Dalis Entusiaster - Side 499

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 499 av 743 FørsteFørste ... 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 495 496 497 498 499 500 501 502 503 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 ... SisteSiste
Viser resultater 9,961 til 9,980 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hei Tore

Velkommen til Dali tråden vår.

Koselig å se du har valgt Dali som dine lydformidlere, du har en del annet snasent også så her skal vi hjelpe deg litt på vei. Concept senterern passer godt til små rom, men om du ønsker noe som er litt større så kan du kikke litt på Lektor centeren for den er dog noe større i størrelse.

Målene på disse senterkanalene:

Størrelse : 16x50x23 cm HxBxD) Consept
    Størrelse : 17,5x60x17,2 cm BxHxD Lektor Lektor

Som du ser så er Lektor litt større enn Concepten, da vil nok den passe bedre inn siden det er snakk om 10cm ekstra lengde på denne. Prisen er 2498 så det er overkommelig, vil tro din nærmeste butikk kan låne deg en slik så kan du prøve ut selv.

Lykke til i hvertfall og du får poste her hva du ender opp med. Lektor serien er veldig godt på film synes jeg.
    Takker og bukker:grin:
    Har et håp om å finne en bopæl med litt flere muligheter enn den vi har nå (med tiden.) Derfor er dette et prosjekt med mange potensielle utskiftninger.
    Spiller nå "på tvers" av stue siden det ikke går å plassere TV i fohold til 2 kanalsoppsettet (som uansett er 1.pri) Har som sagt muligheten til å få concept senter og XTZ subben for 2500 og vurderer å slå til da jeg må ha service på bilen og tar det i nabolandet:wink: (Subben er 6mnd gammel) Har en følelse av at dette er en grei start...? Blir ikke snakk om muligheter for voldsom utfoldelse ifht volum med det første uansett. Hvis dette går for å være et dårlig kjøp, så si gjerne fra!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    Takker og bukker:grin:
    Har et håp om å finne en bopæl med litt flere muligheter enn den vi har nå (med tiden.) Derfor er dette et prosjekt med mange potensielle utskiftninger.
    Spiller nå "på tvers" av stue siden det ikke går å plassere TV i fohold til 2 kanalsoppsettet (som uansett er 1.pri) Har som sagt muligheten til å få concept senter og XTZ subben for 2500 og vurderer å slå til da jeg må ha service på bilen og tar det i nabolandet:wink: (Subben er 6mnd gammel) Har en følelse av at dette er en grei start...? Blir ikke snakk om muligheter for voldsom utfoldelse ifht volum med det første uansett. Hvis dette går for å være et dårlig kjøp, så si gjerne fra!
    XTZ subbene funker nok fint, men om det ikke passer med Consept subben kan du evt selge den eller kanskje bare låne med deg en Lektor fra Hfk. Eller kanskje begge før evt et kjøp, litt hjemmetesting kan være fint for å ikke feile siden dette utstyrer er ikke gratis. Hobbyen er morsom, men veldig kjedelig om den feiler..... Prøv dette hjemme før kjøp, råder deg til dette så du ikke kjøper "katten i sekken".

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,Og god kveld

Har sett litt på Dali Ikon mk2 sub. hvordan er den ? oppmot XTZ subbene tenker på et innkjøp av enn sånn sub. men har ikke hørt den eller noe. og jeg så ikke noe MK2 sub i Bergen. kun mk1. Og har sett at MK2 har sterkere forsterker enn MK1.

takker for svar

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    XTZ subbene funker nok fint, men om det ikke passer med Consept subben kan du evt selge den eller kanskje bare låne med deg en Lektor fra Hfk. Eller kanskje begge før evt et kjøp, litt hjemmetesting kan være fint for å ikke feile siden dette utstyrer er ikke gratis. Hobbyen er morsom, men veldig kjedelig om den feiler..... Prøv dette hjemme før kjøp, råder deg til dette så du ikke kjøper "katten i sekken".
    Med riktig kalibrering passer XTZ subbene godt til det meste.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Med riktig kalibrering passer XTZ subbene godt til det meste.
    Det stemmer nok, men tenkte på Centeren i dette tilfellet om den ble for liten eller ei.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei,Og god kveld

Har sett litt på Dali Ikon mk2 sub. hvordan er den ? oppmot XTZ subbene tenker på et innkjøp av enn sånn sub. men har ikke hørt den eller noe. og jeg så ikke noe MK2 sub i Bergen. kun mk1. Og har sett at MK2 har sterkere forsterker enn MK1.

takker for svar
    De to ikonsubene har identisk forsterker, det er bare finish som er anderledes.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en goodie effekt som gir masse power for pengene.

Vincent SP 331 stereo effektforsterker - FINN Torget

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De to ikonsubene har identisk forsterker, det er bare finish som er anderledes.
    åja. har lest feil jeg da men her er noe MK1 ikke har og jeg lurer litt på hva det er ??? long-stroke noe lignende stroker element

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om noen kan tipse meg hvilken forsterker jeg skal gå for på Ikon 6 mk2? Står mellom Abrahamsen v2 oppgradert eller Vincent SV-236 rørforsterker på brukmarkedet....
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Lurte på om noen kan tipse meg hvilken forsterker jeg skal gå for på Ikon 6 mk2? Står mellom Abrahamsen v2 oppgradert eller Vincent SV-236 rørforsterker på brukmarkedet....
    Tror jeg hadde gått for Vincent, er nok mere guff og liv i den.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Vincent SV226 mk2? Mye forskjell fra 236?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått de nye Ikon 8 inn i hus, og det første som slo meg da jeg kom til hifiklubben var da jeg hørte et desperat rop ifra mannen på hifiklubben som stod på lageret:
    "Kom å bær gutter!"

Jeg tenkte i mitt stille sinn, pfft for ei pingle.
    Men joda, dette var noen sabla store greier både for rygg og armer.
    Fikk spillt på de ca 5 timer i går, bassen er enda litt tilbakeholden. Men jeg regner med den løsner mer etterhvert.
    Og de satt virkelig mine gamle Ikon 6 i skyggen, både visuelt og lydmessig.
    Slenger opp et bilde da jeg har et verdig kamera for hånd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Da har jeg fått de nye Ikon 8 inn i hus, og det første som slo meg da jeg kom til hifiklubben var da jeg hørte et desperat rop ifra mannen på hifiklubben som stod på lageret:
    "Kom å bær gutter!"

Fikk spillt på de ca 5 timer i går, bassen er enda litt tilbakeholden. Men jeg regner med den løsner mer etterhvert.
    Gratulerer så mye med nye høytalere, skulle vært her når jeg fikk Mentor 8 i hus som jeg måtte pakke ut helt alene. Det var ingen lett jobb og få beistene ut av eskene så jeg kan skjønne HFK gutta der altså, Concept/Lektor/Ikon tar man fin på skuldern i 6 serien. De andre blir nok litt i det tyngste laget ja.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kom å bær gutter!"

grattis. Si hva du syntes når de har spilt 50-100 timer da. Hvilken forsterker bruker du på de?

Noen som vet om en mentor vokal som er til salgs?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    grattis. Si hva du syntes når de har spilt 50-100 timer da. Hvilken forsterker bruker du på de?

Da må du nesten sjekke bruktmarkedet i tide og tide, dette er noe som er sjeldent på markedet. Jeg har sett veldig få av dem gjennom tidene men lykke til med jakten i hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kom å bær gutter!"

Grattis med gode høytalere. jeg gikk for Ikon selv. Og er merget fornøyd med lyden i de, har spilt ca 60 timer med de å låter fantastisk. jeg bruker en NAD 275 men mangler forforsterker. så jeg vil jo få ennda bedre lyd når den tid kommer.

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Hei.

Jeg bruker en NAD 275 og en Denon 2809 som signal mottak.
    Har lyst til å prøve en av de mindre svs subbene til filmbruk for å sjekke hypen om det.
    Eller om jeg velger en Ikon Sub, time will show .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Har selv V4. Bruker de på Helicon 800 og da med Parasound C2 som pre (kan ikke si at jeg merker at det låter skarpt på mine ht'er), har ennå ikke oppgradert V4'ene. Blir det vesentlig bedre med dobbla kondis bank eller?? :P Har vurdert å oppgardere de en stund nå. hehe:twisted:
    Heisann, ka er den største forskjellen på ikon 8 og helicon 800? Har du testet det?
    Sitter å vurderer på om eg skal kjøpe meg ett par slike seru.8)
    Van den hul kablene fikk temmet mellomtonen på ikon, takker for tipset

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kom å bær gutter!"

Gratulerer med kjempehøyttalere

De veier litt ja... jeg måtte bære mine 5 etg opp uten heis, var nesten så jeg måtte ta pause på midten :P men det var verdt hver eneste dråpe svette... kanonkjekke høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett par dali blue 8008, ikon 2 som bakhøytalere og dali blue R1000 som midthøytalere. Nå vurderer jeg å skifte ut min Denon AVR3805 med ny receiver. Grunnen til dette er mangelen på hdmi på Denonreceiveren. Hvordan vil Onkyo 608 fungere på disse? Jeg bor i et nok så gammelt borrettslag med naboer som ikke liker høy musikk, så det er sjelden jeg får gitt jernet..Jeg bruker anlegget mest til å se film.

Side 499 av 743 FørsteFørste ... 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 495 496 497 498 499 500 501 502 503 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •