Dalis Entusiaster - Side 505

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 505 av 743 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 10,081 til 10,100 av 14851
    Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Dette så veldig bra ut! men stussa litt over plasseringen.

Hadde ikke hvert bedre å bytta sub med venstre front ? Så de er like i avstand og fått midtplassert senteren?
    Typen til tanta mi er snekker. Jeg lurer på å få han til å lage en stereobenk etter mål, slik at jeg kan få flyttet LX90`n ned. Da blir det plass til senter i midt under tv`n. ;-)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den tar litt plass den ser det ut som Samme gjør mentor senteren ^^
    Heftige saker du har fått deg

Fornøyd med fine hvite i front eller? ^^ Spesielt etter kalibreringen?
    Min tråd

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morna folkens... Mushroomhead har kommet ut med nytt album Mushroomhead - Beautiful Stories for Ugly Children | CD WOW! UK dette er bra dali musikk

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @stylar

Er det kjerringen som driver å "pynter" stereoen din eller er det du selv som stylar? :P er det ikke fare for at den lanternen lager riper i gloss'n? :S Hønen min prøvde seg med en blomsterpotte for ikke så lenge siden da ble det baluba da! å guttungen lærte seg noen nye gloser :P

Steike stilig opsett man slitan

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. tenkt på å kjøpe noe rockwool plater. og har lest at de må kles inn i stoff. er dette nødvendig ? hvordan hadde det blitt om å bli malt i svart eller sprayet svart?

kan du feks gå på byggmakker å kjøpe det ?. rommet er et veldgi dårlig lytterom. i veggene er det hult så jeg prøver å kjøpe meg noen rockwool plater

hva hjelper mot mellomtone og disakant ?

jeg har nok av bass.

takker for svar

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Hei alle sammen!
    Endelig har jeg fått kjørt ny romkorreksjon med nytt Dali oppsett. Har også byttet høytalerledning på front og senter. Det ble Kimber 8TC.
    Første gangen jeg satte på etter å ha kjøpt Dali Mentor Vokal, var det nesten så jeg trodde at personene på tv kom inn i rommet! Til å med kona, som i utgangspunktet ikke bryr seg så mye om lydkvalitet sa: "Jøss, så klart det ble nå da!"

Kjørte romkorreksjon med 3 målepunkter. Det er det meste Pioneer har. På full auto er det bare ett målepunkt, så jeg måtte in på custom i menyen for å få 3.
    Resultatet er at det er bedre oppløsning og klarhet enn noen sinne her hjemme! Bassen sitter der den skal, stram og fin!

Vedlegg 71010

Vedlegg 71011

Vedlegg 71012

Vedlegg 71013

Hadde to fra Hi-Fi klubben her til å henge opp bakhøytalerene. Fikk gode råd om hvordan stille inn sub, og om å bytte til optisk kabel fra cd-spiller til forsterker. Har fulgt de, og det låter bedre nå i alle sammenhenger.
    Takk til dere!!
    Bare hyggelig

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei. tenkt på å kjøpe noe rockwool plater. og har lest at de må kles inn i stoff. er dette nødvendig ? hvordan hadde det blitt om å bli malt i svart eller sprayet svart?

kan du feks gå på byggmakker å kjøpe det ?. rommet er et veldgi dårlig lytterom. i veggene er det hult så jeg prøver å kjøpe meg noen rockwool plater

hva hjelper mot mellomtone og disakant ?

jeg har nok av bass.

takker for svar
    Tykt gulv teppe mellom høytalerne hjelper ofte mye...
    Rockwool akustikk/lyd plater ser ikke så pent ut, derfor velger mange å kle dem litt inn. Ut over det, bare fantasien setter begrensinger.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Tykt gulv teppe mellom høytalerne hjelper ofte mye...
    Rockwool akustikk/lyd plater ser ikke så pent ut, derfor velger mange å kle dem litt inn. Ut over det, bare fantasien setter begrensinger.
    ja, jeg har et tykt teppe på gulvet. men kansje jeg kan kjøpe under HT også prøvde nettopp å henge opp et teppe bak. ble helt annerledes. mye mer behageligere diskant og mellomtone. så jeg kommer til å kjøpe 2 stk tepper under HT og noen rockwool plater bak.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ja, jeg har et tykt teppe på gulvet. men kansje jeg kan kjøpe under HT også prøvde nettopp å henge opp et teppe bak. ble helt annerledes. mye mer behageligere diskant og mellomtone. så jeg kommer til å kjøpe 2 stk tepper under HT og noen rockwool plater bak.
    Bare sette igang å eksperimentere:-D
    Finn din egen lyd filosofi. Ikke minst hva evt madammer godtar...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt og tenkte her, og jeg lurte litt på hva som er den beste og mest praktiske utvidelsen av mitt anlegg. Det kommer også selvfølgelig an på pris, så billig som mulig, uten å gå på kvaliteten løs. Sprengte budsjettet mitt da jeg gikk til innkjøp av høyttalerne mine, men det var også verdt det da Har Ikon 6 mk2 og en NAD 375BEE forsterker. Tenkte tanken om å kjøpe en billig Yamaha receiver med preamp output, eller Harman/Kardon for den slags skyld, men så går det helt i stå på hvilke høyttalere jeg skal velge. Synd ikke Dali lager noen sånne satelitthøyttalerløsninger som fungerer til bakhøyttalere, i og med at det kunne vært en veldig plassbesparende og grei løsning for meg ihvertfall. Er det problematisk å ha et anlegg bestående av forskjellige høyttalermerker, eller en annen serie innenfor samme merke, sånn som lektor og Ikon i samme system ? SUB er ikke så farlig egentlig, ikke med det første ihvertfall synes frontene mine gjør det bra nok for meg der.

Takker for alle svar og innspill

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Jeg satt og tenkte her, og jeg lurte litt på hva som er den beste og mest praktiske utvidelsen av mitt anlegg. Det kommer også selvfølgelig an på pris, så billig som mulig, uten å gå på kvaliteten løs. Sprengte budsjettet mitt da jeg gikk til innkjøp av høyttalerne mine, men det var også verdt det da Har Ikon 6 mk2 og en NAD 375BEE forsterker. Tenkte tanken om å kjøpe en billig Yamaha receiver med preamp output, eller Harman/Kardon for den slags skyld, men så går det helt i stå på hvilke høyttalere jeg skal velge. Synd ikke Dali lager noen sånne satelitthøyttalerløsninger som fungerer til bakhøyttalere, i og med at det kunne vært en veldig plassbesparende og grei løsning for meg ihvertfall. Er det problematisk å ha et anlegg bestående av forskjellige høyttalermerker, eller en annen serie innenfor samme merke, sånn som lektor og Ikon i samme system ? SUB er ikke så farlig egentlig, ikke med det første ihvertfall synes frontene mine gjør det bra nok for meg der.

Neeei, har selv mentor i front.. Noe du bør vurdere kraftig vis du skal oppgradere Men selv lurer jeg på nye surround bakhøytalere, har tenkt på lektor 3 stativhøytallere, vet hva disse gir og er veldig bra høytalere til prisen. Et annet merke er Focal Dome, har ingen anelse hvordan det passer inn i oppsettet mitt, men fortsatt lyst å prøve ^^

Eller selvføgelig Mentor LCR på siden og f,eks Lektor 3 bak..
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey

Disse kan klistres på vegg
    DALI FAZON SAT Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gud, dem var pene!
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon 400 låter også vannvittig bra!!! Angrer kanskje litt for at jeg gikk for de svære 800, bra er dem.. men får aldri dratt nytte av slagkraften som ligger i dem :P.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Helicon 400 låter også vannvittig bra!!! Angrer kanskje litt for at jeg gikk for de svære 800, bra er dem.. men får aldri dratt nytte av slagkraften som ligger i dem :P.
    Nei da, de er ikke så store

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nei da, de er ikke så store
    Er ikke dem så store så ser jeg frem til Dali Megaline demo hos deg rimelig snart..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er vel langt mellom Mentor 6 LE og Helicon vel, er ganske close race på dem nå mener jeg. Kanskje kalle den Mentoren for en light utgave av Helicon kanskje. Den sorte er som et gullstøkke i mine øyer, aldri sett denne herligheten IRL.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne tenkt meg å teste ut ec4.7 + nemo på ikon8 jeg :twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC-2100

Noen som trenger?

Side 505 av 743 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •