Dalis Entusiaster - Side 478

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 478 av 743 FørsteFørste ... 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 474 475 476 477 478 479 480 481 482 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 ... SisteSiste
Viser resultater 9,541 til 9,560 av 14851
    Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den så nydelig ut

Da har jeg gjort det klart et det er sånne forstekere som snart står i hyllen, tusen takk for anbefalinger og svar

Bare lurer på en ting: Hvorfor er A23 så lav/liten iforhold til NAD C272 som er så og si like sterke? Bruker den en annen teknologi som produserer mindre varme?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Den så nydelig ut

Da har jeg gjort det klart et det er sånne forstekere som snart står i hyllen, tusen takk for anbefalinger og svar

Bare lurer på en ting: Hvorfor er A23 så lav/liten iforhold til NAD C272 som er så og si like sterke? Bruker den en annen teknologi som produserer mindre varme?
    Kan godt være at komponentene i A23 er litt lavere bare Trenger ikke være mer avansert enn det hehe. Blir god lunk på den når jeg spiller småhøyt lenge med den

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så nydelig ut

De er ikke like kraftigere. PS leverer nok noe mer. De bygger begge på klasse AB. Mye luft under panseret på Nad` kontra Parasound.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så nydelig ut

http://www.parasound.com/img/halo/A23_inside_big.jpg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay

Leverer Parasound ' en mer altså? Ser ikke bort fra det da den er dobbelt så dyr ny..

Hva mener du med mere luft under panseret?

Men den så fin ut innvendig:-D Ser ut som en kraftsak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay

Leverer Parasound ' en mer altså? Ser ikke bort fra det da den er dobbelt så dyr ny..

Hva mener du med mere luft under panseret:twisted:

Men den stå fin ut innvendig:-D
    Det hadde vært plass til mer innunder
    Den leverer mer når impedansen halveres. Ikke bare watt med den har nok mer strømreserve enn Nad`n. Den er en mer påkostet forsterker.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay..

Gleder meg mer og mer til de kommer

Vil nok bli ganske fornøyd vil jeg tro, og designet er fantastisk, og passer inn i Tv-benken ganske bra

Nå ser jeg forskjellen på teknologien innvendig, hehe.. Ser endel bedre ut på Parasound ja.

Kanskje et dumt spørsmål, men.. Er det fyldig lyd i Parasound (Mellomtonen). Føler at mellomtonen er utrolig spinkel med 272 på Lektor 6'ene.. Det eneste jeg føler jeg oppnår, er bare mye "Hard" diskant...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay..

Gleder meg mer og mer til de kommer

Vil nok bli ganske fornøyd vil jeg tro, og designet er fantastisk, og passer inn i Tv-benken ganske bra

Nå ser jeg forskjellen på teknologien innvendig, hehe.. Ser endel bedre ut på Parasound ja.

Kanskje et dumt spørsmål, men.. Er det fyldig lyd i Parasound (Mellomtonen). Føler at mellomtonen er utrolig spinkel med 272 på Lektor 6'ene.. Det eneste jeg føler jeg oppnår, er bare mye "Hard" diskant...
    Den har vel ner dybde både i bassen samt nedre mellomtone. Det kan oppfattes som at vokaler etc kommer bedre frem. Den har absolutt ikke en masete diskant. Men det kommer jo også ann på hvilken pre-amp og kilde som brukes.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok:-D

Den kommer mest sannsynlig til og brukes med Parasound NC2100 Pre-Amp..

Til Signalkilde kommer jeg til og bruke Denon DCD-1500AE til musikk som straks ankommer..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Dette hørtes jo egentlig bare positivt ut i mine ører
    Mine høyttalere er nok ikke like tungdrivende som dine, så det spørs om jeg ikke må få hørt på den blokka der..
    Nå liggern på avforum. HAdde en AB test mot min DP, og den blir litt for svak i de heftigste partiene når jeg drar på litt.

MEN, først legger jeg ut den for salg, så tror jeg muligens DP'en må bøte med å bli solgt også... fordi Roguen har gitt meg blod på tann!!! De har jo enda større modeller også .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg medele en nyhet med dere.

DALI MENTOR 6 LE Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Dette er en ny Mentor 6 i Limited Edition utgave, slik dere ser på bilde er den i hvit høyglans med sort fot. Denne blir det produsert kun 100stk av så her lønner det seg å være rask på foten, på kjøpet får man oppgradert delefilter og nye basser og etter ryktene så spiller disse helt sykt. Prisen er jo 22k som dere ser og her får man sinnsykt mye for pengene, mest sannsynlig så har Dali kommet med en modell som ikke kan måle seg mot den "gamle".

Nå er det bare å komme seg i butikken på lytterunde igjen om Mentor er til vurdering, denne hadde jeg kjøpt tvert om jeg ikke hadde hatt det jeg har fra før.

Vil tro butikkene i storbyene vil ta inn denne, bare å bestille demo for denne spillte kanon på Denon PMA/DCD 2010.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå liggern på avforum. HAdde en AB test mot min DP, og den blir litt for svak i de heftigste partiene når jeg drar på litt.

MEN, først legger jeg ut den for salg, så tror jeg muligens DP'en må bøte med å bli solgt også... fordi Roguen har gitt meg blod på tann!!! De har jo enda større modeller også .

Har jo noen blokker som er litt større

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da må jeg medele en nyhet med dere.

DALI MENTOR 6 LE Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    MM, lyst på !!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    MM, lyst på !!
    Kan si de spiller meget bra. Et løft i bassområdet er det også. Nye elementer og delefilter er montert.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    MM, lyst på !!
    Jeg har lyst å teste dem selv, Dali gir så mye av seg selv så jeg blir nesten dårlig bare å se på disse høytalerne. Dem er i hvertfall skikkelig fine og etter det Daniel sier her så spiller dem helt sykt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende kreasjoner det der, og med tanke på hva de har fått til med ikon mk2, så må dette være årets deal! 2000kr dyrere enn orginalen. SPENNT! Kanskje en sak som Rogue'n min også kunne dratt "max" .

Spiller på Roguen nå da, normalt lytte nivå.. det er noe her altså... må si dette blir et vanskelig valg... noen nevner de større modellene.. og de er virkelig under lupen nå :P. Men først selge... se seeeeeee .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende kreasjoner det der, og med tanke på hva de har fått til med ikon mk2, så må dette være årets deal! 2000kr dyrere enn orginalen. SPENNT! Kanskje en sak som Rogue'n min også kunne dratt "max" .

Spiller på Roguen nå da, normalt lytte nivå.. det er noe her altså... må si dette blir et vanskelig valg... noen nevner de større modellene.. og de er virkelig under lupen nå :P. Men først selge... se seeeeeee .
    Det blir jo bare laget 100stk av denne fantastiske høytalern, håper de som skal ha er kjapt ute og de som får en slik i hus må ikke være sein og poste bilder. Dette er jo helt rått og en glede for oss entusiaster.

Det eneste jeg savner fra Dali er aktive Pc høytalere som B&W sine MM1, hadde dem laget noe der så hadde det solgt som pokker. Jeg hadde ikke stått langt bak i køen evt når noe slik hadde blitt releaset.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det blir jo bare laget 100stk av denne fantastiske høytalern, håper de som skal ha er kjapt ute og de som får en slik i hus må ikke være sein og poste bilder. Dette er jo helt rått og en glede for oss entusiaster.

Det eneste jeg savner fra Dali er aktive Pc høytalere som B&W sine MM1, hadde dem laget noe der så hadde det solgt som pokker. Jeg hadde ikke stått langt bak i køen evt når noe slik hadde blitt releaset.
    Hørte på MM1 her for litt siden.. fantastiske greier ifra B&W, hodetelefonene derimot, de var litt tynne i lyden syns jeg...

Syns dali har kommet med nok snadder iår... kunne godt sett en oppdatering av Concept serien (designmessig, og litt element messig ).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på MM1 her for litt siden.. fantastiske greier ifra B&W, hodetelefonene derimot, de var litt tynne i lyden syns jeg...

Syns dali har kommet med nok snadder iår... kunne godt sett en oppdatering av Concept serien (designmessig, og litt element messig ).
    Du har helt rett der og Dali ligger ikke på latsiden, har MM1 på hjemmetesting nå og fy fader som dem speller. Overraskende bra lyd i de og det var noe annet enn min Squeezebox boom.

Dali kommer jo med denne Stile serien snart så det er jo bare å vente, er et godt alternativ til budsjettkino. Det er jo en del folk som ikke ønsker å svi av like mye som de gale her inne, godt dem kommer med noe som ser kult ut i den klassen også.

Side 478 av 743 FørsteFørste ... 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 474 475 476 477 478 479 480 481 482 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •