Dalis Entusiaster - Side 466

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 466 av 743 FørsteFørste ... 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 462 463 464 465 466 467 468 469 470 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 ... SisteSiste
Viser resultater 9,301 til 9,320 av 14842
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Onkyo sine receivere passer også meget godt til Dali.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Davidjs
    Har sett på noen av de. er NAD T747 å anbefalle? Eller denne NAD VISO FIVE DVD-receiver | Hi-Fi Klubben ?
    Det må være opp til deg å bedømme, ta deg en lyttetest så ser du hva som egner seg best for dine lydønsker og preferanser. Dette er veldig varierende fra person til person, ville nok besøkt nærmeste butikk og sjekket ut for det er jo det med lyden og kraft som spiller et puss i dette opplegget.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Onkyo sine receivere passer også meget godt til Dali.
    Jeg har hørt at Onkyo er litt slappe i bunn, men det er jo begrensa med trøkk hva man får ut av dem uten effekter alikevel. Snart ferdig med rommet eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Davidjs
    Takker for svar=)
    You're welcome mister.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Tok en telefon til han nå, han sa at tilbudet kunne sikkert bli strekket litt lenger.
    Avtalte at jeg skal ringe opp igjen på mandag, så snakke litt mer om det da
    Fikk mail fra JFS idag om at tilbudet varer til 16.aug

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Fikk mail fra JFS idag om at tilbudet varer til 16.aug
    God nyhet! Fikk lønn i går, så den strekker kun til Høytalerene og Recieveren.
    Så får håpe jeg får lage en avtale med han om å vente 14 dager til neste lønn. hehe Blir det anlegg på meg å! ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Source first

Dalis entusiaster har vært veldig opptatte av forsterkeriets betydning for Dalis høyttalere. Side opp og side ned har handlet om forslag om og synspunkter på match mellom dalihøyttalere og ulike former for forsterkeri. Lite har vært sagt om kildens betydning. Spørsmålet er om dette misforholdet speiler forsterkeriets reelle betydning, eller om kilden kanskje er feilbedømt som mindre viktig?

Grunnen til at jeg spør, er erfaringer jeg nylig har gjort med oppgradering av kilde. I sommer kjøpte jeg nemlig en brukt Rega P5 platespiller og et nytt Ortofon Rondo Blue element. Jeg overdriver overhodet ikke, når jeg sier at jeg aldri har opplevd makan til oppgradering! Den er formidabel, og dette hos én som hadde bra lyd i utgangspunktet.

Det å gå fra B&W stativhøyttalere til Ikon 6 var en liten oppgradering i forhold. Jeg har dessuten i de seneste årene oppgradert fra Ikon 6 til Mentor 6, og fra Marantz PM 7001 til Marantz PM 11 S1, begge relativt substansielle og tydelige oppgraderinger, både mht. til kvalitet og prisklasse, men disse oppgraderingene er ganske enkelt puslete i forhold til å gå fra Goldring platespiller med Goldring pick-up til Rega med Ortofon, riktignok ikke så mye når det gjelder pris (fra ca. 4 000 kr til 17 000 kr veiledende), men som natt og dag når det gjelder kvalitet. Min vinylsnurrer spiller helt latterlig og tragikomisk mye bedre enn min Marantz SA 7001 CD-spiller, som slett ikke er noen dårlig spiller, særlig ikke på SACD. Så nå lurer jeg på hvor dyr og bra CD-spiller jeg må oppgradere til for å nærme meg sånn noenlunde kvaliteten på vinylsnurreriet? Vil en Marantz SA 11 S2 gjøre susen?

Jeg lurer også på om det kan være snakk om en særlig, utpreget synergi mellom Dali og Rega/Ortofon? Jeg vet at Mentor er rimelig transparent, men det jeg opplever nå er bare ikke til å tro.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg støtt på et problem..

Skulle ta på litt musikk isted. Og så hørte jeg plutselig noen klikkelyder, så gikk jeg bort og hørte inn til bassporten. Der var problemet, der var noen rare klikkelyder jeg aldri har hørt før, på de kraftigste bass-slagene. Dette plager meg, fordi jeg hører den ganske godt.

Lurer på hva dette kan være, jeg spiller litt høyt når dette skjer. Har aldri opplevd dette før nå. Så det er et problem som nettopp kom.

Er det noe jeg kan gjøre? Jeg åpner ikke noe.

Kan jeg levere den til HFK hvis det ikke gir seg, og hva kan være årsaken til disse klikkelydene? Jeg har på følelsen at noe er løsnet, eller en kabel som slår borti elementet?

Takker mye for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Da har jeg støtt på et problem..

Skulle ta på litt musikk isted. Og så hørte jeg plutselig noen klikkelyder, så gikk jeg bort og hørte inn til bassporten. Der var problemet, der var noen rare klikkelyder jeg aldri har hørt før, på de kraftigste bass-slagene. Dette plager meg, fordi jeg hører den ganske godt.

Lurer på hva dette kan være, jeg spiller litt høyt når dette skjer. Har aldri opplevd dette før nå. Så det er et problem som nettopp kom.

Er det noe jeg kan gjøre? Jeg åpner ikke noe.

Kan jeg levere den til HFK hvis det ikke gir seg, og hva kan være årsaken til disse klikkelydene? Jeg har på følelsen at noe er løsnet, eller en kabel som slår borti elementet?
    Kan det være at du har "bunnet" elementet? I så fall; kontakt klubben for innsetting av nytt element.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det nok ikke, jeg har ikke bunnet elementene.

Føler det kommer fra kassen.. (Innvendig)..

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har opplevd lignende og da skrudde jeg ut elementet ,og hva fant jeg der? Jo, to lekebiler og en haug med smokker.
    Det er ikke noe som har løsnet inne i høyttaleren da? Delefilter, avstiving eller bassport?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så er det trolig som du er inne på, en ledning, eller et filter, eller en innvendig del av terminal eller rør, som er løsnet. Høres ut som en reklamasjonssak. Hva om du tilter høyttaleren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har hørt at Onkyo er litt slappe i bunn, men det er jo begrensa med trøkk hva man får ut av dem uten effekter alikevel. Snart ferdig med rommet eller?
    De er ikke slappe i bunn. De fleste modellene deres har en ganske så kraftig strømforsyning kontra andre produsenter. Er snart ferdig med kabeltrekkingen. Noe gjenstår. Du er velkommen på visitt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Dalis entusiaster har vært veldig opptatte av forsterkeriets betydning for Dalis høyttalere. Side opp og side ned har handlet om forslag om og synspunkter på match mellom dalihøyttalere og ulike former for forsterkeri. Lite har vært sagt om kildens betydning. Spørsmålet er om dette misforholdet speiler forsterkeriets reelle betydning, eller om kilden kanskje er feilbedømt som mindre viktig?

Grunnen til at jeg spør, er erfaringer jeg nylig har gjort med oppgradering av kilde. I sommer kjøpte jeg nemlig en brukt Rega P5 platespiller og et nytt Ortofon Rondo Blue element. Jeg overdriver overhodet ikke, når jeg sier at jeg aldri har opplevd makan til oppgradering! Den er formidabel, og dette hos én som hadde bra lyd i utgangspunktet.

Det å gå fra B&W stativhøyttalere til Ikon 6 var en liten oppgradering i forhold. Jeg har dessuten i de seneste årene oppgradert fra Ikon 6 til Mentor 6, og fra Marantz PM 7001 til Marantz PM 11 S1, begge relativt substansielle og tydelige oppgraderinger, både mht. til kvalitet og prisklasse, men disse oppgraderingene er ganske enkelt puslete i forhold til å gå fra Goldring platespiller med Goldring pick-up til Rega med Ortofon, riktignok ikke så mye når det gjelder pris (fra ca. 4 000 kr til 17 000 kr veiledende), men som natt og dag når det gjelder kvalitet. Min vinylsnurrer spiller helt latterlig og tragikomisk mye bedre enn min Marantz SA 7001 CD-spiller, som slett ikke er noen dårlig spiller, særlig ikke på SACD. Så nå lurer jeg på hvor dyr og bra CD-spiller jeg må oppgradere til for å nærme meg sånn noenlunde kvaliteten på vinylsnurreriet? Vil en Marantz SA 11 S2 gjøre susen?

Jeg lurer også på om det kan være snakk om en særlig, utpreget synergi mellom Dali og Rega/Ortofon? Jeg vet at Mentor er rimelig transparent, men det jeg opplever nå er bare ikke til å tro.
    Du har helt rett men det er nok ikke kilden som betyr mest for folk i dag, det går mest på hd-løsninger og enkle løsninger og der er ikke jeg enda. Jeg er storfan av cdspillern enda og kommer til å være det en stund fremover, men tanken på vinylen er også noe som frister men da må det mer kapital inn i bildet for å klare de finansene. Den jeg har sett meg ut koster 10 laken og det er gjerne litt penger enn jeg har mulighet til å legge ut nå, men anlegget jeg har i dag har jeg ikke noe spes å sette fingern på. Jeg er med andre ord meget fornøyd med hele oppsettet. Jeg har enda ikke hørt noen klage på det heller, da regner jeg det er bra nok også for alle og hvermansen.

Rega P5 er en kjempespiller og når du har en så flott pickup som det er det ikke rart det låter fett, det som er fint med platespillere av den typen er at man kan oppgradere de lett og ikke kjøpe alt nytt. Det er moro å finne sin nisje der og jobbe ut fra det, kult å høre du fikk en god opplevelse med oppgraderingen du har foretatt deg. Er jo slike oppgraderinger som gjør hobbyen udødelig også, selv står jeg på stedet hvil en stund og når det kommer en oppgradering så er skjer det noe på kildesiden som står for tur. Pengene flyr som fugler i flokk og de er der og da, vips så forsvinner dem like fort men det er livet for de fleste. Hehe....

Når du har utstyr til den prisen så blir nok cdspillern din det svakeste leddet i dette tilfellet, men om du evt. går opp et hakk eller 2 så kommer det nok en solid forandring men i denne lydverden er det mange mikroskopiske forskjeller. Da må man bare lytte og prøve seg videre frem i denne jungelen, men om det er LP platen som er viktigst og CD blir spilt sjelden så er det like greit å ha det man har i hus fra før. Ellers får man ta en lånerunde og foreta litt hjemmetesting og dele det med oss, vi snakker altfor lite om kilder her men som sagt tidligere er fremtiden fysisk medieløs. Det meste kommer fra nett og streames over nettverket i huset, ser at Platekompaniet har kuttet ut en del plater i sortimentet sitt. Det er trist å se at det blir nesten umulig i fremtiden å kjøpe en cdplate over disk, men dette er jo fremtiden og den går bare en vei så man må bare følge med i timen. Nostalgi lenge leve....

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Har opplevd lignende og da skrudde jeg ut elementet ,og hva fant jeg der? Jo, to lekebiler og en haug med smokker.
    Det er ikke noe som har løsnet inne i høyttaleren da? Delefilter, avstiving eller bassport?
    Haha xD

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke slappe i bunn. De fleste modellene deres har en ganske så kraftig strømforsyning kontra andre produsenter. Er snart ferdig med kabeltrekkingen. Noe gjenstår. Du er velkommen på visitt.
    Jeg skal ta meg en tur med tiden å se på verket, får bare komme med dato så får jeg med Axel så dropper vi innom deg tenker jeg.

Onkyo er aldri noe jeg har hørt, men bare leste en intern test mellom Onkyo og Denon så kunde gav tilbake Onkyo og kom ut med Denon isteden. Hehe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skal ta meg en tur med tiden å se på verket, får bare komme med dato så får jeg med Axel så dropper vi innom deg tenker jeg.

Onkyo er aldri noe jeg har hørt, men bare leste en intern test mellom Onkyo og Denon så kunde gav tilbake Onkyo og kom ut med Denon isteden. Hehe.
    Det er bare å ta seg en tur
    Burde fått sett huset til Axel snart også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å nærme seg besøk-klart hus nå, så vi må få til det Er igang med rommet også. Kvistlakkingen er ferdig, så imorgen går jeg på med grunning!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, det må bli tid til det også og selv har jeg jobbet litt på egenhånd her i heimen og, friska opp litt farger her så det ble lysere og det skadet ikke for rommet her sugde til seg alt lys.

Side 466 av 743 FørsteFørste ... 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 462 463 464 465 466 467 468 469 470 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •