Dalis Entusiaster - Side 497

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 497 av 742 FørsteFørste ... 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 493 494 495 496 497 498 499 500 501 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 ... SisteSiste
Viser resultater 9,921 til 9,940 av 14837
    Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fagna
    Eg har dali ikon 8 som eg spiller sammen med abrahamsen v1.0 cd, v3.0 forforsterker og to brokoblede v4.0 efekforsterker alt er oppgradert.
    Min erfaring med dette oppsettet er utrolig bra til eg skrur opp volumet til ca37, men over der så synest eg mellomtonen blir veldig skarp, kanskje dette er pga ikon er god på mellomtone og abrahamsen spiller også med mye mellomtone. kanskje dette er dårlig butikk sammen? noe som har samme erfaring?
    Har selv V4. Bruker de på Helicon 800 og da med Parasound C2 som pre (kan ikke si at jeg merker at det låter skarpt på mine ht'er), har ennå ikke oppgradert V4'ene. Blir det vesentlig bedre med dobbla kondis bank eller?? :P Har vurdert å oppgardere de en stund nå. hehe:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Har selv V4. Bruker de på Helicon 800 og da med Parasound C2 som pre (kan ikke si at jeg merker at det låter skarpt på mine ht'er), har ennå ikke oppgradert V4'ene. Blir det vesentlig bedre med dobbla kondis bank eller?? :P Har vurdert å oppgardere de en stund nå. hehe:twisted:
    Eg kan anbefale å oppgradere, bassen blir mere detaljert med mere trykk og luftigere diskant. Fikk testet dette siden eg sendte en og en forsterker til oppgradeing
    Hva type høytalerkabler bruker du?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen ville Pioneer SC LX90 være sammen med Mentor 8, Mentor Vokal og Mentor LCR? Sitter å leker litt med tanken å teste noe nytt

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fagna
    Eg kan anbefale å oppgradere, bassen blir mere detaljert med mere trykk og luftigere diskant. Fikk testet dette siden eg sendte en og en forsterker til oppgradeing
    Hva type høytalerkabler bruker du?
    Bruker disse:

VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg reservert et par sorte Ikon 8 på hifiklubben og skal hente de om ca 1 uke.
    Og om jeg ikke blir kvitt de gamle høytalerne før den tid blir det havregryn 4 ganger om dagen til mat :P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Da har jeg reservert et par sorte Ikon 8 på hifiklubben og skal hente de om ca 1 uke.
    Og om jeg ikke blir kvitt de gamle høytalerne før den tid blir det havregryn 4 ganger om dagen til mat :P
    Om du sliter litt med salget så kan du kanskje sette ned prisen littegrann, kanskje ca rundt 500 eller noe så er mye gjort.

Lykke til med salget og gratulerer med "nye" høytalere i vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Gratulerer med nye høytalere, utrolig bra høytaler
    Eg har slike sjøl sammen med abrahamsen, spiller luftigt og flott, eneste eg har problem med er att mellomtone er litt skarp når eg gir litt gass, men skal finne meg noen kabler som temmer dette problemet.
    Må regne med mangen time med innspilling før allt virker som det skal8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oj oj

da var Dali concept hjemme etter slit og banning av bland annet en ikke annende taxi sjåfør.

så nå er det tilbake til jobb og vente på att klokka skal dinge 16:00
    så er det rak vei hjem og montere, høre, og nyte.

KAN IKKE VENTE!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte masse skit fra Dealxtreme for en liten stund siden, sjekket på posten i dag, så fikk jeg denne beskjeden:

The package is assumed to be subject to customs duty and has been sent to customs clearance.

Hvor lenge pleier slike pakker å ligge hos tollen? Jeg valgte også å sende gaven som Gift, slik at jeg slipper toll gebyr osv.. Må jeg betale dette nå ?
    Min tråd

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Bestilte masse skit fra Dealxtreme for en liten stund siden, sjekket på posten i dag, så fikk jeg denne beskjeden:

The package is assumed to be subject to customs duty and has been sent to customs clearance.

Hvor lenge pleier slike pakker å ligge hos tollen? Jeg valgte også å sende gaven som Gift, slik at jeg slipper toll gebyr osv.. Må jeg betale dette nå ?

Hei jeg har nettop bestilt noe der for 2 uker siden fikk det i går da betalte jeg toll. for å få det ut.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du fått tullen på nakken? mulig du får straffe tull og siden du prøvde å lure dem med gavepapiret.. de bruker ca14dager - 1/2 år på å finne ut om de skal regne tull utfra vekt eller volum så du kan bare smøre deg med tolmodighet å forvente deg en rekke merkfundige påfunn fra deres side

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine Mentor 8 og Mentor Vokal solgt Må si det har vært den absolutt vanskeligste høyttaleren å selge. Ikke fordi det var vrient å få kjøper på dem. Men fordi at de er så forbanna bra, at jeg ikke hadde lyst til å kvitte meg med dem... Men for å komme meg videre oppover på trolldom-stigen (lydmessig) så måtte de vike. Om et par uker dukker Helicon 800 og Helicon Center opp her

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Da er mine Mentor 8 og Mentor Vokal solgt Må si det har vært den absolutt vanskeligste høyttaleren å selge. Ikke fordi det var vrient å få kjøper på dem. Men fordi at de er så forbanna bra, at jeg ikke hadde lyst til å kvitte meg med dem... Men for å komme meg videre oppover på trolldom-stigen (lydmessig) så måtte de vike. Om et par uker dukker Helicon 800 og Helicon Center opp her
    Grattis med salget og håper kjøper satt pris på dine flotte høytalere, har Mentoren selv og regner med å ha den en stund til gitt. Moro å se du fortsetter videre med Dali, Helicon er noen skikkelig flotte høytalere så her får du et sprekt møbel samt supergode lydformidlere.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med salget og håper kjøper satt pris på dine flotte høytalere, har Mentoren selv og regner med å ha den en stund til gitt. Moro å se du fortsetter videre med Dali, Helicon er noen skikkelig flotte høytalere så her får du et sprekt møbel samt supergode lydformidlere.
    Ingen tvil om at Helicon leverer, nei. Både lyd og WAF er på plass. At man må vrenge lommeboka er vel eneste minuset :P Og kanskje at jeg vil slite med gjenskinn fra projektoren. Men, men. Hva ofrer man ikke for lydkvaliteten. Eneste jeg ikke har bestemt meg for er farven. Fant ut at kirsebær vil jeg kunne ha her allerede fredag førstkommende. Men rosewood må jeg vente litt lengre på. Får vite hvor lenge det er snakk om på mandag. Er egentlig sistnevnte farve jeg lener meg litt mot akkurat nå. Men har helgen til å "tygge" på det.. La ut et par nye bilder på minhjemmekino nå. Fant ut at det var nesten et år gamle bilder som lå der :P

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nye bak-høyttalere i dag da. Det er kanskje også verdt å nevne. Har frem til nå hatt Ikon W2 bak. Men nå er de oppgradert til Ikon OnWall MKII eller hva de heter nå Sort baffel, og en del mere puff i bassen, etter hva jeg har skjønt. Men har ikke hørt noe annet enn test-tone på de enda. Må vel la de stå og kose seg med radio på i natt før jeg kanskje tør og dra på litt i morgen kveld.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei jeg har nettop bestilt noe der for 2 uker siden fikk det i går da betalte jeg toll. for å få det ut.
    Bestilte den 15, sept. Måtte du ut med mye eller? Brukte du den ship as gift muligheten?

Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Har du fått tullen på nakken? mulig du får straffe tull og siden du prøvde å lure dem med gavepapiret.. de bruker ca14dager - 1/2 år på å finne ut om de skal regne tull utfra vekt eller volum så du kan bare smøre deg med tolmodighet å forvente deg en rekke merkfundige påfunn fra deres side

var som bare da Bør jeg ringe dem å høre hva som må til for å få pakken fort som mulig? Er jo bare småtig, ps3 kontroller, ledninger osv men vil fortsatt ha det i nærmeste fremtid :P

Gratulerer så mye! Misunner deg lite gran nå ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=b3nd1k]Bestilte den 15, sept. Måtte du ut med mye eller? Brukte du den ship as gift muligheten?

hei, måtte ca ut med 200 kr. nei jeg tok ikke den chip as greiene pga kjøpte en laser og den kommer ikke igjenom tollen om den er over 5 MW.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kriss66]
    Bestilte den 15, sept. Måtte du ut med mye eller? Brukte du den ship as gift muligheten?

hei, måtte ca ut med 200 kr. nei jeg tok ikke den chip as greiene pga kjøpte en laser og den kommer ikke igjenom tollen om den er over 5 MW.
    Ok, har lest litt på siden demmes nå. Ut ifra det jeg har skjønt er alt jeg bestilte tollfritt, i tillegg gjorde jeg den slik at den ble sendt om en gave da er maksbeløpet 1000kr før man må tolle. Noe den ikke er, så tror(håper) den ikke blir lenge der borte :P
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at Helicon leverer, nei. Både lyd og WAF er på plass. At man må vrenge lommeboka er vel eneste minuset :P Og kanskje at jeg vil slite med gjenskinn fra projektoren. Men, men. Hva ofrer man ikke for lydkvaliteten. Eneste jeg ikke har bestemt meg for er farven. Fant ut at kirsebær vil jeg kunne ha her allerede fredag førstkommende. Men rosewood må jeg vente litt lengre på. Får vite hvor lenge det er snakk om på mandag. Er egentlig sistnevnte farve jeg lener meg litt mot akkurat nå. Men har helgen til å "tygge" på det.. La ut et par nye bilder på minhjemmekino nå. Fant ut at det var nesten et år gamle bilder som lå der :P
    Det er absolutt verdt å vente på Rosewood!! Gratulerer med valget! du kommer ikke til å angre:-D

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "slettet"

Side 497 av 742 FørsteFørste ... 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 493 494 495 496 497 498 499 500 501 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •