Dalis Entusiaster - Side 471

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 471 av 743 FørsteFørste ... 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 467 468 469 470 471 472 473 474 475 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 ... SisteSiste
Viser resultater 9,401 til 9,420 av 14850
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøvde meg på auto setup. Satt micen der hvor jeg sitter i hode høyde.

Det kom lyd ut av bak høytalerene når den kalibrerte, men fortsatt ikke under film =\

Ble dog veldig mye mer bass ut av fronten.

Prøvde nå også å kjøre en Dvd fra PS3, indiana jones har sånn THX intro, men kom fortsatt ikke lyd bak.

Noen forslag?
    Min tråd

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k

Det kom lyd ut av bak høytalerene når den kalibrerte, men fortsatt ikke under film =\

Prøvde nå også å kjøre en Dvd fra PS3, indiana jones har sånn THX intro, men kom fortsatt ikke lyd bak.

Noen forslag?
    et skudd i mørket,
    Bruker du pure direct funksjonen? isåfall spiller den bare i stereo.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen forslag?
    Har du et 7.1 opp sett eller 5.1? jeg måtte inn i Meny>Parametre>Lyd>Surroundparam.>AFDM På>SB CH-signal til PLII x Music evt noe annet

NB: Du må gjøre disse endringene med en f.eks blu-ray film inne i spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har 5.1 har du kobla bakht til surround eller surround back på forsterker?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Bi-ampet fronten, så det er totalt 8 utak til front.
    4 fra: Front og 4 fra: surr back / amp assign.

Dette er riktig ifølge manualen med Bi-amp setup.

Har også koblet de gamle høytalerene mine bak, C&W Cls 10.
    Disse er koblet på Surround utaket, som er riktig ifølge 5.1 kanals kobling guiden i manualen.

Så har bare 4 høytalere.

Kjører kilde fra en mediaspiller.

Hva er pure direct funksjon ? Har ikke skrudd den på bevist ihvertfall.
    Min tråd

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pure direkt er til sterio, når du ikke ønsker at noe elektronikk inne i receiver skal forstyrre sterio signalet...Typisk musikk avspilling..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

delefiltrer dali 909

Hei.
    Er det noen her som har delefiltrer til mine dali 909?
    Eventuelt noen som kan reparere de gammle,de har hvert svært varme.(Smeltet)
    Det er mellomtonene som ikke spiller,elementene er ok

Venter spent på svar av dere

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Bi-ampet fronten, så det er totalt 8 utak til front.
    4 fra: Front og 4 fra: surr back / amp assign.

Dette er riktig ifølge manualen med Bi-amp setup.

Har også koblet de gamle høytalerene mine bak, C&W Cls 10.
    Disse er koblet på Surround utaket, som er riktig ifølge 5.1 kanals kobling guiden i manualen.

Så har bare 4 høytalere.

Kjører kilde fra en mediaspiller.

Prøv å koble dem til "back".... men siden dem spiller når du setter opp med automatisk romkorreksjon.. så er det litt rart.. Sikker på at avspillern står til å sende surround gjennom HDMI/digital kabelene da ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta

Se der ja... pen test .

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforsterker...

Hei! La meg starte med å si at jeg ikke er noen HiFi-ekspert, men det ville vel fortsettelsen avslørt uansett. Poenget er at siden jeg er amatør så har jeg rådført meg med en del eksperter, eller i alle fall personer som jeg anser å ha peiling på området. Det fører fort til forvirring har jeg fått erfare, for det er mange meninger om en sak...

Saken er at jeg har et Dali Ikon-system (mk1) bestående av Ikon 7 front, 5 bak, Vokal 2 og Ikon sub. Jeg har en Marantz sr6004 reciever (oppgitt til 7x110w), og jeg har dermed tenkt at jeg trenger en effektforsterker til dette systemet. I utgangspunktet var min tanke å kjøre en to-kanals forsterker på frontene. Det første spørsmålet var da hvor mye effekt jeg bør tenke at en stereoforsterker bør ha for å gi et godt løft til frontene. Jeg har spesielt sett på Rotel RB-1572, eventuelt den rimeligere 1562. Førstnevnte er oppgitt til 2x250 i 8 ohm. Er det noen som har erfaringer med noen av disse, spesielt opp mot Ikon-serien eller eventuelt har andre anbefalinger med tanke på to-kanals effekttrinn?

Jeg har også blitt anbefalt å ikke kjøpe effektforsterker bare til frontene, men minst til front pluss senter for å opprettholde en mest mulig lik klangbalanse. Vil dette egentlig være et stort poeng med nevnte oppsett, eller hva tenker man? Forslag har også vært å kjøpe en multikanalsforsterker som kan kjøre alle høytalerne, og for eksempel gjennom bi-wire øke effekten ganske markant. Marantz MM8003 er nevnt, 8x140w. Men er dette noe stort poeng? Reciver vil da ikke være helt slapp i fisken hvis den også slipper å dra frontene?

Er det derfor noen som har noen tanker/anbefaling angående to- kontra multikanals effekttrinn? Jeg har ikke tenkt å bruke så mye penger som mulig, og hvis det finnes gode forslag på konkrete forsterkere i dette systemet så tas alle tips mot med stor takk!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Se der ja... pen test .
    Fortjener en blank 5'er de der, men det er vel sånn det er. Kjøpt og betalt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Fortjener en blank 5'er de der, men det er vel sånn det er. Kjøpt og betalt.
    Enig, falt virkelig for dem. De har stått på i stua i hele kveld med musikk (NRK mp3, dama som styrer), og dama bemerker hvor klart og fint det hele låter .. som kvinfolk flest savner hun litt i bunn .. så vi får kjøpe inn en mindre sub, men det hjalp på "karakteren" hennes ved å skru på igjen SVS'en min da :P. hehe. Men den skal ikke stå i stua.

Dali LEktor subben har imponert meg, så kanskje det blir en slik.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Hei! La meg starte med å si at jeg ikke er noen HiFi-ekspert, men det ville vel fortsettelsen avslørt uansett. Poenget er at siden jeg er amatør så har jeg rådført meg med en del eksperter, eller i alle fall personer som jeg anser å ha peiling på området. Det fører fort til forvirring har jeg fått erfare, for det er mange meninger om en sak...

Saken er at jeg har et Dali Ikon-system (mk1) bestående av Ikon 7 front, 5 bak, Vokal 2 og Ikon sub. Jeg har en Marantz sr6004 reciever (oppgitt til 7x110w), og jeg har dermed tenkt at jeg trenger en effektforsterker til dette systemet. I utgangspunktet var min tanke å kjøre en to-kanals forsterker på frontene. Det første spørsmålet var da hvor mye effekt jeg bør tenke at en stereoforsterker bør ha for å gi et godt løft til frontene. Jeg har spesielt sett på Rotel RB-1572, eventuelt den rimeligere 1562. Førstnevnte er oppgitt til 2x250 i 8 ohm. Er det noen som har erfaringer med noen av disse, spesielt opp mot Ikon-serien eller eventuelt har andre anbefalinger med tanke på to-kanals effekttrinn?

Jeg har også blitt anbefalt å ikke kjøpe effektforsterker bare til frontene, men minst til front pluss senter for å opprettholde en mest mulig lik klangbalanse. Vil dette egentlig være et stort poeng med nevnte oppsett, eller hva tenker man? Forslag har også vært å kjøpe en multikanalsforsterker som kan kjøre alle høytalerne, og for eksempel gjennom bi-wire øke effekten ganske markant. Marantz MM8003 er nevnt, 8x140w. Men er dette noe stort poeng? Reciver vil da ikke være helt slapp i fisken hvis den også slipper å dra frontene?

Er det derfor noen som har noen tanker/anbefaling angående to- kontra multikanals effekttrinn? Jeg har ikke tenkt å bruke så mye penger som mulig, og hvis det finnes gode forslag på konkrete forsterkere i dette systemet så tas alle tips mot med stor takk!
    Effektforsteker vil gjøre ting bedre. MEN, den marantzen du har er litt "utdatert", samt at MArantz oppgir nok watt'ene litt "dårlig". Men lyden er VELDIG bra i dem!

Jeg ville faktisk vurdert å skifte den ut med f.eks Denon AVR3311 (eventuelt 3310 om du finner den på noe hifiklubben, den koster endel mindre, men gir samme ytelsen så si).
    Yamaha 1900, eventuelt 3900 ville også gitt deg et kjempeløft!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA på Ikon?! ÅY sier jeg... det må jo krasje totalt med litt skarp diskant?!

EDIT: Men om du får delt av Ikonene til å spille ifra f.eks 300hz og oppover, så burde du kunne spille rimelig høyt Hornsubbene dine klarer seg sikkert fint opptil 300hz...
    Pa går faktisk veldig bra på ikon.

Det er akkurat slik jeg tenkte. Vet selv at ikonene kan spille møkka høyt, men vet ikke hvor lenge før noe gale skjer.

Topp= Ikon
    Midt/subb = 4 hornsubber
    dypeste = cva121 og hfa18

Altså mye bass, og god diskant. Blir spennende å se om jeg klarer å få alt til å spille skikkelig. At ikke bassen blir for dominerende.

Off topic

Vil det holde med 2x 16 ampere sikringer?

1xalto 2.4
    4xcrown xti 4000(2,4Kw)
    1 hfa 700-1400W
    1 cva 1400-2400W

Regningen min kommer til max på ca 14KW. i tillegg har vi en 3KW strobe.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Topp= Ikon
    Midt/subb = 4 hornsubber
    dypeste = cva121 og hfa18

Altså mye bass, og god diskant. Blir spennende å se om jeg klarer å få alt til å spille skikkelig. At ikke bassen blir for dominerende.
    Kommer garantert til å bli for mye bass. En av de SUB'ene du nevner bør være nok til å spille ifra de Dali'ene. Hjelper selvsagt at du skal ha det ute, og det derfor trengs endel mer bass for at ting skal bli morro. Men uansett, totalt overkill med SUB'er i forhold til topper. Siden du ser ut til å like litt party fra tid til annen, ihvertfall ut fra postene dine tror jeg nok jeg ville bygd meg noen PA topper også du kunne bruke til dette, og beholde Dali'ene til mer seriøs lytting innendørs

Regner med smilet etter "dypest" er fordi ingen av de to SUB'ene har noe å gi under 35Hz. Men for all del, til partybruk, og da ihvertfall utendørs er det perfekte SUB'er
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, falt virkelig for dem. De har stått på i stua i hele kveld med musikk (NRK mp3, dama som styrer), og dama bemerker hvor klart og fint det hele låter .. som kvinfolk flest savner hun litt i bunn .. så vi får kjøpe inn en mindre sub, men det hjalp på "karakteren" hennes ved å skru på igjen SVS'en min da :P. hehe. Men den skal ikke stå i stua.

Dali LEktor subben har imponert meg, så kanskje det blir en slik.
    Jeg synes dem er knall og ser frem til å teste ut 7'ern når de kommer i handel, når det kommer til bass så blir disse vel bedre når dem har fått noen timer på beina med skikkelig oppvarming. Du får "bånne" ho med en sub da skjønner du, det skulle vel funke for de fleste.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kommer garantert til å bli for mye bass. En av de SUB'ene du nevner bør være nok til å spille ifra de Dali'ene. Hjelper selvsagt at du skal ha det ute, og det derfor trengs endel mer bass for at ting skal bli morro. Men uansett, totalt overkill med SUB'er i forhold til topper. Siden du ser ut til å like litt party fra tid til annen, ihvertfall ut fra postene dine tror jeg nok jeg ville bygd meg noen PA topper også du kunne bruke til dette, og beholde Dali'ene til mer seriøs lytting innendørs

Regner med smilet etter "dypest" er fordi ingen av de to SUB'ene har noe å gi under 35Hz. Men for all del, til partybruk, og da ihvertfall utendørs er det perfekte SUB'er
    Ja, har bestilt 2 stk QSC k12, men de har ikke kommet, så når blir det plan B.
    Kommer nok aldri til å spille alle subbene på max, men det er mye headroom, og satser på et godt kick i brystet når vi spiller.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, fikk forresten fikset problemet med surround. Nesten flaut å skrive, men var så enkelt som å trykke på en knapp i front på boksen

Men til mitt forsvar så er dette en slik reciever ganske nytt for meg! hehe.
    Lyden er ikke noe å si på, kjørte Avatar på ps3 igjennom denon boksen Var rett og slett en orgasme med farger, detaljer og lyd!

Litt synd at jeg mister den fine detaljen/krispheten som jeg har når jeg kjører stereo, men regner med at den kommer tilbake når jeg får meg en senter og en effektforsterker
    Min tråd

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, fikk forresten fikset problemet med surround. Nesten flaut å skrive, men var så enkelt som å trykke på en knapp i front på boksen

Men til mitt forsvar så er dette en slik reciever ganske nytt for meg! hehe.
    Lyden er ikke noe å si på, kjørte Avatar på ps3 igjennom denon boksen Var rett og slett en orgasme med farger, detaljer og lyd!

Litt synd at jeg mister den fine detaljen/krispheten som jeg har når jeg kjører stereo, men regner med at den kommer tilbake når jeg får meg en senter og en effektforsterker
    Godt du fikk fikset problemet så ikke posten din lengre nede før så beklager jeg ikke svarte... Pure direct er en funksjon som skal gi bedre lyd i stereo, det er en knapp på forsterkeren som lar deg velge mellom soround, direct eller pure direct. tror du slår av alt som kan ha innvirkning på stereodelen når du bruker pure direct, er ikke helt sikker på om denne funksjonen er på nyere modeller...

Side 471 av 743 FørsteFørste ... 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 467 468 469 470 471 472 473 474 475 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •