Dalis Entusiaster - Side 485

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 485 av 742 FørsteFørste ... 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 481 482 483 484 485 486 487 488 489 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 ... SisteSiste
Viser resultater 9,681 til 9,700 av 14837
    Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Da er Mentor 6 Le i hus!
    Har akkurat pakket dem ut.
    Her er tre bilder av de nye Le ved siden av de "gamle" Audio Pro Avantek Nine.
    Beklager blits i tv`n...
    Vedlegg 69479

Vedlegg 69480

Vedlegg 69481

Stua er under oppussing, så det mangler møbler. De skal komme straks.
    Må vente med å kjøre en romkorreksjon til rommet er fullt møblert.
    Har nå også bestillt en ny senter. Det ble Mentor Vokal. Må vente en uke på den...
    Som dere ser er det to store døråpninger ved hver front, men romkorreksjonen til LX90 gjorde en bra jobb med Avantek`ene så det blir nok bra med Dali og...:wink:

Gratulerer så mye!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Da er Mentor 6 Le i hus!
    Har akkurat pakket dem ut.
    Her er tre bilder av de nye Le ved siden av de "gamle" Audio Pro Avantek Nine.
    Beklager blits i tv`n...
    Vedlegg 69479

Vedlegg 69480

Vedlegg 69481

Stua er under oppussing, så det mangler møbler. De skal komme straks.
    Må vente med å kjøre en romkorreksjon til rommet er fullt møblert.
    Har nå også bestillt en ny senter. Det ble Mentor Vokal. Må vente en uke på den...
    Som dere ser er det to store døråpninger ved hver front, men romkorreksjonen til LX90 gjorde en bra jobb med Avantek`ene så det blir nok bra med Dali og...:wink:
    Grattis så mye med knallhøytalere og det er supersaker du har fått i hus, hørte på disse i dag og dem var ganske close til Helicon med 2 laken mer så er dette et supert kjøp uten tvil. Det blir jo en knallopplegg dette her når alt kommer i hus, virker som du har god sans for lyd og du må bare fortsette og poste bilder i tråden vår. Da blir du den første som er den heldige eier av M6 LE, er nesten så bra at jeg kunne kjøpt dem selv men jeg er fornøyd med det jeg har så disse får holde en stund til.

Keep em coming........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hørte på Mentor 6 LE hos hifiklubben i Sarpsborg idag, og jeg tror jeg kommer til å legge inn en bestilling på disse.

Har idag Vienna Aucustics Beethoven Concert Grand og forsterkeren jeg bruker er en Electrocompaniet ECI 5.

De er dessverre for store for stuen vår, og får ikke utnyttet de, som godt jeg ønsker(og de fortjener) og så blir de litt mørke.

Jeg tror og håper den nye Mentor ht vil gjøre at lyden blir litt lysere og jeg får en ht som passer bedre i rommet.

kom gjerne med innspill

mvh

Tom

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

Hørte på Mentor 6 LE hos hifiklubben i Sarpsborg idag, og jeg tror jeg kommer til å legge inn en bestilling på disse.

Har idag Vienna Aucustics Beethoven Concert Grand og forsterkeren jeg bruker er en Electrocompaniet ECI 5.

De er dessverre for store for stuen vår, og får ikke utnyttet de, som godt jeg ønsker(og de fortjener) og så blir de litt mørke.

Jeg tror og håper den nye Mentor ht vil gjøre at lyden blir litt lysere og jeg får en ht som passer bedre i rommet.

kom gjerne med innspill

mvh

Tom
    Om du liker det du hører så hvorfor ikke kjøpe det, disse høytalerne er et scoop til prisen så det er ikke noe å tenke på. Dem er sjukt bra og kunne tenkt meg et par selv og lekt med, hva med et hjemlån eller bringe med elektronikken din så kan du se selv hva dem duger til.

Det er i hvertfall ikke noe å tenke på spør du meg, hadde kjøpt dem på flekken for utseende og lyden er i toppklasse. Her får man super finish og lydbilde ut av en annen verden, ganske sykt hva dem har presset inni disse om man tenker etter. Lakken på de er nydelig og samt du slipper fingermerker og slikt er jo godt. Ikke sant?

Kjøp du kompis

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

Hadde med samboer opp og tittet på ht i kveld, og hun var ikke helt fornøyd med fargen, men det hjalp litt når vi forklarte at den ikke"samlet" så mye støv og at fingermerker ikke vil synes he he.

Har fått delvis klartsignal med begrunnelse om at jeg gjør som jeg vil alikevel

mvh

Tom

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hadde med samboer opp og tittet på ht i kveld, og hun var ikke helt fornøyd med fargen, men det hjalp litt når vi forklarte at den ikke"samlet" så mye støv og at fingermerker ikke vil synes he he.

Har fått delvis klartsignal med begrunnelse om at jeg gjør som jeg vil alikevel

mvh

Tom
    Du får stikke innom Marius (Sarpsborg) og kjøpe deg et par, synes du skal unne deg en slik en. Fargen er jo nydelig og passer til alt, se det som et møbel som samler lite støv og fingermerker. Lyden er jo i uberklasse.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et lite spørsmål jeg
    hvorfor blir lyden så sinsykt mye bedre/høyere når jeg spiller en cd fra cd-spilleren en når jeg spiller av lyd fra pc/iphone igjennom AUX ?

Hva er de viktigste faktorene? digital og analog? kabler? DAC?
    Min tråd

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig ny tv kommet inn i samlingen ble litt mer livlig nå etter full hd tv kom inn

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Da var endelig ny tv kommet inn i samlingen ble litt mer livlig nå etter full hd tv kom inn
    Sjelden kar å se her inne, welcome back Niklas.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Sjelden kar å se her inne, welcome back Niklas.
    Jo takk vært endel fraværende. vært mye sykling samt alt for mye jobb
    Alt vel der da? ps ble ue40c7705xxe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Jo takk vært endel fraværende. vært mye sykling samt alt for mye jobb
    Alt vel der da? ps ble ue40c7705xxe
    Veldig bra, flott å se du er i aktivitet igjen. Det ble stille etter Mentor'en kom i hus på deg, anlegget spiller fortsatt like godt? Jeg har hatt den glede å høre på Mentor 6 LE, pokker for en høytaler altså og skal si denne spiller helt sjukt. Her er det ikke mange stegene igjen til Helicon-lyden inntar på denne høytalern.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Veldig bra, flott å se du er i aktivitet igjen. Det ble stille etter Mentor'en kom i hus på deg, anlegget spiller fortsatt like godt? Jeg har hatt den glede å høre på Mentor 6 LE, pokker for en høytaler altså og skal si denne spiller helt sjukt. Her er det ikke mange stegene igjen til Helicon-lyden inntar på denne høytalern.
    Je mentorene spiller akkuratt der de skal så storkoser meg med annlegget. er mye filmer fortiden nå som tv'en kom på plass. har også fått meg b&w mn1 på jobben

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har bare et lite spørsmål jeg
    hvorfor blir lyden så sinsykt mye bedre/høyere når jeg spiller en cd fra cd-spilleren en når jeg spiller av lyd fra pc/iphone igjennom AUX ?

Hva er de viktigste faktorene? digital og analog? kabler? DAC?
    Det var det hos meg og, helt til jeg kjøpte Cambridge dacmagic:-D

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten jeg må investere i en Dac ja

Men en liten god nyhet! Fikk signal kablene mine i posten i dag!
    Takk til Skredderen for fine QED Qunex 3 kabler og takk til Roger Waters som tipset meg om dem

Fikk hente lapp på Parasounden også i dag!
    Min tråd

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nede på hifiklubben idag og hørte på Dali Ikon 6 MK2 og Dali Mentor 6..

Ble kraftig overrasket over Mentor 6. Kraftfull og fin bass, med MASSE detaljer.

Mens Ikon 6 hadde mye av det samme, men savnet kanskje litt av Mentor sin bass.

Mengde bass var vel den største forskjell på lydsiden. Men Mentor var også mer åpent i lydbilde, stemmer/gitar høres mer realistisk ut. Men var ikke ekstremt mye forskjell fra Ikon, men en forskjell jeg hørte å virkelig vil ligge penger i..

Følte jeg hadde alt i den. Bass/lydkvalitet.

Anyways, så spørr jeg dere nå om en NAD C375BEE holder til Mentor 6 om jeg skulle velge den framfor Ikon 6.

Eller om Mentor 6 absolutt trenger mer for og få fram det gode :-D
    (Var NAD C375BEE de brukte på demovisningen)

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

Da er et sett med Dali Mentor 6 LE bestilt, og siden vi reiser på ferie i helgen, så passer det fint med noe nytt i heimen når vi kommer tilbake igjen.

Tom

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da er et sett med Dali Mentor 6 LE bestilt, og siden vi reiser på ferie i helgen, så passer det fint med noe nytt i heimen når vi kommer tilbake igjen.

Tom
    Hey hey, grattis med superflott bestilling, har hørt litt på disse på Denon nå og det låter grisebra sammen. Har funnet den rette matchen i HFKs katalog til disse, da blir det Denon PMA 2010 og DCD 2010 cdspillern. Dette låter helt knall sammen, om noen ønsker et anlegg fra klubben så har jeg ingen problem med å anbefale dette videre. Pokker så bra dette spiller og ikke minst det store åpne lydbildet, er ikke mange par igjen av disse så det lønner seg å være kjapt ute.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Tror nesten jeg må investere i en Dac ja

Men en liten god nyhet! Fikk signal kablene mine i posten i dag!
    Takk til Skredderen for fine QED Qunex 3 kabler og takk til Roger Waters som tipset meg om dem

Fikk hente lapp på Parasounden også i dag!
    Bare hyggelig å kunne tipse deg, har hatt disse selv og det er solide og gode kabler som du kan nyte i sin helhet. Finish og byggekvalitet er på et bra nivå, her har du kabler du kan leve med. Litt annet enn disse tørre skolissene man får med produktene i dag.

Nå får man Dacmagic til 1698 på HFK så kanskje en ide og ta med seg et slikt tilbud, hadde noe greier under 30års jubeleumet deres.

CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg skal bruke de opp mot Electrocompaniet ECI 5, EMC1 UP, og en Abrahansen v6.0 , så det tror jeg kommer til å svinge bra.

Tom

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg skal bruke de opp mot Electrocompaniet ECI 5, EMC1 UP, og en Abrahansen v6.0 , så det tror jeg kommer til å svinge bra.

Tom
    Nesten ønske deg hjertelig velkommen som en Dali Entusiast da.

Welcome home mister..... Share with us.

Side 485 av 742 FørsteFørste ... 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 481 482 483 484 485 486 487 488 489 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •