Dalis Entusiaster - Side 461

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 461 av 743 FørsteFørste ... 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 457 458 459 460 461 462 463 464 465 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 ... SisteSiste
Viser resultater 9,201 til 9,220 av 14851
    Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fjernet

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det kommer ann på hvor mye trøkk du liker i musikk, elsker du techno og mye bassfyllt musikk så er Ikon 8 en slager. Om du ønsker litt roligere og mykere bass så er Ikon 7 en klart vinner. Ikon 8 er vanskelig å få tak på for tiden tror jeg, disse selges ut til en hyggelig pris for tiden men sjekk innom butikken og test dem ut. Det er knallbra høytalere begge to så det er ikke noe "dårlig" valg hvem du tar.
    Ok, var innom HFK her i fredrikstad. Men de hadde desverre ikke noen av dem inne. Men lurer faktisk på om jeg skal gå på jakt etter noen brukte mentor 6.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ok, var innom HFK her i fredrikstad. Men de hadde desverre ikke noen av dem inne. Men lurer faktisk på om jeg skal gå på jakt etter noen brukte mentor 6.
    Det er ikke det dummeste for Mentor er skikkelig killer høytalere, du vil neppe bli skuffet med et par slike i hus. Utrolig hva kan få ut av et par slike med riktig elektronikk.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det dummeste for Mentor er skikkelig killer høytalere, du vil neppe bli skuffet med et par slike i hus. Utrolig hva kan få ut av et par slike med riktig elektronikk.
    Mhm, har tittet veldig på en Denon 4310, noe formeninger om denne?
    Blir vell å koble dobbelt opp på fronten og så bygge på videre med center, sub og bakhøytalere etter hvert når jeg får råd hehe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm, har tittet veldig på en Denon 4310, noe formeninger om denne?
    Blir vell å koble dobbelt opp på fronten og så bygge på videre med center, sub og bakhøytalere etter hvert når jeg får råd hehe.
    Det er en veldig god receiver men tror den er på vei ut av systemet, den nye serien vil hele 1311, 1611, 1911, 2311, 3311 etc. Jeg ville nok kosta på meg en effektforsterker i tillegg for å få mest mulig utbytte av høytalerne, receiver alene funker fint på film men kan bli litt spinkelt i stereo etter min mening. Du får ta deg en skikkelig lytterunde så finner du nok din kandidat når tiden er inne for det.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Noen her inne som har hørt Primare I21 til Dali? Har søkt gjennom forumet og nesten alle har godord om denne forsterkeren. Var innom Soundgarden idag, men hørte ikke på den, da den ikke var koblet opp til høyttalerne jeg hørte på. Den er jo på tilbud nå til 6995,- . Er det et kupp?
    Primare I21 Integrert forsterker | Soundgarden

I tilegg er det tilbud på CDspilleren:Primare CD21 CD-spiller | Soundgarden

Samlet pris: 12990,- !!

Ifølge nettsiden deres, står det : ..."Forsterkeren er på kraftige 2x75W (2x125W i 4 Ohm) i ±25A og det er ikke ”tomme watt”, vekten på forsterkeren er på hele 13,5 Kg, noe som gir en god indikasjon på kreftene som I21 sitter på. Den har dermed ikke problemer med tungdrevne høyttalere og vil nok by på en overraskelse for den kresne når det gjelder den kjappe, men svært så dynamiske bassen"

Hvis den passer utmerket til mine DM685 og til Ikon 6 MK2 som er meget interessant med tanke på evt. utskifting i fremtid, er det mulig jeg må gjøre noe fort ! Tviler på at de holder de prisene lenge.

Er den sterk nok/passer den godt med Ikon 6(MK2), Ikon MK2 er vel så nye at ingen har testet den på Primare I21. Tror dere den drar de bra? Låner Soundgarden ut forsterkerene til hjemlån sånn som HFK? Noen vil kanskje jeg nedgraderer hvis jeg bytter ut C375 med I21?
    Her er det bare å komme med erfaringer og meninger. Får nok solgt NADen min fort hvis det blir bytte, men før det skal jeg sjekke grundig om detta er verdt utskiftningen også med tanke på ettertid med evt. Ikon. Har hørt litt på C375 med Ikon MK2, det låt bra, men interessert å få sjekket ut Primaren også
    Har ihvertfall hørt på Prosessoren til Primare, sammen med Helicon Mk2, synes ihvertfall det var ganske god match Når det gjelder power så tror jeg den er ganske så strømsterk . :P jeg kan ihvertfall gå god for Pre delen..

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Har ihvertfall hørt på Prosessoren til Primare, sammen med Helicon Mk2, synes ihvertfall det var ganske god match Når det gjelder power så tror jeg den er ganske så strømsterk . :P jeg kan ihvertfall gå god for Pre delen..
    Mhm, skikkelig usikker nå. 13 tusen for den pakka frister skikkelig, men på en annen side så kjøpte jeg det anlegget jeg har nå i Mai og det spiller bra ! men som sagt, er vanskelig å slå seg helt til ro i denne hobbyen, hvertfall for meg :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig god receiver men tror den er på vei ut av systemet, den nye serien vil hele 1311, 1611, 1911, 2311, 3311 etc. Jeg ville nok kosta på meg en effektforsterker i tillegg for å få mest mulig utbytte av høytalerne, receiver alene funker fint på film men kan bli litt spinkelt i stereo etter min mening. Du får ta deg en skikkelig lytterunde så finner du nok din kandidat når tiden er inne for det.
    Ja, men hva heter det igjen? Pri amp, bi amp eller :P Koble så man får dobbelt effekt til fronten. Ihvertfall, det er en midletidlig løsning, tror ikke det blir noe effektrinn før jeg har mer en to høytalere

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men hva heter det igjen? Pri amp, bi amp eller :P Koble så man får dobbelt effekt til fronten. Ihvertfall, det er en midletidlig løsning, tror ikke det blir noe effektrinn før jeg har mer en to høytalere
    Det heter bi-amp, men dobbel effekt til frontene får du ikke. Det er minimalt med effekt du får ved bi-amp med receiver.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får deg 2 effektblokker så dobler du effekten.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Mhm, skikkelig usikker nå. 13 tusen for den pakka frister skikkelig, men på en annen side så kjøpte jeg det anlegget jeg har nå i Mai og det spiller bra ! men som sagt, er vanskelig å slå seg helt til ro i denne hobbyen, hvertfall for meg :P
    hvis du har mulighet så prøv å få lånt de med hjem trur du får noe som låter mer musikalsk ihvertfall.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får deg 2 effektblokker så dobler du effekten.
    Sant det, men hadde foretrukket å kjøre en effektblokk på dobbelt så mye effekt fremfor to på halvparten som er biampet på høytalerne. Dette av den enkle grunn at det som regel er bunnen av høytalerene som trenger mest effekt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    hvis du har mulighet så prøv å få lånt de med hjem trur du får noe som låter mer musikalsk ihvertfall.
    Skal kontakte Soundgarden i løpet av dagen tenker jeg

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titta litt på denne:
    Pioneer SC-LX82 Surroundreceiver | Soundgarden

Virka som et bra tilbud, men hva ville dere gått for denon 4310 eller den ?

men tanke på mentor 6 høytalere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sant det, men hadde foretrukket å kjøre en effektblokk på dobbelt så mye effekt fremfor to på halvparten som er biampet på høytalerne. Dette av den enkle grunn at det som regel er bunnen av høytalerene som trenger mest effekt.
    Har man krevende høytalere så er nok det en fordel, jeg har prøvd å biampet med 2 like parasound 2250 effekter hos meg men jeg merket ikke mye forskjell. Eneste var mer kontroll på voldsomme volumer men det er ikke ideel lyttevolum for min del, kanskje litt smør på flesk om man kan si det sånn. Men et par JC1 blokker hadde nok vært enda mer lekent.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titta litt på denne:
    Pioneer SC-LX82 Surroundreceiver | Soundgarden

Virka som et bra tilbud, men hva ville dere gått for denon 4310 eller den ?

men tanke på mentor 6 høytalere.
    Finnes det flere 4310 på lager da? Denon har vært skrelt med disse modellene en stund er jo den 11 serien som tar over. Jeg har aldri hørt Pioneer så kanskje et hjemlån kan være tingen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantes ikke fler av 4310 på lager nei =\ Men tenkte på å finne en brukt da.
    Ellers må jeg vente lenge på 11 serien, og jeg får kanskje tak i noen brukte Mentor 6 snart ^^ Litt skipt å drive dem med min NAD på 2x50....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantes ikke fler av 4310 på lager nei =\ Men tenkte på å finne en brukt da.
    Ellers må jeg vente lenge på 11 serien, og jeg får kanskje tak i noen brukte Mentor 6 snart ^^ Litt skipt å drive dem med min NAD på 2x50....
    Jeg skal holde øyne og ørene oppe om jeg ser noe så kan jeg skrike ut til deg, men ser på HFK Sarpsborg sine lagersalglister at de har demomodell av Mentor 6 til 16lapper og samt embalasje så de kan sende om det er ønskelig.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, takk for det Jeg har kommet i kontakt med en som selger sine mentor 6 for rundt 14 lapper Så tror jeg skal slå til på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har fra før av Mentor6 med Parasound NC2250 og Onkyo NR807 receiver til å kontrollere. Ikke helt optimal med andre ord. Jeg har nå sett meg ut noen kandidater til ny forforsterker, forutsetter theatre bypass.
    Cambridge 840E, Abrahamsen V3, eller Paradound sin egen NC2100.
    Jeg har fått et tilbud på Cambridge'n, pent brukt til 6 lapper. Elkjøp har også tilbud på V3 til 6 lapper denne helgen. Setter meget pris på innspill her.
    Alle disse valgene... :roll:

Side 461 av 743 FørsteFørste ... 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 457 458 459 460 461 462 463 464 465 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •