Dalis Entusiaster - Side 468

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 468 av 743 FørsteFørste ... 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 464 465 466 467 468 469 470 471 472 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 ... SisteSiste
Viser resultater 9,341 til 9,360 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    vist du går inn på details å ser helt nederst så står det der at de kan fåes med m6-m10 gjengestykke. tror dette er premium spikes så de koster nok litt ja men tror ikke det koster over K lappen til begge høyttalerne.
    Jeg har sjekka prisen på dem og de er ikke sjokkerende, det er norske forhandlere av disse så her er det muligheter.

Xtreme-Cable - Prisliste Spikes

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har sjekka prisen på dem og de er ikke sjokkerende, det er norske forhandlere av disse så her er det muligheter.

Xtreme-Cable - Prisliste Spikes
    De var jo kjempe pene, både QTC og HS.
    Skjønte egentlig ikke så mye, men hadde dem 10mm som mentor 6 er?
    Eller var det M10 som var disse?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    De var jo kjempe pene, både QTC og HS.
    Skjønte egentlig ikke så mye, men hadde dem 10mm som mentor 6 er?
    Eller var det M10 som var disse?
    Mentor serien har 10mm innvendig gjenge, men disse passer til Mentor så det er ikke noe big deal.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så:
    HS Spikes, svart krom 50200 4 stk 335,-

Passer fint på mentorene? Må få det inn med tesje. Hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så:
    HS Spikes, svart krom 50200 4 stk 335,-

Passer fint på mentorene? Må få det inn med tesje. Hehe
    Alt passer så lenge de har 10mm gjenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at cd spillere ikke kan måle seg med skikkelig gode platespillere... har ikke fått sjansen til å sammenligne noe særlig der siden jeg selv er veldig fersk på platesnurrer fronten men som vi tidligere har diskutert så er jeg veldig fornøyd med min måte å spille cder på jeg har foresten laget platesnurrertråd.. (linket "MinTråd" i signaturen min) hadde vert kjekt om du å andre som er glade i platespillere legger igjen noen ord å erfaringer innpå der Hjertelig velkommen
    Jeg har aldri hørt hverken skikkelig gode platespillere eller CD-spillere, så jeg har ikke noe videre sammenligningsgrunnlag, jeg heller.

To velkjente regler gjelder nok fremdeles: Et anlegg er ikke bedre enn sitt svakeste ledd, og shit in er shit out. Dette betyr at kilden er minst like viktig for det endelige resultatet, som resten av kjeden.

Det finnes mange gode grunner for å velge CD framfor vinyl, men det finnes ingen gode grunner for å nedprioritere kilden. Spikes og forsterkerkraft er kanskje viktig for den det gjelder, akkurat der og da, men i det store og hele er det forbausende liten interesse for problematikk rundt kilde. Jeg vet ikke hva årsaken kan være, men det kan hende at sansen for god lyd er mindre utbredt blant Dalis entusiaster enn godt er.

Kanskje Hifiklubbens inkompetanse og ignoranse er en viktig grunn til den manglende sansen hos Dalis entusiaster for god lyd? Hvis det er slik at Dalis høyttalere, som f.eks. Mentor 6, er særlig gode i kombi med vinyl, slik jeg antar, så er det etter mitt skjønn viktig at dette blir kjent. Hifiklubben er i så måte en elendig formidler av slike eventuelle kvaliteter. Klubben har vel knapt en eneste respektabel platespiller i sortimentet, og kunnskapsnivået er faretruende nær null. Tatt i betraktning at Hifiklubben er eneforhandler av Dalis høyttalere, så er dette nærmest en skandale.

Takk for invitasjon til å delta i egen platesnurrertråd, men jeg er redd jeg ikke har så mye å bidra med utover min synsing her i denne tråden. Skal holde et øye med den platesnurrertråden, dog, så får vi se om det skjer noe.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg har aldri hørt hverken skikkelig gode platespillere eller CD-spillere, så jeg har ikke noe videre sammenligningsgrunnlag, jeg heller.

To velkjente regler gjelder nok fremdeles: Et anlegg er ikke bedre enn sitt svakeste ledd, og shit in er shit out. Dette betyr at kilden er minst like viktig for det endelige resultatet, som resten av kjeden.

Det finnes mange gode grunner for å velge CD framfor vinyl, men det finnes ingen gode grunner for å nedprioritere kilden. Spikes og forsterkerkraft er kanskje viktig for den det gjelder, akkurat der og da, men i det store og hele er det forbausende liten interesse for problematikk rundt kilde. Jeg vet ikke hva årsaken kan være, men det kan hende at sansen for god lyd er mindre utbredt blant Dalis entusiaster enn godt er.

Kanskje Hifiklubbens inkompetanse og ignoranse er en viktig grunn til den manglende sansen hos Dalis entusiaster for god lyd? Hvis det er slik at Dalis høyttalere, som f.eks. Mentor 6, er særlig gode i kombi med vinyl, slik jeg antar, så er det etter mitt skjønn viktig at dette blir kjent. Hifiklubben er i så måte en elendig formidler av slike eventuelle kvaliteter. Klubben har vel knapt en eneste respektabel platespiller i sortimentet, og kunnskapsnivået er faretruende nær null. Tatt i betraktning at Hifiklubben er eneforhandler av Dalis høyttalere, så er dette nærmest en skandale.

Takk for invitasjon til å delta i egen platesnurrertråd, men jeg er redd jeg ikke har så mye å bidra med utover min synsing her i denne tråden. Skal holde et øye med den platesnurrertråden, dog, så får vi se om det skjer noe.
    Jeg er veldig fornøyd med mitt alternativ til cd avspilling, eneste minus er at jeg ikke bare kan sette cden i drevet å spille av, pga dårlig kvalitet på dvd drevet i min maskin så jeg er nødt å rippe platen for å få den kvaliteten jeg ønsker. Har fått gleden å teste den opp mot nad sin m5 cdspiller og nå å jeg synes min kilde ligger veldig langt foran på lydkvalitet, men det er jo min subjektive mening

Ang platesnurrertråden har jeg vesentlig mye mindre å bidra med enn deg jeg fant bare ingen tråd som omhandlet platespillere/bruk generelt, så derfor startet jeg en er kanon om det blir litt aktivitet der inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gleden å teste den opp mot nad sin m5 cdspiller og nå å jeg synes min kilde ligger veldig langt foran på lydkvalitet, men det er jo min subjektive mening

Ang platesnurrertråden har jeg vesentlig mye mindre å bidra med enn deg jeg fant bare ingen tråd som omhandlet platespillere/bruk generelt, så derfor startet jeg en er kanon om det blir litt aktivitet der inne.
    Jeg har hatt gleden av høre M5 en rekke ganger, siden en god kompis har en slik. Jeg kan derfor godt forstå at du er fornøyd med kilden din, siden du opplever denne som veldig langt foran M5 på lydkvalitet. M5 er en god spiller i mine ører, kanskje litt skjør og lite driftssikker (kompisen har hatt noen problemer), men ellers god.

Det spørs om ikke den lave aktiviteten på den tråden din speiler at interessen for vinylsnurreri ikke er særlig stor. Jeg har inntrykk av at vinyl gjerne blir oppfattet som en nisje for spesielt interesserte. Eller, som et uttrykk for nostalgi. Hifiklubben, f.eks., lagt seg på en linje der det å spille vinyl er uttrykk for nostalgi. De har kun spillere som gjør det mulig fortsatt å spille dine favorittplater, for å bruke klubbens egne ord. Det å høre Roger her på tråden gi uttrykk for akkurat det samme, er som å høre et ekko fra klubben.

Vi er imidlertid allerede i den situasjon, at den audiofile snart ikke har noe annet valg enn vinyl. God lydkvalitet er et mål for den audiofile. Derfor vil den loudness-krigen og det komprimeringshysteriet som nå raser, drive den audiofile vekk fra det som stadig oftere oppleves som et digitalt helv ... Eller, så må produsenter av CD flest snart besinne seg.

Vinyl er ikke nostalgi, i hvert fall ikke utelukkende, eller først og fremst. Vinyl er rett og slett et glimrende medium for formidling av musikk. Det har sine svakheter/ulemper/mangler, men også mange kvaliteter du ikke finner hos noe annet medium.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi er imidlertid allerede i den situasjon, at den audiofile snart ikke har noe annet valg enn vinyl. God lydkvalitet er et mål for den audiofile. Derfor vil den loudness-krigen og det komprimeringshysteriet som nå raser, drive den audiofile vekk fra det som stadig oftere oppleves som et digitalt helv ... Eller, så må produsenter av CD flest snart besinne seg.
    Siterer meg selv her, siden jeg må ha en anledning til å presisere at dårlige produksjoner ikke er noe som med nødvendighet ligger til mediet. Vinyl er ikke noe unntak på annen måte enn at det synes generelt å ligge på et høyere kvalitetsnivå. Vinyl er ikke så hardt angrepet av galskapen, for å si det sånn, men det finnes massevis av skrekkelige eksempler, her også. Jeg har f.eks. noen skiver på vinyl av den ellers supre gruppa Hüsker Dü, som låter noe aldeles skrekkelig. Musikken er fantastisk dynamisk og drivende, men sounden er flat og kjedelig som et strykebrett. Helt vanvittig kontrast mellom melodi og sound. Dette er søppelproduksjoner som tydeligvis er ment å avspilles på søppel utstyr hos pønkere med alvorlige hørselsskader – ikke på hi-fi-utstyr i møblerte hjem. Jeg mistenker at det analoge ved disse skivene kun har fått plass her i avspillingen, og at innspilling og produksjon ellers er gjort med digitalt utstyr. Men, det er ren gjetting. Jeg har vinyl som er spilt inn med digitalt utstyr, men som låter helt utmerket.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig i det meste av hva du skriver i dette innlegget ditt (som jeg har redigert så kraftig), og du tar opp viktige sider ved hobbyen vår.

Jeg også er storfan av CD. Entusiasmen satt riktignok langt inne, men den er omsider her i fullt monn. Jeg er nemlig gammel nok til å ha opplevd overgangen fra vinyl til CD som dominerende medium. Jeg likte CD dårlig i starten, og jeg var treg med å akseptere mediet. Med tiden ble både avspillingsutstyr og produksjoner mye bedre, og i dag har jeg en god del musikk på CD.

Hva jeg forsøkte å formidle i mitt forrige innlegg var en overraskelse over hvor bra vinyl kan låte med tanke på klassiske hi-fi-parametre. Vinyl har mange, åpenbare fortrinn i forhold til CD, men få av disse har noe særlig med lydkvalitet å gjøre. Selv om et stort og flott cover har en verdi i seg selv vil det for de fleste ikke veie opp for vesentlig dårligere lydkvalitet. Med ankomsten av Rega P5 har jeg kommet til at jeg må revurdere mitt syn på lydkvalitet fra vinyl og min holdning til CD. Jeg liker CD, men må kanskje bruke uforholdsmessig mange penger på ny spiller for å komme på nivå med vinylavspilling vha. Rega/Ortofon. Jeg har naturlig nok hørt mye på Marantz SA 7001, men også en del på Marantz SA 15 S1. SA 15 S1 er tydelig bedre enn lillebroren, og omtrent i prisklasse med Rega/Ortofon-spilleren min, men forskjellene mellom disse to CD-spillerene er relativt små sammenlignet med forskjellene på de to vinylsnurrerne som jeg har. Jeg har derfor ingen tro på at jeg kan komme i mål på CD-fronten med en forsiktig oppgradering til klassen over. Jeg er med andre ord ikke ute etter mikroskopiske forbedringer, som du er inne på, eller nyanser i kvalitet, men et sjumilssteg på CD-fronten. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få dette til innenfor rimelighetens grenser. For hvis jeg ikke klarer dette, så må jeg trolig slutte at vinyl er et mye bedre medium enn CD, for oss som handler utstyr på budsjett, men som tross alt er opptatte av god lyd. CD vil fortsatt være praktisk. En del remasteringer på CD vil være åpenbart bedre enn de originale vinylmastrene. En del musikk vil det dessuten ikke være mulig å få hørt uten enn på CD, eller via streaming, eller nedlasting, men den virkelig store, audiofile og musikalske nytelsen vil være forbeholdt vinylen.

Du kan godt kalle det jeg har funnet for en nisje, siden så få av Dalis entusiaster er opptatte av denne problemstillingen, men jeg syns det vil være synd om folk ignorerer vinyl pga. fordommer om dårlig lydkvalitet. Hvis det er slik, som jeg antar, at CD, og for den saks skyld HD og streaming, handler om en standard som det er vanskelig for entusiasten å gjøre så mye med for å forbedre, så vil jo vinylen også være overlegen som hobby betraktet. Alle tweake- og oppgraderingsmulighetene som ligger til mediet knuser jo de fattigslige spørsmålene om forsterkeren er kraftig nok, bit-raten tilstrekkelig, eller om kalibreringen er gjort riktig etter boka?

Spennende å høre at du vurderer en spiller. Hvis jeg ikke husker feil, så dreier det seg om en Clearaudio? I så fall er det trolig en bra spiller. Jeg har riktignok ikke har hørt denne, men det lille jeg har sett av omtale er stort sett positiv. Du er sikkert klar over at en Rega P3-24 får du til under 6K uten pick-up, og at dette er en knakende god spiller til prisen, og mye bedre enn sine mindre søsken (P1 og P2)?
    Jeg liker veldig godt å spille cdplater og det har jeg gjort siden jeg fikk meg anlegg, når jeg var mindre så fikk jeg en Technics SL1210 platespiller av min far som han hadde kommet over på et marked. Den ble flittig brukt når jeg var ung og det å spille musikk har alltid vært noe jeg har brent for, bare det å ha et medie i hånda og sette på plata og gi den tiden. Virkelig nyte favorittmusikken i sin helhet har alltid vært en glede, nettet har gjort det mulig for å oppdage ny musikk som gjør hobbyen enda mer spennende.

Det som er litt synd med nett er at den ødelegger salget av det fysiske media, når man var ung så var det alltid en tur innom sjappa og se om de hadde fått inn noe nytt. I dagens moderne tid ser det ut som disse "sjappene" bare dør ut en etter en og blir erstattet av rene nettbutikker, bare det at salget går så drastisk ned er bare synd og trist. Jeg bor i en by med 30000 mennesker og her finnes kun en platesjappe bedre kjent som Musikkverket, men utvalget i denne butikken appelerer ikke meg til noe videre kjøp. Sorry mac, skal jeg kjøpe noe så må de ha et utvalg som tilfredstiller så mine kjøp går på nett med tanke på utvalget og prisene deretter.

Platekompaniet har jo satset mer og mer på vinyl enn noensinne, prisen på disse platene er så som så men bare at mediet lever er en stor sensasjon i seg selv. I gamle dager brukte jeg også mye kassetter men det mediet ble plutselig borte på 90tallet, kanskje like greit for kvaliteten på dette mediet var så som så men hadde jo mye moro for det for da kunne man ta med seg musikken ut. Gode gamle Sony gjorde revolusjon på 80 tallet når de klinka til bærbarkassettspiller dvs Walkmanen. Da gjorde dette mulig for hvermansen og ta med seg favorittene ut, var bare å kjøpe tapes og ta opp det beste fra radion så hadde man det siste på markedet. Den tiden er forbi og sjelen med dette er i ferd med å forsvinne helt, det er veldig få som setter pris på god musikk i dag og produsentene satser kun på mainstream som er enkel masseprodusert musikk som jeg skyr som pesten, kvantieten er trykket opp i millioner men kvaliteten synker som stein i vann.

I dag så er det veldig få artister som legger mye jobb i platene sine, dvs plateselskapene har folk som skriver låter, de lager ikke musikk selv lengre og da snakker jeg om mainstream musikken generellt. Det er enda artister som lager god musikk men den er desverre ikke så bra som før, men de lever så får man heller være glad at noen litt mer ukjente kommer på banen og kan overraske. Det at folk laster ned musikk i dag skjønner jeg godt med tanke på de elendige platene som blir utgitt, men det er bare å leve med så får man beholde sine favoritter og se opp for nye scoop når de kommer på banen. Vi får heller være glade at god musikk finnes, men det skal mye til for å finne de artistene med stor int så går det som regel bra.

Remastring synes jeg ikke er så bra egentlig i lengden, synes dynamikk og slik virker falsk og pålimet i lyden. Er kanskje bare jeg som synes det men det føles ikke helt naturlig, hadde de artistene fra i går hatt utstyret som er i dag hadde det meste låt flott, men som mange vet legges det for lite penger i selve produksjonen så lyden blir ikke helt som man ønsker seg. Da kan man ta Metallica's siste plate der lyden er helt horribel, hele frekvenskurven er nesten flat og det låter tamt. Alle vet at Metallica er dynamikk bomber og gir mye trøkk, men desverre så falt denne platen nedenom å hjem. St. Anger plata låt ille den også for å være ærlig, låt som en elendig demotape og hvor er kvalitetene enne sier jeg bare?

Den platespillern jeg har kikket på er en Clearaudio Concept som selges på Soundgarden for nette sum av 10k, mulig jeg kan kikke litt ekstra på Rega spillerne også for jeg liker veldig godt "looken" på de. Litt morsomme de kreative fargene som de er belagt med. Dem må ha mulighet for støvlokkmontering for jeg liker å ha det med tanke på å beskytte platen best mulig for støv og skitt.

Hmm, jeg tror DAC kan være en bedre løsning enn cdspiller oppgradering, har hørt en del godt om Audio Note sine DAC's men de koster litt men da skal du få en merkbar oppgradering også. Det handler vel litt om pris og hva man ønsker å legge i det egentlig, men for min del så er DAC også et spennende prøveprosjekt men jeg tør ikke å hive penger ut av vindu heller. Ellers er jeg på stedet hvil men platespiller er en tanke som bare gir meg mer og mer int, har noen LP plater i hylla her enda så jeg håper å få brukt dem en dag. Jeg synes mange av disse platene har god lyd, lyden heller mer mot det varme og gode lydbildet som jeg foretrekker når jeg hører på musikk.

Amen!!!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei folkens... svi av vinyl diskusjonen på platesnurrertråden da? så får vi litt aksjon inne der og

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei folkens... svi av vinyl diskusjonen på platesnurrertråden da? så får vi litt aksjon inne der og
    Vi kan ta den der heretter men ble så ivrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at mye av denne diskusjonen gjerne kan høre hjemme annetsteds, men glimrende innlegg, som dette siste, lange av Roger, gjør Dalis entusiaster til en interessant tråd for meg å følge. Jeg leser ellers ikke så mye på dette forumet. Jeg syns dessuten diskusjonen dreier seg om så mye mer og annet enn vinyl, f.eks. om hvilke kilder som passer til Dalis høyttalere, det være seg vinyl, CD eller løsrevne datafiler via DAC, eller om lyttevaner, innstilling til musikk, det være seg til produksjon, konsumering, markedsføring med mere, eller om vektlegging av Dalis høyttalere vs. forsterkeri vs. kilde og så videre og så videre.

Jeg syns det er vanskelig, og at det heller ikke er nødvendig, å skjelne så skarpt mellom de ulike temaene. Her hos Dalis entusiaster føler jeg at det er god takhøyde og en gjennomgående hyggelig tone. Jeg er ikke trygg på at jeg vil finne dette annetsteds, men, som sagt, vi får se, kanskje jeg skriver i platesnurrertråden en gang i fremtiden. Det vil bero på hva som skrives der.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at mye av denne diskusjonen gjerne kan høre hjemme annetsteds, men glimrende innlegg, som dette siste, lange av Roger, gjør Dalis entusiaster til en interessant tråd for meg å følge. Jeg leser ellers ikke så mye på dette forumet. Jeg syns dessuten diskusjonen dreier seg om så mye mer og annet enn vinyl, f.eks. om hvilke kilder som passer til Dalis høyttalere, det være seg vinyl, CD eller løsrevne datafiler via DAC, eller om lyttevaner, innstilling til musikk, det være seg til produksjon, konsumering, markedsføring med mere, eller om vektlegging av Dalis høyttalere vs. forsterkeri vs. kilde og så videre og så videre.

Jeg syns det er vanskelig, og at det heller ikke er nødvendig, å skjelne så skarpt mellom de ulike temaene. Her hos Dalis entusiaster føler jeg at det er god takhøyde og en gjennomgående hyggelig tone. Jeg er ikke trygg på at jeg vil finne dette annetsteds, men, som sagt, vi får se, kanskje jeg skriver i platesnurrertråden en gang i fremtiden. Det vil bero på hva som skrives der.
    Skal slutte å mase jeg da :P

dac brukes foresten helst mellom cdspiller å forsterker pga de cdspillerne som har riktig god innebygget dac er som regel de som koster både hus å hytte, det er mulig du vil få et veldig stort løft med den cdspilleren du har om du bruker en god dac... det er i digital til analog konverteringen på cdspilleren det går mest tapt ser du

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi kan ta den der heretter men ble så ivrig.
    Det er sant som alef sier at denne diskusjonen oppstod i en diskusjon om matching av cd eller lp spiller mot dali så denne diskusjonen hører hjemme her

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant som alef sier at denne diskusjonen oppstod i en diskusjon om matching av cd eller lp spiller mot dali så denne diskusjonen hører hjemme her
    Godt vi alle er enige da.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på en effektforsterker og en forforsterker?
    PS2250 er jo en effektforsterker, og har skjønt hvordan den kobles inn i bildet sammen med en reciever. Men hvor kommer forforsterkeren inn i bildet?
    Ser flere folk har f,eks en PS2100 i tillegg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på en effektforsterker og en forforsterker?
    PS2250 er jo en effektforsterker, og har skjønt hvordan den kobles inn i bildet sammen med en reciever. Men hvor kommer forforsterkeren inn i bildet?
    Ser flere folk har f,eks en PS2100 i tillegg.
    Forforsterkeren tar imot signalet å behandler det, effektforsterkeren forsterker signalet som kommer fra forforsterkeren, du trenger i teorien ikke en separat 2 kanals forforsterker vist du har en reciever men det blir vesentlig mye bedre 2kanals lyd vist du spiller musikken via en god 2kanals forforsterker, recievere med gode 2kanals egenskaper koster som regel veldig mye penger, da er det lettere å få et bedre og rimeligere oppsett vist du separerer de 2 bruksområdene.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Så om jeg har lyst til å ikke bare bruke oppsettet i "kino modus", men også lyst å kose meg en en CD i stereo, så kan det være lurt å spandere på seg en forforsterker i tillegg?

Såå, bare prøver å tegne meg et bilde her:
    CD-spiller>Reciever>Forforsterker>Effektforsterker>Hø ytalererne?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge tror dere en ikon 6 kan spille ca 100 db ? Uten at ting blir svidd.

Har spilt veldig høyt med den før og vet den klarer det. Klarer den 3 timer? Musikk, ikke film.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 468 av 743 FørsteFørste ... 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 464 465 466 467 468 469 470 471 472 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •