra samme merke og.. synd de virkelig gode er så vannvittig dyre :S.
    Det er supert at du liker den da. Er superfornøyd selv. Har faktisk hatt tre stykker. Går alltid tilbake til A21 :lol:
    Hadde også en på BW 804. Den får virkelig liv i nedre mellomtone, samt en varm crispy diskant. Opplever egentlig akkurat det sammen med Dali.
    P3 er ikke så ille ser du. Har prøvd en slik hos meg. Kilde til pre og pre til effekt via XLR. Brukte da RCA på A21 til min Denon AVR. Slipper by-pass som NC2100 har. Låter meget bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vent du. Snart blir det en A21 til og Bi-amp av H800

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med ny forsterker!
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vent du. Snart blir det en A21 til og Bi-amp av H800
    Hehe.. ser ikke helt grunn til det . Men kanskje JC1 dukker opp om 1 års tid? om det faller i smak ? .. uansett, er noe som heter penger og fornuft, og som en klok hifimann sa: Er ikke altid at dyrest er best for DEG!

prioriteringa fremover er egentlig kjellern.. 1 må jeg få laget en gang der, så begynner ting å ta form...

Men mulig det blir en Optoma HD20 og et lerrett i andre etasje imens da... ble faktisk imponert over den rimelige saken!!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty: Har du noe greie på følgende forresten:

Biamping med en effektforstekrer som ikke er dualmono (tror ikke A21 er det). Koble 1 amp pr høyttaler, f.eks bass terminalene på høyre utgang, og mellomtone/diskant terminalene på venstre utgang (utgangene ble valgt tilfeldig av meg nå, og gjelder på ampen) og samme på andre høyttaler..

Vil man da kunne utnytte all strømmkapasiteten som bor i A21 til bassen i en stk høyttaler? grunnen til at jeg spørr er at jeg har lurt på dette endel ganger, om det har noe for seg. kjett å biampe på den "vanlige" måten, og gi mellomtone/diskanten den samme strømreserven som bassene får :P. see?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. ser ikke helt grunn til det . Men kanskje JC1 dukker opp om 1 års tid? om det faller i smak ? .. uansett, er noe som heter penger og fornuft, og som en klok hifimann sa: Er ikke altid at dyrest er best for DEG!

prioriteringa fremover er egentlig kjellern.. 1 må jeg få laget en gang der, så begynner ting å ta form...

Men mulig det blir en Optoma HD20 og et lerrett i andre etasje imens da... ble faktisk imponert over den rimelige saken!!!
    Sier jo det jo. Fornuft. 2xA21 er billigere enn JC1. JC1 bli grisevarme. Har to trinns justerbar bias, men blir alt for varme. Låter bra da :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty: Har du noe greie på følgende forresten:

Biamping med en effektforstekrer som ikke er dualmono (tror ikke A21 er det). Koble 1 amp pr høyttaler, f.eks bass terminalene på høyre utgang, og mellomtone/diskant terminalene på venstre utgang (utgangene ble valgt tilfeldig av meg nå, og gjelder på ampen) og samme på andre høyttaler..

Vil man da kunne utnytte all strømmkapasiteten som bor i A21 til bassen i en stk høyttaler? grunnen til at jeg spørr er at jeg har lurt på dette endel ganger, om det har noe for seg. kjett å biampe på den "vanlige" måten, og gi mellomtone/diskanten den samme strømreserven som bassene får :P. see?
    Den er dual mono, det eneste er trafoen som er felles. Men det er helt riktig slik du skriver. Jeg gjør jo det med senterkanalen min ( CS4 biamp men A23 )
    Det er en mye bedre måte enn å brokoble.
    Du kan jo også bruke en som kun driver bassene i begge høyttalerne og en som driver diskant/mellomtone.
    Har prøvd dette da jeg hadde 2xA21 en periode.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er dual mono, det eneste er trafoen som er felles. Men det er helt riktig slik du skriver. Jeg gjør jo det med senterkanalen min ( CS4 biamp men A23 )
    Det er en mye bedre måte enn å brokoble.
    Du kan jo også bruke en som kun driver bassene i begge høyttalerne og en som driver diskant/mellomtone.
    Har prøvd dette da jeg hadde 2xA21 en periode.
    Siste du nevner der er jo "standarden", men er jo litt "wasted" med sååå mye krutt til mellomtone / diskanten da... syns jeg da :P. men men.. ser den .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste du nevner der er jo "standarden", men er jo litt "wasted" med sååå mye krutt til mellomtone / diskanten da... syns jeg da :P. men men.. ser den .
    Det er jo akkurat det som skaper bra dynamikk. Må ha pulver i hele frekvensområdet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo akkurat det som skaper bra dynamikk. Må ha pulver i hele frekvensområdet.

Sant sant . Men tror nok det her blir bra nok for meg en stund asså! . A21 har jeg hørt på 803D, og det spilte vannvittig tøfft og bra . Ser på Helicon 800 som litt enklere å håndtere. Spent på morgen dagen:

Får jeg det løftet jeg vet parasound har i bassen.. Får jeg en mer "organisk" topp ? håhå.. gleder meg til imorgen jeg .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant sant . Men tror nok det her blir bra nok for meg en stund asså! . A21 har jeg hørt på 803D, og det spilte vannvittig tøfft og bra . Ser på Helicon 800 som litt enklere å håndtere. Spent på morgen dagen:

Får jeg det løftet jeg vet parasound har i bassen.. Får jeg en mer "organisk" topp ? håhå.. gleder meg til imorgen jeg .
    Parasound er kjent for litt ekstra bass. Det hjelper veldig på øver bass, nedre mellomtone. Du får en fylde og dybde som hever vokalene et par hakk. Opplever at flere som har Halo serien sier dette.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Parasound er kjent for litt ekstra bass. Det hjelper veldig på øver bass, nedre mellomtone. Du får en fylde og dybde som hever vokalene et par hakk. Opplever at flere som har Halo serien sier dette.
    Rått det her gleder meg til å høre hvordan tilbakemeldingene fra skorob blir her

Daty: Hva trur du om Parasound halo C2 og A21 på Helicon 800w?:-D

Side 514 av 742 FørsteFørste ... 14 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 510 511 512 513 514 515 516 517 518 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •