Dalis Entusiaster - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 49 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 549 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 14842
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AiC
    Jo, men:-D det jeg egentlig ville frem til var om jeg kan sløyfe reciver og kun kjøre for- og effektforsterker eller vil jeg da ikke få fult utbrytte av hdlyd eller hva dere nå kaller det da?(vet jeg ikke får det med 2.1 uansett men) Er rimelig grønn så takker for tålmodighet
    Hvis du med HD lyd mener surond med minimum 5.1 kanaler, så nei. Med kun sterio forforsterker får du kun sterio. Med en BD spiller med analog ut, kan du evt sløyfe surond og få kun sterio ut. Da må BD spilleren gjøre om all surond lyd til sterio. Du får da kun sterio.

Så svaret er at uten minimum 5.1 kanaler får man ikke "fult" utbytte av Dolby-True HD eller DTS Master. Men for den som ikke kan eller vil kan jo sterio være svært så bra. Spesielt musikk BD har gjerne et eget sterio PCM lydspor.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah....ordet stereo feil 7 ganger....

sorry for tullete innlegg. bare måtte. det klødde i fingra her... :-D

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bryter litt inn i diskusjonen her med et spørsmål om noe helt annet

For andre gang på kort tid måtte jeg levere tilbake min dali sub - denne gangen en ikon, forrige gang en concept - pga de bare sluttet å virke. Det lyser grønt i signalyset, sikringen var ikke gåen (på concepten, var ikke mulig å bytte sikring på ikonen så vidt jeg kunne se).

Han på hifi klubben mente det kunne være spenningsforskjeller i strømmen i huset som gjør at subene ryker, men skulle tro at andre apparater også ville fått skade.

Er det noen som har lignende erfaringer med dali suber?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kicks
    bryter litt inn i diskusjonen her med et spørsmål om noe helt annet

For andre gang på kort tid måtte jeg levere tilbake min dali sub - denne gangen en ikon, forrige gang en concept - pga de bare sluttet å virke. Det lyser grønt i signalyset, sikringen var ikke gåen (på concepten, var ikke mulig å bytte sikring på ikonen så vidt jeg kunne se).

Han på hifi klubben mente det kunne være spenningsforskjeller i strømmen i huset som gjør at subene ryker, men skulle tro at andre apparater også ville fått skade.

Er det noen som har lignende erfaringer med dali suber?
    Har ikke vært borti noe slik med hverken Ikon eller Concept subben. Det er ikke mye feil med disse subbene. Om det nå skulle være noe spenningsfall eller økning så skulle ikke det han noe å si. Hvis spenningen på nettet ditt hadde vært meget høy, ville nok andre appararter også tatt skade.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon Sub Lys Valnøtt til kroner 3000,-

Dali Ikon sub. | FINN torget

Noen int?

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali Ikon Sub Lys Valnøtt til kroner 3000,-

Dali Ikon sub. | FINN torget

Noen int?
    Den skulle vært svart

Nå har ikke jeg den beste hukommelsen, men har ikke Ikon 8 gått 1000,- opp i pris?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Den skulle vært svart

Nå har ikke jeg den beste hukommelsen, men har ikke Ikon 8 gått 1000,- opp i pris?
    Slettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skulle vært svart

Helt enig Svart!

Stemmer bra det. Ikon 8 har gått opp 1000kr, men ikonsub har samme pris

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Helt enig Svart!

Stemmer bra det. Ikon 8 har gått opp 1000kr, men ikonsub har samme pris
    Leste litt for fort Subben koster det samme mens Ikon 8 har gått opp en tusenlapp.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor har de gått opp i pris?
    Er ikke det den samme høytaleren som før?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor har de gått opp i pris?
    Er ikke det den samme høytaleren som før?
    Alt av elektronikk har gått opp... finanskrise vettu.. og de rimelige leverrandørene av deler sliter med å holde prisene nede .

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trodde at ting skulle bli billigere i finanskrisen jeg :P
    Men siden Ikon8 allerede er i hus, så bryr ikke jeg meg så særlig. Men det er litt synd for de som skal kjøpe de i nærmeste fremtid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker på nye høytalere (har nå suite2.8 ) og er litt usikker på hvilken. ser på mentor6 og helicon300mk2. ca samme pris. spiller jo all type musikk og liker å dra på litt men hvem burde jeg velge? har hørt mentor6 på nad M25 og en denon forforsterker og syntes det hele låt vel lyst. men generelt så likte jeg lyden godt. aldri hørt helicon300 mk2 men denne burde jo være mer oppløst og roligere vel? men kan jo se for meg at jeg mister litt fraspark i helicon300Mk2. dagens forsterker er en rotel ra06, litt lys men helt ok for øyeblikket da min marantz cd5001 toner det hele litt ned. tanker? bonus rett rundt hjørnet

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth85
    tenker på nye høytalere (har nå suite2.8 ) og er litt usikker på hvilken. ser på mentor6 og helicon300mk2. ca samme pris. spiller jo all type musikk og liker å dra på litt men hvem burde jeg velge? har hørt mentor6 på nad M25 og en denon forforsterker og syntes det hele låt vel lyst. men generelt så likte jeg lyden godt. aldri hørt helicon300 mk2 men denne burde jo være mer oppløst og roligere vel? men kan jo se for meg at jeg mister litt fraspark i helicon300Mk2. dagens forsterker er en rotel ra06, litt lys men helt ok for øyeblikket da min marantz cd5001 toner det hele litt ned. tanker? bonus rett rundt hjørnet
    Heisann

Har hørt på Mentor 6 med samme kombo som deg. Sikkert det samme vi har hørt på hvis det var i Trondheim. Har også hørt litt på Helicon 300mk2 på en eller annen NAD forsterker.
    Det som slår meg er at hvertfall jeg ikke er god nok til å høre og sette pris på den forskjellen diskanten og mellomtonen i heliconen er bedre. Hvis du er ute etter litt mer trøkk er antakelig Mentor 6 veien og gå, gjerne supplert av en sub eller to.
    Har du tenkt på sub i tillegg?
    Syns forøvrig ingen av dem var helt min type lyd Fantastiske høyttalere, men jeg vil ha enda mer fylde i utgangspunktet.
    Hvis du også syns Mentoren var litt lys med den forsterkerløsningen du hørte på, kan det jo være at en ren Parasoundløsning er enda bedre? jeg har aldri hørt noe på Parasound, men hvis jeg skal stole på de andre gutta her med erfaring, høres det ut som om det er noe å satse på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nokk i trondheim ja.. heller mer mot mentor6 men usikker gitt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound demper alt av fæle diskanter

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nå er jeg så lei detta anlegget mitt=) Ser det er snakk om lys lyd her. Det har i hvert fall Denon=)

Låter litt tamt å=) Er ikke så "fett" liksom

Også den derre f*******s dialogen. Er til å få mark av. Vil liksom ikke tro det er Ikon Vokal 2 sin skyld=)

Har prøvd alt mulig, også det autooppsettet Da-Ty anbefalte meg, men nei da..

Denon - Go home sier nå jeg per dags dato=)

*Frustrert*

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Uff, nå er jeg så lei detta anlegget mitt=) Ser det er snakk om lys lyd her. Det har i hvert fall Denon=)

Låter litt tamt å=)

Også den derre f*******s dialogen. Er til å få mark av. Vil liksom ikke tro det er Ikon Vokal 2 sin skyld=)

Har prøvd alt mulig, også det autooppsettet Da-Ty anbefalte meg, men nei da..

Denon - Go home sier nå jeg per dags dato=)

*Frustrert*
    Få denne Denon saken ut av huset så går du over på stereo, selg unna og kjøp inn nye/brukte saker. Det ligger 2 gode forforsterkere her i dag på torget, en parasound p3 og nc 2100. Velg og vrak

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Få denne Denon saken ut av huset så går du over på stereo, selg unna og kjøp inn nye/brukte saker. Det ligger 2 gode forforsterkere her i dag på torget, en parasound p3 og nc 2100. Velg og vrak

Tro meg, den skal ut av huset=) Og det skal Concept 8 også=)

men nå inni jula kan det bli hardt å få noe nytt, da lommeboka rett og slett ikke tillater det=)

Stereo eller Surround er ett vanskelig valg Roger=)

Jeg liker jo surround meget godt når jeg har den lyden jeg liker, for jeg er jo filminteressert. Men også stereo.....Så noe som gjør det bra på begge deler er egentlig det beste alternativet for meg=)

Tenkte jeg skulle vente med forsterker til jeg hadde kjøpt ikon 8, men spørs om ikke denonen går på hue og ræva ut først=) Legge den ut for salg her i januar tro?

8000 er vel en rimelig grei pris når den da vil være kun ett halvt år gammel og kostet 11500=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Tro meg, den skal ut av huset=) Og det skal Concept 8 også=)

men nå inni jula kan det bli hardt å få noe nytt, da lommeboka rett og slett ikke tillater det=)

Stereo eller Surround er ett vanskelig valg Roger=)

Jeg liker jo surround meget godt når jeg har den lyden jeg liker, for jeg er jo filminteressert. Men også stereo.....Så noe som gjør det bra på begge deler er egentlig det beste alternativet for meg=)

Tenkte jeg skulle vente med forsterker til jeg hadde kjøpt ikon 8, men spørs om ikke denonen går på hue og ræva ut først=) Legge den ut for salg her i januar tro?

8000 er vel en rimelig grei pris når den da vil være kun ett halvt år gammel og kostet 11500=)
    Det er godt du kom på bedre tanker, kan ikke si at jeg angrer for at jeg solgte denon 4306 min heller. Orka ikke det med å integrere lyden med sub og sånn, stereo er for musikk og surround for film helt enkelt. Liker du film så kjør på en Yamaha forsterker 1900/3900 serien, ganske bra saker.

8 lapper er helt fin pris det så det er en fair pris som holder i dag, men jeg synes valget var lett med stereo delen jeg da. Jeg ser lite film og sånn, men det er mere å hente fra et 2 kanalers oppsett etter min mening. Da er det bare å vente til året med å selge sakene og starte på ny giv, da får du saker som du vil ha en stund.

Side 49 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 549 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •