Dalis Entusiaster - Side 512

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 512 av 743 FørsteFørste ... 12 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 508 509 510 511 512 513 514 515 516 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 10,221 til 10,240 av 14850
    Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ikke alle som hører noe forskjell. Preamp delen til Denon er veldig bra, dog er Denon og NAD relativt forskjellige i lyden, så du burde hørt noe forskjell.

mp3ornot.com greier du denne? så da skal du også greie å skille de 2 preampene...
    Kan ærlig talt ikke si jeg hører forskjell på de 2 klippene, kanskje DAC'en lurer meg?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mp3ornot.com

Denne er falsk, det finnest ikke noe klipp b, det er duplikat av klipp a

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var da enda godt, hørte ikke en dritt forskjell
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg fikk kalde føtter og avbestilte Abrahamsen V4 hos elkjip på Torsdag, gikk ejg idag til hifiklubben og lånte med meg en NAD m3.

Må si jeg er positivt overraska, M3 spiller jo vannvittig bra på Helicon 800mk2 på lavere volum (og det kan faktisk være et kvalitetstegn, dog, imorgen skal jeg dra på endel mer ).

Lyden virker litt "bold", noe som passer meg og mine Helicon bra :P.

Grunnen til at jeg droppa Abrahamsen var at jeg planla å brokoble dem, men ble advart litt mot dette siden de ikke liker 4ohms høyttalere da. Men Elutstyr.no, som selger de oppgraderte versionene kom med en smart løsning, som også skal gjøre lyden generelt bedre:

Seriekoble istede for å biwire... dvs å koble forsterker sin + pol til Dali sin øvre + pol og forsterker sin - pol til den nedre - polen til Dali. Så ha en "brokabel" ifra den nedre + til øvre - (altså kryss).

Da skal vistnok forsterkern se en 8ohms høyttaler istede for 4ohm, noe som skal funke fett. Noen som har peiling på om dette stemmer? har sendt mail til Dali angående dette! Om det stemmer har jeg iallefall blitt enda mer klok på hvorfor høyttalere leveres med biwire koblinger . Flexibilitet !!! .

MEn pr nå spiller NAD M3 Norah Jones strålende.. og vannvittig bredt!!!!

Kilde er da: Squeezebox(FLAC FILER)-Lyngdorf DPA-1(roomperfekt) XLR - NAD M3 :P. på Lyngdorfen har jeg da defaktivert volumknotten . Fungerer som en romkorreksjon, samt en veldig god dag. Imorgen skal ejg teste PS Audio Dac3 som jeg har liggende .

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @skorob
    Vil ikke det bli litt rot i delefilter om du kobler slik? har bare hørt om slike koblinger innenfor delefilter (eller aktiv deling uten delefilter i bilstereo), vil tro du må ha 2 identiske elementer for å kunne rote noe serlig med motstanden... men dette er bare noe jeg tror altså...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    @skorob
    Vil ikke det bli litt rot i delefilter om du kobler slik? har bare hørt om slike koblinger innenfor delefilter (eller aktiv deling uten delefilter i bilstereo), vil tro du må ha 2 identiske elementer for å kunne rote noe serlig med motstanden... men dette er bare noe jeg tror altså...

Har ikke helt troa selv for å si det slik .. men vi får se hva Dali svarer på den...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har letet litt etter info men finner bare eksempler på forskjellige måter å koble elementer opp mot hverandre for å få ønsket motstand, ingen av eksemplene er et delefilter involvert, tror basselementene i høyttalerene dine er paralellkoblet å diskantmodulene er seriekoblet inn på delefilter så tror det ville blitt skikkelig rot da om du putselig begynte med en serieparalellbrokobling oppi det hele :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    har letet litt etter info men finner bare eksempler på forskjellige måter å koble elementer opp mot hverandre for å få ønsket motstand, ingen av eksemplene er et delefilter involvert, tror basselementene i høyttalerene dine er paralellkoblet å diskantmodulene er seriekoblet inn på delefilter så tror det ville blitt skikkelig rot da om du putselig begynte med en serieparalellbrokobling oppi det hele :P
    Er det jeg mener og... men vi får se hva dali svarer.. måtte google endel selv når elutstyr.no kom med uttalelsen... alrdi hørt slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg fikk kalde føtter og avbestilte Abrahamsen V4 hos elkjip på Torsdag, gikk ejg idag til hifiklubben og lånte med meg en NAD m3.

Grunnen til at jeg droppa Abrahamsen var at jeg planla å brokoble dem, men ble advart litt mot dette siden de ikke liker 4ohms høyttalere da.
    Dette trenger du ikke å bekymre deg for. Har en kompis som bruker 2x V.4.0 brokoblet på sine Helicon 800 (1. gen). Ingen problemer der i gården, selv om han spiller høyt. Han sjekket med Abrahamsen før kjøpet, og de mente at Helicon var en såpass "snill" høyttaler mht impedansekurve at det ikke burde være noe problem. Og det har det heller ikke vært så langt. Samtidig vil det sikkert være lurt å sende de inn til oppgradering, da vil jeg anta de tåler mer, og kan gi mer.

Bruker M3 selv på mine H800 mk2, da som effektforsterker. Som integrert synes jeg ikke det er en spesielt god match på Helicon, når man drar på litt blir det i mine ører for spisst, syrlig og tynt/bassfattig. Dog er det høy kvalitet på bassen som kommer. Sammen med en skikkelig pre hvor hele lydbildet ikke krøller seg sammen når man bruker equalizer/tonekontroller, som f.eks Parasound C2, blir det straks noe annet. Men er nå lei av NAD-lyden, så vurderer å skifte den ut med 2x Parasound A23 eller 2x V4.0 om det dukker opp et godt tilbud.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helicon 800w/Delefilter

Er det noen her inne som har noen bilder av hvordan Helicon er oppbygget inni? (har runna google og hjemmesida til Dali :P) veit at den sitter hovedsaklig i bånn ved sokkelen, men hadde vært flott med noe mer detaljerte bilder., hehe

Sitter å funderer på om det er en enkel sak å bytte delefilter på de hmm..
    hadde vært moro å prøvd med Mk2 delefilter i de

All respons tas med stoor takk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er enda en deal i boks.

Ser nå at Abrahamsen v4 kunne gått på Helicon 800 i bridge. Men siden jeg fikk kalde føtter, tok jeg en siste test på å skaffe meg "drømmen" Parasound HALO A21.

Imellomtiden har jeg hatt en NAD m3 på prøve, dette må være den forsterkern jeg har hatt som ahr hatt mest rom i lyden.. makan til en gosak. Ser preamp delen i den "slaktes" litt lengre opp . Men hos meg funker det best med NAD m3 sin Preamp del. Testet med Lyngdorf DPA-1 som pre, og da krasjet det litt i mine ører. Men en parasound PRe hadde nok gjort seg der .

Har faktisk vurdert salg av DPA-1, men roomperfect er en avhengighetsskapende sak .

Hadde jeg ikke fått napp på en Parasound A21 på brukten, så hadde det ganske sikkert blitt en NAD m3 på meg, som til tider spiller helt magisk på mine Helicon! NAD m2 fristet også (som dere ser har jeg et sprik i budsjettet her :P), som blir omtalt som den perfekte integrerte amp: Spennende sak! Noen sier den er litt "harsh" i toppen, men andre reviews sier at impedansen må stilles rett i forsterkeren , så tydeligvis en langt mer teknisk inviklet forsterker enn mange tror dette! Uansett, NAD M3 anbefales på Dali med bånddiskant !. Men på Onsdag henter jeg min PArasound A21!!!! OMSIDER(er faktisk nesten så jeg håper på miss match :P, altid hatt lyst på A21 siden den kom pga dens signatur, men har til nå (5år senere?!) kun gått rundt grøten og testa masse anna! Abrahamsen er uansett et spennende alternativ som jeg skulle likt å testet også! V5 kommer jo snart!? :P.

Til slutt, man kan jo kanskje lure etter all denne testinga og "feilinga", har jeg rette høyttalere?! Men man må huske på at de andre ampene har ikke låti dårlig her . Er bare at man aldri får i pose og sekk, og da kommer oppgraderingsspøkelset. Jeg tror ganske sikkert at Helicon står her lengre enn Parasound A21 .

Neste oppgradering: driver faktisk å vurderer noe som er helt nytt... surround, aldri hørt om det, men det skal vistnok ha bakkanaler og en såkalt Center i front for å lage 3d lyd. Spessielt morro på film vistnok... hmm spennende... :P.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For morroskyld tok jeg og koblet opp mine Concept 2 før salg, skulle igrunn bare se så dem var hele å fine Koblet dette opp mot Parasound NC-2100 og NC-2250, å fy **** så dem spiller! Til min type musikk er dem kanskje ikke helt topp, grunnet den fysiskestl, mangler litt dybde.

Men for under 3000.-, hva kan man forvente av en stativ HT? Er nesten som om jeg ikke vil selge, sette dem på soverommet eller vente til jeg får unge eller no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må komme tilbake og skrive om hva synes skorob! Særlig siden du har M3 å sammenligne med. Har lurt på A21 en stund selv, i hovedsak pga balansert drift (noe m3 mangler), men får aldri bestemt meg. 2xV4.0, 2xA23, A21, EC AW250R, Primare A32 står alle på ønskelista...

Kan også legge til at jeg har testet 2xV.4.0 på mine egne H800mk2, dog bare for en kveld, men det er det beste forsterkeriet jeg har hørt på disse til dags dato. Veldig god sammenheng i lydbildet, og betydelig mer fraspark i bassen enn med M3. Parasound C2 fungerte da både som kilde/dac og pre.

Hva bruker du som kilde?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Må komme tilbake og skrive om hva synes skorob! Særlig siden du har M3 å sammenligne med. Har lurt på A21 en stund selv, i hovedsak pga balansert drift (noe m3 mangler), men får aldri bestemt meg. 2xV4.0, 2xA23, A21, EC AW250R, Primare A32 står alle på ønskelista...

Kan også legge til at jeg har testet 2xV.4.0 på mine egne H800mk2, dog bare for en kveld, men det er det beste forsterkeriet jeg har hørt på disse til dags dato. Veldig god sammenheng i lydbildet, og betydelig mer fraspark i bassen enn med M3. Parasound C2 fungerte da både som kilde/dac og pre.

Hva bruker du som kilde?
    Hedon, er det du beskriver med Abrahamsen jeg satset på å få med det forsterekriet også! Hvorfor velger du ikke bare det?

NAD M3 er overlegent den beste i mellomtona jeg har hatt iallefall.. vannvittig godt å høre på. Priamere A32 har jeg hørt, og den blir enda "tammere" enn M3'en syns jeg, mer ala min gamle Dynamic Precision 6.12HP (dog var DP'en mindre hard i diskanten enn Primaren).

EC AW250R har jeg prøvd å skaffe uten hell . Tror nok det er en innertier på Dali. Skal komme til bake med inntrykk ifra Parasound .

Min kilde: FLAC - Squeezebox - Lyndorf DPA1(romkorreksjon/DAC) -> effekttrinn . Men nå fungerer lyngdorfen kun som DAC og romkorreksjon, bruker M3'en sin preamp nå.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound er en match samme hva man sier, folk er skeptiske helt til dem får produktet selv i hus. Da er dem solgt og det var knall at du fikk tak på en A21, veldig flott effekt som låter og ser veldig bra ut. Det er toppers varer så gratulerer så mye med et flott kjøp Skorob, kan jeg spørre hva denne herligheten koster på bruktmarkedet for tiden ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Parasound er en match samme hva man sier, folk er skeptiske helt til dem får produktet selv i hus. Da er dem solgt og det var knall at du fikk tak på en A21, veldig flott effekt som låter og ser veldig bra ut. Det er toppers varer så gratulerer så mye med et flott kjøp Skorob, kan jeg spørre hva denne herligheten koster på bruktmarkedet for tiden ?
    Helt enig. Har selv prøvd MANGE forsterkere fra forskjellige produsenter. Vil si Elcomp, Vincent og Parasound er de som matcher best. Det disse deler er en varm og rolig klangbalanse, som passer Dali veldig godt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ser ut til at mange legger seg på 13-14000kr nå... Men ser jo ikke ut til at de får solgt dem da.. så 12000kr er nok en riktig pris... har sett dem helt nedi 10000kr!!! :S.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at mange legger seg på 13-14000kr nå... Men ser jo ikke ut til at de får solgt dem da.. så 12000kr er nok en riktig pris... har sett dem helt nedi 10000kr!!! :S.
    Det er bare å ha is i magen så er mye gjort, tok en test mellom 2250 og A21 her med 2100 som pre. Da merket jeg ikke noe spes forskjell i lydbildet, kanskje det ville vært bedre å prøvd en P3 eller noe i den duren for å se hva Halo hadde å tilby. Uansett så er begge forsterkerne gode og og ser bra ut, stilrent og godt med reserver på strømfronten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Helt enig. Har selv prøvd MANGE forsterkere fra forskjellige produsenter. Vil si Elcomp, Vincent og Parasound er de som matcher best. Det disse deler er en varm og rolig klangbalanse, som passer Dali veldig godt.
    Det er jo de merkene som går igjen her inne, sier litt når det kan gi så mye til en Dali høytaler. Dette er jo merkene som får ut hva Dali står for, hadde vært moro å prøvd andre merker også men jeg har ikke så stor tilgang her i byen. Når jeg kjøpte Parasounden min så kjøpte jeg den uhørt, bare leste masse om den og dette måtte bli en sikker vinner. Er et merke som er sjelden omtalt til Dali så er det PS Audio, det fungerte også veldig bra når jeg hadde HCA2 på mine Ikon for noen år tilbake. Sjelden vare men det fungerte faktisk bra.

Side 512 av 743 FørsteFørste ... 12 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 508 509 510 511 512 513 514 515 516 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •