Dalis Entusiaster - Side 477

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 477 av 743 FørsteFørste ... 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 473 474 475 476 477 478 479 480 481 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 ... SisteSiste
Viser resultater 9,521 til 9,540 av 14842
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Jeg er litt nysgjerrig på Rogue Stereo 90, var den slapp i bassen eller ble det bare litt for mye høyttaler og ta seg av på høyt volum?

Sandlien
    Slapp er den ikke, bedre enn typisk rør her.. men var bare det at den mista litt kontrollen kan du si når jeg spilte høyt... men var ikke mye ned jeg skulle med knotten da ..

Problemet nå er at både DP og Rogue spiller veldig fett her :P. Men haster ikke å velge mellom dem 2 enda... Problemet er at jeg ikke har råd til noe nytt, om det plutselig skulle dukke opp noe enda mer spennende på brukten .

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Slapp er den ikke, bedre enn typisk rør her.. men var bare det at den mista litt kontrollen kan du si når jeg spilte høyt... men var ikke mye ned jeg skulle med knotten da ..

Problemet nå er at både DP og Rogue spiller veldig fett her :P. Men haster ikke å velge mellom dem 2 enda... Problemet er at jeg ikke har råd til noe nytt, om det plutselig skulle dukke opp noe enda mer spennende på brukten .
    Er det ikke sånn at impedansen er fiksert i rørforsterkere? jeg har fint lite peiling der så spør av nysgjerrighet? å hvordan er watt målt? ser flere steder at rms betegnelsen ikke blir brukt på røramper at det oppgitt som på din 90w minimum, hva betyr det, at den aldri gir mindre enn 90watt? Mulig spørsmålene er hull i hodet men man må spørre for å få svar :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Er det ikke sånn at impedansen er fiksert i rørforsterkere? jeg har fint lite peiling der så spør av nysgjerrighet? å hvordan er watt målt? ser flere steder at rms betegnelsen ikke blir brukt på røramper at det oppgitt som på din 90w minimum, hva betyr det, at den aldri gir mindre enn 90watt? Mulig spørsmålene er hull i hodet men man må spørre for å få svar :P
    Rør er ikke min sterkeste side heller. Men at de oppgit 90w minimum er vel at det er det den måles i under de strengeste normer, så den gir nok mindre enn 90watt når jeg spiller lavere .. ellers tror jeg hadde hatt et problem med å spille lavt . Hegel oppgir ofte på samme måte!

Er nok 90watt i 4 og 8 ohm denna. McIntosh har også like målinger på 4-8ohm .

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Da har jeg fått bestemt meg og velger å gå for et rent oppsett med

DALI IKON 8 Høyttalere
    DALI IKON SUB MK2 Subwoofer
    DALI IKON VOKAL 2 MK2 Senterhøyttaler
    DALI IKON ON-WALL MK2 Bakhøyttalere

For å være sikker på at NAD T765HD ikke blir for puslete bytter jeg den ut med NAD T775HD. Bi-Wiring på sidehøyttalerene til IKON 8 så burde dette bli et oppsett som skule kunne flytte litt luft.

Noen med IKON 8 som heller mot progressiv musikk som Opeth, Pain Of Salvation, Dream Theater, "Katatonia", Pink Fløyd og Rush for å nevne noen som kan dele sin lyttererfaring?
    Gratulerer ! Tror det blir et kjempe oppsett Og prisen Ikon 8 er på nå, er det jo et kupp !!

Åssen er NAD receviere på Ikon 8 ? Skal ikke uttale meg om NAD på første generasjons Ikon, da jeg har hørt veldig lite av det og det for en god stund siden. Leser på forumet at Ikon 8 er litt annerledes enn de andre i familien sin, så kanskje den passer bedre med NAD? Vet at det er fler her som mener at NAD og Ikon MK1 blir veldg skrikete. Åssen er eventuelt NAD C375 på Ikon 8 iforhold til en 775 HD? Er vel ganske lik signatur i lyden med tanke på at det også er NAD? 375 har vel grei kontroll på Ikon 8?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Gratulerer ! Tror det blir et kjempe oppsett Og prisen Ikon 8 er på nå, er det jo et kupp !!

Åssen er NAD receviere på Ikon 8 ? Skal ikke uttale meg om NAD på første generasjons Ikon, da jeg har hørt veldig lite av det og det for en god stund siden. Leser på forumet at Ikon 8 er litt annerledes enn de andre i familien sin, så kanskje den passer bedre med NAD? Vet at det er fler her som mener at NAD og Ikon MK1 blir veldg skrikete. Åssen er eventuelt NAD C375 på Ikon 8 iforhold til en 775 HD? Er vel ganske lik signatur i lyden med tanke på at det også er NAD? 375 har vel grei kontroll på Ikon 8?
    En kamerat av meg var å prøvde sin c372 på mine ikon 8 det funket som bare det, den hadde ingen problemer å drive dem selv på plagsomme volum antar c375 skal klare seg minst like bra

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Dette hørtes jo egentlig bare positivt ut i mine ører
    Mine høyttalere er nok ikke like tungdrivende som dine, så det spørs om jeg ikke må få hørt på den blokka der..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    En kamerat av meg var å prøvde sin c372 på mine ikon 8 det funket som bare det, den hadde ingen problemer å drive dem selv på plagsomme volum antar c375 skal klare seg minst like bra
    de senka prisen på nad m3 fordi c375 er veldig nærme

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    de senka prisen på nad m3 fordi c375 er veldig nærme
    Er det en spøk?
    Prisen gikk ned pga at M2 kom.

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er det en spøk?
    Prisen gikk ned pga at M2 kom.
    Vet ikke om dette er en spøk, men det at de har NAD T775HD er det. Denne er faset ut så der gikk jeg på en smell og måtte gå opp et hakk til med NAD T785HD.

Fikk hørt på fult IKON 5.1 oppsett, men med en NAD 747 i bunn. Er av den oppfatning at man ikke bør ta med seg for mye av egen musikk da man har en bestemt oppfatning av hvordan det skal låte og det kan forstyrre prosessen. Litt Nils Lofgren på akustisk gitar og kjøpet var i boks.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Vet ikke om dette er en spøk, men det at de har NAD T775HD er det. Denne er faset ut så der gikk jeg på en smell og måtte gå opp et hakk til med NAD T785HD
    Snakker om C375 kontra M3

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og nærme seg tiden til og bytte ut min store kasse :twisted:

Har nå NAD C 272 Og syntes den blir for hard i toppen, som mange også sier.

Pluss at jeg selv føler det er mere og hente i dem. (Tenker da på detaljer og bass). Da bassen i NADen er litt i det tammeste laget. Jeg kan bruker max. 5 Tusinger. Men kan kanskje stige til 6 - tusen , om det er nødvendig..

Jeg får nå en Denon DCD-1500AE Cd-spiller og har tenkt litt på Denon.. Noen som har noen erfaringer sammen med Dali generelt? Blir det lyst (Og ikke så passende lyd) Eller blir det bra? Jeg skal selv drive Lektor 6 å lurer på om Denon er noe og satse på? :???:

Jeg vet at Parasound er en knall forsterker til Dali, men økonomien gir seg. Pluss at jeg helst ser etter en integrert forsterker, P.G.A Plassmangel..

Jeg tar imot alle svar og anbefalinger med glede..

(Spm)... Noen som vet om det er stor forskjell på lydkvaliteten fra NAD C372 Vs NAD C375BEE? Hvordan er den nye 375BEE dynamitisk og detaljert iforhold? Er diskanten den samme "kvasse" diskanten, eller er den varmere i lyden?

Takker på forhånd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Begynner og nærme seg tiden til og bytte ut min store kasse :twisted:

Har nå NAD C 272 Og syntes den blir for hard i toppen, som mange også sier.

Pluss at jeg selv føler det er mere og hente i dem. (Tenker da på detaljer og bass). Da bassen i NADen er litt i det tammeste laget. Jeg kan bruker max. 5 Tusinger. Men kan kanskje stige til 6 - tusen , om det er nødvendig..

Jeg får nå en Denon DCD-1500AE Cd-spiller og har tenkt litt på Denon.. Noen som har noen erfaringer sammen med Dali generelt? Blir det lyst (Og ikke så passende lyd) Eller blir det bra? Jeg skal selv drive Lektor 6 å lurer på om Denon er noe og satse på? :???:

Jeg vet at Parasound er en knall forsterker til Dali, men økonomien gir seg. Pluss at jeg helst ser etter en integrert forsterker, P.G.A Plassmangel..

Jeg tar imot alle svar og anbefalinger med glede

Takker på forhånd
    Ville muligens ha prøvd ut Vincent. Har testet deres produkter på Dali en del ganger med masse hell på pluss siden. Varm og fyldig lyd og masse power. Alt dette selv til en ok pris.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Parasound Halo A23 da

Vil helst ha integrert, men hvordan er denne?

Har den nok power til og kjøre det meste ut av Lektor 6?

Vil jeg ha mulighet til og spille høyt uten klipping?

Hvordan er lyden i denne, varm, detaljert og avslappende?

Takker på forhånd

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Parasound Halo A23 da

Vil helst ha integrert, men hvordan er denne?

Har den nok power til og kjøre det meste ut av Lektor 6?

Vil jeg ha mulighet til og spille høyt uten klipping?

Hvordan er lyden i denne, varm, detaljert og avslappende?

Takker på forhånd
    Jeg bruker A23 på Lektor 6 i stua her nå. Har ikke spilt vanvittig høyt, men har gasset bra på, og det har aldri vært antydning til å miste kontrollen på dem. Stua er 44kvm, og du vil antakelig syns det var vesentlig høyere i et lite rom da man er nærmere høyttalerne, og de ikke skal fylle et svært rom med lyd
    Det er veldig behagelig lyd og ingen tendenser til noe skriking noe sted her. Jeg syns det låter bra

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fint og vite :-D

Den er på 125 Watt RMS. Så det er vel ikke en nedgradering på effekten kan jeg tenke meg. Isåfall er det ikke mye.

Det viktigste er at jeg får fin krystalklar lyd (Kanskje jeg tar i litt, haha :twisted: ).. Men iallefall best mulig iforhold til økonomien..

Men er det flere som kan anbefale Halo A23?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er på 125 Watt RMS. Så det er vel ikke en nedgradering på effekten kan jeg tenke meg. Isåfall er det ikke mye.

Det viktigste er at jeg får fin krystalklar lyd (Kanskje jeg tar i litt, haha :twisted: ).. Men iallefall best mulig iforhold til økonomien..

Ja den kan anbefales. Ikke tenk så mye på hvor mye watt den gir. Den trekker 700w fra nettet. Trekker man fra virkningsgraden (varmetapet ) som er ca 60% så gir den mer enn 2x 125w i 8 ohm.
    Men det du får i tillegg er at den spiller meget bra. Har en slik selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det låter virkelig knall Og jeg tror den evner å dra ut potensialet i Lektor 6. Det er en god sak som du får ganske rimelig på brukten.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, da begynner jeg å vurdere den mer og mer8)

Men hvordan er det for optimal lyd med Forforsterker.. Jeg vet faktisk ikke om jeg har råd til forforsterker med det første, så får være uten lyd en stund

Men det får bare være, det viktigste er og få effekten i hus, og så lete etter forforsterker ... Iallefall, hvilken forforsterker passer A23 utmerket, og hvor dyr er den på bruktmarkedet?

(Hvordan er bassen/dynamikken i forstekern)? Sparker den fra seg?

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hvordan er det for optimal lyd med Forforsterker.. Jeg vet faktisk ikke om jeg har råd til forforsterker med det første, så får være uten lyd en stund

Men det får bare være ... Iallefall, hvilken forforsterker passer A23 utmerket, og hvor dyr er den på bruktmarkedet?

Takker for svar
    Får ta meg selv som eksempel igjen da
    Jeg bruker en Parasound NC2100 som forforsterker. Den får du for rundt 3k på brukten, og passer fint sammen med resten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men det får bare være, det viktigste er og få effekten i hus, og så lete etter forforsterker ... Iallefall, hvilken forforsterker passer A23 utmerket, og hvor dyr er den på bruktmarkedet?

Takker for svar
    Parasound NC 2100
    Product Lines > New Classic > Model 2100 Preamplifier

Side 477 av 743 FørsteFørste ... 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 473 474 475 476 477 478 479 480 481 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •