Dalis Entusiaster - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 5 av 743 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 505 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 14851
    Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Jepp!! Hifi klubben i Danmark opererer med stk priser..
    Det fikk jeg erfare da jeg var i Danmark for å gjøre mitt livs kjøp. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe.. tipper du følte dæ smart når du fant den ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:p

Hehe så det sier dere:P de opererer i stykk:/ jeg som hadde gledet meg til å ta meg en smugler tur:/

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Nightwish er langt fra noe "tur i parken" heller når det gjelder dynamikk, om du vandrer på disse stiene bør du absolutt også prøve Evanescence "Anywhere But Home" - En 2 disc med både DVD og CD, her er det sykt mye dynamikk og noe av det råeste jeg har hørt av Live-opptak!

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=406775

Les også denne tråden:

http://avforum.no/forum/cd-sacd-dvd-...anescence.html

På denne er det plenty til sub'en din også :-)
    Når vi først er inne på store innspillinger og stor lyd må jeg få lov til å tilføye Within Temptation - Deciever of Fools Bra låt med masse dynamikk og ekthetsfølelse (er det et ord? :P )

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mellomstua
    Ble Ikon 8 på meg og med store centern og on wall

fikk satt opp i går er egentlig fornøyd men må jo høre litt og spille dem inn da
    Da vil jeg rekke ut en hånd til ett nytt medlem av klubben vår, velkommen som medlem og for all del.. Del dine erfaringer med ditt kjøp med oss, la oss høre gleden....

Velkommen skal du være og stikk innom for en koselig prat her inne...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i HFK sin katalog står ikke lenger Ikon 8 - men på nettsidene stå dem....

er de på veg ut?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buljo
    hehehe.. tipper du følte dæ smart når du fant den ut..
    For å si det sånn, det er lenge siden jeg noen gang har følt med så langt nede som da jeg fant det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda et nytt medlem i Ikon 8 klubben

Endelig er jeg også blitt eier av et par Dali Ikon 8. Hentet de i ettermiddag og akkurat fått spilt litt på de. Må si jeg er imponert:-D
    Jeg synes det egentlig var bra trøkk i de allerede nå så da blir det meget spennende etter hvert som de blir spilt inn!
    Ikonene kjøres via en Yamaha RXV3800 og har foreløpig ikke noe å utsette på det

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    i HFK sin katalog står ikke lenger Ikon 8 - men på nettsidene stå dem....

er de på veg ut?
    Det er vel heller det at de kom etter at katalogen ble laget. De er jo temmelig nye, og jeg tviler sterkt på at de er utgående!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd med rør?? hadde vært gøy bare for å teste

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vader
    Endelig er jeg også blitt eier av et par Dali Ikon 8. Hentet de i ettermiddag og akkurat fått spilt litt på de. Må si jeg er imponert:-D
    Jeg synes det egentlig var bra trøkk i de allerede nå så da blir det meget spennende etter hvert som de blir spilt inn!
    Ikonene kjøres via en Yamaha RXV3800 og har foreløpig ikke noe å utsette på det
    Hehe, da får jeg som "sjefen" for denne klubben ønske deg riktig velkommen til denne klubben, kom med noen flere erfaringer etterhvert som de blir spillt inn. Om posten får ut fingern med tid og stunder så skal jeg kjøre på Ikon 8 med Parasound NC 2250, da kan det bli andre boller her i heimen....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Den prisen er vel desverre pr. stk. :-(
    Ble litt lang i masken da jeg så det, det vil si at disse danske HT er dyrere i .dk enn i .no.. Pussig.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fase feil på Ikon 8??

Hei dere!

Satt i går kveld for første gang etter bytte av høyttaler'ne og kjørte en audyssey test på anlegget med min 3808. Som nevnt tideligere har jeg koplet 8'erne via en parasound 2125.

Fikk da opp melding om at det var fase feil på disse. Men koplingen er det ikke noe galt med.. Hva skal jeg da stole på? Meg selv eller elektronikken?

Etter litt om og men så betemte jeg meg for å stole på de fysiske koplingene.
    Prøvde også å bytte om på fasene, men til min store fortvilelse var det ikke så lett å høre forskjell som jeg håpet på..

Da trenger jeg tips fra dere, om gode måter og få avklart dette på.

En annen ting mens jeg er i gang:

I og med at parasounden er oppgitt til 2x120W og Denon'en er oppgitt til 7x130W. Er det da en ide' og Bi-ampe frontene med denon'en, og kjøre bakhøyttalerne (ikon 7) via effekforsterkeren?

Svar kjapt da, så jeg kan sette i gang

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, dette har jeg hørt om før, men jeg husker ikke helt hva løsningen var. Det er en eller annen greie med konstruksjonen av høyttaleren, der de har byttet fase på et element (eller noe i den dur) for å få et bedre lydmessig resultat. Men dette får også enkelte recievere til å oppfatte høyttaleren feil, og melder derfor at det er fasefeil. Jeg tror det beste du kan gjøre for et godt svar er å sende mail til Hi-Fi Klubben og spørre dem. De vet det.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Å, dette har jeg hørt om før, men jeg husker ikke helt hva løsningen var. Det er en eller annen greie med konstruksjonen av høyttaleren, der de har byttet fase på et element (eller noe i den dur) for å få et bedre lydmessig resultat. Men dette får også enkelte recievere til å oppfatte høyttaleren feil, og melder derfor at det er fasefeil. Jeg tror det beste du kan gjøre for et godt svar er å sende mail til Hi-Fi Klubben og spørre dem. De vet det.
    Takker for svar! Men det vil jo si at jeg bare bør ignorere den fasefeilen, som jeg egentlig har gjort :-D . Men jeg skal ta det opp med HFK for sikkerhets skyld..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Ja, det vil ikke ha noen lydmessig betydning. Og så vidt jeg husker, så var det bare å ignorere det, slik du sier.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei mannfolk (grunnet ikon 8 høytalerne deres) jeg er enda bare en gutt med ikon 6:? , nå er det et par måneder siden jeg har skrevet i denne tråden. jeg sa at det var mye penger å handle ikon 8 nye og at jeg skulle vente til juni da folk får igjen penger på skatten og feriepenger. så nå lurer jeg fælt på om det er noen som har følt trang får utskiftning??? kun lys valnøtt er av interesse. jeg er utrolig gira å det gjør vondt å vente på ikon 8. ingen å oppdrive på finn.no heller. jeg kontaktet ålesund(hfk) når dem hadde vannskade lang tid i forveien å sa at jeg tok ikon8 av dem men dem svarte ikke på mail eller telefon frem til dagen butikken skulle selge ut varene og først da fikk jeg mail om at dem var solgt til første mann inn døra. tydeligvis flere som er på jakt etter brukte eksemplarer.

så skrik ut! hvis ikke må jeg kjøpe nye inne juli, å ta konsekvensene som følger(kona)

hvis noen er intresserte i lyd til garasjen eller lignende har jeg noen brukte dali 400høytalere(ikke helicon) disse spiller kanonbra iforhold til hva dem koster. 1000kr. har også noen dali 909 jeg enda ikke har hatt hjerte til å selge, men dem går også til salgs nå slik at jeg kan skrape isammen til innkjøp får ikon8. høres ut som en fattig f*** . er ikke helt tilfelle men kona synes det er unødvendig å bruke så mye på noen ht'er.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å legge de ut for salg så de åssen responsen er, ingen som har plutselig 15k til no høytalere. Men Hifi klubben har veldig gode nedbetalingsmuligheter, en av dem bedre faktisk. Du kan jo høre på disse høytalerne, så ta og heller nedbetale dem på ett år eller noe. Jeg har brukt den metoden og synes det funker bra, kan jo leve ved siden av også..

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er jo en bra mulighet, høytalerne har jeg hørt en del på, å jeg har bestemt meg får flerne måneder siden. pengen har jeg, men kona synes jeg bør selge noe får å kjøpe noe nytt. er jo selv enig men ser at jeg må ut med 10 store lapper utenom uansett. det er disse pengene jeg har men kona ikke lar meg bruke får hun synes det er unødvendig. men det siger nok inn etterhvert! slik det gjorde me bilene...

må få ferdig kjellerstuen min først så kjøper jeg meg et par når ferien begynner i juli uansett enten brukt eller nye.

lurer på et par ting, ser dere liker parasound som effekttrinn å greit dem men dere sier lite om ht kabler til dem? hvordan kobler dere høytalerne?hva har dere funnet ut er best? bi amping?bi wiring? noen som har prøvd ulike kabler å fått tam lyd? lys lyd? hva med signalkabler?bruker dere standard 0>100kr, 500>1500kr eller 2000kr+++ noen innspill? erfaringer?

håper på svar, dagdrømmer om å få mine i hus!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    ja det er jo en bra mulighet, høytalerne har jeg hørt en del på, å jeg har bestemt meg får flerne måneder siden. pengen har jeg, men kona synes jeg bør selge noe får å kjøpe noe nytt. er jo selv enig men ser at jeg må ut med 10 store lapper utenom uansett. det er disse pengene jeg har men kona ikke lar meg bruke får hun synes det er unødvendig. men det siger nok inn etterhvert! slik det gjorde me bilene...

må få ferdig kjellerstuen min først så kjøper jeg meg et par når ferien begynner i juli uansett enten brukt eller nye.

lurer på et par ting, ser dere liker parasound som effekttrinn å greit dem men dere sier lite om ht kabler til dem? hvordan kobler dere høytalerne?hva har dere funnet ut er best? bi amping?bi wiring? noen som har prøvd ulike kabler å fått tam lyd? lys lyd? hva med signalkabler?bruker dere standard 0>100kr, 500>1500kr eller 2000kr+++ noen innspill? erfaringer?

håper på svar, dagdrømmer om å få mine i hus!
    Du må biampe Jone

Side 5 av 743 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 505 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •