Dalis Entusiaster - Side 476

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 476 av 742 FørsteFørste ... 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 472 473 474 475 476 477 478 479 480 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 ... SisteSiste
Viser resultater 9,501 til 9,520 av 14836
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har oppdaget et "lite problem" med Denon recieveren min.
    Har skjedd to ganger nå at når f,eks den står å spiller på BD source så bytter den plutselig over til Game Source. Eller den andre ganger spilte jeg lyd fra iphone med dock source, så gikk den plutselig over til AUX source.

Var akuratt som noen trykket på fjernkontrollen, men de lå på boret ved siden av. Kan det være et problem med selve kontrollen at den sender ut signal eller noe med recieveren?

Har bare skjedd to ganger, men litt skipt vis det blir værre.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har skjedd to ganger nå at når f,eks den står å spiller på BD source så bytter den plutselig over til Game Source. Eller den andre ganger spilte jeg lyd fra iphone med dock source, så gikk den plutselig over til AUX source.

Var akuratt som noen trykket på fjernkontrollen, men de lå på boret ved siden av. Kan det være et problem med selve kontrollen at den sender ut signal eller noe med recieveren?

Når dette skjedde, brukte du da noen fjernkontroll til noen andre aparater i nærheten? Jeg har blandt annet erfart at dersom man blander Primare og Marantz i samme rom skjer det mye rart på det "andre" apparatet når man benytter fjernkontrollene...

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en fin plass å starte feilsøk vil være å ta batteriene ut av fjernkontrollen til recieveren en liten periode for å se om det bedrer seg, for så å sette dem tilbake å se om problemet gjenoppstår om problemet fortsatt er der uten batterier i fjernkontrollen så er det noe annet som skurrer, har hørt om at apparater som er linket med hdmi kabel kan "styre" hverandre så sjekk også om du har en eller annen instilling som gjør dette.. om det er fjernkontrollen som er pøbel er jo en fin løsning å skaffe seg en "altien" fjernkontroll

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, takk for svar.
    Skal prøve dette en liten stund, fjerne batteriene fra fjernkontrollene.
    Husker ikke helt, men mener at jeg ikke brukte noen andre fjernkontroller samtidig.

Ja, hadde hvert digg med en universal kontroll, har nå 6 fjernkontroller som jeg bruker aktivt... Blir bare rot :P
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, takk for svar.
    Skal prøve dette en liten stund, fjerne batteriene fra fjernkontrollene.
    Husker ikke helt, men mener at jeg ikke brukte noen andre fjernkontroller samtidig.

Ja, hadde hvert digg med en universal kontroll, har nå 6 fjernkontroller som jeg bruker aktivt... Blir bare rot :P
    Om du trenger fjernkontroll så kan jeg anbefale Logitech Harmony 300I, veldig bra fjernkontroll som er billig og driftsikker. Den tar bare 4 enheter men om du styrer alt utenom receiver og parabolmottakern så er denne gull.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recieven har jo to kontroller, men vet du om den fungerer på ps3? Forstår at den ikke kan styre instillingene på recieveren osv, men har jo fortsatt mediaspilleren, tv, cd spiller også videre.
    Min tråd

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bytta navn på tråden Rogern? Bra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Har du bytta navn på tråden Rogern? Bra.
    Hvilke tråd ?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvilke tråd ?
    Denne :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Denne :-)
    Den har jo hett det samme lenge nå da, du får skaffe deg et par Dali og joine med oss da skjønner du.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    mistenker at det er hk'en som ikke passer til høytalerene og derfor blir det også slitsomt med rotel effekten
    Hvilken type kan du eventuelt anbefale? Er litt glad i Yamaha, etter å brukt dem tidligere, syns lyden er veldig naturlig og klar. Syns jeg trenger en forsterker som er mindre lys og "klar" i lyden, da problemet mitt er at lyden er i overkant lys og skarp. Noen tips?

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bestemt meg og velger å gå for et rent oppsett med

DALI IKON 8 Høyttalere
    DALI IKON SUB MK2 Subwoofer
    DALI IKON VOKAL 2 MK2 Senterhøyttaler
    DALI IKON ON-WALL MK2 Bakhøyttalere

For å være sikker på at NAD T765HD ikke blir for puslete bytter jeg den ut med NAD T775HD. Bi-Wiring på sidehøyttalerene til IKON 8 så burde dette bli et oppsett som skule kunne flytte litt luft.

Noen med IKON 8 som heller mot progressiv musikk som Opeth, Pain Of Salvation, Dream Theater, "Katatonia", Pink Fløyd og Rush for å nevne noen som kan dele sin lyttererfaring?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen

DALI IKON 8 Høyttalere

For å være sikker på at NAD T765HD ikke blir for puslete bytter jeg den ut med NAD T775HD. Bi-Wiring på sidehøyttalerene til IKON 8 så burde dette bli et oppsett som skule kunne flytte litt luft.

Noen med IKON 8 som heller mot progressiv musikk som Opeth, Pain Of Salvation, Dream Theater, "Katatonia", Pink Fløyd og Rush for å nevne noen som kan dele sin lyttererfaring?
    Gratulerer med et kjempeflott oppsett!! Dette kommer helt sikker til å bli knall
    Roger Waters, vår trådsjef, har hatt Ikon 8 og har mye erfaring med dem. Jeg har hørt litt på dem, og kan ikke si annet enn at de gir virkelig mersmak

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DALI IKON 8 Høyttalere

Dette blir et knalloppsett så her får du masse liv i huset, Ikon 8 funker til de fleste musikkstiler så det er ikke noe problem. Du har jo 4 8" som spiller hardt med riktig dose strøm, om du er i tvil så ta med favorittplatene dine til nærmeste HFK butikk og lytt. Vi kan si mye om det ene og andre, men folks smak er forskjellig så kanskje en lytterunde kan være tingen. Jeg tror nok du ikke kommer til å bli skuffet, hadde disse høytalerne i over 2 år selv og de gav mange timer med go'lyd.

Jeg liker mye forskjellig musikk og her gikk det i alt fra metall til akustisk musikk, er bare å mate de med det du ønsker deg. Det som er fint at dem er litt varmere i klangen enn sine gamle brødre, blir ikke så veldig kresent på forsterkeriet om du skjønner hva jeg mener.

Ikon 8 gir deg det du trenger i lange baner så lenge de får nok strøm, selv angrer jeg aldri for jeg investerte i dem og synes det er rart de ikke har solgt mer enn de har gjort. Det kan jo være noen grinete hustruer som setter en strek, men uansett så er dette en knallhøytaler som er på en måte god allrounder. Når jeg solgte dem var det nesten som noe stort hadde forlatt meg, men sorgen ble kortvarig når jeg fikk inn erstatterne en ukes tid etterpå. Uansett så kan du glede seg masse til å få dette i hus, har ikke hørt på MK2 modellene du skal ha men har fått snust på Ikon 1-5-6 da.

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det kan jo være noen grinete hustruer som setter en strek
    Det problemet er eliminert med egen lydisolert godstue til dette formålet

Har en sønn på 16 med 2x22 tommer, dvs slagverk og dobbeltpedal og støynivået på dette kan ikke beskrives, det må bare oppleves. Vi snakker her om hørselvern.

Kan man si noe om hvor mye effekt som er påkrevd for å drive IKON 8 på en skikkelig måte. NAD'en leverer 7X180 Watt og jeg håper at dette skal være nok.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet er eliminert med egen lydisolert godstue til dette formålet

Har en sønn på 16 med 2x22 tommer, dvs slagverk og dobbeltpedal og støynivået på dette kan ikke beskrives, det må bare oppleves. Vi snakker her om hørselvern.

Kan man si noe om hvor mye effekt som er påkrevd for å drive IKON 8 på en skikkelig måte. NAD'en leverer 7X180 Watt og jeg håper at dette skal være nok.
    Da er det nok bare å peise med på lyd uten problem da serru, ønsker deg lykke til med dette kjøpet i hvertfall. Dette betyr mange hyggelige filmtimer i sofaen fremover, ønsker deg bare hell og lykke fremover.

Recommended amplifier power [W]: 40 - 250

Jo mer jo bedre.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk salg på mine Suiter og XTZ suben,så da ble det bestilt Dali Ikon mk2 i sort farge for et par dager siden.
    Flytter til ny bolig midlertidig på torsdag (et helt hus for meg selv),så det er spennende tider med både nytt lytterom og nye høyttalere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet Rogue Stereo 90 mer. Og jeg må si jeg er vannvittig imponert over hvordan den plasserer ting og tang. Tilstedeværelsen er vannvittig bra .

Men det er tydelig at Helicon 800 er sultne på mer, dro opp volumet endel på Rammstein - Angle og Tier, fungerte veldig bra. Men på The Prodigy - Smack my bitch up og Breathe mista det endel taket, og basserene gikk litt amok... Stod da på 79 på volumknotten på min Lyngdorf DPA-1 (går vel til 99, så det var jo rimelig heftig høyt da). på 60-70 virka det veldig bra. Men merker jo at det ikke er noe Dynamic Precision 6.12HP det er snakk om .

Hvem som blir og hvem som selges er veldig uvist, Rogue'n er veldig flott oppover i registeret. Vurderer litt å shoppe inn en veldig god sub av noe slag (god erfaring med SVS, og de kommer jo snart med noe nytt snadder ). BW DP1 er også en liten kandidat (etter å ha eid BW ASW850 i flere år, så vet jeg at de kan å lage musikalske subbere). Lyngdorf PREampen har jo mulighet til å dele av o.l. og det hadde vært morro å sett om Roguen klarte db-dragg'et bedre om de fikk slippe bass ifra f.eks 70hz og ned .

Fått noen ideer om å teste med at DP tar seg av bassen i helicon også, men det trro jeg blir helt feil i lyden, siden delinga da blir LANGT oppi registeret(580hz ifølge specs).

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på Rogue Stereo 90, var den slapp i bassen eller ble det bare litt for mye høyttaler og ta seg av på høyt volum?

Sandlien

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DALI IKON 8 Høyttalere

Ikon 8 er ikke noe tungdrevne høyttalere å du vil på god lyd i dem med alle de forsterkeralternativene som er lagt frem, watt er såklart en fordel om du skal spille høyt da.. jeg hører på progressiv å metall som Liquid tension experiment/dream theater porcupine tree, Gojira, mushroomhead, lamb of good, mudvayne og annet lignende, jeg vil si til den prisen som ikon 8 ligger på nå har jeg problemer å finne et bedre alternativ til min bruk men om du skal bruke anlegget ditt til musikk ville jeg skaffet en stereoforsterker til å ta seg av frontene så du kan koble vekk recieveren til musikkbruk.. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en litt rimeligere reciever å en integrert stereoforsterker med pre-in funksjon så du kan bruke effektrinnet til hjemmekinoen.

Side 476 av 742 FørsteFørste ... 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 472 473 474 475 476 477 478 479 480 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •