Dalis Entusiaster - Side 474

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 474 av 742 FørsteFørste ... 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 470 471 472 473 474 475 476 477 478 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 ... SisteSiste
Viser resultater 9,461 til 9,480 av 14836
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Nei, jeg er temmelig blank når det gjelder DAC, også. Jeg har imidlertid blitt så positivt overrasket av min nyinnkjøpte Rega platespiller, at jeg i første omgang kommer til å orientere meg mot britiske merker. Danskene er også flinke med lyd (lager ting jeg liker), så kanskje noe dansk, i stedet. Hvis du, eller andre, har noen gode tips i klassen pluss minus 15K, så kom gjerne med dem. Hvis jeg ikke finner meg noe i den prisklassen som overbeviser, så kommer jeg til å gå for en rimelig en. Abrahamsen, kanskje.
    Denne Hegel HD10 DAC er noe jeg vurderer meget sterkt i alle fall. Lurer på hvordan den høres ut på Mentor..
    Hegel HD10 DAC D/A-konverter | Soundgarden

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Ok, får kjøpe bladet i helga. Fant en annen test av Ikon 5:
    DALI-speakers.com
    Mange lovord på denne lille tassen, hørte så vidt det var på denne i dag og den er så liten og snerten så den passer fint inn både her og der. Spilte faktisk veldig bra på et Nad oppsett, denne må tom kvinnene like.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på Ikon 6 mk2 og likte lyden veldig godt, men den er litt for stor derfor er jeg meget innteressert i Ikon 5. :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Hørte på Ikon 6 mk2 og likte lyden veldig godt, men den er litt for stor derfor er jeg meget innteressert i Ikon 5. :-)
    Stor ? Haha, den er ikke mye stor skal jeg si deg, er vel heller kona som synes det tenker jeg.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Stor ? Haha, den er ikke mye stor skal jeg si deg, er vel heller kona som synes det tenker jeg.
    Så lenge de er firkantet å er mer enn 20cm høy pleier disse hønsene å synes det er "sjenerende" det skal helst kunne kamufleres oppi en blomsterpotte eller ligne på wall-e om det skal passe inn i en kvinnes stue :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gleid
    Aha! Et godt tips! Det hadde jeg ikke sett. De selger faktisk ikon 8 til prisen av ikon 7 mk2. MEN noen som vet forskjellen på "vanlig" og mk2. Er det bare en relansering?
    Det er en oppgradering.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Så lenge de er firkantet å er mer enn 20cm høy pleier disse hønsene å synes det er "sjenerende" det skal helst kunne kamufleres oppi en blomsterpotte eller ligne på wall-e om det skal passe inn i en kvinnes stue :P
    Det er jo sånn de vil ha det men godt å ha en dame som tåler at samboern har en hobby, mine M8 står så trygt de kan stå og godt er det. Moro vi kan peise på med lyd og herje løs med denne hobbyen, somregel spiller jeg aldri høyt så kanskje en grunn til å spare ørene litt. Kvinner skal ta inn alt annet men om det kommer anlegg så er det skrik og skrål, det holder med Tivoli her i huset....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo sånn de vil ha det men godt å ha en dame som tåler at samboern har en hobby, mine M8 står så trygt de kan stå og godt er det. Moro vi kan peise på med lyd og herje løs med denne hobbyen, somregel spiller jeg aldri høyt så kanskje en grunn til å spare ørene litt. Kvinner skal ta inn alt annet men om det kommer anlegg så er det skrik og skrål, det holder med Tivoli her i huset....
    Hehe, min har ikke noe valg

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har kjøpt bladet nå, ser ut som at System Audio Aura 30 vart beste kjøp i testen.
    Har hørt Mantra 30 og den imponerte meg hverfall.(serien over Aura)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, Roger. Du må høre ut Infected Murshroom med Forgive Me.
    Ikke vanligvis den musikken jeg hører på, men veldig kul beat og setter seg på huet. Var helt rå på anlegget mitt ihvertfall ^^ Som betyr enda råere på ditt!
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til Dali Ikon 6 Mk2

Har etter en del lytting kjøpt meg nevnte Dali høytalere pga jeg likte lydbilden de gav. Høytalene brukes i et rent stereoanlegg med en eldre Denon sourrandreceiver som forsterker - skall kjøpe logitech squeezebox touch eller lignende som mediaspiller, dvs all input blir digital.

Jeg vurderer å oppgradere til en ren stereoforsterker og har bland annet sett litt på XTZ A100 DIII som et alternativ. Anlegget skall brukes i en stua på ca 45 kvm og musikkstilen er bred från klassisk, blues, lounge music til kommersiell pop/ rock - spiller relativt ofte i moderat lydnivå.

Noen kommentarer til å matche Ikon med XTZn eller andre forslag på forsterker til ca 5-8.000,- inkl DAC som ni mener passer Ikon (prefererer intern DAC for å redusere antall enheter men er vel ikke et must....).

mvh

Dan

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Denne Hegel HD10 DAC er noe jeg vurderer meget sterkt i alle fall.
    Jeg har sett endel på den jeg også.
    Noen som har hørt?

Sandlien

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Jeg har sett endel på den jeg også.
    Noen som har hørt?

Sandlien

Var på messe i Lillestrøm og fikk demomstrert HD10. Det er første erfaringen jeg har med DAC, og jeg må ærlig si jeg ikke bli imponert. De "stooore" forskjellene som ble påstått kom frem, klarte ikke jeg å høre. Det gjorde hvertfall at jeg ikke gadd å tenke på å handle.

Nå skal det sies at jeg ikke lyttet nøye og ikke lenge heller, men når det ble demonstrert med lynkjappe skift mellom ekstern og intern DAC, syns jeg ikke forskjellene var hverken åpenbare eller verdt prisen

Kun min høyst personlige mening

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus

Kun min høyst personlige mening

Og den syns jeg er bra at du kommer med, sikker mye grunner til at du ikke hørte helt den store forskjellen.
    Hvis det skulle være noen store forskjeller da!

Husker jeg hørte Dacmagic på M serien til NAD, det var forskjell. Men om det bare var bassen, har jeg aldri klart å bestemme meg for :P

Sandlien

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Og den syns jeg er bra at du kommer med, sikker mye grunner til at du ikke hørte helt den store forskjellen.
    Hvis det skulle være noen store forskjeller da!

Husker jeg hørte Dacmagic på M serien til NAD, det var forskjell. Men om det bare var bassen, har jeg aldri klart å bestemme meg for :P

Sandlien
    Bare hyggelig
    Jeg syns egentlig demoen var noe spesiell, for det eneste som ble fremhevet som mye bedre var noen digitalt laget knitrelyd på et spor, for å etterlikne LP-knitter. Det var kanskje en aaanelse mer tydelig enn uten ekstern DAC, men virkelig ikke mye å skryte høyt av.
    Ellers ble det fremhevet at detaljene kom bedre frem, men jeg er fortsatt ikke overbevist altså

Når det er sagt, kan det jo veldig godt være at en DAC gjør større forskjell på en rimeligere CD-spiller feks. De brukte en dyr Hegel spiller, og det kan godt være DACen i den var minst like god som HD10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hmm, Roger. Du må høre ut Infected Murshroom med Forgive Me.
    Ikke vanligvis den musikken jeg hører på, men veldig kul beat og setter seg på huet. Var helt rå på anlegget mitt ihvertfall ^^ Som betyr enda råere på ditt!
    Har spillt Mushroom her fra før og det spiller rått nok for å være ærlig, men det ikke helt min type musikk for å si det sånn. Det er moro å peise på lyd med slik musikk men det er disse naboene som ikke liker leven så jeg tar litt hensyn.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ
    Har etter en del lytting kjøpt meg nevnte Dali høytalere pga jeg likte lydbilden de gav. Høytalene brukes i et rent stereoanlegg med en eldre Denon sourrandreceiver som forsterker - skall kjøpe logitech squeezebox touch eller lignende som mediaspiller, dvs all input blir digital.

Jeg vurderer å oppgradere til en ren stereoforsterker og har bland annet sett litt på XTZ A100 DIII som et alternativ. Anlegget skall brukes i en stua på ca 45 kvm og musikkstilen er bred från klassisk, blues, lounge music til kommersiell pop/ rock - spiller relativt ofte i moderat lydnivå.

Noen kommentarer til å matche Ikon med XTZn eller andre forslag på forsterker til ca 5-8.000,- inkl DAC som ni mener passer Ikon (prefererer intern DAC for å redusere antall enheter men er vel ikke et must....).

mvh

Dan
    Du kan fint bruke NAD 375 på disse høytalerne, synes de spiller veldig godt sammen ellers kan du prøve noe større Cambridge modeller. De spiller mer oppløst enn hva NAD gjør, men test dem ut og XTZ har jeg aldri hørt på Dali så der skal jeg ikke si noe. Du kan jo prøve Denon PMA 1510 også på dem, sjekk med klubbens utvalg. Ikon 6 MK2 er jo nesten altetende på forsterkeri.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ

mvh

Dan
    Vincent sv-234 tror jeg kan bli tøff til dem

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Vincent sv-234 tror jeg kan bli tøff til dem
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint bruke NAD 375 på disse høytalerne, synes de spiller veldig godt sammen ellers kan du prøve noe større Cambridge modeller. De spiller mer oppløst enn hva NAD gjør, men test dem ut og XTZ har jeg aldri hørt på Dali så der skal jeg ikke si noe. Du kan jo prøve Denon PMA 1510 også på dem, sjekk med klubbens utvalg. Ikon 6 MK2 er jo nesten altetende på forsterkeri.
    Takk for innspill... har sett og hørt på disse, ikke noe feil med de - men ønsker i utgangspunkt finne en forsterker med integrtert DAC. I tillegg blir priset fort runt 10 med en ekstern DAC

Side 474 av 742 FørsteFørste ... 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 470 471 472 473 474 475 476 477 478 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •