Dalis Entusiaster - Side 500

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 500 av 743 FørsteFørste ... 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 496 497 498 499 500 501 502 503 504 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 ... SisteSiste
Viser resultater 9,981 til 10,000 av 14842
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, lurer på hva som kan dempe diskanten litt. og har tepper og gardiner og litt møbler på rommet. men har også sett at på HFK har de noen tykke gardiner på bakerste vegg. hvor er det mulig å kjøpe noe lignende gardiner ?

Det pleier som oftest å være litt skarp diskant når jeg spiller høyt.

takker for svar

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei, lurer på hva som kan dempe diskanten litt. og har tepper og gardiner og litt møbler på rommet. men har også sett at på HFK har de noen tykke gardiner på bakerste vegg. hvor er det mulig å kjøpe noe lignende gardiner ?

Det pleier som oftest å være litt skarp diskant når jeg spiller høyt.

takker for svar
    Det kan også være forsterkern din, men om du har mulighet til å låne en Parasound/Vincent et sted så kan du prøve det. Elektronikken har masse å si på matching, men gardiner og slik funker det også men mest sansynlig så er det elektronikken din som blir litt lys for høytalerne dine.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det kan også være forsterkern din, men om du har mulighet til å låne en Parasound/Vincent et sted så kan du prøve det. Elektronikken har masse å si på matching, men gardiner og slik funker det også men mest sansynlig så er det elektronikken din som blir litt lys for høytalerne dine.
    jada, men er ikke sånn at jeg greier ikke å være i rommet. men at det er det lille som trenger å dempes litt. men det kan også skyldes på at jeg ikke har forforsterker.

Den gang jeg har XLS 15 (cerwin vega) på 2.6 KW jeg hadde ikke forforsterker i begynnelsen. men etterhvert kom den og diskanten ble mer behageligere. så når 165 kommer har jeg en tro på at den blir bedre .

men ellers er jeg sykt fornøyd. og den bassen elsker det. og kan spille utrolig høyt. og jeg har begynnt å høre mer og mer den bånddiskanten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada, men er ikke sånn at jeg greier ikke å være i rommet. men at det er det lille som trenger å dempes litt. men det kan også skyldes på at jeg ikke har forforsterker.

Den gang jeg har XLS 15 (cerwin vega) på 2.6 KW jeg hadde ikke forforsterker i begynnelsen. men etterhvert kom den og diskanten ble mer behageligere. så når 165 kommer har jeg en tro på at den blir bedre .

men ellers er jeg sykt fornøyd. og den bassen elsker det. og kan spille utrolig høyt. og jeg har begynnt å høre mer og mer den bånddiskanten.
    Du får jobbe litt med plasseringer og demping rundt høytalerne dine, mulig du kan få tonet det ned litt. Jeg har ikke så greie på akustikk siden jeg ikke er så opptatt alt skal være så korrekt heletiden.

Tja, du kan jo låne en forforsterker fra Klubben og se om det kan bli noe bedre med tiden?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bedre med en forforsterker, NAD C165 er jo også rimelig behagelig i toppen .

Ikon er nok litt mer pågående enn andre i toppen, men ikke mye, og det kan oftest rettes opp med ting du nevner.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jobbe litt med plasseringer og demping rundt høytalerne dine, mulig du kan få tonet det ned litt. Jeg har ikke så greie på akustikk siden jeg ikke er så opptatt alt skal være så korrekt heletiden.

Tja, du kan jo låne en forforsterker fra Klubben og se om det kan bli noe bedre med tiden?
    ja, der sa du det kan jo låne med meg hjem gra klubben jada tror de skal ha noe tykke gardiner på Bohus.

jeg prøvde nettop å henge oppe noen tykke gardiner på bak veggen ble mye bedre lyd. så er nok det som må til.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Blir nok bedre med en forforsterker, NAD C165 er jo også rimelig behagelig i toppen .

Ikon er nok litt mer pågående enn andre i toppen, men ikke mye, og det kan oftest rettes opp med ting du nevner.
    ja, blir bra når jeg får Forforsterkeren. NAD 165 og NAD 275 og 375. er jo blitt varmere i klangen fra forgjengeren NAD 272 og 372. foresten prøvde min far sin NAD 372 og det ble for skarp så jeg liker mye bedre 275. men den hadde litt mer kontroll over elementene. men det er nok sikker for den har en intergrert forsterker i seg.

så når jeg får meg en NAD 165 vil den nok ha mer kontroll på elementene

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, der sa du det kan jo låne med meg hjem gra klubben jada tror de skal ha noe tykke gardiner på Bohus.

jeg prøvde nettop å henge oppe noen tykke gardiner på bak veggen ble mye bedre lyd. så er nok det som må til.
    Scenemolton får du tak i her:
    AVshop.no / Scenemolton
    Scenemolton sort, 300g 3m bredde - Musikklink AS
    Et tykt stoff som først og fremst demper lys, men har litt effekt på de øverste frekvensenen. Sceneteknikk https://www.mamut.net/homepages/logi...eteknikk/shop/ har dette også i flere farger og tykkelser. Henger man opp slik at det blir bølger i stoffet (som gardin - altså ikke strukket) er vel effekten best.
    I tillegg kan det hjelpe med akustikkplater Akustikkplate :: Byggisolering :: Produkter :: AS Rockwool som man handler billig fra nærmeste byggvarefirma og evt bygger inn trerammer som males trekkes med ønskverdig "pent" stoff. Platene plasseres i såkalt første refleksjons punkt som kan finnes ved å få kompisen evt madammen til å bevege et speil langs veggen og når du ser høytaleren i speilet mens du sitter i lytteposisjon plasserer du dempeplatene her.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Scenemolton får du tak i her:
    AVshop.no / Scenemolton
    Scenemolton sort, 300g 3m bredde - Musikklink AS
    Et tykt stoff som først og fremst demper lys, men har litt effekt på de øverste frekvensenen. Sceneteknikk https://www.mamut.net/homepages/logi...eteknikk/shop/ har dette også i flere farger og tykkelser. Henger man opp slik at det blir bølger i stoffet (som gardin - altså ikke strukket) er vel effekten best.
    I tillegg kan det hjelpe med akustikkplater Akustikkplate :: Byggisolering :: Produkter :: AS Rockwool som man handler billig fra nærmeste byggvarefirma og evt bygger inn trerammer som males trekkes med ønskverdig "pent" stoff. Platene plasseres i såkalt første refleksjons punkt som kan finnes ved å få kompisen evt madammen til å bevege et speil langs veggen og når du ser høytaleren i speilet mens du sitter i lytteposisjon plasserer du dempeplatene her.
    takker og buker.. skal få prøvd å bestille noen sånne.

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fagna
    Heisann, ka er den største forskjellen på ikon 8 og helicon 800? Har du testet det?
    Sitter å vurderer på om eg skal kjøpe meg ett par slike seru.8)
    Van den hul kablene fikk temmet mellomtonen på ikon, takker for tipset
    Hvilke Van Den Hul kabler gikk du for?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    Hvilke Van Den Hul kabler gikk du for?
    VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben
    Velkommen med i Magnum klubben, har disse selv og synes dem ser bra ut og får anlegget til å se sprekere ut. Trådløst er for puslinger.

Om du har planer for å lodde kablene så anbefaler jeg disse bananpluggene:

ARGON 5455 | Hi-Fi Klubben

Kanskje du ikke vil lodde dem så vil jeg anbefale disse om lommeboken tillater det:

DALI Lux banankontakt | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er pangpris og her er det ikke vits å spare på kronene, her får man nydelige høytalere til en særdeles god pris.

Dali Helicon 300 - FINN Torget

Hva sier dere?

Hvem blir den heldige?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er pangpris og her er det ikke vits å spare på kronene, her får man nydelige høytalere til en særdeles god pris.

Dali Helicon 300 - FINN Torget

Hva sier dere?

Hvem blir den heldige?
    WOW!!! Meget bra pris!!! Den der, samt kanskje Abrahamsen V2 integrert.. da har man anlegg til 20000kr som spiller helt rått! .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    WOW!!! Meget bra pris!!! Den der, samt kanskje Abrahamsen V2 integrert.. da har man anlegg til 20000kr som spiller helt rått! .
    Er vel en Mk1 modell men til prisen så er det ikke noe å si på, vil nok tro disse spiller bra med en matchende forsterker. Hadde vært moro om noen her inne fikk tilslaget på dem.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mipp
    Jeg har ett par dali blue 8008, ikon 2 som bakhøytalere og dali blue R1000 som midthøytalere. Nå vurderer jeg å skifte ut min Denon AVR3805 med ny receiver. Grunnen til dette er mangelen på hdmi på Denonreceiveren. Hvordan vil Onkyo 608 fungere på disse? Jeg bor i et nok så gammelt borrettslag med naboer som ikke liker høy musikk, så det er sjelden jeg får gitt jernet..Jeg bruker anlegget mest til å se film.
    Kunne ikke se at du hadde fått noe svar enda... har hørt at onkyo 608 er noe veik til å drive større høyttalere, vil tro du får problemer på høyt volum med 8008 siden disse er 4ohm (jeg vil også legge dem i cat store høytalere), sats heller på en nyere denon de oppgir også mer riktig watt i produktbeskrivelsene sine... ut ifra det jeg har lest om onkyo innpå her så virker det som billig plastikk skrot :S gå for denon eller marantz spør du meg ;D har selv litt lyst på avr-2311 til å bygge "playstation anlegg" kan bruke 2 kanaleren min som effekt å denonen til resten

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ka er den største forskjellen på ikon 8 og helicon 800? Har du testet det?
    Sitter å vurderer på om eg skal kjøpe meg ett par slike seru.8)
    Van den hul kablene fikk temmet mellomtonen på ikon, takker for tipset
    Så bra Har prøvd ikon 8 før ja men ikke i hus. Den største forskjellen er holografien vil jeg tru og en gnistrende mellomtone for å ikke nevne den deilige bassen Kan dog være en vanskelig affære mtp. plassering (avhengig hvor bassgal den enkelte er).Jeg kan ikke annet enn å anbefalle helicon til de som virkelig hører mye på både musikk og film! men, som sagt må man bruke noen fler kroner på forsterki og kilde. Jeg mener ihvertfall Abrahamsen er en knall match, man får mest pr krone her ja
    Har såvidt fått hørt V4'ene på Mk2 også. Noe som ble et veldig bra resultat der også

Løp å kjøp!8)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Vincent SV 236 på vei til mine nyinnkjøpte Ikon 6 mk2 Van den Hul kabler er kjøpt inn så er bare å vente spent....
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Da er Vincent SV 236 på vei til mine nyinnkjøpte Ikon 6 mk2 Van den Hul kabler er kjøpt inn så er bare å vente spent....
    Velkommen i Vincent+Dali gjengen og da

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Gratulerer med kjempe forsterker og høyttalere :-D

(Innlegg 10000 )

Begynner å bli litt av en stor tråd dette.

Side 500 av 743 FørsteFørste ... 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 496 497 498 499 500 501 502 503 504 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •