Dalis Entusiaster - Side 511

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 511 av 743 FørsteFørste ... 11 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 507 508 509 510 511 512 513 514 515 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 10,201 til 10,220 av 14850
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Shall do, tror ikke det blir så fint med tanke på plass problemer men.. Får se hva jeg får til ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykk, den var lett! Hadde forventa noe alà NC2250, hehe.
    Men kan den stå oppå 2250? Gir ikke noen problemer det?
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svarte da, de hadde ikke the NAME eller qunex 2 på HKF, så endte opp med den eneste kabelen de hadde. Argon 5056, hadde ikke mindre en 1m så kjøpte bare en, nå fant jeg ut at jeg mangler to til........ grrr.
    Min tråd

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med knall Preamp i hus :-P

Har du fått den igang, eller mangler du kabler?

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nulig feil på diskant i IKON8

Sliter fælt med en cd av Katatonia. CD'en er Tonight's decision og det jeg sliter med er en slags knitrelyd i diskanten på vokalen. Er kun i den venstre fronten at denne lyden oppstår. Kan ikke høre dette på andre skiver.

Kan det være at diskanten er delvis defekt og finnes det noen gode testspor jeg kan kjøre for å få sjekket opp dette. Høyttaleren er helt ny så jeg kan reklamere, men orker ikke drege den til HFK uten god grunn.

Så hvis noen har et godt forslag på testlyder jeg kan laste ned for å sjekke opp diskanten så setter jeg pris på det.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Sliter fælt med en cd av Katatonia. CD'en er Tonight's decision og det jeg sliter med er en slags knitrelyd i diskanten på vokalen. Er kun i den venstre fronten at denne lyden oppstår. Kan ikke høre dette på andre skiver.

Kan det være at diskanten er delvis defekt og finnes det noen gode testspor jeg kan kjøre for å få sjekket opp dette. Høyttaleren er helt ny så jeg kan reklamere, men orker ikke drege den til HFK uten god grunn.

Så hvis noen har et godt forslag på testlyder jeg kan laste ned for å sjekke opp diskanten så setter jeg pris på det.
    Jeg ville demontert diskantmodulen og testa den i høytalern du sliter med, det kan hende du har fått en defekt diskantmodul. Men prøv så finner du ut om det er modulen det er noe galt med, men det er litt rart at det er kun den platen det er feil i lyden på.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God pris på en flott integrert forsterker.

Vincent SV-233 Integrert forsterker - FINN Torget

Eller hva med en Ikon Sub

DALI IKON SUB - FINN Torget

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiller du musikk med Nøytrale innstillinger eller bruker EQ Bass & diskant innst, ganske hardt? Jeg hadde noe av de samme problemene med feil elektronikk, disse båndiskantene kan låte veldig fælt med feil elnikk.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Førsteinntrykk, den var lett! Hadde forventa noe alà NC2250, hehe.
    Men kan den stå oppå 2250? Gir ikke noen problemer det?
    Gratulerer med ny pre i hus tror jeg ville satt effekten oppå pre.. effekten har litt mer varme å bli kvitt så ville prøvd å unngå blokkering av luft fra effekt. men nå vet ikke jeg hvor varm en 2250 blir da?

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Spiller du musikk med Nøytrale innstillinger eller bruker EQ Bass & diskant innst, ganske hardt? Jeg hadde noe av de samme problemene med feil elektronikk, disse båndiskantene kan låte veldig fælt med feil elnikk.
    Nei, alt er flatt bortsett fra Audyssey MultEQ satt til "NAD" etter kalibrering. Skal forsøke med å sette denne også til off.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    God pris på en flott integrert forsterker.

Vincent SV-233 Integrert forsterker - FINN Torget
    dette er forgjengeren til sv-234 å vist den låter likt er det en skikkelig "morrosak" kostet ca 12 lapper ny.

Fant litt info på den...
    Den elektroniske kretser har blitt utviklet etter "full-balansert" design filosofi. Spesielt pre-forsterker delen er av svært høy kvalitet ettersom den inneholder enhetene OPA 2134 og OPA 2604 fra Burr-Brown. Den har 16 effekt transistorer per kanal. Den er utstyrt med en overdimensjonert toroidal kjerne trafo på 2 x 500 watt, pluss en energi lagringskapasitet på 40.000 μF per kanal.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Gratulerer med knall Preamp i hus :-P

Har du fått den igang, eller mangler du kabler?
    Takk for det, fikk den i gang, kjører Argon 5056 fra reciever til Pre, og Quenx 3 fra pre til effekt, og et par gamle møkka kabler fra cd'spiller til pre.

Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Gratulerer med ny pre i hus tror jeg ville satt effekten oppå pre.. effekten har litt mer varme å bli kvitt så ville prøvd å unngå blokkering av luft fra effekt. men nå vet ikke jeg hvor varm en 2250 blir da?
    Ja, tenkte at effekten er så tung ^^ Men den har luft utgang oppå, det har ikke pre'en, så kan være lurt det ja Selv om 2250 holder seg overraskende kjølig.

Intrykket mitt av Pre'en er litt blandet. Både godt og vondt, mest godt.
    Det som jeg syntes var litt negativt var at lyden ikke var like høy som før, om det er pga ny kilde eller at recieveren ikke hjelper til vet jeg ikke. Men trykket, "kvaliteten", bassen var mye kraftigere, endelig fikk jeg høre hva mentorene var gode for, med de rette sangene var ikke Subwoofer en idè en gang. Lyden kom kontrolert og varm. (vis jeg kan si det på den måten)
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, alt er flatt bortsett fra Audyssey MultEQ satt til "NAD" etter kalibrering. Skal forsøke med å sette denne også til off.
    Jeg har samme høyttalere men ingen ulyder på dette albumet.. tror jeg ville sjekket ut høyttalerne eller elektronikken? jeg har ingen muligheter for verken eq eller romkoreksjon da så kan hende det er der problemet ligger?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenkte at effekten er så tung ^^ Men den har luft utgang oppå, det har ikke pre'en, så kan være lurt det ja Selv om 2250 holder seg overraskende kjølig.
    vil tro den tåler å ha effekten oppå, preamper er som regel bygget solid nokk til å stå under er vandt med varmeovnen min jeg, så her står det ingenting verken oppå under eller på siden som kan avgi varme :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil tro den tåler å ha effekten oppå, preamper er som regel bygget solid nokk til å stå under er vandt med varmeovnen min jeg, så her står det ingenting verken oppå under eller på siden som kan avgi varme :P

Tror faktisk ikke effekten har plass oppå, pre'en er en del kortere.. hmm. Får teste ut i morgen
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde ikke hvert lurt å lastet ned albummet/lånt det/kjøpt å testet ut på ny plate?
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk ikke effekten har plass oppå, pre'en er en del kortere.. hmm. Får teste ut i morgen
    Der har du den igjen, så snart ett problem er løst oppstår et nytt :P

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, god kveld

Har et lite spørsmål til dere. Min onkel kjøpte seg en parasound 2125 i går da.
    Så han Lurer på om Parasound 2125 er sterk nok til Dali Ikon 6 MK2?
    tror du den er sterkere en NAD 272? som er på 2 X 150 RMS ?

hvordan vil det spille. når det gjelder bass. detaljert. ?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei, god kveld

Har et lite spørsmål til dere. Min onkel kjøpte seg en parasound 2125 i går da.
    Så han Lurer på om Parasound 2125 er sterk nok til Dali Ikon 6 MK2?
    tror du den er sterkere en NAD 272? som er på 2 X 150 RMS ?

hvordan vil det spille. når det gjelder bass. detaljert. ?
    Det skal nok gå fint med 2125 på ikon 6mk2 anbefalt forsterkerkraft er 25-180w følsomheten er 89db på 1 watt så i teorien skal man kunne spille 89db med 1 watt forsterker. vil tro 272 å 2125 er ganske lik på mange punkt...

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nok gå fint med 2125 på ikon 6mk2 anbefalt forsterkerkraft er 25-180w følsomheten er 89db på 1 watt så i teorien skal man kunne spille 89db med 1 watt forsterker. vil tro 272 å 2125 er ganske lik på mange punkt...
    takker og bukker

han var nettop og bestillte IKON 6 mk2

Side 511 av 743 FørsteFørste ... 11 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 507 508 509 510 511 512 513 514 515 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •