Dalis Entusiaster - Side 470

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 470 av 743 FørsteFørste ... 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 466 467 468 469 470 471 472 473 474 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 ... SisteSiste
Viser resultater 9,381 til 9,400 av 14850
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da sitter jeg med et par nye Dali mentor 6 høytalere og en ny Denon 3311 reciever i hus! Gjett om jeg er glad! :P

Men, prøver og prøver å finne ut av plass da xD Må nok kjøpe meg nytt tvbord da jeg ikke har plass til alt utstyret. Og for en jævlig tykk bruksanvisning til Denon..... jo, det følger med en kalibrerings mikrofon til recieveren, noen som har brukt sånn før?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Da sitter jeg med et par nye Dali mentor 6 høytalere og en ny Denon 3311 reciever i hus! Gjett om jeg er glad! :P

Men, prøver og prøver å finne ut av plass da xD Må nok kjøpe meg nytt tvbord da jeg ikke har plass til alt utstyret. Og for en jævlig tykk bruksanvisning til Denon..... jo, det følger med en kalibrerings mikrofon til recieveren, noen som har brukt sånn før?
    Gratulerer meg glimrende høyttalere!! Bare å glede seg til de fyller stua med godlyd
    Har bare såvidt prøvd sånn oppsett med den mikrofonen, uten stort hell, så håper noen andre kan gi deg et greit svar på det der 8)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det! hehe, tror ikke jeg får fiksa den kalibreringen i kveld for å si det sånn. Aldri hvert borti det før

Slet febrilsk å finne ut hvordan jeg kunne bruke bananplugger inn på recieveren, men fant nå ut at det bare var å fjerne de små svarte knottene på selve knotten! Blir nok mye testing fram og tilbake

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det! hehe, tror ikke jeg får fiksa den kalibreringen i kveld for å si det sånn. Aldri hvert borti det før

Slet febrilsk å finne ut hvordan jeg kunne bruke bananplugger inn på recieveren, men fant nå ut at det bare var å fjerne de små svarte knottene på selve knotten! Blir nok mye testing fram og tilbake
    Nei, det kan ta litt tid! Men les manualen nøye og prøv Skulle det bli helt på trynet så får du kalibrere litt manuelt.

HEHEHE, jeg hadde samme problem på min første Denon receiver Knota litt med de pluggene ja.

Spent på å høre hva du syns om lyden med kun receiver og effekten den gir

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Nei, det kan ta litt tid! Men les manualen nøye og prøv Skulle det bli helt på trynet så får du kalibrere litt manuelt.

HEHEHE, jeg hadde samme problem på min første Denon receiver Knota litt med de pluggene ja.

Spent på å høre hva du syns om lyden med kun receiver og effekten den gir
    Man skal holde seg unna å kalibrerer manuelt, det går ofte feil. Sub manuelt og deretter auto setup. 3311 holder for å dra M6 med glans.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror man skal holde seg unna å kalibrerer manuelt, det går ofte feil. Sub manuelt og deretter auto setup. 3311 holder for å dra M6 med glans.
    Hehe, med mit uvanlig tynne kunnskapsgrunnlag så låt det merkelig nok bedre i leiligheten jeg hadde før da jeg gjorde det selv. Syns Audyssey gjorde en merkelig jobb :S (kan forøvrig godt være jeg brukte den feil)

Ja, M6 er ikke tungdrevne saker. Skal prøve min 2310 alene på dem, også med 2250 for å undersøke forskjellen

Apropo kalibrering har jeg funnet ut at man får snu seg til mer drevne kompiser, så kanskje det blir riktig så bra her også en gang

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, med mit uvanlig tynne kunnskapsgrunnlag så låt det merkelig nok bedre i leiligheten jeg hadde før da jeg gjorde det selv. Syns Audyssey gjorde en merkelig jobb :S (kan forøvrig godt være jeg brukte den feil)

Ja, M6 er ikke tungdrevne saker. Skal prøve min 2310 alene på dem, også med 2250 for å undersøke forskjellen

Apropo kalibrering har jeg funnet ut at man får snu seg til mer drevne kompiser, så kanskje det blir riktig så bra her også en gang
    Det som er viktig er hvor man plasserer mic`n samt fjærne alt foran front HT og senter HT før man kjører auto setup.
    Et lite tips til plassering av mic`n.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er viktig er hvor man plasserer mic`n samt fjærne alt foran front HT og senter HT.
    Et lite tips til plassering av mic`n.
    Mm, husker jeg fikk en oppskrift av deg, men i forrige stua mi så låt det crap etter kalibrering. Merkelig

Kan jo på ingen måte si at det låt crap i kinoen din da den var kalibrert og fin!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm, husker jeg fikk en oppskrift av deg, men i forrige stua mi så låt det crap etter kalibrering. Merkelig

Kan jo på ingen måte si at det låt crap i kinoen din da den var kalibrert og fin!
    Vi skal få Kino`n din til å låte bra

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal få Kino`n din til å låte bra
    Gleder meg som bare rakkern!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg som bare rakkern!!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått kalibrert noe særlig, slet nok med å rote meg igjennom menyene.
    1000 vis av funksjoner.

Første inntrykk, helt fantastisk. Lyden er utrolig bra, og det er selv på mitt lille rom. Fikk innstilt noe distanse greier på fronten osv. Høytalerene er litt i store laget, men tenker framover. Dette oppsettet kan jeg ha glede av i lang tid framover uansett hvor jeg flytter

Jeg prøvde først ut hele Cd, Led Zeppelin III. (en utrolig bra lytte cd) mange forskjellige stiler på sangene.. Satt igjen med intrykket at dette var noen kraftige høytalere, men så leste jeg litt videre i manualen. Jeg har jo Be-ampa frontene. Kjører 2 ledninger i hver høytaler, koblet riktig ifølge manualen. Fikk endret setup fra normal til bi-amp, og fikk en hel annen lyd. Detalj nivået steg drastisk, små symbal slag og alt!

Men nå går vi over til et problem jeg ikke har fått løst enda, koblet til mediaspilleren min(merke AC.Ryan mini HD) har en del filmer som skal være i 6 channel lyd utgang. Bruker mine gamle CW cls10 som bakhøytalere, disse har jeg koblet riktig ifølge manuallen.

Så jeg har altså fulgt Bi-amp kobling med front koblet på front og surr back / amp assign, og 5.1 kanal kobling med bak høytalere på surround.

Jeg får ikke lyd ut av bakhøytalerene, uansett hva jeg prøver.
    Sikker på jeg har prøvd alt av innstillinger, gått igjennom manualen, byttet audio output fra HDMI til HDMI multi ch på multimediaspilleren.

Men jeg får lyd ut bak, når jeg brukt en tone adjust innstilling som de bare kommer en lyd ut fra hvilken høytaler man velger, så man kan finjustere DB på hver høytaler.

Noen som kan hjelpe meg her? hehe, ble kanskje litt mye tekst skrevet dårlig.
    Men skal på jobb i morgen tidlig, så har rett å slett ikke krefter til å sitte mer på dataen

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagde en annen tråd på det problemet, litt bedre skrevet.
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1510239
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått kalibrert noe særlig, slet nok med å rote meg igjennom menyene.
    1000 vis av funksjoner.

Første inntrykk, helt fantastisk. Lyden er utrolig bra, og det er selv på mitt lille rom. Fikk innstilt noe distanse greier på fronten osv. Høytalerene er litt i store laget, men tenker framover. Dette oppsettet kan jeg ha glede av i lang tid framover uansett hvor jeg flytter

Jeg prøvde først ut hele Cd, Led Zeppelin III. (en utrolig bra lytte cd) mange forskjellige stiler på sangene.. Satt igjen med intrykket at dette var noen kraftige høytalere, men så leste jeg litt videre i manualen. Jeg har jo Be-ampa frontene. Kjører 2 ledninger i hver høytaler, koblet riktig ifølge manualen. Fikk endret setup fra normal til bi-amp, og fikk en hel annen lyd. Detalj nivået steg drastisk, små symbal slag og alt!

Men nå går vi over til et problem jeg ikke har fått løst enda, koblet til mediaspilleren min(merke AC.Ryan mini HD) har en del filmer som skal være i 6 channel lyd utgang. Bruker mine gamle CW cls10 som bakhøytalere, disse har jeg koblet riktig ifølge manuallen.

Så jeg har altså fulgt Bi-amp kobling med front koblet på front og surr back / amp assign, og 5.1 kanal kobling med bak høytalere på surround.

Jeg får ikke lyd ut av bakhøytalerene, uansett hva jeg prøver.
    Sikker på jeg har prøvd alt av innstillinger, gått igjennom manualen, byttet audio output fra HDMI til HDMI multi ch på multimediaspilleren.

Men jeg får lyd ut bak, når jeg brukt en tone adjust innstilling som de bare kommer en lyd ut fra hvilken høytaler man velger, så man kan finjustere DB på hver høytaler.

Noen som kan hjelpe meg her? hehe, ble kanskje litt mye tekst skrevet dårlig.
    Men skal på jobb i morgen tidlig, så har rett å slett ikke krefter til å sitte mer på dataen
    Kjør Auto setup. Ikke juster manuelt.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må jeg da koble til micen da? Eller, mener jeg har prøvd ganske mye..
    Men kan de ha noe å si at jeg har Bi-ampet?
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må jeg da koble til micen da? Eller, mener jeg har prøvd ganske mye..
    Men kan de ha noe å si at jeg har Bi-ampet?
    Nei det skal ikke ha noe å si. Du må koble til mic`n for å kjøre auto setup.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skal få testet dette i morgen da jeg har litt mer tid takk for svar ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips på dette med auto setup/kalibrering med mic på Denon reciever?

Jo, nå som jeg kjører bildet ut av recieveren synes jeg at jeg har fått et MYE bedre bilde, en når jeg kjørte rett fra multimedia spilleren? Eller er dette inbillning? hehe.
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips på dette med auto setup/kalibrering med mic på Denon reciever?

Jo, nå som jeg kjører bildet ut av recieveren synes jeg at jeg har fått et MYE bedre bilde, en når jeg kjørte rett fra multimedia spilleren? Eller er dette inbillning? hehe.
    Du kan snakke litt med Flageborg, send han en melding og få litt tips og råd der for han er spesiallist på dette området.

Det er bedre videoppskalering på Receivern enn på den lille boksen, du sitter tross med en receiver til 11laken og da får du kvalitet i alle ledd.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, will do that

Hehe, det er bra å høre. Hadde egentlig aldri tenkt over bildekvalitet når jeg kjøpte denne boksen, så jeg ble ihvertfall veldig posetivt overasket!
    Min tråd

Side 470 av 743 FørsteFørste ... 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 466 467 468 469 470 471 472 473 474 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •