Dalis Entusiaster - Side 460

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 460 av 743 FørsteFørste ... 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 456 457 458 459 460 461 462 463 464 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 ... SisteSiste
Viser resultater 9,181 til 9,200 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Jeg har pr i dag B&W 683, og vil ha noe som er noe bedre til musikk med tanke på klarhet og velspillende.

Jeg føler 683 er ikke helt etter min smak, er mer trøkk og mindre "klarhet" i musikken.

Hvordan er Mentor serien i forhold til 683? feks mentor 6? Blir jeg skuffet?

Har også tenkt på IKON MK2, har hørt forrige generasjon Ikon 7, men ble ikke helt imponert i forhold til 683.
    Om du blir skuffet vil først og sist bero på personlig smak og behag. Både B&W og Dali lager gode høyttalere. Jeg opplevde det imidlertid stikk motsatt av deg. Jeg hadde B&W (noen eldre Matrix) i mange år. Var fornøyd med disse, og da tiden for oppgradering kom, så var jeg innstilt på å fortsette med B&W. Jeg ble imidlertid skuffet over 683-modellen, og endte den gangen på Ikon 6 mk1.

Mentor ligger i en klasse over Ikon og 683, men om du vil like Mentor er en annen sak. Generelt vil jeg si at B&W virker litt innelukket/reservert ved lave til moderate volum. Rocker bra og åpner seg først med skikkelig forsterkeri på høyt volum. Ikon 6 virker generelt sett åpnere og friskere, og med en ubetalelig vakker og oppløst diskant når alt sitter som det kan. Stor størrelse på lydbildet har den også. Etter mitt skjønn kan selv en rimelig modell som Ikon 6 spille i klassen to til tre ganger prisen ved lavt til moderat volum i rom under 20 kvm.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Vincent ikke ble noe av, stille ifra fyren nå. Men egentlig liksågreit.

Men jeg har fått tilslag på et par 2x2m Kimber 8TC biwre kabler . Samt en AudioQuest King Cobra XLR kabel ..... Har allerede 8TC, og syns den gjør en bra jobb.. men de nye er Biwire . Planen var å slå til på noe Nordost Valhalla... men det ble litt for dyrt (6000kr vs 2000kr (da inc XLR kabelen ifra AudioQuest!)).

Tror jeg skal prøve å få spart så jeg får begynt på kjelleren min (planen er jo et AV-rom der .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Fått snust litt på dette "hands on" intrykket med å måtte vase meg bort å tafse litt på utstyret hver gang jeg skal bytte spor eller plate nå.... liker litt sjarmen med det jeg
    Gratulerer med ny platespiller! Artig at folk i det minste snuser på dette med vinyl.

Jeg selv har ikke for vane å skifte spor når jeg spiller vinyl. Jeg liker å spille hele album, eller i det minste en hel side i ett strekk. På den måten har jeg oppdaget mye god musikk, fordi låter/partier som ikke fenger umiddelbart, har fått sjansen til å vise hva de duger til over tid. Med en fjernkontroll er det for lettvint og fristende å skippe låter som kjeder eller irriterer. Vinyl gir en liten pause etter omtrent tyve minutter, og den lille strekken på beina og pausen i musikken i hodet mitt, som bytte eller vending av plate innebærer, har jeg lært å sette pris på. Gir en egen ro i sjela og konsentrasjon, framfor rastløs zapping eller tankeløs spilling av spillelister, som min hjernedøde fjernkontroll av cd og harddisk gjerne medfører.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all tilbakemelding. Det har blitt altfor lite innspilling grunnet ferie og hu sure megga som bor over meg :shock: Heldigvis skal hu bort på ferie i lang tid idag.
    Det viste seg at ny kalibrering på receivern av høyttalerne hjalp på litt, men det er fortsatt endel å gå på spesielt i mid-bass området. Jeg har prøvd endel plassering av høyttalerne og etter endel flytting endte de opp ca 60cm fra bakvegg for nå.
    Det heller nå mot Roger Waters' tips om en ny for-forsterker med sånn bypass, må si jeg dessverre aldri har blitt helt fortrolig med Onkyo receivern. Min gamle Yamaha gjorde en langt bedre jobb med bassen. Uff, dette bare baller på seg jeg burde i grunn ha en bedre D/A konverter også.
    Et tilleggsspørsmål, hva er egentlig årsaken til at jeg må skru opp mer på receivern for å få passelig lyttenivå nå som jeg har kobla til effektforsterker. Før, uten Parasound'n, stod den på rundt -28db og nå må jeg opp på rundt -20db.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Gratulerer med ny platespiller! Artig at folk i det minste snuser på dette med vinyl.

Jeg selv har ikke for vane å skifte spor når jeg spiller vinyl. Jeg liker å spille hele album, eller i det minste en hel side i ett strekk. På den måten har jeg oppdaget mye god musikk, fordi låter/partier som ikke fenger umiddelbart, har fått sjansen til å vise hva de duger til over tid. Med en fjernkontroll er det for lettvint og fristende å skippe låter som kjeder eller irriterer. Vinyl gir en liten pause etter omtrent tyve minutter, og den lille strekken på beina og pausen i musikken i hodet mitt, som bytte eller vending av plate innebærer, har jeg lært å sette pris på. Gir en egen ro i sjela og konsentrasjon, framfor rastløs zapping eller tankeløs spilling av spillelister, som min hjernedøde fjernkontroll av cd og harddisk gjerne medfører.
    hører hele igjennom men er 2-3 spor pr side på foritten så det blir endel tafsing :P syns det er konge jeg eneste jeg kan sette fingen på er at det blir endel "susing" i bakgrunnen under soloer, avansert spilling, mye instrumenter osv... men det er nok sikkert fordi jeg har valgt en veldig primitiv å basic platesnurrer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Om du blir skuffet vil først og sist bero på personlig smak og behag. Både B&W og Dali lager gode høyttalere. Jeg opplevde det imidlertid stikk motsatt av deg. Jeg hadde B&W (noen eldre Matrix) i mange år. Var fornøyd med disse, og da tiden for oppgradering kom, så var jeg innstilt på å fortsette med B&W. Jeg ble imidlertid skuffet over 683-modellen, og endte den gangen på Ikon 6 mk1.

Mentor ligger i en klasse over Ikon og 683, men om du vil like Mentor er en annen sak. Generelt vil jeg si at B&W virker litt innelukket/reservert ved lave til moderate volum. Rocker bra og åpner seg først med skikkelig forsterkeri på høyt volum. Ikon 6 virker generelt sett åpnere og friskere, og med en ubetalelig vakker og oppløst diskant når alt sitter som det kan. Stor størrelse på lydbildet har den også. Etter mitt skjønn kan selv en rimelig modell som Ikon 6 spille i klassen to til tre ganger prisen ved lavt til moderat volum i rom under 20 kvm.
    Takker for svar.

Ja IKON serien er en bra høytaler. Det er vel bånd diskanten som gjør det såpass oppløst ved lavere volum. Skal se om jeg får lånt med meg hjem IKON 7 MK2, eller evt Mentor 6. Men synes ikke du at de "skriker" ved høyt volum?

Har hørt mye bra om Mentor serien, men har ikke fått hørt dem skikkelig. Det er jo derfor man spør her for å få forskjellige erfaringer blant brukere, som kansje har hatt disse HT hjemme.

Fikk mine første HT, Dali 104, når jeg var rundt 14 år, og ble glad i Dali den gang. Derfor har jeg lyst å prøve meg på Dali igjenn når jeg oppgraderer.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimfj
    Takker for all tilbakemelding. Det har blitt altfor lite innspilling grunnet ferie og hu sure megga som bor over meg :shock: Heldigvis skal hu bort på ferie i lang tid idag.
    Det viste seg at ny kalibrering på receivern av høyttalerne hjalp på litt, men det er fortsatt endel å gå på spesielt i mid-bass området. Jeg har prøvd endel plassering av høyttalerne og etter endel flytting endte de opp ca 60cm fra bakvegg for nå.
    Det heller nå mot Roger Waters' tips om en ny for-forsterker med sånn bypass, må si jeg dessverre aldri har blitt helt fortrolig med Onkyo receivern. Min gamle Yamaha gjorde en langt bedre jobb med bassen. Uff, dette bare baller på seg jeg burde i grunn ha en bedre D/A konverter også.
    Et tilleggsspørsmål, hva er egentlig årsaken til at jeg må skru opp mer på receivern for å få passelig lyttenivå nå som jeg har kobla til effektforsterker. Før, uten Parasound'n, stod den på rundt -28db og nå må jeg opp på rundt -20db.
    Det er vel kalibreringen som gjør dette, den justerer lyden etter lytteposisjonene du har satt opp. Godt du vurderer en parasound 2100 og den vil du vinne gull og grønne skoger på, da slipper du å tenke på alt som har med receiver å gjøre når du spiller musikk. Det er faktisk ganske greit å "separere" anleggene på den måten, er desverre mye jobb for å få en receiver til å spille bra på stereo. De er jo bygget opp på film så watten halveres når høytalerne er i drift, mister jo en del power men det er jo bare sånn det er. Stereo for 2 kanaler og receiver for film, kan ikke tenke meg noe annet som skal fungere mere max enn det.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå ett lite problem

Har fått spilt inn Lektor 6 ' ene mine nå, og har begynt og dra på endel nå, og trøkk er det nok av! :-D Men sliter med skrikende og utrolig forferdelig diskant på høyt volume. Alle detaljene i diskanten forsvinner, og det bare skriker ut lyd.

Og så leste jeg litt rundt på forumet, at gardiner og tepper hjelper. Så prøvde jeg det. Jeg festet en dyne på bakvegg (Lytteposisjonen) og det hjalp betraktgelig

Diskanten/Mellomtone ble mye mer behagelig og ikke så skrikende og skarp (Flere detaljer kom fram)..

Rommet mitt er ikke så mye møblet med myke møbler. Så har tenkt og kjøpe ett stort tykt teppe på gulvet og tykke gardiner i vinduet og på bakvegg. Vil dette hjelpe mye på mitt problem?

Så er det bass jeg savner litt..
    Jeg har ett vanskelig rom, veggene er gips og har prøvd alt av plassering. Men er ikke fornøyd, det er mye ulyder(Pappaktig bass) , og litt ukontrollert bass (Litt lite bass også).. Så lurer på om det er noe som hjelper på bass av møbler? Ser det går an og kjøpe noe skumgummi eller noe?

Kan noen hjelpe meg, trenger virkelig hjelp:wink: Lyden som er nå, er jeg ikke så fornøyd med, og kan bli mye bedre med deres hjelp

Takker mye på forhånd

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er langt ifra en akustikk ekspert, men det hjelper med teppe og bilder f.eks. (hvertfall her) Rommet anlegget mitt står i nå, hadde jeg bilder, tepper, gardiner, plakater osv, men det har jeg revet nå pga skal flytte. Fyrte opp anlegget for å sjekke forskjellen, og den var enorm !

Hvis jeg husker riktig, så var det en på HFK som sa til meg at det letteste og beste var å henge opp akustikkpanel(er) rett ved der lyden kommer ut av høyttaleren, GIK Acoustics: Room Setup illustrasjonsbilde. Om det hjelper i ditt tilfelle, vet jeg ikke, men du får prøve deg fram.
    Jeg har prøvd å sette meg litt inn i akustikk delen på div. forum, inkl. her, men syns det er vanskelig. Må nesten bare prøve seg fram. Var i kontakt med et firma som lagde akustikkpaneler, men de var ekstremt dyre. Noe som man kan gjøre, er å lage de selv. Lage en vanlig ramme og dekke hele med filt (?) eller gjøre som meg, kjøpe inn bilder som er litt dype, så de stikker litt ut fra vegg. Hvertfall det jeg skal prøve meg fram med på det nye Hi-Fi rommet

Lykke til !

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,514
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er faktisk ganske greit å "separere" anleggene på den måten, er desverre mye jobb for å få en receiver til å spille bra på stereo. De er jo bygget opp på film så watten halveres når høytalerne er i drift, mister jo en del power men det er jo bare sånn det er. Stereo for 2 kanaler og receiver for film, kan ikke tenke meg noe annet som skal fungere mere max enn det.
    Dette er noe jeg drømmer om når jeg får eget kino/lytterom.
    En dedikert Stereo-forsterker til musikk, og min receiver til film.
    Men hvordan løser man det praktisk med høyttalerkablene?
    Jeg har jo ikke lyst å krype bak høyttalerene og skifte mellom ene og andre sett kabler når jeg skifter fra musikk til film, og omvendt.

Noen gode innspill på hvordan det løses?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Dette er noe jeg drømmer om når jeg får eget kino/lytterom.
    En dedikert Stereo-forsterker til musikk, og min receiver til film.
    Men hvordan løser man det praktisk med høyttalerkablene?
    Jeg har jo ikke lyst å krype bak høyttalerene og skifte mellom ene og andre sett kabler når jeg skifter fra musikk til film, og omvendt.

Noen gode innspill på hvordan det løses?
    Yes sir
    Høyttalerkablene har du fast koblet i den delen med effekt. Kjøp en forforsterker med theatre bypass, og du kan bruke den til ren pre i stereo, og receiveren til kinobruk.
    Skal prøve meg på den løsningen her etterhvert

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,514
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Men har dere noen smarte løsninger på dette oppsettet:

Høyttalerene: Mentor 6
    Hjemmekinoreceiver: Yamaha RX-V3900.
    Stere forsterker: NAD 375

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Slettet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

for best mulig stereolyd. så må jo løsningen bli å koble Yamaha RX'en sin front PRE OUT til MAIN IN på NAD'en.. så må du droppe PREamp delen iden inntilvidere. (da funker den som effekttrinn).

PRE-ampen i Yamaha'en er veldig god forresten!!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har hørt Primare I21 til Dali? Har søkt gjennom forumet og nesten alle har godord om denne forsterkeren. Var innom Soundgarden idag, men hørte ikke på den, da den ikke var koblet opp til høyttalerne jeg hørte på. Den er jo på tilbud nå til 6995,- . Er det et kupp?
    Primare I21 Integrert forsterker | Soundgarden

I tilegg er det tilbud på CDspilleren:Primare CD21 CD-spiller | Soundgarden

Samlet pris: 12990,- !!

Ifølge nettsiden deres, står det : ..."Forsterkeren er på kraftige 2x75W (2x125W i 4 Ohm) i ±25A og det er ikke ”tomme watt”, vekten på forsterkeren er på hele 13,5 Kg, noe som gir en god indikasjon på kreftene som I21 sitter på. Den har dermed ikke problemer med tungdrevne høyttalere og vil nok by på en overraskelse for den kresne når det gjelder den kjappe, men svært så dynamiske bassen"

Hvis den passer utmerket til mine DM685 og til Ikon 6 MK2 som er meget interessant med tanke på evt. utskifting i fremtid, er det mulig jeg må gjøre noe fort ! Tviler på at de holder de prisene lenge.

Er den sterk nok/passer den godt med Ikon 6(MK2), Ikon MK2 er vel så nye at ingen har testet den på Primare I21. Tror dere den drar de bra? Låner Soundgarden ut forsterkerene til hjemlån sånn som HFK? Noen vil kanskje jeg nedgraderer hvis jeg bytter ut C375 med I21?
    Her er det bare å komme med erfaringer og meninger. Får nok solgt NADen min fort hvis det blir bytte, men før det skal jeg sjekke grundig om detta er verdt utskiftningen også med tanke på ettertid med evt. Ikon. Har hørt litt på C375 med Ikon MK2, det låt bra, men interessert å få sjekket ut Primaren også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Takker for svar.

Ja IKON serien er en bra høytaler. Det er vel bånd diskanten som gjør det såpass oppløst ved lavere volum. Skal se om jeg får lånt med meg hjem IKON 7 MK2, eller evt Mentor 6. Men synes ikke du at de "skriker" ved høyt volum?
    Ja, bånddiskanten i kombi med dome, samt gode magneter og lettdrevne elementer for øvrig, er nok de viktigste grunnene til at det låter så pass bra ved lave volum. Virker også som de er tunet med en loudness-karakter med hensikt, for det er ikke kun de øverste oktavene som låter oppløst, men hele lydbildet, også bassområdet.

Jeg har ikke hørt de nye MK2 versjonene av Ikon 6 og 7, men har tro på at disse er bedre enn de gode, gamle. Ikon 6 og 7 har naturlig nok ganske like klangkarakterer, men syvern gir inntrykk av å gå litt dypere. Hverken disse eller Mentor 6 har jeg opplevd som skrikende ved høyt volum, med unntak av på noen enkelte skiver. Dette er skiver som også skriker på andre, transparente høyttalere. Jeg har derfor tillagt produksjonene grunnen til skrikinga. Noen skiver låter vondt, uansett hvor bra utstyr du har. Eneste løsninger er å skru ned på volum, eller dekke til diskant ved å la en liten duk henge ned over diskant når slike ødelagte skiver spilles. Jeg personlig setter pris på anlegg som avslører både godt og dårlig arbeid fra produsent, men forstår at folk kan sette pris på høyttalere som tilslører. Et stort pluss ved disse høyttalerne fra Dali er at du kan spille komplisert/sammensatt musikk (store arrangementer) ved svært høyt volum uten at de mister pusten. De er relativt lette å kontrollere for en forsterker.

Match med elektronikk er nok viktig, selv om jeg tror at mye forskjellig utstyr kan passe med disse høyttalerne. Dette vil være et spørsmål om smak og behag. F.eks. hørte jeg Mentor 6 på en demo hos Hifiklubben gi en liten hardhet/kulde/aksent i presensområdet (det området som ofte kalles diskant) med NAD og Lyngdorf, som jeg ikke likte. Denne hardheten gjorde meg litt betenkt mht. kjøp, men på min Marantz fantes det heldigvis ikke spor av denne. Jeg vet imidlertid at andre er fornøyde med NAD og/eller Lyngdorf i kombi med disse høyttalerne, så kanskje er det bare jeg som var litt sær akkurat den dagen jeg fikk den demoen.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er riktig sted å skrive men '
    Vis noen har noen eller skjenner noen som skal selge noen Ikon 8 eller Mentor 6, kontakt meg!

Hvem ville forresten dere valgt? nye Ikon 7 Mk2 eller Ikon 8 MK1 ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Vet ikke om dette er riktig sted å skrive men '
    Vis noen har noen eller skjenner noen som skal selge noen Ikon 8 eller Mentor 6, kontakt meg!

Hvem ville forresten dere valgt? nye Ikon 7 Mk2 eller Ikon 8 MK1 ?
    Det kommer ann på hvor mye trøkk du liker i musikk, elsker du techno og mye bassfyllt musikk så er Ikon 8 en slager. Om du ønsker litt roligere og mykere bass så er Ikon 7 en klart vinner. Ikon 8 er vanskelig å få tak på for tiden tror jeg, disse selges ut til en hyggelig pris for tiden men sjekk innom butikken og test dem ut. Det er knallbra høytalere begge to så det er ikke noe "dårlig" valg hvem du tar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    hører hele igjennom men er 2-3 spor pr side på foritten så det blir endel tafsing :P syns det er konge jeg eneste jeg kan sette fingen på er at det blir endel "susing" i bakgrunnen under soloer, avansert spilling, mye instrumenter osv... men det er nok sikkert fordi jeg har valgt en veldig primitiv å basic platesnurrer...
    Tafsing sier du, kjærtegn sier jeg.

For den hi-fi-interesserte er vinyl et eldorado; en uendelighet av tweakemuligheter og skrittvise (både små og store) oppgraderinger. For samleren er vinyl det reneste nirvana. Akkurat som filatelisten finner nyanser hos ulike trykkserier av tilsynelatende like posthornmerker, finner vinylentusiasten nyanser hos ulike pressinger. For jegeren er vinyl himmelen. Det er alltids en eller annen sjelden utgivelse det kan jaktes på og gjøres store anstrengelser for å få fatt på. Det vil aldri bli et spørsmål om å komme i mål.

Jeg selv er hverken samler eller særlig hi-fi-interessert, men jeg har stor glede av og en viss interesse for musikkhistorie. Vinyl er et obligatorisk kapittel i denne historien. Dessuten har coverkunsten en egenverdi som jeg ikke vil være foruten. En liten jeger bor det nok i meg, jeg kan kose meg i timesvis i ei vinylsjappe, bare for å se om jeg finner noe, eller slå av en prat med innehaveren/ekspeditøren. Iblant går jeg tomhendt ut igjen, men det er som med en fisketur; turen i seg selv var fin nok, selv om det ble null fangst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Jeg har nå ett lite problem

Har fått spilt inn Lektor 6 ' ene mine nå, og har begynt og dra på endel nå, og trøkk er det nok av! :-D Men sliter med skrikende og utrolig forferdelig diskant på høyt volume. Alle detaljene i diskanten forsvinner, og det bare skriker ut lyd.
    Det første jeg ville ha gjort var å dempe førsterefleksjoner fra sidevegg/vindu, evt. flytte høyttalerne langt vekk fra sidevegg/vindu. Så ville jeg ha lagt et godt teppe på gulvet. Om nødvendig ville jeg ha dempet resten av rommet med møbler, gardiner, planter m.m., slik du er inne på tanken om å gjøre.

Side 460 av 743 FørsteFørste ... 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 456 457 458 459 460 461 462 463 464 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •