Dalis Entusiaster - Side 507

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 507 av 743 FørsteFørste ... 7 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 503 504 505 506 507 508 509 510 511 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 10,121 til 10,140 av 14842
    Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    oioioi endelig noe snacks på brukten

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/69222/cat/12

(Synd de var i cherry )

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt endring i planene.

Jeg har tenkt meg om, å finnet ut at det rett og slett ikke er vits å kjøpe noe bedre høyttalere før jeg flytter ut. Disse Lektorene er knall. Anyways

Har nå tenkt å beholde Lektor 6 å bygge ut hjemmekino:-D

Planen var følgene :

Front : Lektor 6
    Senter : Lektor LCR
    Bak: Dali Lektor 1 eller 2
    Sub : 1 eller 2 stk. XTZ 99 W10.16
    Reciver : Har ikke peilling?

Reciver: Jeg trenger litt hjelp til valg av en god reciver som vil få liv i senter og bakhøyttalerene, skal ha egent effekttrinn til frontene.

Har sett på Denon, det er mest aktuelt, men hvordan er Yamaha iforhold? Trenger hjelp med valg av reciver. Kom med anbefalinger

Senter: Senter, hvordan er denne Lektor senteren, jeg har ikke mye erfaring, da dette faktisk blir mitt første hjemmekino oppsett. Men vil ha en som taler åpent, å kan spilles litt høyt med i film :-D

Kom med andre forslag om senter, men fra samme produsent som kan være bedre. Vil helst ha samme design å prisen passer bra, så blir den. Men noen som kan anbefale den ?

Bakhøyttalere: Bestemt at Lektor 1/2 skal inn, men hvilken som er best til kino. Er det verdt å legge i noen hundringser i Lektor 2?

Bekalger at dette ble litt langt å rotete, men håper noen kan hjelpe meg litt på planen min her :-D Hadde satte stor pris på det.

Takk på forhånd

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Det har blitt endring i planene.

Jeg har tenkt meg om, å finnet ut at det rett og slett ikke er vits å kjøpe noe bedre høyttalere før jeg flytter ut. Disse Lektorene er knall. Anyways

Har nå tenkt å beholde Lektor 6 å bygge ut hjemmekino:-D

Planen var følgene :

Front : Lektor 6
    Senter : Lektor LCR
    Bak: Dali Lektor 1 eller 2
    Sub : 1 eller 2 stk. XTZ 99 W10.16
    Reciver : Har ikke peilling?

Reciver: Jeg trenger litt hjelp til valg av en god reciver som vil få liv i senter og bakhøyttalerene, skal ha egent effekttrinn til frontene.

Har sett på Denon, det er mest aktuelt, men hvordan er Yamaha iforhold? Trenger hjelp med valg av reciver. Kom med anbefalinger

Senter: Senter, hvordan er denne Lektor senteren, jeg har ikke mye erfaring, da dette faktisk blir mitt første hjemmekino oppsett. Men vil ha en som taler åpent, å kan spilles litt høyt med i film :-D

Kom med andre forslag om senter, men fra samme produsent som kan være bedre. Vil helst ha samme design å prisen passer bra, så blir den. Men noen som kan anbefale den ?

Bakhøyttalere: Bestemt at Lektor 1/2 skal inn, men hvilken som er best til kino. Er det verdt å legge i noen hundringser i Lektor 2?

Bekalger at dette ble litt langt å rotete, men håper noen kan hjelpe meg litt på planen min her :-D Hadde satte stor pris på det.

Takk på forhånd
    Denon avr-2311 er en godsak, denne har alt vi vanlige dødelige trenger i en hjemmekino pluss mye mye mer, den har 7.1 pre out å mer enn nok pulver til å drive lektor serien alene (selv uten effekt på front kanaler). lektor 1 kontra 2 er litt vanskelig å si hva som vil være best. er mer krutt i lektor 2 men den tar litt mer plass så den vil bli vanskeligere å plassere, vist de kun skal brukes til bakhøyttaler i all tid ville jeg gått for L1 vist det er tanker om å kunne bruke dem til et minianlegg i senere tid ville jeg gått for L2. Jeg synest Dali har gjort noe litt spesielt utav Lektor serien, lydsignaturen skiller seg litt fra resten av sortimentet har jeg fått inntryk av, jeg har hørt endel på lektor 6 hos en kamerat å synes de har mye lik mellomtone å bass til ikon serien bare med litt mer avslappet diskant, vil tro det kanskje kan låte litt rart å kjøre kombo med annen center enn den tillhørende lektor lcr pga dette, dette er bare noe jeg tror, vil såklart anbefale deg å høre deg frem selv

litt OT men her er noe jeg tror ville passet på rommet ditt også.
    IKEA | Sovesofaer | Sovesofaer | MÅNSTAD | Hjørnesovesofa m oppbevaring, venst
    For rett rundt 2 år tilbake var jeg hybelaktivist på fulltid å hadde denne sofaen i stuen/soverommet, vist du kombinerer denne med en middels tykk 200X160 overmadrass eksempel denne
    IKEA | Madrasser | Overmadrasser | SULTAN TJÖME | Overmadrass
    er den helt kanon å sove på, den er også veldig lett å pakke sammen til sofa vist du rer dynen å puten flatt på overmadrassen å bretter denne 3 ganger får den akkurat plass i oppbevaringsrommet under sjeselongdelen.

Jeg bruker denne til seng fortsatt da den er så god å sove i at jeg ikke har sett nødvendigheten til å kjøpe ny seng :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Kanakas :wink:

Ja, det var akkurat den Denon'en jeg så på, den virker grei den

Så den vil kjøre bak/senter bra på ganske tordnende nivåer? Men hvordan vil dette spille i stereo? Med C272/275 som effekt? Det spiller vel ikke like bra som effekt + PREamp? Skal bli litt av ett stress å få hjemmekinoreciver i hus, er helt sykt med innstillinger på de, haha.. Men men, lærer meg det etterhvert. Har ikke vært borti så mye hjemmekino før

Har ikke så god plass her, de skal plasseres på vegg bak. Så tror det blir Lektor 1 jeg.

Hehe, ja. Skulle gjerne hatt den sofa'n, men det må isåfall bli etter jeg er ferdig med anlegget. Men tror den kan bli litt stor her?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Kanakas :wink:

Ja, det var akkurat den Denon'en jeg så på, den virker grei den

Så den vil kjøre bak/senter bra på ganske tordnende nivåer? Men hvordan vil dette spille i stereo? Med C272/275 som effekt? Det spiller vel ikke like bra som effekt + PREamp? Skal bli litt av ett stress å få hjemmekinoreciver i hus, er helt sykt med innstillinger på de, haha.. Men men, lærer meg det etterhvert. Har ikke vært borti så mye hjemmekino før

Har ikke så god plass her, de skal plasseres på vegg bak. Så tror det blir Lektor 1 jeg.

Hehe, ja. Skulle gjerne hatt den sofa'n, men det må isåfall bli etter jeg er ferdig med anlegget. Men tror den kan bli litt stor her?
    Pre delen i avr-2311 har gode stereoegenskaper, er ikke sikkert du vil føle noe behov for dedikert stereo pre.. den vil dra bak og senter uten å bli lunken engang Lektor 1 vil nok bli et godt valg.

Husker ikke helt hvor stort rommet ditt var men den sofaen er 40cm lenger enn en vanlig seng, det er en litt stor 3seter så den tar ikke allverdens plass...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.. Ser ut til at det blir denne Reciveren til kinoen :grin:

Men det er pre out og Sub utgang på den ikke sant? :roll:

Har du hørt denne reciveren Kanakas?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Japp, det er det

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert Yamaha 1067 fremfor Denon. Syns Denon begynner å henge litt etter ytelses messig.... men for all del.. funker jo . Men syns Yamaha begynner å dra skikkelig ifra nå. En annen kandidat jeg tror kan sprite opp Lektor endel er Harman Kardon(generelt ).

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt i dyreste laget med Yamaha'en. Koster jo frakt også, som koster penger..

Men Denon'en skal jo bare drive bak/senter. Ikke mer, å trenger vell ikke allverden med kraft da? :roll:

Vurderer Denon reciver, fordi jeg liker Denon godt, å har Denon CD-spiller. Men skal se litt rundt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt i dyreste laget med Yamaha'en. Koster jo frakt også, som koster penger..

Men Denon'en skal jo bare drive bak/senter. Ikke mer, å trenger vell ikke allverden med kraft da? :roll:

Vurderer Denon reciver, fordi jeg liker Denon godt, å har Denon CD-spiller. Men skal se litt rundt.
    Vil anbefale deg å ta deg en skikkelig lytterunde, lyd er subjektivt og noen liker det og det. Du bor jo i Bergen lydmekka så det er vel bare å bestille opp en demo.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Det skal jeg gjøre :wink:

Har ett spørsmål til :twisted:
    Hva er forskjellen på Optisk og digital kabel? Eller coaxial? :roll:

Har sett at jeg kan koble CD-spilleren og diverse med disse istedet for vanlige signalkabler?

Hva er best og bruke mellom TV/Ps3 og CD-spiller? Digital eller optisk?

Har virkelig ikke peilling på dette, da jeg som sagt er nybegynner innen Kino :lol:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du hørt denne reciveren Kanakas?
    Jeg har hørt denne ja, men ikke så mye, den spillte da på ikon mk2 kinopakke (I6, I2, Ivocal2 å Isub) tror frontene var biampet mot front+sidekanalene, jeg var ganske imponert avr-2311 var en kraftig sak. Jeg har tenkt å kjøpe den selv for å bruke den i sammenheng med playstation/film, så litt på avr-16/1911 men ingen av dem hadde pre out til frontkanalene.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Det skal jeg gjøre :wink:

Har ett spørsmål til :twisted:
    Hva er forskjellen på Optisk og digital kabel? Eller coaxial? :roll:

Har sett at jeg kan koble CD-spilleren og diverse med disse istedet for vanlige signalkabler?

Hva er best og bruke mellom TV/Ps3 og CD-spiller? Digital eller optisk?

Har virkelig ikke peilling på dette, da jeg som sagt er nybegynner innen Kino :lol:
    cd spiller som ikke koster hud å hår har som regel ikke allverdens innebygget dac CD er oprinnelig et digitalt lagrinsmedium å gir derfor et digitalt signal, vil tro det er best å kjøre digitalt rett fra spiller. har ikke så veldig god peiling på dac men tror innebygget dac i avr-2311 er ganske god, det sier hvertfall flere jeg har snakket med som jobber hos hifiklubben (da utenfor selgersammenheng) på avr-2311 ville jeg kjørt lyden via hdmi, det gir best resultat, det er så liten forskjeld mellom optisk å coax at det ikke går å sleppe en fjert mellom dem :P de store forskjellene tror jeg er når du skal veldig langt med kabel (typen 30m+)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, okay..

Men skal jeg kjøre alt igjennom HDMI? Unntatt CD-spilleren? Den skal digitalt med digitalkabel?

Men hvordan skal dette kobles igjennom HDMI?

Den har 6 HDMi innganger. Men skal alt Xbox 360 og PS3en kobles til reciveren da? Eller i TV som jeg gjør nå?

PS3en har jo også digital inngang, skal jeg ikke bruke denne? eller bare HDMI inn i reciver?

Beklager altså, men har virkelig ikke peilling på dette, hehe.. :-D

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, okay..

Men skal jeg kjøre alt igjennom HDMI? Unntatt CD-spilleren? Den skal digitalt med digitalkabel?

Men hvordan skal dette kobles igjennom HDMI?

Den har 6 HDMi innganger. Men skal alt Xbox 360 og PS3en kobles til reciveren da? Eller i TV som jeg gjør nå?

PS3en har jo også digital inngang, skal jeg ikke bruke denne? eller bare HDMI inn i reciver?

Beklager altså, men har virkelig ikke peilling på dette, hehe.. :-D
    Ps3'n har optisk UTgang .
    Om du vil ha Hd lyden må du bruke HDMI fra ps3 til receiver.
    Og Phonokabler eller Optisk kabel fra cd spiller til receiver.
    Jo flere kilder du får koblet til receiveren jo lettere vil det gjøre det for deg å bytte mellom de.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut NAD

Har tidligere sverget til Denon, men etter å ha hørt NAD var jeg solgt. Hørte Mentor og Lektor opp mot IKON 7 på NAD T785HD.... Det er ampen som rocker disse høytallerne. Jeg valgte Ikon 7MK2 fordi de passet mine ører best, men der er det heldigvis like mange meninger som lyttere Men hør T785HD med oppsettet ditt.... Det er hvertfall ikke bortkastet tid. Og 7*200 NAD watt er ikke bare skryt!! Det sier hvertfall naboene her

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Ps3'n har optisk UTgang .
    Om du vil ha Hd lyden må du bruke HDMI fra ps3 til receiver.
    Og Phonokabler eller Optisk kabel fra cd spiller til receiver.
    Jo flere kilder du får koblet til receiveren jo lettere vil det gjøre det for deg å bytte mellom de.
    Ok

Så PS3 og Xbox 360 skal kobles rett inn i reciver. Ikke i TV?

Men skal jeg da koble en HDMI kabel, fra reciver til TV da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Så PS3 og Xbox 360 skal kobles rett inn i reciver. Ikke i TV?

Men skal jeg da koble en HDMI kabel, fra reciver til TV da?
    Ta en hdmi kabel fra hdmi monitor out i receiver og over i tven din, resten av kildene setter du i hdmi 1-2-3 etc. Under inngangene på Denon står det bd, sat osv, bare å plugge inn kablene der dem passer inn.

Alle kilder styres via receiver, går like lett som å trykke 1 på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅÅja... :-D

Nå skjønner jeg. Så jeg styrer det fra reciveren. Men går da bildet igjennom Reciver da? Vil jeg da få bedre bilde enn bare HDMI fra PS3 til TV?

Leser at disse reciverene har noe slags bildebehandling om jeg ikke tar helt feil?

Er det noe hensikt i å kjøre optisk kabel mellom PS3 og reciver, om jeg kobler PS3 til reciver med HDMI? Noe forskjell på noen måte?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 507 av 743 FørsteFørste ... 7 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 503 504 505 506 507 508 509 510 511 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •