Dalis Entusiaster - Side 489

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 489 av 743 FørsteFørste ... 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 485 486 487 488 489 490 491 492 493 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 ... SisteSiste
Viser resultater 9,761 til 9,780 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    da får jeg ikon 6 mk2 og NAD 275 på lørdag. jeg gleder meg...
    Grattis så mye med flotte høytalere.

Du får komme med noen bilder til oss når disse kommer i hus, moro folk shopper Dali så det monner for tiden. Danskene kan kvalitet og dette er deres felt, bare å ta av seg hatten og ønske deg velkommen til klubben.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis så mye med flotte høytalere.

Du får komme med noen bilder til oss når disse kommer i hus, moro folk shopper Dali så det monner for tiden. Danskene kan kvalitet og dette er deres felt, bare å ta av seg hatten og ønske deg velkommen til klubben.
    tusen takk nå er det bar nytt tv bord som gjenstår. for NADen er for stor til å gå inn i hyllen vet du sånn CA hvor lenge de må spilles inn ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk nå er det bar nytt tv bord som gjenstår. for NADen er for stor til å gå inn i hyllen vet du sånn CA hvor lenge de må spilles inn ?
    Gir du de ca. 100timer så er nok det meste løsnet opp, du får bare sette en plate på repeat mens du er på jobb/skole så går tiden fort når alt er klart.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir du de ca. 100timer så er nok det meste løsnet opp, du får bare sette en plate på repeat mens du er på jobb/skole så går tiden fort når alt er klart.
    ja, det skal jeg gjøre. så legger jeg ut noen bilder osv når jeg har fått de.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne koster 2495 på Bohus og heter Omega.

Dalis Entusiaster-omega-jpg

Jeg har denne selv og har etterhvert fjernet skuffene. Men den er som du ser veldig romslig8)

Dalis Entusiaster-dsc_0128-jpg

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1

Jeg har denne selv og har etterhvert fjernet skuffene. Men den er som du ser veldig romslig8)

Små-pent der gitt:shock: :-P

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det Rotja:razz:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1

skulle akkurat spørre om noen som vet om en fin tv bord. den var jo ganske så pen!. så jeg tror jeg kjøper den, jeg tror jeg må skoffene der inntill videre da jeg ikke har nok komponenter til å fulle hyllene. eller hadde det vært finest med skuffene av ?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha nye bakhøyttalere da jeg trenger noe med bassporten foran. Ser at HFK har gode priser på Concept 2 nå, og lurte på om dere eksperter tror de vil gjøre en god jobb i mitt opsett. De vil da spille sammen med B&W Nautilus HTM1 og 804, og drives av en denon avr-2809.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle akkurat spørre om noen som vet om en fin tv bord. den var jo ganske så pen!. så jeg tror jeg kjøper den, jeg tror jeg må skoffene der inntill videre da jeg ikke har nok komponenter til å fulle hyllene. eller hadde det vært finest med skuffene av ?
    Hvis du ikke trenger å fjerne skuffene, så hadde jeg beholdt dem. De er store og rommer utalige mengder med filmer og cder8)

PS Omega er noen ganger på tilbud på Bohus. Jeg kjøpte på tilbud og ga da 1798.-:-D

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Hallo med-venner!

På hver side av tven står to stk Helicon 400 mkI. I lengre tid har disse lidd under en Pioneer VSX-AX2AS. Hadde en periode ett per Emotiva UPA2 uten at jeg synes at det gav lyden nok løft, fremdeles for mye Pioneer-låt.

Emotivaene ble etterhvert solgt, også skjedde det egentlig lite på Audiofronten. Har nesten mista litt lysten på å høre på musikk, og det er jo for dumt når jeg har ett sett Helicon stående på stua.

Har lenge fundert på å kjøre ett stereo-oppsett siden jeg ikke har hatt noen surround-høyttalere siden jeg solgte B&Wene for over ett år siden, og Pioneeren fungerer egentlig kun som en hdmi-switch.

Driver og surrer litt på avtorget og finn, og sikler egentlig etter en Nad M3, men selv til 12k så ligger denne for tiden litt høyt for budsjettet desverre. Er det noen som har forslag til en b-b-billig stereoforsterker som går godt i lag med Heliconene? Altså noe jeg kan være litt på utkikk etter på brukten?

Abrahamsen V4 er god match med Helicon syns ihvertfall jeg prøv det så hører du hva jeg mener

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @NB1

Ikke lei frontrekke det der altså, ikke snakke om Helicon som yter mer enn dem har lov til. Ganske bra slag i de "små" kassene egentlig, spiller vanvittig bra og håper de får stå hos deg en stund. Regner med vi kanskje kommer til å sees til neste søndag? Da er det tid for messe så da blir jeg å se rundt der i hvertfall, om østfoldligaen skal over kan vi joines eller noe.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei, da er ikon 6 mk2 kommet og de er bare rå lekker. men forsterkeren var forsinket. kommer i neste uke her er noen bilder av de. sorry for litt dårlige bilder.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med utrolig fine høyttalere du har skaffet deg

Nå er du på riktig vei

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Gratulerer med utrolig fine høyttalere du har skaffet deg

Nå er du på riktig vei
    takk takk ja det er bare NAD 275 NAD 165 og sub så er det på plass.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Kriss66, enig med Monster1; nå er du på riktig vei :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Gratulerer Kriss66, enig med Monster1; nå er du på riktig vei :-)
    takk ja de er veldig pene. tok meg en lytte tur og i dag før jeg kjøpte de siden forsterkeren var forsinket.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig diskant i Ikon 6MK2,var først når jeg fikk Ikon6MK2 i grunn at jeg begynnte å lytte og nyte diskantlyder,før det var det mest bass jeg var opptatt av.

Har i det siste vært så sykt gira på å kjøpe en forforsterker eller en integrertforsterker,har sett på mange merker og modeller brukt og nytt,men har funnet roen nå og bestemt meg for at det blir Parasound NC2100 og kun den.
    Da har jeg muligheten til å bygge videre på Parasound å få lik lydsignatur,utseende etc...

For et par dager siden flyttet jeg frontene 15cm lenger mot veggen,og fikk rundt 3db!dvs recieveren kalibrerte frontene til rundt 3db+ i stedet for rundt 6db+ i auto-opsettet.
    Sitter et par cm utenfor trekanten,men nå er bassen der den skal være iallefall.
    Nå står elementene 75cm fra veggen bak de,og synes de spiller tørr bass selv om de har en port bak...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @NB1

Ikke lei frontrekke det der altså, ikke snakke om Helicon som yter mer enn dem har lov til. Ganske bra slag i de "små" kassene egentlig, spiller vanvittig bra og håper de får stå hos deg en stund. Regner med vi kanskje kommer til å sees til neste søndag? Da er det tid for messe så da blir jeg å se rundt der i hvertfall, om østfoldligaen skal over kan vi joines eller noe.
    Ja,Helicon blir stående8) Neste helg blir spennende:-D Flott å kunne samles:-D

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Hva med SV226 feks? Blir det i overkant stusselig tror du? Har aldri prøvd rør på disse før
    Ikke godt å si :S tror det kan bli artig resultat men det er jo en forsterker i "lavere" klasse så er redd den ikke vil klare å nå potensialet til helicon, da-ty har mer peil enn meg så ville spurt han
    Jeg har selv kun hørt sv-234 å sv-238mk å begge disse var veldig imponerende

Side 489 av 743 FørsteFørste ... 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 485 486 487 488 489 490 491 492 493 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •