Dalis Entusiaster - Side 475

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 475 av 743 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 ... SisteSiste
Viser resultater 9,481 til 9,500 av 14842
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått tak i senter i dag da! Gjorde noe med surround lyden det ja kan ikke si hva slags merke fordi det er en venn som har bygd den. Hehe.
    Men skal slenge ut er par bilder etter hvert, må få skaffet meg et nytt tv bord først. 60% av utstyret står på gulvet ved siden av og det er litt for mye rot nå

Skal ha ny/egen senter etterhvert, også en sub. Men det får jeg vente litt med
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Vincent sv-234 tror jeg kan bli tøff til dem
    Sikkert en bra forsterker, dvs jeg har ikke hørt den selv...men dessverre koster den noe mer enn det jeg planerer å spandere på en ny forsterker + at man må ha en ekstern DAC i tillegg

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ
    Takk for innspill... har sett og hørt på disse, ikke noe feil med de - men ønsker i utgangspunkt finne en forsterker med integrtert DAC. I tillegg blir priset fort runt 10 med en ekstern DAC
    Ok, ønsker deg lykke til med letingen. Hva med en liten dac på si ? Abrahamsen er et scoop til pengene etter hva testerne sier, den gjorde visst underverker på cdspillern som jeg har i en test.

Bruktmarkedet ?

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ok, ønsker deg lykke til med letingen. Hva med en liten dac på si ? Abrahamsen er et scoop til pengene etter hva testerne sier, den gjorde visst underverker på cdspillern som jeg har i en test.

Bruktmarkedet ?
    V6'en er ikke dum nei

Btw: Det skal visst komme en oppgradering til den etterhvert som skal gjøre den enda råere:P

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ
    Sikkert en bra forsterker, dvs jeg har ikke hørt den selv...men dessverre koster den noe mer enn det jeg planerer å spandere på en ny forsterker + at man må ha en ekstern DAC i tillegg
    Det stemmer, jeg så for meg den lå på 9lapper jeg... sorry :P

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje på tide å pensjonere mitt gamle surround NAD/DALI fr sån sirka 1987. DALI høyttalerne er noen trofaste slitere så jeg tror nok at det blir DALI denne gangen også. Det jeg lurer på er om NAD T765HD er nok til å drive DALI Ikon oppsettet.

DALI IKON SUB Subwoofer - Lys Valnøtt 6.998,00
    DALI IKON W2 Bakhøyttalere - Lys Valnøtt 3.776,00
    DALI IKON VOKAL 2 MK2 Senterhøyttaler - Lys valnøtt 3.798,00
    DALI IKON 8 Høyttalere - lys valnøtt 13.996,00
    NAD T765HD Hjemmekinoreceiver - Grafit 13.998,00

TOTAL 42.965,00

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Var på messe i Lillestrøm og fikk demomstrert HD10. Det er første erfaringen jeg har med DAC, og jeg må ærlig si jeg ikke bli imponert. De "stooore" forskjellene som ble påstått kom frem, klarte ikke jeg å høre. Det gjorde hvertfall at jeg ikke gadd å tenke på å handle.

Nå skal det sies at jeg ikke lyttet nøye og ikke lenge heller, men når det ble demonstrert med lynkjappe skift mellom ekstern og intern DAC, syns jeg ikke forskjellene var hverken åpenbare eller verdt prisen

Kun min høyst personlige mening
    Var også på den messen og syns å huske at de vekslet mellom denne DAC-en og en Hegel H200 forsterker. Da blir jo ikke lydkvaliteten så veldig forskjellig nei. HD10 er vel en DAC fra Hegel. Men i stedet for å kjøpe seg en integrert fra Hegel kan man komme rimeligere unna med denne DAC'en, er vel mer poenget. Under forutsetning at man liker denne klangen og dette passer med resten av utstyret man har.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Det er kanskje på tide å pensjonere mitt gamle surround NAD/DALI fr sån sirka 1987. DALI høyttalerne er noen trofaste slitere så jeg tror nok at det blir DALI denne gangen også. Det jeg lurer på er om NAD T765HD er nok til å drive DALI Ikon oppsettet.

DALI IKON SUB Subwoofer - Lys Valnøtt 6.998,00
    DALI IKON W2 Bakhøyttalere - Lys Valnøtt 3.776,00
    DALI IKON VOKAL 2 MK2 Senterhøyttaler - Lys valnøtt 3.798,00
    DALI IKON 8 Høyttalere - lys valnøtt 13.996,00
    NAD T765HD Hjemmekinoreceiver - Grafit 13.998,00

TOTAL 42.965,00
    ville heller satset på en denon avr-3311 denon generelt er mer brukervennlig å vellspillende på flerkanal enn nad

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    ville heller satset på en denon avr-3311 denon generelt er mer brukervennlig å vellspillende på flerkanal enn nad
    Den er vel noe liten for Ikon8

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Effekt forsterker er muligens nødvendig uansett?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist man skal plage naboer å slikt blir den kanskje litt liten ja... men om det er misjonen vil jo nad alternativet også være litt smått?

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan biampe forsterkerens utganger for sidehøyttalere til IKON8 for på den måten kompensere for litt manglende effekt. AVR-3311 og NAD T765 ligger omtrent på samme effekt. Uten å kunne dokumentere påstanden så har jeg mere tro på NAD en DENON når det gjelder oppgitt effekt.

Jeg kan også spe på med en effektforsterker på et senere tidspunkt. Akkurat nå er ikke"kinoen" stor nok for dette oppsettet så jeg er ikke redd for at det ikke skal bli nok lyd. Jeg heller mere til om det blir helt galt med NAD T765HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Var også på den messen og syns å huske at de vekslet mellom denne DAC-en og en Hegel H200 forsterker. Da blir jo ikke lydkvaliteten så veldig forskjellig nei. HD10 er vel en DAC fra Hegel. Men i stedet for å kjøpe seg en integrert fra Hegel kan man komme rimeligere unna med denne DAC'en, er vel mer poenget. Under forutsetning at man liker denne klangen og dette passer med resten av utstyret man har.
    Ja, det er nok det som er poenget. Mer rimelig elektronikk kan få en fin oppgradering med en ekstern, litt eksklusiv DAC.
    Den Hegel spillern de brukte koster jo over 15k tror jeg. Litt merkelig at de kjørte testen sånn egentlig

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    V6'en er ikke dum nei

Btw: Det skal visst komme en oppgradering til den etterhvert som skal gjøre den enda råere:P
    Enda råere sier du ? Jeg har jo hatt den dac'en på tanke en stund, kanskje investere når de får denne oppgraderingen da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ja, det er nok det som er poenget. Mer rimelig elektronikk kan få en fin oppgradering med en ekstern, litt eksklusiv DAC.
    Den Hegel spillern de brukte koster jo over 15k tror jeg. Litt merkelig at de kjørte testen sånn egentlig
    Jeg bryter inn litt her jeg, de kunne sammenlignet feks med en rimelig dvdspiller tilkoblet dac, brukt spillern som et driverk og dekoding via dac'en så tatt cdspillern og sammenlignet med den etterpå. Kan vel ikke bruke 8k dac til en den cdspillern de brukte, prisklassen er jo dobbelt så høy. Jeg fikk ikke noe aha opplevelse selvom Hegel's talsmann sa noe annet.

De forskjellene var så mikroskopiske så de gikk langt forbi mine ører, synes den sammenligningen ble dum i grunn. Kanskje en ide og samspilt anleggene enn å koble over signalet som de gjorde.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Effekt forsterker er muligens nødvendig uansett?
    Egentlig ikke. Har du stor nok avr så bør jo det gå bra. Nad'n er nok noe kraftigere enn Denon

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testet Rogue Stereo 90 litt på Helicon 800mk2 nå.

Dette virker veldig lovende, men jeg får ikke dratt på så veldig siden dattra mi har lagt seg . Men på normalt nivå virker dette veldig tilfredsstillende...

Mulig det kommer en Dynamic Precision 6.12HP på brukten snart da:P. Ser de går for 10000kr sånn ca. Har gjort en veldig god jobb til nå! MEn vi får se, når jeg får litt mer spilletid med det hele .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fått testet Rogue Stereo 90 litt på Helicon 800mk2 nå.

Dette virker veldig lovende, men jeg får ikke dratt på så veldig siden dattra mi har lagt seg . Men på normalt nivå virker dette veldig tilfredsstillende...

Mulig det kommer en Dynamic Precision 6.12HP på brukten snart da:P. Ser de går for 10000kr sånn ca. Har gjort en veldig god jobb til nå! MEn vi får se, når jeg får litt mer spilletid med det hele .
    Det er jo bra. Det er en superflott forsterker. Rør er helt konge på Dali.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg med et irriterende problem jeg har. Nettopp kjøpt nye Lektor 8, som jeg bruker en eldre Rotel 980bx effektforsterker, 120w pr.kanal i 8 ohm, sammen med en HK AVR445 7.1 for å spille film og musikk med. Men er IKKE fornøyd med lyden nå. Syns den er slitsom og mellomtonen er "langt der bak" et sted. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre dette? Skal jo nevnes at musikken(cd) spilles på en rimelig Samsung Blu-ray spiller, BDP-1580, men på andre høyttalere(f.eks Patos 410mkII) høres dette oppsettet helt fint ut! Får straks en til Rotel 980bx for å bruke en på hver Lektor 8. Vil det kanskje hjelpe? Er Rotel generelt dårlig på Dali?? Er jo som nevnt litt gamle forsterkere dette, men burde vel virke fint allikevel? Har også prøvd å spille kun på AVR445én, gir jo 80w pr. kanal i stereo og er jo en solid forsterker, men syns også da at lyden er slitsom. Noen som kan gi noen gode tips/råd? Kan noen ellers gi meg et godt svar på hvorfor disse Lektorene ikke kommer med biwire???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mistenker at det er hk'en som ikke passer til høytalerene og derfor blir det også slitsomt med rotel effekten

Side 475 av 743 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •