Dalis Entusiaster - Side 508

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 508 av 742 FørsteFørste ... 8 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 504 505 506 507 508 509 510 511 512 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 10,141 til 10,160 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    ÅÅÅja... :-D

Nå skjønner jeg. Så jeg styrer det fra reciveren. Men går da bildet igjennom Reciver da? Vil jeg da få bedre bilde enn bare HDMI fra PS3 til TV?

Leser at disse reciverene har noe slags bildebehandling om jeg ikke tar helt feil ?
    De dyrere receiverne har bildebehandlingsbrikker i seg, disse kan forbedre bildet så det stemmer helt det altså. Denon 2311 osv skal ha gode brikker, jo større receiver jo bedre sies det.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel Takk for hjelpen, nå vet jeg mye. Hehe :lol:

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merket ihvertfall STOR forskjell på bildekvaliteten når jeg koblet PS3 igjennom reciveren Hadde ikke tenkt på at den behandler bildet også, så ble veldig positivt overasket!

Raymond, siste linken der. Hva er forskjell på ubalansert og balansert kabel?
    Min tråd

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, høres bra ut

Fornøyd med reciveren? Lurer på om jeg skal spare litt ekstra å klatre opp til 3311. Er det verdt det, hva tror du Har jo egen effekt til frontene, men tenker på bildebehandling og hvordan den er lydmessig iforhold?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅÅja... :-D

Nå skjønner jeg. Så jeg styrer det fra reciveren. Men går da bildet igjennom Reciver da? Vil jeg da få bedre bilde enn bare HDMI fra PS3 til TV?

Leser at disse reciverene har noe slags bildebehandling om jeg ikke tar helt feil?

Er det noe hensikt i å kjøre optisk kabel mellom PS3 og reciver, om jeg kobler PS3 til reciver med HDMI? Noe forskjell på noen måte?
    det er ingen poeng i å bruke optisk fra ps3 samtidig som hdmi da disse sender samme signal... bildebehandlingsbrikken skal være den samme i 2311 som i de større modellene om ikke jeg tar feil?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay

skjønner mer og mer:grin:

Noen anbefalinger til hvilken digitalkabel jeg kan bruke fra CD til reciver. Helst noe fra Hifiklubben :grin:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg merket ihvertfall STOR forskjell på bildekvaliteten når jeg koblet PS3 igjennom reciveren Hadde ikke tenkt på at den behandler bildet også, så ble veldig positivt overasket!

Raymond, siste linken der. Hva er forskjell på ubalansert og balansert kabel?
    Balansert kabel har 3 ledere 1+ å 2 jord, dette skal gi mindre støy på lengre strekk med kabel så lenge forsterkeren å signalkilde er balansert.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay

Noen anbefalinger til hvilken digitalkabel jeg kan bruke fra CD til reciver. Helst noe fra Hifiklubben :grin:
    En digitalkabel sender et IO signal (det vil si et av/på signal) da dette signalet må behandles i begge ender av kabelen har det ikke mye å si hva kvalitet kabelen har, alle digitalkabler som har bruddfri kobling fra ende til annen har helt identisk ytelse

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel Så jeg trenger bare velge ut den billigste de har, uten at det har noe å si på lyden? :grin:

ARGON 5201D kabel | Hi-Fi Klubben

Denne? Til CD-spillern?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay

Denon DCD-1500AE SACD spiller burde jo ha en svært så god DAC for lydavspilling. Kan ikke tenke meg at den receiver du tenker på skal ha noen bedre. En receiver skal gjøre svært mange ting. En CD spiller skal kun gjøre en ting.

D/A-konverterne i DCD-1500AE er på 24-bit/192 kHz, og alle lydsignaler oppsamples ved hjelp av Denons AL24 prosessor til 24-bit før de behandles videre. Dette tillater direkte behandling av DSD-signalene (bitstream) fra SACD uten konvertering til multibit.

Ville tro en skikkelig god analog steriokabel er det du kommer lengst med på CD avspilling. Så setter du receiveren i Pure Direkt. Men det er nå min mening.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ok..

Så du mener vanlige signalkabler mellom reciver og CD-spiller vil spille best. Jeg har ikke så mye peilling, så må nesten teste begge løsningene

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den tar litt plass den ser det ut som Samme gjør mentor senteren ^^
    Heftige saker du har fått deg

Fornøyd med fine hvite i front eller? ^^ Spesielt etter kalibreringen?
    Ja, jeg er meget fornøyd. All lyd føler mye mer "levende" ut enn noen sinne!

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    @stylar

Er det kjerringen som driver å "pynter" stereoen din eller er det du selv som stylar? :P er det ikke fare for at den lanternen lager riper i gloss'n? :S Hønen min prøvde seg med en blomsterpotte for ikke så lenge siden da ble det baluba da! å guttungen lærte seg noen nye gloser :P

Steike stilig opsett man slitan
    Med hunnkjønn i heimen er det vanskelig å slippe unna pyntegjenstander, så det må jeg nok holde ut. :wink:
    Litt mer slitsom er katta vår som på død å liv skal hoppe opp på senter/ forsterker i ett kjør. Nå er han 60-70 cm lang og veier 6,8 kg, så han kan fort lage riper hvis klørne er ute(Rasekatt: Maine Coon). Har en sprayflaske med vann stående ved siden av meg i stua. Bare jeg tar i den hopper han ned igjen. :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Ja, jeg er meget fornøyd. All lyd føler mye mer "levende" ut enn noen sinne!
    Pokker, ikke fått med meg at det er en med Mentor 6 LE. Hørt dem, og det var virkelig imponerende greier. Syns faktisk Mentor 6 får litt lite kreds her på forumet... faktisk tror jeg det er min nr1 høyttaler ytelses messig. LE er 2-3 hakk bedre!! . Spessielt til den minimale prisforskjellen.

Som du kanskje har fått me deg så har jeg "bomma" på serien 2 ganger... Først Helicon, så IKON . hehehe. Helicon står i "hifi" anlegget, mens IKON er i stua.

Samme skjer med effektforsterker, digger Parasound, men enda ikke fått meg til å kjøpe det :P.... Tror jeg er redd for å ende letinga etter den perfekte lyden for min del . Derfor går jeg rundt grøten :P. hehe.

På vei inn nå er jo Abrahamsen v4. Skal teste 2 stk i bridge på Helicon.. funker ikke det, så tror jeg legger ut 1 for salg, mens 1 blir da koblet til stueanlegget :P.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Denon DCD-1500AE SACD spiller burde jo ha en svært så god DAC for lydavspilling. Kan ikke tenke meg at den receiver du tenker på skal ha noen bedre. En receiver skal gjøre svært mange ting. En CD spiller skal kun gjøre en ting.

D/A-konverterne i DCD-1500AE er på 24-bit/192 kHz, og alle lydsignaler oppsamples ved hjelp av Denons AL24 prosessor til 24-bit før de behandles videre. Dette tillater direkte behandling av DSD-signalene (bitstream) fra SACD uten konvertering til multibit.

Ville tro en skikkelig god analog steriokabel er det du kommer lengst med på CD avspilling. Så setter du receiveren i Pure Direkt. Men det er nå min mening.
    Jeg så ikke du hadde den spilleren monster... det er jo en spiller jeg vil si koster både hud, hår blod å svette, så det er nok en temmelig god dac i den ja... sorry for missledende info der, er enig med deg rotja at det nok vil bli bedre resultat med analog signalkabel der.. ps3/xbox derimot er det ingen tvil om at digitalt inn i reciever gir best lyd jeg kjører analogt fra ps3 for øyeblikket å det er ikke mye å skryte av :P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Med hunnkjønn i heimen er det vanskelig å slippe unna pyntegjenstander, så det må jeg nok holde ut. :wink:
    Litt mer slitsom er katta vår som på død å liv skal hoppe opp på senter/ forsterker i ett kjør. Nå er han 60-70 cm lang og veier 6,8 kg, så han kan fort lage riper hvis klørne er ute(Rasekatt: Maine Coon). Har en sprayflaske med vann stående ved siden av meg i stua. Bare jeg tar i den hopper han ned igjen. :wink:
    Hehe skal ikke alltid være enkelt nei :P har en kompis som river seg i håret pga fruen driver å setter fra seg blomsterpotter å lysestaker oppå forsterke/cdspiller/høyttaler, det er nesten som at de ikke forstår at perforeringene i kabinettet er der for å slippe varm luft ut... han kom tilogmed hjem å fant en "pynteduk" oppå sin c372 en gang, han sa det var like før hun ble kastet på dør :P

Pyntemanien kan kureres vist du viser hvor absurd det kan bli... begynn å pynt oppå pynten hennes igjen med manne pynt som modellmotorsykler/biler å slikt så kanskje hun skjønner hvor lite nødvendig der er å pynte på din pynt (jeg ser på stereoen som "pyntegjenstander" i seg selv)

Katte problemet kurerer du med en rottweiler kjøp en fullvoksen en så er katta vekke på et jafs... (var jeg litt fæl nå kanskje?)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på Denon DENDCD1500AEBK og Denon DCD-1500AE ?
    Ser helt like ut, prisen er også lik
    Min tråd

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok :-D Så vanlig analog signalkabler mellom CD-spillern til Reciver skal være det beste istedet for digitalkabel?

Det er ingen forskjell på de B3nd1k. Lå merke til det før, når jeg så på silver fargen, å trykte over på sort. Stod det som du har beskrevet. Men de har ikke silver lenger, grunnet dette er en modell som skal ut av markedet nå.

Tror Denon DCD-1500AEBK står for Black (BK)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på Denon DENDCD1500AEBK og Denon DCD-1500AE ?
    Ser helt like ut, prisen er også lik
    Det er jo samme spillern..... eneste at ene er produktkode:
    DENDCD1500AEBK <-- BLACK DENDCD1500AEPS Premium silver .

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah ^^ Skjønte ikke helt grunnen til at det var oppført to av dem på HFK
    Min tråd

Side 508 av 742 FørsteFørste ... 8 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 504 505 506 507 508 509 510 511 512 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •