Dalis Entusiaster - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 50 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 550 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 14850
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er godt du kom på bedre tanker, kan ikke si at jeg angrer for at jeg solgte denon 4306 min heller. Orka ikke det med å integrere lyden med sub og sånn, stereo er for musikk og surround for film helt enkelt. Liker du film så kjør på en Yamaha forsterker 1900/3900 serien, ganske bra saker.

8 lapper er helt fin pris det så det er en fair pris som holder i dag, men jeg synes valget var lett med stereo delen jeg da. Jeg ser lite film og sånn, men det er mere å hente fra et 2 kanalers oppsett etter min mening. Da er det bare å vente til året med å selge sakene og starte på ny giv, da får du saker som du vil ha en stund.

Har du hørt noe om 3900? Nysgjerrig på den=) elkjøp sa jeg ikke kunne låne den med hjem å teste den, det er litt synd. men kan jo bytte den hvis jeg er skuffet.

Disse yamahaene skal visst ikke være så ille på musikk har jeg hørt.

mener du film i to kanaler??? Trykker bra det=) Faktisk har jeg lurt på om det er mer power der enn i 5.1. Men ikke samme fyldighet selvfølgelig og detaljer

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slet du lenge med surround før du ble lei roger?=) Merker selv at tålmodigheten er borte snart=)

naboen sier jeg kan justere til det og det lydbildet jeg ønsker, men DET tviler jeg på=)

Det er nok snakk om elektronikk og merke=)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har du hørt noe om 3900? Nysgjerrig på den=) elkjøp sa jeg ikke kunne låne den med hjem å teste den, det er litt synd. men kan jo bytte den hvis jeg er skuffet.

Disse yamahaene skal visst ikke være så ille på musikk har jeg hørt.

mener du film i to kanaler??? Trykker bra det=) Faktisk har jeg lurt på om det er mer power der enn i 5.1. Men ikke samme fyldighet selvfølgelig og detaljer
    Du får kjøpt den på Avshop og regner med det vil komme en test av den om ikke altfor lenge, så vi får bare se om det er en test som er her før jul eller noe. Det er jo bare å "kjøpe" den og levere som sagt, du taper ikke noe og dessuten får du testa den ut der og da om den duger til ditt oppsett.

Det er jo bare ha en surround forsterker og parasound nc 2100 og 2250 det, da spiller du med trøkk og greier.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slet du lenge med surround før du ble lei roger?=) Merker selv at tålmodigheten er borte snart=)

naboen sier jeg kan justere til det og det lydbildet jeg ønsker, men DET tviler jeg på=)

Det er nok snakk om elektronikk og merke=)
    Jeg slet med ræva elektronikk rett og slett, samme hva jeg prøvde på så kom ikke ikon 8 til livs. Da ble det å få ut alt sammen, alt her er ute fra den gang så
    jeg solgte sub, forsterker, kabler, cd spiller og dvd. Vekk med vonde minner, men nå er det koselig igjen synes jeg. Det dundrer og herjer på, etter 3mins med dire straits på bra nivå som kom de som bor over meg ned. Alt ristet der oppe, og her er det ikke sub engang... Jaja..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt den på Avshop og regner med det vil komme en test av den om ikke altfor lenge, så vi får bare se om det er en test som er her før jul eller noe. Det er jo bare å "kjøpe" den og levere som sagt, du taper ikke noe og dessuten får du testa den ut der og da om den duger til ditt oppsett.

Det er jo bare ha en surround forsterker og parasound nc 2100 og 2250 det, da spiller du med trøkk og greier.
    Parasond 2250 i tillegg mener du?=)

Ikon 8, Yamaha 3900, Parasound 2250.......detta er mye penger=)

Tippe til helga tro?=) Hehe

Neida, men fra spøk til alvor så er det vondt å være så frustrert over anlegget sitt, og jeg har funnet ut at en liten ting kan være klubbens feil. de testet anlegget mitt med 4308, og sa det ikke var store forskjeller, så jeg stolte på dem, nybegynner som jeg var. Har lurt litt i ettertid. Om ikke spesielt dialogen er bedre på 4308. for på klubben var jeg fornøyd. Hadde ikke råd til 4308 uansett, så jeg stolte på dem=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slet med ræva elektronikk rett og slett, samme hva jeg prøvde på så kom ikke ikon 8 til livs. Da ble det å få ut alt sammen, alt her er ute fra den gang så
    jeg solgte sub, forsterker, kabler, cd spiller og dvd. Vekk med vonde minner, men nå er det koselig igjen synes jeg. Det dundrer og herjer på, etter 3mins med dire straits på bra nivå som kom de som bor over meg ned. Alt ristet der oppe, og her er det ikke sub engang... Jaja..

Suben beholder jeg uansett hva jeg gjør=) Om det blir stereo eller film. Får jeg den i rett rom så tror jeg den holder=) Hører tendenser, selv om det er feil hos meg=) Stram og fin bass.

Er du tilfreds med Ikon 8 Roger, eller higer du etter noe enda bedre?:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasond 2250 i tillegg mener du?=)

Ikon 8, Yamaha 3900, Parasound 2250.......detta er mye penger=)

Tippe til helga tro?=) Hehe

Neida, men fra spøk til alvor så er det vondt å være så frustrert over anlegget sitt, og jeg har funnet ut at en liten ting kan være klubbens feil. de testet anlegget mitt med 4308, og sa det ikke var store forskjeller, så jeg stolte på dem, nybegynner som jeg var. Har lurt litt i ettertid. Om ikke spesielt dialogen er bedre på 4308. for på klubben var jeg fornøyd.
    Det blir penger av dette og det er helt klart, men da får du noe som kan spille bra og kan leve med en stund. Jeg slet med frustrasjon over et år jeg til jeg bestemte meg at alt skal ut herfra, så det angrer jeg ikke på pr i dag. Det er ikke mye forskjeller mellom de receiverne, men det er vel ethernet og nettradio og sånne ting samt noen formater vel. Pr i dag så ser jeg ikke meg i fremtiden med noe surround anlegg, det kreves så mye av det får å få det optimalt så jeg orker ikke. Dessuten så er det naboer som ikke liker musikk og bråk, da er det ikke mulig å få glede ut av det heller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben beholder jeg uansett hva jeg gjør=) Om det blir stereo eller film. Får jeg den i rett rom så tror jeg den holder=) Hører tendenser, selv om det er feil hos meg=) Stram og fin bass.

Er du tilfreds med Ikon 8 Roger, eller higer du etter noe enda bedre?:-D
    Ikon 8 er koselig den for all del, alltid lyst på noe nytt men her skal gjeld betales før jeg går på noe form for oppgradering. Jeg har jo sikla meg på Mentor 8 da, men vi får se i fremtiden og det er mye penger for meg. Det er annet å bruke penger på i disse krise tider, er for tiden uten jobb så jeg får se når jeg får noe å gjøre igjen. Jeg skal i gang med en masse søknader og styr da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget mitt er nå i boks, og i ferd med å spilles inn. Dessverre har det blitt lite bruk av dette enda, siden jeg jobber endel sene kvelder og naboene trolig ikke setter like pris på at jeg guffer opp for full pupp etter 23:00 (bor i blokk:P)

Men, jeg har følelsen av at noe ikke er helt som det skal være.. Jeg var innom på Marcus Thranes gate-butikken i Oslo først og lyttet til samme anlegget (se sig'en min) i det åpne landskapet deres i 1etg, og selv der spelte anlegget MYE mer kraftig og "klart".. Hjemme, i en stue på ca 6x6 meter føler jeg at jeg er milevis unna å nå det samme lydnivået.. Prøver jeg å kompensere ved rett og slett å skru lyden høyere blir ikke kvaliteten på lyden bevart helt.. Vanskelig å beskrive nøyaktig hva som skjer men det virker rett og slett som om det blir "grøt" av tale og generelle lysere/høyere(tone) lyder samtidig som jeg enda ikke er i ballbarken til hva jeg lyttet til på hifiklubben..

Greit nok, jeg tar ikke i HELT max enda siden jeg ikke fått spelt det inn 100% enda - men samme nivået på receiveren der borte sammenlignet her.. Noe bedre kan man vel forvente at det skal bli så fort de er spelt inn men jeg kan ikke tro at jeg skal merke SÅ utrolig forskjell både i lydstyrke/"punch" og klarhet på tale/detaljlyd? Er ikke snakk om at noe vrenger seg så det er sagt.

Det jeg mistenker at er deler av årsaken, er at jeg har en takhøyde på 370cm ca (kanskje litt mer) og at dette på noen måte "sluker" lyden endel.. Har brukt den medfølgende mikrofonen for å stille inn sweetspot (satte opp 4-5 punkter i sofaen, spred over ca 3-4meter i bredde - samme distanse) og det ble noe bedre da enn før da jeg bare satte opp èt sweetspot..

Er det noen som har råd til evt. instillinger jeg bør gjøre? Har satt opp alt som "large" utenom bakhøyttalerne, crossover på alt fra 80 til 120hZ for sub'en (testet ut litt, men siden det er mellomtone og diskant som svikter har jeg ikke brydd meg mye om det) og testet både med LFE og LFE+Main

dB-nivået per kanal har jeg prøvd å resette til 0dB jevnt over, og litt ymse kombinasjoner hvor jeg [etter sweetspotjustering] øker enten front+center eller front ELLER center med intervaler på ca 2-3dB opp og ned uten å finne noen kombinasjon som gir særlig bedre resultat.

Anlegget brukes for tiden 50% for å se HD-materiale m/5.1 lydspor, og etter det vanlige SD-sendinger med sterolyd.

En annen ting jeg kanskje mistenker som kjeltring er Popcorn Hour A-100'en jeg bruker.. Har ikke for mye erfaringer med den selv, men mener å huske at en kompis fortalte meg at den slet med noe(husker bare ikke HVA) relatert til lyd - iallefall på en mye tidlere utgave av programvaren.. Kan og skal prøve med annen kilde senere uansett.

Setter kjempepris på alle tilbakemeldinger, små som store og konkrete som delvis generelle (bare husk at jeg ikke er like teknisk innen denne verdnen som så mange andre av dere) - så lenge det er konstruktivt!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 er koselig den for all del, alltid lyst på noe nytt men her skal gjeld betales før jeg går på noe form for oppgradering. Jeg har jo sikla meg på Mentor 8 da, men vi får se i fremtiden og det er mye penger for meg. Det er annet å bruke penger på i disse krise tider, er for tiden uten jobb så jeg får se når jeg får noe å gjøre igjen. Jeg skal i gang med en masse søknader og styr da.
    Faktisk ledig selv nå jeg=) Kanskje det forklarer nattepratingen vår her?=) Hehe. Alle innleggene våre er på svarte natta=)

Det jeg håper skiller Yamaha fra Denon er rett og slett trøkk og fyldighet, pluss dialogen selvfølgelig. 3800 har fått svinbra kritikk ser jeg, også på dialoger=) Beste kjøp står det i den testen. Er jo ikke sikkert 3900 er noe bedre?=)
    10 w mer da men. hadde du hatt yamaha selv eller husker jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten jobb og sikler på mentor8 hehe, ikke en veldig heldig kombinasjon det nei :-?

Er glad jeg har en god og sikker jobb, og misunner ikke de som må tråle det som er igjen av arbeidsmarkedet nå for tiden.. Er du særlig utdannet så kan det kanskje fort bli til at du må bite i det sure eplet og ta til takke med noe du egentlig er overkvalifisert til - en utfordring for mange.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du en desibelmåler? Ta en ny kalibrering og bruk en cd med sinustoner, så er det bare å følge dette sånn steg for steg.

Du kan gjøre dette:

Først må sub plasseres og kalibreres optimalt manuelt - gain på sub settes der hvor 50Hz gir 87 dB ved MasterVolum på -20 dB på Receiver.

Autosetup kjøres, mic plasseres slik jeg har skissert tidligere i romkorreksjonstråden.

Etter setup øker jeg sub med 6dB og Senter med 3 dB, når alt er ferdig har du fått en verdi. Står det -4 så skal den settes til +2.

Frontene settes til "small" og deles på 80hz. Audyssey er for film og flat er for musikk.

Det kan gjøre noen forbering i lyden er kanskje en mulighet, er bare å prøve ut så finner du nok ut av det. Jeg er en amatør på dette området her, men jeg har fått til hjelp med dette engang før.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ledig selv nå jeg=) Kanskje det forklarer nattepratingen vår her?=) Hehe. Alle innleggene våre er på svarte natta=)

Det jeg håper skiller Yamaha fra Denon er rett og slett trøkk og fyldighet, pluss dialogen selvfølgelig. 3800 har fått svinbra kritikk ser jeg, også på dialoger=) Beste kjøp står det i den testen. Er jo ikke sikkert 3900 er noe bedre?=)
    10 w mer da men. hadde du hatt yamaha selv eller husker jeg feil?
    Ledig du også ja, regna nesten med det siden det er oss to som holder kok i tråden om natta her. Det er jo bare tragisk å gå hjemme, som sagt er jeg en nyutdannet rørlegger med fagbrev, men sliter med å få jobb i disse krisetider.

Jeg har nok kun hatt en Denon, men lest bare gode ord om Yamaha så det er noe som er verdt å kjøpe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianAI
    Uten jobb og sikler på mentor8 hehe, ikke en veldig heldig kombinasjon det nei :-?

Er glad jeg har en god og sikker jobb, og misunner ikke de som må tråle det som er igjen av arbeidsmarkedet nå for tiden.. Er du særlig utdannet så kan det kanskje fort bli til at du må bite i det sure eplet og ta til takke med noe du egentlig er overkvalifisert til - en utfordring for mange.
    Jeg sikler men skjønner såpass at jeg ikke får noen uten disse penga hva det koster, så jeg får spe på med mer jobbsøking og greier. I disse tider sier jo alle nei til arbeidskraft, kanskje søke på jobb som krabbefisker i alaska. Vel, blir vel noe med tid og stunder, så jeg får bare håpe noen biter på agnet en dag.

Hva jobber du med da? Er selv en nyutdannet rørlegger som det heter, men ikke fått noe glede av fagbrevet mitt enda gitt. Det er veldig synd, men jeg skal ikke se bort i fra om jeg søker på noe helt annet enn det jeg har fagbrev som. I dag må man nesten ta det man får tilbudt rett og slett, selv om det er lite av int for å si det sånn.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du en desibelmåler? Ta en ny kalibrering og bruk en cd med sinustoner, så er det bare å følge dette sånn steg for steg.

Du kan gjøre dette:

Først må sub plasseres og kalibreres optimalt manuelt - gain på sub settes der hvor 50Hz gir 87 dB ved MasterVolum på -20 dB på Receiver.

Autosetup kjøres, mic plasseres slik jeg har skissert tidligere i romkorreksjonstråden.

Etter setup øker jeg sub med 6dB og Senter med 3 dB, når alt er ferdig har du fått en verdi. Står det -4 så skal den settes til +2.

Frontene settes til "small" og deles på 80hz. Audyssey er for film og flat er for musikk.

Det kan gjøre noen forbering i lyden er kanskje en mulighet, er bare å prøve ut så finner du nok ut av det. Jeg er en amatør på dette området her, men jeg har fått til hjelp med dette engang før.

nei jeg har ikke desibelmåler=( Skulle hatt det.

Tok en måling idag også. Den delte center på 40 og bak på 60:-?

satte fronter til +2 og +1 og center til +4. Og bak til minus 1 og 0.5. Sub til -4

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff....Må være ufattelig kjedelig å gå uten jobb. Jeg kjeder jo livet av meg bare på fridagene mine. Spesielt når ingen kjentfolk er hjemme.

Men du roger....du burde jo sjekke ut det å jobbe maritimt, f.eks plattform eller lignende. DER er det penger å hente. :-D

veldig OT nå... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg nesten utdannet telekom. montør, men mangler noen smådetaljer + ta selve fagbrevet .. Kom i konflikt med min tidligere arbeidsgiver telenor installasjon og sluttet der på dagen - dermed stoppet ganske mye annet av livet mitt samtidig.. også alt relatert til fagbrevet..

For tiden jobber jeg som saksbehandler/delvis altmuligmann i en større bedrift, og er der for 5. året - trives som hånd i hanske og har en trygg jobb der - har faktisk aldri "gruet" meg i liten eller stor grad for å dra på jobb èn eneste dag(bank i bordet) og det tror jeg ikke mange kan si

Håper nå på å få roet litt ned med jobbingen så jeg kan kan dyrke interessene mine mer, og siden en av toppinteressene er "film" og musikk generelt så var det himla deilig å lande anlegget jeg nå gjorde! Selv om det ikke spiller 100% enda er jeg ganske så fornøyd - vet potensialet det har så det hjelper på!

--

Edit: Må jo være lov å gå litt OT i en tråd som dette, kan jo vanskelig diskutere BARE Dali her døgnet rundt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Huff....Må være ufattelig kjedelig å gå uten jobb. Jeg kjeder jo livet av meg bare på fridagene mine. Spesielt når ingen kjentfolk er hjemme.

Men du roger....du burde jo sjekke ut det å jobbe maritimt, f.eks plattform eller lignende. DER er det penger å hente. :-D

veldig OT nå... hehe
    Jeg har gått hjemme nå siden 3 Juni og da søkte jeg på det som var i området, folk er som regel på jobb og da blir det slitings da. Dama er på jobben hver dag og kommer hjem sliten, og jeg er hjemme og har energi til å gjøre masse. Det kan være en ide med platform også for all del, men det kreves en del for å komme inn på det. Av yrke så vil jo jeg jobbe med vvs, dvs skru opp dritere og greier i hus og bygg. Industri er jo egen art for meg som jeg ikke har vært borti, og det er litt booring men det er fint med industri. Det er bare det å ha dame hjemme og reise bort i en uke om gangen blir litt tungt, så jeg må ha noe i nærheten av her eller inni Oslo.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianAI
    Selv er jeg nesten utdannet telekom. montør, men mangler noen smådetaljer + ta selve fagbrevet .. Kom i konflikt med min tidligere arbeidsgiver telenor installasjon og sluttet der på dagen - dermed stoppet ganske mye annet av livet mitt samtidig.. også alt relatert til fagbrevet..

For tiden jobber jeg som saksbehandler/delvis altmuligmann i en større bedrift, og er der for 5. året - trives som hånd i hanske og har en trygg jobb der - har faktisk aldri "gruet" meg i liten eller stor grad for å dra på jobb èn eneste dag(bank i bordet) og det tror jeg ikke mange kan si

Håper nå på å få roet litt ned med jobbingen så jeg kan kan dyrke interessene mine mer, og siden en av toppinteressene er "film" og musikk generelt så var det himla deilig å lande anlegget jeg nå gjorde! Selv om det ikke spiller 100% enda er jeg ganske så fornøyd - vet potensialet det har så det hjelper på!
    Det er ikke mange igjen av Telenor Installasjon, fleste gikk over til Bravida og etter det ble det Eltel og andre montører. Om man ikke trives på jobb så er det lite moro for å si det sånn, jeg var ikke best likt der jeg jobba heller og det er ikke lett når sjefen skal være kamerater med de folka du liker minst. Men nok om den saken, er bare topp at man ser frem til en arbeidsdag og det beste er at man får så det så mye bedre med seg selv i en slik jobb. Det å grue seg til jobb er ingen å unne, da er det nesten bedre å slutte og finne noe annet som man liker bedre.

Er en fordel å ja litt pauser fra jobb så man kan dyrke int sine for fullt, kjedelig at jobben skal styre hele livet og fremtiden din. Jeg ser frem til jobbing og sånn igjen, så jeg sliter litt med ryggen men jeg skal begynne å trene den opp ellers sliter jeg bigtime. Da får jeg holdt den i sjakk og bedre er ikke det, ryggen er man avhengig av i disse tunge yrkene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er det ikke problemer med å diskutere andre ting, er vel ganske fritt her inne og alle har lov til å si noe. Kjedelig å bare snakke om problemer med lyden hele tiden også...

Jeg ble nr 1000 gitt, pokkers bra liv i tråden for tiden så vi strekker oss litt lengre....

Side 50 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 550 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •