Dalis Entusiaster - Side 492

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 492 av 743 FørsteFørste ... 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 488 489 490 491 492 493 494 495 496 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 ... SisteSiste
Viser resultater 9,821 til 9,840 av 14850
    Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Alle tester er jo subjektive, går ikke ann å lage en helt objektiv test fordi den blir alltid farget av hvordan personen som tester liker musikken, og hvordan han mener det bør være. Derfor bør man bruke det som en pekepinn, men ikke la hele avgjørelsen ligge på testene Lyd er subjektivt, og alle har litt forskjellig oppfatning av god lyd
    Jeg er helt enig med deg.
    Syns det blir veldig dumt å syne noe er bedre fordi noen andre sier det

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Jeg er helt enig med deg.
    Syns det blir veldig dumt å syne noe er bedre fordi noen andre sier det
    Ja, nettopp Lærte dette da jeg kjøpte stereoanlegg selv, måtte ta et selvstendig valg og velge det jeg likte best, uansett hva testene sa Ble litt provosert når "Whathifi" satt minus på at Dali Ikon 6 mk2 ikke var så morsomme som Dali Ikon 6.. Det er jo så subjektivt og lite spesifikt som det kan bli, men at alt var bra og et stort løft, men siden de ikke var så morsomme så fikk den 4 stjerner og ikke 5. Jeg ble riktig nok ikke provosert, men mer oppgitt faktisk, for de må jo være litt objektive synes jeg

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,542
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ja ser her ja, blir bra om du finner deg en det ligger en på finn nå til 4000 kr jeg skulle gentlig kjøpe den men så fant jeg heller ut at jeg kjøpte ny

Yamaha, Nad, Dali Hjemmekino - FINN Torget

der har du NADen
    I innlegget mitt skrev jeg "jaktet" som er fortidsord som i at jeg har jaktet og kjøpt en "brukt" NAD C275BEE. Ga 3000,- DKK for den som med dagens kurs blir ca 3.150 NOK.
    Får den i posten tirsdag eller onsdag.
    Grunnen til at jeg skriver "brukt" med "" er fordi han jeg kjøper den av har brukt den 1 gang for å teste at den virker. Hatt den liggende i et år, og solgte den til meg før helgen.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    I innlegget mitt skrev jeg "jaktet" som er fortidsord som i at jeg har jaktet og kjøpt en "brukt" NAD C275BEE. Ga 3000,- DKK for den som med dagens kurs blir ca 3.150 NOK.
    Får den i posten tirsdag eller onsdag.
    Grunnen til at jeg skriver "brukt" med "" er fordi han jeg kjøper den av har brukt den 1 gang for å teste at den virker. Hatt den liggende i et år, og solgte den til meg før helgen.
    åja, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, ser at begge mine dali ikon8 høyttaler er merket med L (left) serienummeret på den ene slutter med 72, mens det andre er 73
    Noen som har peiling om det er noen forskjell på høyttalerene?
    regner igrunn med at begge er like

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettet*

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei. har også sett litt på Parasound HALO A23 hvordan ville den spillt mot 275 i dynamikk og lydkvalitet. ? hvilken av disse forsterkerene hadde vært mest bass i ? synd i ikke har parasound på HFK da kunne jeg hørt om det var stor forskjell.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,542
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    hei, ser at begge mine dali ikon8 høyttaler er merket med L (left) serienummeret på den ene slutter med 72, mens det andre er 73
    Noen som har peiling om det er noen forskjell på høyttalerene?
    regner igrunn med at begge er like
    Det er ikke noen forskjell på høyttalerene.
    Men ta avsted til HiFiklubben og få byttet den ene igjen.
    Ring først og hør hvilken de har stående som du skal bytte.

Det samme skjedde med meg da jeg kjøpte mine Suite for 5-6 år siden.
    Det var ikke så viktig for meg, men det var veldig viktig for HiFi-klubben at par skulle følge hverandre.
    (Kanskje noe med garanti, reklamasjon ?????)

Husk at i Dali sine pakker, så har ene høyttalerpakken alt ekstrautstyret som spikes, manualer m.m.
    Så enten har du dobbelt opp av ekstrautstyr nå, eller ikke fått ekstrautstyr hvis det ligger i kassen for "Right".

Sjekk også på labelen om ikke dine høyttalere er montert av samme person.
    De skriver en liten signatur på. Og et par skal alltid være montert av samme person.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen
    eg kjøpte høyttalerene brukt for en stund tilbake, dei er nå 1 år og 10 måneder gamle.... tipper at hifiklubben er lite interessert i å bytte nå
    ser på labelen at det er samme person som har signert begge...
    Ser også på serienummeret at dei følger hverandre, serienummeret slutter på 72 på den ene å 73 på den andre høyttaleren....
    fulgte med spikes å manual når eg kjøpte den... (men ikke 2 sett)
    hvorfor blir høyttalerene merket med høyre og venstre viss det ikke betyr noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    hei igjen
    eg kjøpte høyttalerene brukt for en stund tilbake, dei er nå 1 år og 10 måneder gamle.... tipper at hifiklubben er lite interessert i å bytte nå
    ser på labelen at det er samme person som har signert begge...
    Ser også på serienummeret at dei følger hverandre, serienummeret slutter på 72 på den ene å 73 på den andre høyttaleren....
    fulgte med spikes å manual når eg kjøpte den... (men ikke 2 sett)
    hvorfor blir høyttalerene merket med høyre og venstre viss det ikke betyr noe?
    Har lest at L og R på IKON serien ikke betyr hvilken høytaler du bør benytte til hva, men at høytalerene er lydmessig testet opp mot hverandre. Dvs at de låter mest mulig likt med L og R og samme serienummer. Det er en del av kvalitetstesten til DALI. De velger på den måten par som passer best mulig sammen. Om det kun er målbare forskjeller eller om man kan høre det er en annen sak.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    *Slettet*
    Du må svare på pm man

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojjsann..

Beklagerops:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojjsann..

Beklagerops:

Null problem ser frem til demo

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Har ikke det beste lytterommet.. :sad:

Har tenkt å kjøpe meg skumgummi matter O.S.V. framover. Sånn at jeg får bedre lyd. Er det noen som forresten vet hva sånne skumgummi matter koster, som man fester på veggen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

concept 10 og forsterker

Hei Dali-folk!

Må nesten bare spørre litt siden det er litt mange sider å lese gjennom i denne tråden.

Er for øyeblikket eier av Concept10 og en gammel JVC receiver som skal byttes ut (angrer på at jeg solgte NAD 216). Kjøpte C10 for å slippe sub, mulig det var dumt av meg for jeg synes dypbassen er ujevn og veldig avhengig av lytteposisjon sånn som det er nå. Men det må sikkert JVCn ta litt av skylda for.
    Har planer om å kjøre Concept hele veien etterhvert slik at hjemmekinoen blir komplett, men det er en annen sak.
    Jeg trenger noen tips til forsterker til å drive C10 best mulig i min stue, som er ganske stor. Anlegget brukes til både film og musikk. Stua vil aldri bli optimal når det gjelder akustikk så jeg er mest opptatt av å få ting til å låte best mulig under de forutsetningene som er.
    Planen er å kjøpe en bra receiver med pre-out sånn at jeg etterhvert kan oppgradere med effekttrinn på front. Har sett litt på Onkyo 708 siden lillebror 608 har fått bra anmeldelser rundt omkring. Vil den takle C10 i det hele tatt og er det en bra match? Hvilken effektforsterker er bra match for C10? Ikke bare effektmessig men lydmessig.

Kom gjerne med tips og erfaringer om plassering av C10 også.
    De er nå plassert 10-20 cm fra bakvegg og ca 50cm fra høyre sidevegg (venstre side er åpen mot stua). Lytteposisjon er 3-4m unna.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva med Denon på Concept ?

Jeg ser 708 du nevner koster 8000,- på Soundgarden og hvis det er prisklassen du ønsker, men hva med å ta en titt på Denon 3311 på HFK?
    DENON AVR-3311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Jeg har hatt en litt "liten" Denon receiver på Concept 8, og en i familien har Concept 2 også med Denon receiver. Absolutt verdt en lyttetest syns jeg ! 3311 er en nokså grom receiver i mine øyne, Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Har ikke det beste lytterommet.. :sad:

Har tenkt å kjøpe meg skumgummi matter O.S.V. framover. Sånn at jeg får bedre lyd. Er det noen som forresten vet hva sånne skumgummi matter koster, som man fester på veggen?
    Her har du noen som funker bra

Acoustic Tuning

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Hva fungerer disse til? Bass, Mellomtone eller diskant?

Det jeg kanskje har mest problemer med er bass. Vil jeg få bedre bass med disse mattene? Skal de plasseres rundt høyttaleren?

Ser nå de bassPro (De hvite nederst)..

Skal disse plasseres bak høyttaleren? I gjørne? Hjelper disse?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Det jeg kanskje har mest problemer med er bass. Vil jeg få bedre bass med disse mattene? Skal de plasseres rundt høyttaleren?

Er da ikke så verst det rommet ditt takk for lytten, synn det ble så kort, hadde sur kjerring som sto å ventet :P

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Tror du skal søke litt rundt på forumet før du hopper i tilfeldige akustiske tiltak. En måling av frekvensresponsen i rommet før demping er en kjempefordel for å kartlegge problemområder.

Foamproduktene det linkes til har jeg lite tro på. De skriver ingenting om frekvensabsorbsjonen annet enn eksempelvis "Absorberingsgrad: MIDDELS"
    Dette sier jo egentlig fint lite...

Jeg tror du kommer mye lenger med å lage noen bassfeller selv av rockwool plater, men husk at for å dempe bassenergi kreves det tykke absorbenter.

Side 492 av 743 FørsteFørste ... 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 488 489 490 491 492 493 494 495 496 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •