Dalis Entusiaster - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 46 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 546 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 14850
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du Denonen er en bra match til ikon 8? Eller blir jeg tvunget til å bytte den tror du?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Tja, de låter heftig rett og slett! Det er såpass at man gir seg lenge før høyttalerne sier stopp!

Mine RF-63 er 2,5 veis hvor 6,5" spiller fra 30-1700hz og hornet tar over, bassen er tørr og spiller veldig kontrollert, men dypt nok i massevis. Hornet er rett og slett rosinen i pølsa her, på enkelte låter kan de spille så fint at man blir rørt, men man merker fort at de liker musikk med litt fart i

Det spiller veldig naturlig i forhold til mye annet jeg har hørt, det er liksom ingenting som stikker seg nevneverdig ut som verken for lyst eller for mørkt imo, så man har ingen problemer med å ikke få med seg noe på verken film eller musikk. Men en annen ting jeg har lagt merke til etter nesten et år med de er at mye annet av høyttalere som f.eks jbl, focal, monitor audio, psb, kef og mange fler blir for tamt når man er vant til Klipsch sounden! Det blir rett og slett for kjedelig! Dali Lector høyttalerne er de eneste jeg har hørt i det siste som appellerte til "min referanse" for hvordan en høyttaler skal låte...

Klipsch funker fett til musikk, men man skal ikke se bort ifra at det blir et par Dali til musikk den dagen jeg kjøper hus og kan flytte Klipschene inn i et dedikert kinorom! For det er virkelig på filmlyd klipschene kommer til sin rett

Eneste ankepunktet jeg har på mine høyttalere er at de må ha endel effekt for å få liv i bassen, MYE effekt faktisk! Nad c372+c272 var såvidt nok til å vekke liv i de! :roll:

I morgen kommer en kompis innom med en Parasound NC 2250 som jeg skal prøve! Gjett om jeg gleder meg!!!!!
    Jeg ser for meg disse Klipsch høytalerne mer til filmbruk, er der de yter og er i sitt rette ess for å si det sånn. Det er i hvertfall kjempe gode filmhøytalere, og prisen er ikke av det aller værste slaget heller. Så det er jo bare å matche og feile så får man god lyd av samme hva man prøver, musikk er det uansett men kanskje det er den luftige delen mellom instrumentene vi leiter etter. Det er jo en del grums ute og går på rimelige høytalere i hvertfall.

Synes du skal sjekke ut mere på Dali siden og kanskje du ender opp med noe du kan briefe med her inne. Vi er her for å dele litt info om det vi har i hus, så det er moro når det kommer nye folk med Dali inn på tråden her også. Vi er et aktivt team og det er liv her morgen og netter, så tar ikke lange tiden du vil få et svar om noen lurer på noe.

Du må legge igjen et lite spor av lytteinntrykk når du får inn Parasounden i hus da, det er en real sak det altså og skal si høytalerne mine vekkes fra søvne til h.e.l.v.e.t.e på kort tid med litt volum ja. Det er kontrollert hele veien og godt trøkk. Når ikke to Nad klarer å pumpe liv i dem så er de virkelig seie i biffen altså, håper Parasound drar safta ut av dem.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hørselsskada du å?=)

Alltid hatt litt dårlig hørsel jeg. kjedelig.

kanskje det hjelper med en reall ørespyling her. lol
    Det kunne trenges her også, har jobbet en del i støyfylte områder samt jeg har spilt litt høy musikk og vært mye på steder det er mye bråk. Det er ikke like lett å huske hørselværn overallt, men jeg har merka at hørselen er en del svekket over årene som har gått. Så øreskylling sier dem så mye rart om, men jeg skal ta meg en tur til en lege og sjekke opp disse øra mine. Litt tweaks ville ikke skada...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du Denonen er en bra match til ikon 8? Eller blir jeg tvunget til å bytte den tror du?
    Dra til klubben og sett opp med det du ønsker, kjenner ikke til den forsterkern som du har. Det er da du finner ut hva du liker å høre på forskjellen, er dine ører og ditt hjerte som bestemmer og litt sunn fornuft blir det bra skal du se.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det kunne trenges her også, har jobbet en del i støyfylte områder samt jeg har spilt litt høy musikk og vært mye på steder det er mye bråk. Det er ikke like lett å huske hørselværn overallt, men jeg har merka at hørselen er en del svekket over årene som har gått. Så øreskylling sier dem så mye rart om, men jeg skal ta meg en tur til en lege og sjekke opp disse øra mine. Litt tweaks ville ikke skada...

jeg har alltid hatt problemer med de høyeste frekvensene jeg=)

kanskje det blir høreapparat på oss Roger? Hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har alltid hatt problemer med de høyeste frekvensene jeg=)

kanskje det blir høreapparat på oss Roger? Hehe
    Jeg sliter litt med S'er og sånn, er kjedelig men det er vel sånn det er å være lydinterrisert og vant til leven rundt seg. Ender vel opp som 7 far huset med horn i øra som olding vel. Ingenting er umulig i dag, skal ha meg med noe til øra når jeg skal på konserter til neste år... Huff, høy lyd.... Farlig!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg disse Klipsch høytalerne mer til filmbruk, er der de yter og er i sitt rette ess for å si det sånn. Det er i hvertfall kjempe gode filmhøytalere, og prisen er ikke av det aller værste slaget heller. Så det er jo bare å matche og feile så får man god lyd av samme hva man prøver, musikk er det uansett men kanskje det er den luftige delen mellom instrumentene vi leiter etter. Det er jo en del grums ute og går på rimelige høytalere i hvertfall.
    Ja det er ikke til å stikke under en stol at de er best på film, men de har imponert meg på musikk også! Hvis jeg lukker øynene klarer jeg å se for meg Sarah Mclachlan stå foran meg på en scene med sin stemme som gir meg frysninger hver gang

Med litt demping her og der så satt pinadø lydbildet i klipschene også, føler at jeg har god bredde, høyde og dybde i lydbildet.

Faktisk mer enn jbl ls80, focal chorus 836v, psb synchrony one... Men ikke Dali. Det er noe helt eget med dali! Så da sier det seg selv at en vakker dag blir det Dali til oppsett nummer 2...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med S'er og sånn, er kjedelig men det er vel sånn det er å være lydinterrisert og vant til leven rundt seg. Ender vel opp som 7 far huset med horn i øra som olding vel. Ingenting er umulig i dag, skal ha meg med noe til øra når jeg skal på konserter til neste år... Huff, høy lyd.... Farlig!
    Hehe....snart oppretter vi Hæ-klubben=)

Høreapparat ja....huff å huff....i en alder av 25=)

Det hadde vært for gæli=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja det er ikke til å stikke under en stol at de er best på film, men de har imponert meg på musikk også! Hvis jeg lukker øynene klarer jeg å se for meg Sarah Mclachlan stå foran meg på en scene med sin stemme som gir meg frysninger hver gang

Med litt demping her og der så satt pinadø lydbildet i klipschene også, føler at jeg har god bredde, høyde og dybde i lydbildet.

Faktisk mer enn jbl ls80, focal chorus 836v, psb synchrony one... Men ikke Dali. Det er noe helt eget med dali! Så da sier det seg selv at en vakker dag blir det Dali til oppsett nummer 2...
    Den dagen jeg kjenner Sarah McLachlan står foran meg i lydbildet, så hopper jeg over ho gitt. Det er skikkelig vokal det, noe som burde testes på de fleste anlegg til en god prisklasse. Jeg skulle ønske jeg var litt mere nerdete på lyd og sånn, men jeg får holde meg rett over amatør nivået enda og der synes jeg det er greit. Orker ikke å være sånn referanse slave for å si det slik, liker jeg lyden så er det bra og jeg flisespikker ikke. Det skal være spredning, god og fyldig bass og en fin tone i mellomgulvet til topps. Enkle krav....

Det er bare helt toppen at folket vokner litt for Dali, synes det er godt at det er noe eget med disse danskene. Jeg sikler litt på Mentor 8 og det kommer jeg til å gjøre til den står i stua her, det er skikkelig syke greier altså. Det er det jeg kaller for dynamikkbomber.

Her i huset finnes det ikke noe demping faktisk, men jeg er ikke så teknisk av meg så jeg hører forskjell på alt dette. Da trenger jeg en spesialist her gitt, og den jobben står jeg over så la de med de gode ørene ta jobben. Disse JBL LS 80 skal visst være helt tamme, og det lover ikke så bra da synes jeg. De koster tross litt penger så dem burde yte litt for den prisen også, da synes jeg Dali er bedre gitt og holder meg til de til jeg blir møkka lei.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....snart oppretter vi Hæ-klubben=)

Høreapparat ja....huff å huff....i en alder av 25=)

Det hadde vært for gæli=)
    Ny tråd:

Dali's Entusiasters Døve Klubb (Det skulle tatt seg ut, man har hørselen så lenge man passer på den)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny tråd:

Dali's Entusiasters Døve Klubb (Det skulle tatt seg ut, man har hørselen så lenge man passer på den)
    Hehe, døveklubben ja. Ja da er det det samma hva man har av høyttalere. Kjenner vibrasjon av bassen da=) Hehe.

Sjansen for å skade ørene begynner på 80 eller 90 db leste jeg.

lurer på når forsterkeren når det punktet=)

Har holdt meg på ca -20 til -15 her. Holder lenge i det vesle rommet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, døveklubben ja. Ja da er det det samma hva man har av høyttalere. Kjenner vibrasjon av bassen da=) Hehe.

Sjansen for å skade ørene begynner på 80 eller 90 db leste jeg.

lurer på når forsterkeren når det punktet=)

Har holdt meg på ca -20 til -15 her. Holder lenge i det vesle rommet.
    Jeg spiller heller ikke høyt her hjemme, har forsterkern på ca kvart på volumhjulet og der synes jeg det låter fint. Da blir det ikke for høyt eller lavt, så lenge det er en plate med lyd av det bedre slaget er ikke det å forakte. Det er vel bare å guffe på samt bruke en desibel måler, da vil du fort finne ut om du spiller for høyt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller heller ikke høyt her hjemme, har forsterkern på ca kvart på volumhjulet og der synes jeg det låter fint. Da blir det ikke for høyt eller lavt, så lenge det er en plate med lyd av det bedre slaget er ikke det å forakte. Det er vel bare å guffe på samt bruke en desibel måler, da vil du fort finne ut om du spiller for høyt.

Hvor har de db måler? Skulle hatt det

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det utgang så du kan koble sub på Parasounden din Roger?

Tenkte hvis jeg skulle ende opp med det samme som du har en gang så beholder jeg nok ikon suben til musikk. da er det kjekt hvis forsterkeren har utgang til sub

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvor har de db måler? Skulle hatt det
    L-Sound - Radio Shack Analog

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er mange mange flere som gjør det samme, det skal bevises at de casher ut kontant. Det er ikke noe lurt å bruke slike kort, men når luksusen står foran trynet på deg og hva gjør man da? Det er bare å handle og spare klarer jeg ikke så det er like greit, nå eller aldri.
    Jeg skal innrømme at jeg har vært veldig fristet til å gjøre det jeg og. Da kunne det stått Mentor 8 i stua her nå, men jeg tør rett og slett ikke. Må vente til jeg er ferdig med studentlivet og pengene renner inn litt raskere enn de renner ut

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Jeg skal innrømme at jeg har vært veldig fristet til å gjøre det jeg og. Da kunne det stått Mentor 8 i stua her nå, men jeg tør rett og slett ikke. Må vente til jeg er ferdig med studentlivet og pengene renner inn litt raskere enn de renner ut
    HFK har jo avtale med resursbank om nedbetaling. Betaler du ned innen 12 mnd koster det deg kun 349,- Noe å tenke på. Men kan være farlig om det går over 12 mnd da

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg vil ikke legge de ut for salg før jeg kan kjøpe Ikon 8, da har jeg jo ikke noe å høre på i mellomtiden=)

Men selger jeg de til våren vil de fortsatt bare være 8-9 måneder gamle, så kanskje jeg kan forlange 4500 for de? Kostet 7 000.

Hva synes du forresten om din Ikon Sub? Jeg må skru opp volumet betraktelig for å bli fornøyd. men stram og fin bass=)
    Hehe, det skjønner jeg godt. Kan ikke leve uten lyd så lenge! Mine gamle blir også beholdt helt til jeg har nye i hus.

Ja, det syns jeg høres fornuftig ut. Disse hifi-tingene faller ganske fort i pris, men legger du dem ut til 4500 og får 4000 tror jeg du bør være fornøyd Sånn sett kan prisøkningen til klubben hjelpe deg litt også.

Ikonsuben er jeg superfornøyd med! Må guffe på litt jeg og, men den later til å tåle det godt. Nå har jeg min på volum "kl.2" bakpå suben, og justert opp 4db på recieveren. Da er det bra med liv i den. Har forresten merket at det ofte er mer trøkk i dvd en på cd og radio. Har justert den litt ned av og til når jeg ser film. Likevel rister det godt i glassene i skapet på kjøkkenet
    Lyden er akkurat passe stram ja, og den tåler bra med volum

Har du vurdert å kjøpe en til? Har tenkt tanken, men kjøper nye HT først, så kan det være jeg vurderer en til bare for symmetriens del etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    HFK har jo avtale med resursbank om nedbetaling. Betaler du ned innen 12 mnd koster det deg kun 349,- Noe å tenke på. Men kan være farlig om det går over 12 mnd da
    Yes, er akkurat den ordningen der jeg har lurt på... Men ikke før jeg har jobb etter utdanningen uansett Jeg liker godt den følelsen av å ha spart en stund for så å kunne cashe ut noe helt nytt og fint i butikken. Er en skikkelig god følelse å pakke ut ting da, når du vet det ikke er noe gjeld på det!
    Blir som en unge som sparer til sin første walkman... (ja jeg vokste opp på 80-tallet hehehe)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Yes, er akkurat den ordningen der jeg har lurt på... Men ikke før jeg har jobb etter utdanningen uansett Jeg liker godt den følelsen av å ha spart en stund for så å kunne cashe ut noe helt nytt og fint i butikken. Er en skikkelig god følelse å pakke ut ting da, når du vet det ikke er noe gjeld på det!
    Blir som en unge som sparer til sin første walkman... (ja jeg vokste opp på 80-tallet hehehe)
    Det skjønner jeg godt. Jobb må man jo ha for å betale ned lånet. Litt av gleden er jo å spare seg opp. Ikke minst hente varene i butikken, komme hjem å pakke det ut og få det på plass. Kan sitte i flere timer å bare se og høre. Alt annet er glemt. Middag, kone og barn

Side 46 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 546 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •