Dalis Entusiaster - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 48 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 548 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er jo kjipe saker. Regner med at surfer litt på Finn og NAV etter jobb nå.
    Jeg har søkt men jeg tilhører bygg og anleggsbransjen og der er det lite håp for en rørlegger å få no i disse tider, har søkt rundt men ingen trenger folk så det får bare være intil videre. Må kartlegge litt her og prøve noen andre typer jobber, så får vi se om det kan være håp et eller annet sted i hvertfall.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, det skjønner jeg godt. Kan ikke leve uten lyd så lenge! Mine gamle blir også beholdt helt til jeg har nye i hus.

Ja, det syns jeg høres fornuftig ut. Disse hifi-tingene faller ganske fort i pris, men legger du dem ut til 4500 og får 4000 tror jeg du bør være fornøyd Sånn sett kan prisøkningen til klubben hjelpe deg litt også.

Ikonsuben er jeg superfornøyd med! Må guffe på litt jeg og, men den later til å tåle det godt. Nå har jeg min på volum "kl.2" bakpå suben, og justert opp 4db på recieveren. Da er det bra med liv i den. Har forresten merket at det ofte er mer trøkk i dvd en på cd og radio. Har justert den litt ned av og til når jeg ser film. Likevel rister det godt i glassene i skapet på kjøkkenet
    Lyden er akkurat passe stram ja, og den tåler bra med volum

Har du vurdert å kjøpe en til? Har tenkt tanken, men kjøper nye HT først, så kan det være jeg vurderer en til bare for symmetriens del etterhvert...

faktisk har jeg måttet skru opp suben bakpå til hvert fall kl 3 for å bli passelig fornøyd. men det kan være rommet. men i motsetning til hos naboen må denne skrus opp mye før det trøkker.

Sub til? Nja....viktigst med høyttalere først=)

Hva slags musikk hører du?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    faktisk har jeg måttet skru opp suben bakpå til hvert fall kl 3 for å bli passelig fornøyd. men det kan være rommet. men i motsetning til hos naboen må denne skrus opp mye før det trøkker.

Hvis du sliter med dårlig trøkk så skaff deg en sterk effekt, da vil det bli som natt og dag så det er ikke tull engang. Jeg har vært igjennom den problematikken der før, hatt sub og hele pakka men det hele ble litt for kjedelig så jeg gikk for det glade stereo oppsett.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvis du sliter med dårlig trøkk så skaff deg en sterk effekt, da vil det bli som natt og dag så det er ikke tull engang. Jeg har vært igjennom den problematikken der før, hatt sub og hele pakka men det hele ble litt for kjedelig så jeg gikk for det glade stereo oppsett.

tar nok ikke avgjørelsen om surround eller stereo før evt ikon 8 er i hus=)

Hjelper effektforsterker på suben å?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar nok ikke avgjørelsen om surround eller stereo før evt ikon 8 er i hus=)

Hjelper effektforsterker på suben å?
    Subben har egen forsterker så det er bare å guffe volumet på den til topps, så justerer du resten med kalibrering. Er kanskje det som trengs hos deg, kan jo være en ide om ikke alt spiller som det skal mener jeg.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Subben har egen forsterker så det er bare å guffe volumet på den til topps, så justerer du resten med kalibrering. Er kanskje det som trengs hos deg, kan jo være en ide om ikke alt spiller som det skal mener jeg.
    Ikke for mye gain på subben. Må bruke en db måler. Mastervolum på -20 på reciver. Alle CH level til 0. Sett alle HT til small og del på 80Hz. For dere som har Denon er det jo eget oppsett for 2 ch stereo på reciveren. Juster gain på sub til du får 85db ved sweetspot. Mulig gain må mye opp på Ikon subben, men ikke maks. Da sneker du nivået på reciveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det med å sette den på kl12 og være fornøyd funker ikke hos meg heller. Har du justert opp noe på recieveren? Jeg deler forøvrig på 80Hz...

Helt enig. Har ikke fått prøvd det selv før, men som Roger og da-ty sier, det er nok mye å gjøre med gode HT og en saftig effektforsterker.
    Må si at budsjettet mitt har økt drastisk siden jeg kjøpte 2808 for noen mnd siden :O Da hadde jeg kun tenkt å supplere med Ikon 8, men ting forandrer seg gitt :P Tror jeg må vinne i lotto snart!

Musikk ja... I det siste har jeg vært litt inni en Dire Straits bølge. Hører på mye rart egentlig, og kan lett finne på å bare høre litt på listepop også.
    Andre cder jeg har tatt ut av hylla og hørt på de siste ukene er litt Mark Knopfler, Gary Moore, Toto, September, Michael Jackson osv
    Dessuten fikk jeg en litt kul opplevelse på Rihanna sin "shut up and drive"...masse dypbass der jeg ikke har hørt før jeg fikk ikonsuben i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen vs Parasound?

Hva ville dere valgt av Abrahamsen V4.0 og Parasound NC2250 som effektforsterker til Ikon 8?
    Blir brukt ca like mye på musikk som film!
    Har ikke mulighet til å høre på noen av dem så håper på gode tips skal kun ha fronthøytalere(og en sub) i oppsettet mitt hvis det har noe å si!

og i tillegg: hva ville dere valgt av yamaha RX-V3900/RX-V1900? skal ikke drive noen høytalere i grunnen, men kjekt å ha mulighet . Går jeg glipp av mange kjekke funksjoner/god lyd hvis jeg går for 1900? bruker heller litt mer gryn på 3800 hvis det

takk for svar :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AiC
    Hva ville dere valgt av Abrahamsen V4.0 og Parasound NC2250 som effektforsterker til Ikon 8?
    Har ikke mulighet til å høre på noen av dem så håper på gode tips skal kun ha fronthøytalere(og en sub) i oppsettet mitt hvis det har noe å si!

og i tillegg: hva ville dere valgt av yamaha RX-V3900/RX-V1900? skal ikke drive noen høytalere i grunnen, men kjekt å ha mulighet . Går jeg glipp av mange kjekke funksjoner/god lyd hvis jeg går for 1900? bruker heller litt mer gryn på 3800 hvis det

Jeg har Parasound NC2250 selv og liker den veldig godt, for min del kan jeg bare love gode ord om denne forsterkern. Abrahamsen skal også være bra til dette formålet, men jeg holder en finger på Parasound.

Det er like greit å gå for den største forsterkern, da får du full pakke og ingenting er bedre enn det. Da ville jeg i hvertfall valgt RX-V3900, den koster noen få lapper mer. Etter det jeg har skjønt så er det vanskelig å spare penger på hifi, så da er det bare å kline til å bli fornøyd med en gang.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har V4.0 rimelig grei strømforskyning, men skal du komme opp i samme effekten som en NC2250 må du nesten ha to stk V4.0 og brokoble de. Ville heller kjøpt RX-V1900 og brukt pengene du sparer på å ikke kjøpe RX-V3900 på en ekstra V4.0... Det kjekke med RX-V3900 er bl.a nettverksfunksjonen, det har vel ikke RX-V1900?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Nå har V4.0 rimelig grei strømforskyning, men skal du komme opp i samme effekten som en NC2250 må du nesten ha to stk V4.0 og brokoble de. Ville heller kjøpt RX-V1900 og brukt pengene du sparer på å ikke kjøpe RX-V3900 på en ekstra V4.0... Det kjekke med RX-V3900 er bl.a nettverksfunksjonen, det har vel ikke RX-V1900?
    Ikke brokoble, men bi-ampe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for mye gain på subben. Må bruke en db måler. Mastervolum på -20 på reciver. Alle CH level til 0. Sett alle HT til small og del på 80Hz. For dere som har Denon er det jo eget oppsett for 2 ch stereo på reciveren. Juster gain på sub til du får 85db ved sweetspot. Mulig gain må mye opp på Ikon subben, men ikke maks. Da sneker du nivået på reciveren.
    Er det snakk om en spesiel frekvens vi skal få 85dbpå ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er det snakk om en spesiel frekvens vi skal få 85dbpå ?
    Jeg bruker en 50Hz sinustone.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel da tror jeg det blir NC2250:-D Men: siden jeg tviler på att jeg skal ha 5.1l yd, kun 2.1 kan jeg heller bare kjøpe meg en forforsterker da(fks NC 2100) og droppe hele reciveren? Eller vil jeg da ikke kunne spille av alle de nye snodige lydformatene? For det var nemlig litt av poenget! Litt OF men håper dere svarer på dette også

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39873

Parasound NC 2100 for 3k, dette er et meget godt kjøp

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel da tror jeg det blir NC2250:-D Men: siden jeg tviler på att jeg skal ha 5.1l yd, kun 2.1 kan jeg heller bare kjøpe meg en forforsterker da(fks NC 2100) og droppe hele reciveren? Eller vil jeg da ikke kunne spille av alle de nye snodige lydformatene? For det var nemlig litt av poenget! Litt OF men håper dere svarer på dette også
    Det er bare å kjøre på med for og effektforsterker, om du bruker receivern så er det jo 5,1 på den så det er jo ikke noe problem. Du bruker effekten for å styrke opp frontene dine, men du kan jo også kjøre på en 5,1 effekt da men det koster skjorta men det er en mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men:-D det jeg egentlig ville frem til var om jeg kan sløyfe reciver og kun kjøre for- og effektforsterker eller vil jeg da ikke få fult utbrytte av hdlyd eller hva dere nå kaller det da?(vet jeg ikke får det med 2.1 uansett men) Er rimelig grønn så takker for tålmodighet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jo, men:-D det jeg egentlig ville frem til var om jeg kan sløyfe reciver og kun kjøre for- og effektforsterker eller vil jeg da ikke få fult utbrytte av hdlyd eller hva dere nå kaller det da?(vet jeg ikke får det med 2.1 uansett men) Er rimelig grønn så takker for tålmodighet
    Du får ikke HD lyd ved 2.1

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok valgt Parasound på Ikon 8, rett og slett fordi de har mer watt og er nok hakket kraftigere. Det er tross alt 4x 8" som skal drives her. :-D

Men tror 2x Abrahamsen hadde gitt mer fart og dybde... :-D

Side 48 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 548 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •