Dalis Entusiaster - Side 498

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 498 av 743 FørsteFørste ... 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 494 495 496 497 498 499 500 501 502 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 ... SisteSiste
Viser resultater 9,941 til 9,960 av 14850
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,543
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Fikk nye bak-høyttalere i dag da. Det er kanskje også verdt å nevne. Har frem til nå hatt Ikon W2 bak. Men nå er de oppgradert til Ikon OnWall MKII eller hva de heter nå Sort baffel, og en del mere puff i bassen, etter hva jeg har skjønt. Men har ikke hørt noe annet enn test-tone på de enda. Må vel la de stå og kose seg med radio på i natt før jeg kanskje tør og dra på litt i morgen kveld.

Ja, vent på Rosewood.

Ellers har jeg litt vanskelig med å se at on-wall MK2 er en "oppgradering".
    Når jeg leser spek, så går gamle mk1 dybere, veier en del mer og har bedre førlsomhet.
    Slik jeg ser spesifikasjonene så er mk2 tyngre å drive, har dårligere følsomhet, går ikke så dypt, og veier en del mindre.
    Godt mulig det er en oppgradering, men ikke når jeg leser specs i hvertfall.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hei

bare et lite spm. hvor lenge trengs en båndiskant å spilles inn ?

jeg sitter å hører på litt Metallica. og tar jeg øre og lytter inni båndiskanten. hører ikke veldig mye lyd der. er det pga den er ikke ferdig innspilt ?

også hadde jeg et problem at jeg ikke fikk bass der jeg satt . det var fasefeil så nå er det ordnet. har hørt at kobler man om at det blit fasefeil, så spiller man HT fortere inn ?

Og hørte jeg merkbart stor forskjell på bassen mye dypere bass :-D

God helg folkens! 8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei Hei

bare et lite spm. hvor lenge trengs en båndiskant å spilles inn ?

jeg sitter å hører på litt Metallica. og tar jeg øre og lytter inni båndiskanten. hører ikke veldig mye lyd der. er det pga den er ikke ferdig innspilt ?

også hadde jeg et problem at jeg ikke fikk bass der jeg satt . det var fasefeil så nå er det ordnet. har hørt at kobler man om at det blit fasefeil, så spiller man HT fortere inn ?

Og hørte jeg merkbart stor forskjell på bassen mye dypere bass :-D

God helg folkens! 8)
    Det ligger vel ikke så mye i øvre diskanter fra Metallica, men sjekk med en akustiskplate eller noe. Da får du frem flere detaljer i lydbildet, anlegget skal jo spilles inn rundt 100timer før det er riktig innspillt.

Fasefeil kommer av en simpel feilkobling og det sies at ting blir fortere innspilt, men like greit å ta tiden på denne hobbyen og kjøre på derfra.

God helg til deg også.....

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det ligger vel ikke så mye i øvre diskanter fra Metallica, men sjekk med en akustiskplate eller noe. Da får du frem flere detaljer i lydbildet, anlegget skal jo spilles inn rundt 100timer før det er riktig innspillt.

Fasefeil kommer av en simpel feilkobling og det sies at ting blir fortere innspilt, men like greit å ta tiden på denne hobbyen og kjøre på derfra.

God helg til deg også.....

jada det ble bedre lyd når jeg byttet over jeg viste ikke det. men nå er det rett skal ta å prøve noen CDer i morgen og har jo fått meg en ny tv benk også men feil farge syntes du den passet inn eller?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at bånddiskanten tar over ganske nære menneskets øvre frekvens grense . Så det er ikke mye futt der nei... men det hjelper!

Sliter selv litt med bassen her, men det ligger nok mer i feilplassering, så det må jeg leve med. Tross alt stua til "dama", dvs hennes teritorium .

Spiller KoRn - Live bluray her nå... HÆRLIG .

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk at bånddiskanten tar over ganske nære menneskets øvre frekvens grense . Så det er ikke mye futt der nei... men det hjelper!

Sliter selv litt med bassen her, men det ligger nok mer i feilplassering, så det må jeg leve med. Tross alt stua til "dama", dvs hennes teritorium .

Spiller KoRn - Live bluray her nå... HÆRLIG .

hehe, ja er forsovet heldig med bassen. jeg har bass der jeg sitter når jeg hadde fasefeil, var det ingen bass der jeg sitter hehe men nå er det riktig ja.

korn ja, god musikk det er mest på rock og litt RNB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Concept

da har concept vært i hus over helga,
    og etter mye mixing og trixing så er jeg fornøyd med valg av høytalere.
    (suben må byttes ut merkte jeg ganske fort)

fikk tilogmed låne en onkyo forsterker fra min audio-pusher så da blir det neste steg i leddet til ny kino i stua.

men kan jo tillegge at lyd bildet er løfta til et helt nytt nivå.
    så nå er det blod på tann.

/DALI entusiast

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bunte
    da har concept vært i hus over helga,
    og etter mye mixing og trixing så er jeg fornøyd med valg av høytalere.
    (suben må byttes ut merkte jeg ganske fort)

fikk tilogmed låne en onkyo forsterker fra min audio-pusher så da blir det neste steg i leddet til ny kino i stua.

men kan jo tillegge at lyd bildet er løfta til et helt nytt nivå.
    så nå er det blod på tann.

/DALI entusiast
    Velkommen med i klubben Bunte.

Flott å se ar du er meget fornøyd med dine innkjøp, hva slags sub har du tenkt på oppi dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Concept

takker og bukker,
    kjenner jeg er i godt selskap.

funderer litt på DALI basis 100 med tanke på at jeg bor i leilighet

finner ganske dårlig med info om den subben,
    men leter videre :S

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bunte
    takker og bukker,
    kjenner jeg er i godt selskap.

funderer litt på DALI basis 100 med tanke på at jeg bor i leilighet

finner ganske dårlig med info om den subben,
    men leter videre :S
    DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world
    Det er vel det meste som er av int står nok på disse sider, får laste ned pdf filen som ligger her på siden.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HIFI klubben i dag,ble visst nye bak høyttalere på meg,Dali Consept 1 i svart farge (impulskjøp kan det nesten kalles).

Var innom lytterommet deres også (i Tromsø) og der lå Mentor vokal,hadde hørt at den var stor,men hjelpe meg den var jo DIIIGER.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Receiver til Dali Ikon MK2?

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe meg et komplett hjemmekino sett med Dali Ikon MK2 høyttalere, men vet ikke hva slags receiver jeg skal ha...

Jeg er langt fra erfaren innenfor lyd, men liker nok det som jeg ser en del kaller litt varm lyd...

Ville blitt veldig glad om noen har noen gode forslag til meg

Prismessig er jeg også litt usikker på hva som må til, men ikke over 10 lapper ihvertfall...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinz
    Hei,

Jeg vurderer å kjøpe meg et komplett hjemmekino sett med Dali Ikon MK2 høyttalere, men vet ikke hva slags receiver jeg skal ha...

Jeg er langt fra erfaren innenfor lyd, men liker nok det som jeg ser en del kaller litt varm lyd...

Prismessig er jeg også litt usikker på hva som må til, men ikke over 10 lapper ihvertfall...

Yamaha Surround Receiver - Elkjøp

Yamaha RXC-767 receiver - Elkjøp + en effektforsterker fks.Emotiva Audio UPA-2 Two Channel Power Amplifier eller Product Lines > New Classic > Model 275 Amplifier ( da holder du deg innenfor 10.000kr budsjettet også).
    Kan også kjøpe effekt brukt se etter merker som Parasound,Vincent og Emotiva.

Onkoyo reciever har du jo også; Onkyo TX-NR808 receiver - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Concept

takker og bukker for link,
    har funnet et par "bruker erfaringer" også.
    skal nok ta en tur til "audio-pushern" senere i uka å teste litt tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til entusiastene:
    Jeg driver å bygger opp et lite surroundoppsett som skal ha mulighet til å bygges mer ut med tiden.
    Pga plass o.l. har jeg gått til innkjøp av brukte og særs billige lektor 2. Disse har jeg tenkt å bruke som fronter til den dag jeg får plass til gulvstående fronter. Disse drives av H/K avr 260. Jeg har hånda på et kjøp i Sverige som består av XTZ 99 W10.16 sub og en concept senter. (billig)
    Spørsmålet er enegtlig om senteren er for spinkel, eller om den vil duge i et såpass lite oppsett?
    Har en tanke om at det i utgangspunktet hadde vært bedre med lektor eller ikon senter, men så var det budsjettet da...

Håper på svar.
    Mvh Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Yamaha Surround Receiver - Elkjøp

Yamaha RXC-767 receiver - Elkjøp + en effektforsterker fks.Emotiva Audio UPA-2 Two Channel Power Amplifier eller Product Lines > New Classic > Model 275 Amplifier ( da holder du deg innenfor 10.000kr budsjettet også).
    Kan også kjøpe effekt brukt se etter merker som Parasound,Vincent og Emotiva.

Onkoyo reciever har du jo også; Onkyo TX-NR808 receiver - Elkjøp
    Takk for svaret Stian

Så Yamaha-receivere er den rette veien å gå for Dalis Ikon MK2 høyttalere dersom man liker en varm lyd?

Hva blir forskjellen på Yamaha RX-V1067 og Yamaha RX-V2067?

Har Onkyo også den "varme lyden"?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Stian

Så Yamaha-receivere er den rette veien å gå for Dalis Ikon MK2 høyttalere dersom man liker en varm lyd?

Hva blir forskjellen på Yamaha RX-V1067 og Yamaha RX-V2067?

Har Onkyo også den "varme lyden"?

Ja Yamaha er rette veien å gå på reciever siden med Ikon MK2 dersom man liker varm lyd,dersom man heller mer mot den varme siden på klangen så trår man ikke feil med Yamaha på Dali for å si det slik.

En av hovedforskjellene mellom Yamaha 1067 og 2067 er som jeg kan se 25watt og kraftigere strømforsyning mer på 2067.

Av recievere har jeg fått inntrykk av at Yamaha er den med varmest lyd,Onkoyo og Denon skal være littegrann frempå oppover i frekvens.
    Nå skal det merkes at IkonMK2 skal være mere tolerant for elektronikk som er litt lysere i klangen,mange her inne som har Denon recievere på Dali og det skal fungere bra,i allefall med den nye "10" serien.
    Onkoyo skal være ganske lik Yamaha men som sagt bittelitt mer frempå i spillestilen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Om du kan droppe HDMI 1.4 med Audio return Channel og 3d. Så er Yamaha 1900 uslåelig.. 8000kr hos netshop.no !!!

Ellers er Onkyo veldig pent priset på samme sted . Denon 3311 spiller også forrykende på ikon 6mk2, men da bikker du 10000kr grensa..

Mitt valg: YAMAHA .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ble det litt impulskjøp på meg også... har altid hatt lyst på Parasound A21.. men ikke denne gangen heller ble det dette

Abrahamsen syns jeg virkelig låter flott på det meste, men spent på hvordan de låter på de store helicon 800mk2. Har bestilt 2x Abrahamsen V4. Så skal vi se da, om review angående kraften i dem er sanne.

Selger derfor min Dynamic Precision 6.12HP til snaue 8000kr. Passet mine Helicon kjempegodt! Vannvittig kontroll i bassregipnen, og noe mer tilbakelent oppover.

Får ikke Abrahamsen før om 1-2 uker da .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    Spørsmål til entusiastene:
    Jeg driver å bygger opp et lite surroundoppsett som skal ha mulighet til å bygges mer ut med tiden.
    Pga plass o.l. har jeg gått til innkjøp av brukte og særs billige lektor 2. Disse har jeg tenkt å bruke som fronter til den dag jeg får plass til gulvstående fronter. Disse drives av H/K avr 260. Jeg har hånda på et kjøp i Sverige som består av XTZ 99 W10.16 sub og en concept senter. (billig)
    Spørsmålet er enegtlig om senteren er for spinkel, eller om den vil duge i et såpass lite oppsett?
    Har en tanke om at det i utgangspunktet hadde vært bedre med lektor eller ikon senter, men så var det budsjettet da...

Håper på svar.
    Mvh Tore
    Hei Tore

Velkommen til Dali tråden vår.

Koselig å se du har valgt Dali som dine lydformidlere, du har en del annet snasent også så her skal vi hjelpe deg litt på vei. Concept senterern passer godt til små rom, men om du ønsker noe som er litt større så kan du kikke litt på Lektor centeren for den er dog noe større i størrelse.

Målene på disse senterkanalene:

Størrelse : 16x50x23 cm HxBxD) Consept
    Størrelse : 17,5x60x17,2 cm BxHxD Lektor Lektor

Som du ser så er Lektor litt større enn Concepten, da vil nok den passe bedre inn siden det er snakk om 10cm ekstra lengde på denne. Prisen er 2498 så det er overkommelig, vil tro din nærmeste butikk kan låne deg en slik så kan du prøve ut selv.

Lykke til i hvertfall og du får poste her hva du ender opp med. Lektor serien er veldig godt på film synes jeg.

Side 498 av 743 FørsteFørste ... 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 494 495 496 497 498 499 500 501 502 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •